Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheelliset: mitä ajattelette kun luette velojen kuvausta lapsivapaasta arjesta..?

Vierailija
09.08.2016 |

Ja toisaalta myös näiden ajatuksista lapsiperhe-elämään liittyen yleisimminkin?

Itsehän olen siis sitä mieltä, että jokainen voi lisääntyä tai olla lisääntymättä ihan oman halun mukaan eikä asia minulle kuulu, mutta hieman hymyilyttää jatkuva VAPAUDEN korostaminen vela-narratiivissa.

Ymmärrän kyllä, mitä sillä tarkoitetaan, mutta kyllä mulla on sen verran velvoitteita jo ilman lapsiakin, että todellinen "vapaus" kuulostaa utopialta. Vapaa-ajastakin menee aina aikaa pakollisten asioiden hoitoon, oli lapsia tai ei. Jos vastuusta puhutaan, olemme jo valmiiksi velvollisia mm. noudattamaan Suomen lakia, maksamaan veroja, käymään töissä tai hakemaan niitä jne.

Toki ymmärrän, että lapsien saaminen lisää näiden velvoitteiden määrää huomattavast ja itse lapsistakin tulee pitää huolta, mutta se todella sitova pikkulapsiaika kestää lopulta vain hetken ja saa jotenkin ylikorostuneen osan lapsiperhe-elämästä puhuttaessa. Minun lapseni ovat lopulta vain lainassa minulla.

Noin yleensä pidän vapaaehtoislapsettomuutta monin tavoin järkevänä valintana (esim. taloudellisesti), vaikka minulle itselleni vanhemmuus ja nimenomaan sellainen säännelty, sitova arki sopii paremmin.

Kommentit (436)

Vierailija
401/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velojen suvaitsevaisuus perheellisiä kohtaan oikein huokuu ketjusta.

Jokaiselle perhe-elämäänsä tyytyväiselle on tullut runsaasti kommentteja, että hienoa kun olet onnellinen ja tyytyväinen.

Jokaiselle mielensä muuttaneelle ex-lapsettomalle on kommentoitu, että onpa mukavaa että elämäsi tuntuu hyvältä ja olet päätökseesi tyytyväinen.

Jokaiselle arkielämäänsä purkavalle vanhemmalle on kommentoitu että hieno homma, olet varmasti hyvä vanhempi.

Taas väärin. Yksikään vela ei ole täällä nimitellyt lapsellisia. Lapselliset ovat nimitelleet jo tänään ainakin 3-4 kertaa veloja. Ehkäpä se oma pää ei olekkaan niin puhdas kuin luullaan?

Ihan miten vaan, mutta mua riipii tuon jonkun jankkaajan ahkera jokaiseen viestiin takertuminen ja toisten kokemusten mitätöiminen.

Se on velalta lapselliselle ihan yhtä perseestä kuin se "et voi tietää elämästä mitään ilman lapsia-kortti perheellisiltä.

Meillä on todella päinvastoin maailmankatsomut. Mun mielestä toisen kokemukset ei mitätöidy, jos kerron miten itse koen asiat. Jotenkin herkältä vaikuttaa?

No mun mielestä on epäkohteliasta sanoa vaikka koiranpennustan iloitsevalle ihmiselle, että mua ahdistaa tuollainen sitovuus ja sehän voi ripuloida lattialle enkä kyllä yhtään tykkää helliä ja hoitaa koiria.

Vierailija
402/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa perheellinen on Hel-Nyc tai sukulaissielu ja vela joku asperger. Voi ei, hävettää ihmiskunnan puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun viimeiset sivut haiskahtaa Ylilaudan trollaukselta.

Jep, onneksi ne koulut alkaa kohta.

Samaa mieltä. Ei tartte katsella niitä rääkyviä ipanoita enää kaupassa.

Vierailija
404/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa perheellinen on Hel-Nyc tai sukulaissielu ja vela joku asperger. Voi ei, hävettää ihmiskunnan puolesta.

Tässä ketjussa perheellisiä ovat Helvt- Nykit ja SSSS ettei sama persoona ja muut palstatrollit.

Veloja on lukuisia.

Vierailija
405/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ne rääkyvät ei vielä käy koulua.  Ai niin tietenkin, en heti hiffannut. SINÄ menet sinne kouluun, niin ei tarvi katsella niitä.

Vierailija
406/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollakin ottaa tunteisiin olla lapseton? Onkohan lapsettomat lopulta niitä jotka ei oo kelvannu kellekään? Vois muuten olla näin.

Yksinelävä nainen voi Suomessa mennä lapsettomuushoitoihin, joten lapsettomuuden syy harvemmin veloilla on miehettömyydessä. Alleviivaat lapsettoman naisen huonommuutta ja sitten vielä lisäät siihen miehettömyyden.

Usein velat kokevat olevansa naisina ihan 100% naisia. Ei vapaaehtoiseen lapsettomuuteen liity aseksuaalisutta tai tiedossa olevia ongelmia saada lasta.

Lapsen saaminen ei myöskään ole todiste mistään kelpaamisesta miehille. Sen todistaa jo se, että miehet eroaa myös lastensa äideistä.

Vierailija
407/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vela vastaa samalla lailla trolleille, niin tulee bannia -> myös ylläpito koostuu trolleista.

Minä sain bannia, kun vastasin samalla mitalla, kun minua haukuttiin ensin 10 kertaa.

Vierailija
408/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa perheellisiä ovat Helvt- Nykit ja SSSS ettei sama persoona ja muut palstatrollit.

Veloja on lukuisia.

Tottakai 😂

Vierailija
409/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ne rääkyvät ei vielä käy koulua.  Ai niin tietenkin, en heti hiffannut. SINÄ menet sinne kouluun, niin ei tarvi katsella niitä.

Koulussa olin viimeksi 15 vuotta sitten. Miten ameeboja te olette? 

Keskustellaanko musta? Haluatko tietää jotain?

Vierailija
410/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EVVK

Vierailija
411/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mitä pitäisi ajatella? Kiviä kiinnostaa jonkun muun elämä. Kaikella on puolensa, mutta rusinoita ei voi syödä elämästä.

Persu toimii vain kun oppositiossa, ei hallituksessa, toinen pitää valita.

Vierailija
412/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velojen suvaitsevaisuus perheellisiä kohtaan oikein huokuu ketjusta.

Jokaiselle perhe-elämäänsä tyytyväiselle on tullut runsaasti kommentteja, että hienoa kun olet onnellinen ja tyytyväinen.

Jokaiselle mielensä muuttaneelle ex-lapsettomalle on kommentoitu, että onpa mukavaa että elämäsi tuntuu hyvältä ja olet päätökseesi tyytyväinen.

Jokaiselle arkielämäänsä purkavalle vanhemmalle on kommentoitu että hieno homma, olet varmasti hyvä vanhempi.

Taas väärin. Yksikään vela ei ole täällä nimitellyt lapsellisia. Lapselliset ovat nimitelleet jo tänään ainakin 3-4 kertaa veloja. Ehkäpä se oma pää ei olekkaan niin puhdas kuin luullaan?

Ihan miten vaan, mutta mua riipii tuon jonkun jankkaajan ahkera jokaiseen viestiin takertuminen ja toisten kokemusten mitätöiminen.

Se on velalta lapselliselle ihan yhtä perseestä kuin se "et voi tietää elämästä mitään ilman lapsia-kortti perheellisiltä.

Meillä on todella päinvastoin maailmankatsomut. Mun mielestä toisen kokemukset ei mitätöidy, jos kerron miten itse koen asiat. Jotenkin herkältä vaikuttaa?

No mun mielestä on epäkohteliasta sanoa vaikka koiranpennustan iloitsevalle ihmiselle, että mua ahdistaa tuollainen sitovuus ja sehän voi ripuloida lattialle enkä kyllä yhtään tykkää helliä ja hoitaa koiria.

Tietenkin on, mutta jos keskustelupalstalla keskustellaan asioista, niin pakko on oma mielipide ilmaista tai mitään keskustelua ei ole. Ymmärrätkö, että en minä mene sanomaan kaupan tuolilla istuvalle naiselle joka imettää, että mielestäni imettäminen ei ole soveliasta täällä, vaikka sitä mieltä olenkin. Keskustelussa taas kerrotaan omat mielipiteet, ymmärrätkö eron?

Vierailija
413/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mietin itsekin, millaista elämä olisi ilman lapsia. Nautin kuitenkin perheestä ympärilläni ja rakastan lapsiani sekä heidän hoitamistaan ja kasvattamistaan. Ehdimme miehen kanssa elellä tulevaisuudessa ihan kahdestaan jopa vuosikymmenien ajan, joten en koe menettäväni lapsieni takia mitään. Halusin ja valitsin kuitenkin perhe-elämän ihan omasta tahdostani.

Minä kokisin. Menettäväni juuri ne parhaat ajat, kun on parhaassa kunnossa tehdä retkiä ja matkoja yms. mutta olisi sidottu kotiin. Sama homma eläkkeellä ei enää ole sama homma. 

Hienoa, että nautit!

Minua ei kiinnosta matkailu, ei ole koskaan kiinnosranut, vaan nautin kotielämästä kaupungissa. En odota eläkeaikaa oikeastaan, koska rakastan työtäni ja se tuottaa minulle iloa. Lapseni ovat 20-30-vuotiaita kun olen itse 50, ja uskon silloin kaipaavani enemmän rauhaa ja hiljaisuutta sekä omaa aikaa.

T. Uniikki lumihiutale minäkin

Olet aika tavallinen. Juuri tuotahan se on. Sekä mielestäni työ ei ole itseisarvo, vaan se mitä sillä saavutetaan. Eli olaan melko päinvastaisia ja sinä kuulut massaan..

Vierailija
414/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne vähenee siellä, sekä kaikki 8-14 vuotiaat jäätelön ostajat katoavat kassajonoista. Ihanuus.

Vierailija
415/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veloja on lukuisia.

Tottakai 😂

Heh, mitä tuumit että minun kerrottiin kertoneen asioita, joista en tiedä mitään. Mitä tuumaat siitä että älykäs lukee koko ketjun? Mitä tuumaat aspergerista ja siitä toisesta velasta, josta en tiedä mitään. No tässäpä on jo 5 velaa kirjoittelemassa :)

Vierailija
416/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus mietin itsekin, millaista elämä olisi ilman lapsia. Nautin kuitenkin perheestä ympärilläni ja rakastan lapsiani sekä heidän hoitamistaan ja kasvattamistaan. Ehdimme miehen kanssa elellä tulevaisuudessa ihan kahdestaan jopa vuosikymmenien ajan, joten en koe menettäväni lapsieni takia mitään. Halusin ja valitsin kuitenkin perhe-elämän ihan omasta tahdostani.

Minä kokisin. Menettäväni juuri ne parhaat ajat, kun on parhaassa kunnossa tehdä retkiä ja matkoja yms. mutta olisi sidottu kotiin. Sama homma eläkkeellä ei enää ole sama homma. 

Hienoa, että nautit!

Minua ei kiinnosta matkailu, ei ole koskaan kiinnosranut, vaan nautin kotielämästä kaupungissa. En odota eläkeaikaa oikeastaan, koska rakastan työtäni ja se tuottaa minulle iloa. Lapseni ovat 20-30-vuotiaita kun olen itse 50, ja uskon silloin kaipaavani enemmän rauhaa ja hiljaisuutta sekä omaa aikaa.

Olet aika tavallinen. Juuri tuotahan se on. Sekä mielestäni työ ei ole itseisarvo, vaan se mitä sillä saavutetaan. Eli olaan melko päinvastaisia ja sinä kuulut massaan..

Akateeminen, tuottava työ on minusta aika arvokasta, ainakin omassa kontekstissaan, mutta ymmärrän ettei se muita kiinnosta.

Mutta muuten kuulun mielelläni massaan -yritin tuolla allekirjoituksella alleviivata sitä, että ei me ihmiset lopulta niin ainutlaatuisia olla kuin itse kuvittelemme, oli lapsia tai ei.

Vierailija
417/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonne kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EVVK

Kirjoitit kultu isolla Minä! Etkö mitään haluaisi tietää?

Vierailija
418/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että nautit!

Akateeminen, tuottava työ on minusta aika arvokasta, ainakin omassa kontekstissaan, mutta ymmärrän ettei se muita kiinnosta.

Mutta muuten kuulun mielelläni massaan -yritin tuolla allekirjoituksella alleviivata sitä, että ei me ihmiset lopulta niin ainutlaatuisia olla kuin itse kuvittelemme, oli lapsia tai ei.

Ei tietenkään olla, eikä siksi juuri työ tee meistä mitenkään ainutlaatuisia, ainoastaan tuloksilla on merkitystä. Ei porkkanan viljelijä viljele porkkanaa sen takia, että mitkähän ketokukat viihtyvät porkkanan seurassa, vaan viljelläkseen porkkanaa.

Vierailija
419/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

argumenttien loppu. Hyvällä ei pärjätä.

Vierailija
420/436 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

argumenttien loppu. Hyvällä ei pärjätä.

Ja paskalle ei viitti.