Vastaa näihin kolmeen kysymykseen rehellisesti, kiitos
1. Oletko käynyt lukion ja parjannut täällä joskus amiksen käyneitä?
2. Oletko sitä mieltä, että ihmiset ovat joko kauniita tai rumia, eikä kauneus ole katsojan silmässä?
3. Oletko sitä mieltä, että ihmisen pitäisi sanoa suoraan toisen pienestäkin epämiellyttävästä käytöksestä, eikä pelkästään kohteliaisuuttaan sietää mitään?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
2. Oletko sitä mieltä, että ihmiset ovat joko kauniita tai rumia, eikä kauneus ole katsojan silmässä?
3. Oletko sitä mieltä, että ihmisen pitäisi sanoa suoraan toisen pienestäkin epämiellyttävästä käytöksestä, eikä pelkästään kohteliaisuuttaan sietää mitään?
1. Olen käynyt kummatkin. En ole parjannut.
2. En ole.
3. En ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen.
Ei ole niin yksiselitteistä. Jotkut ovat niin persoonallisen näköisiä, että toisista viehättäviä ja toisista ei. Minusta myöskin monet tosi nykyajan kauniit näyttävät niin samalta, etten vaan jotenkin jaksa hämmästyä enää heidän täydellisyydestään vaan se on jotenkin vähän tylsää.
En. Kuuluu normaalin ihmisen hyvään käytökseen arvioida, onko ehkä juuri tässä tilanteessa aihetta huomauttaa vai ei. Useimmiten siis liittyy siihen, huomaako ikävästi käyttäytyvän aiheuttavan toiselle tarpeettoman pahan mielen, tai muuta vastaavaa
1. Olen käynyt lukion, en ole parjannut amiksen käyneitä.
2. Vaikka on olemassa joitakin lähes universaaleja kauneuskriteereitä, niin kauneus on lopulta kuitenkin katsojan silmässä - makuja on monia.
3. Pikkuasioihin ei jaksa puuttua, törkeään tai toistuvaan huonoon käytökseen kyllä.
1. En ole käynyt lukiota, ja olen parjannut täällä lukion käyneitä.
2. En tiedä, en katsele ihmisiä.
3. Parasta olisi kun kukaan ei puhuisi kenellekään yhtään mitään, tai ainakaan minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on kuusi kysymystä:
1. Oletko käynyt lukion?
2. Oletko parjannut täällä joskus amiksen käyneitä?
3. Oletko sitä mieltä, että ihmiset ovat joko kauniita tai rumia?
4. Oletko sitä mieltä, ettei kauneus ole katsojan silmässä?
5. Oletko sitä mieltä, että ihmisen pitäisi sanoa suoraan toisen pienestäkin epämiellyttävästä käytöksestä?
6. Oletko sitä mieltä, ettei pidä pelkästään kohteliaisuuttaan sietää mitään?
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt sekä lukion että amiksen, molemmissa on hyvät puolensa. Lukio antoi yleissivistystä, jota en varmastikaan olisi niin laajalti muuten tullut hankkineeksi, ammattikoulu antoi ammatin, jolla sai töitä. Kumpikin on hyvä vaihtoehto, ei ole mitään syytä parjata amiksia.
Olen sitä mieltä, että jokainen näyttää miltä näyttää, ja jokainen näkee minkä näkee, mieltymykset ovat varsin eroavaisia. Kauneus on siis katsojan silmässäkin.
En ole. Ajattelen, että sivistystä on sekin, että osaa niellä oman kiukkunsa, vaikka jonkun törttöily ärsyttäisikin. Mutta jos huono ja epämiellyttävä käytös on toistuvaa ja jatkuvaa, niin siihen on parempi silloin puuttua.
1. Kyllä. En.
2. En ole.
3. En ole.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa vielä itsekin:
En ole käynyt lukiota, amiksen ainoastaan.
Minun mielestäni kauneus on katsojan silmässä.
Pientä epämiellyttävää käytöstä voi yrittää kestää, mutta liika on liikaa. Jos jatkuva inhottava käytös painaa kokoajan mieltä, kannattaa se ottaa puheeksi.
Ja yläpeukku itselleni, ap
1. olen itse amiksen käynyt. Hyvin olen elämässä pärjännyt ja aina on töitä riittänyt, palkka on myös loistava alalla jossa nykyään työskentelen (ei vastaa koulutustani)
En pidä ihmisistä jotka ylenkatsovat toisia. Niitä putkimiehiä ja autonasentajia tarvitaan yhtä lailla kun niitä akateemisiakin.
2. näen ihmisen rumana silloin kun suusta pääsee aivopieruja. Muuten en ihmisten ulkoiseen olemukseen juurikaan kiinnitä huomiota.
3. no, ei pienestä epäkohteliaisuudesta tartte mitään sanoa, liian herkkä ei tarvitse olla. Tarkoituksen mukaisesta huonosta käytöksestä kyllä voin huomauttaa.
Olen lukiossa, en ole täällä parjannut amiksia mutta pidän heitä hieman alempiarvoisina yleisesti.
En ole samaa mieltä yhtään
Olen ja en ole, melko suhteellista. Jos kyseessä on pelkkä tuttu ja asia on melko mitätön, ei mielestäni pitäisi huomauttaa.
1. Keskeytin lukion. En ole haukkunut amiksia.
2. Kauneus on todellakin katsojan silmissä. Joku yleinen standardi on olemassa, mutta itse viehätyn persoonallisemmasta kauneudesta/komeudesta.
3. Olen aika kärkäs, mutta joka asiaan ei vaan jaksa puuttua esim. työyhteisössä, jos kyse ei ole siitä työstä.
1. En. Lukio jäi aikanaan kesken kun siirryin työelämään mutta pian sekin hoidettu alta pois. Mielestäni koulutustasolla ei ole mitään väliä, olisin mennyt mielummin amikseen juurikin koska opiskeluinto oli nolla, mutta en keksinyt alaa. Nyt ajattelin kuitenkin opiskella kun näitä välivuosia on tässä pidetty ja työkokemusta kerätty. Olen kylläkin alalla jonne voisin jäädä ilman tutkintojakin ja olla onnellinen mutta kaipaan jotain muuta.
2. Kauneus on katsojan silmissä siinä mielessä että ruma voi kaunistia ja kaunis rumentua jos luonne on vastakkainen. Ja rakastuneena sillä ulkonäöllä ei ole merkitystä, silloin jopa ne "virheet" on ihania.
3. En hakeudu konflikteihin. Jos joku asia ärsyttää, mietin aina että onko tämä nyt sen arvoista että pilaan sillä oman päiväni tai joudun muuten ikävään tilanteeseen. Jokainen päättää sitten missä se oma raja menee. Olen aika ymmärtäväinen myös, en vaadi keneltäkään täydellisyyttä kun en itsekään ole.
1. Olen käynyt lukion, mutten parjannut ketään täällä.
2. Kaikki eivät ole yleisen kauneuskäsityksen mukaan kauniita, mutta se ei tarkoita, etteikö joku voisi pitää heitäkin viehättävinä.
3. Ei pitäisi. Kaikissa on ärsyttäviä piirteitä, mutta niistä ei tarvitse sanoa, jollei niistä aiheutuva haitta ole tarpeeksi suurta.
Vierailija kirjoitti:
1. Olen itse jättänyt lukion turhana oppilaitoksena kesken joten en ole parjannut amiksen käyneitä.
2. Kauneus on katsojan silmässä, mutta yleensä tiettyyn pisteeseen asti.
3. Se riippuu hirveän paljon tilanteesta ja aiheesta, mutta pääasiassa ei pidä sietää mitään epämiellyttävää. Sen voi kuitenkin ainakin alkuun esittää toiselle kohteliaastikin.
Ei mulla muuta, mutta ihan turhaa väittää etteikö olisi olemassa kauniita ja rumia... tuo katsojan silmässä on niin kulunut paska klisee...
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta, mutta ihan turhaa väittää etteikö olisi olemassa kauniita ja rumia... tuo katsojan silmässä on niin kulunut paska klisee...
Vastaa ihmeessä ajankuluksi kahteen muuhunkin kysymykseen :)
Ap
Joo joo joo