Synnytys käsillä ja mies kutsuu yövieraita kotiimme
Laskettu aika on ihan näinä päivinä ja esim viime yön kärvistelin napakoiden supistusten kanssa valveilla muutaman tunnin. Olo on sellainen että synnytys alkaa minä hetkenä hyvänsä. Mies olikin kuitenkin yllärinä kutsunut yökylään meille jonkun vanhan ystävänsä perheineen, ja olen aivan v€%&€#un raivona Tästä. Mies on ihan närkästynyt eikä ymmärrä miksi mökötän enkä halua seurustella vieraiden kanssa. Onko Tämä teistä hysteeristä ylireagointia niinkuin mies ajattelee vai onko normaalia olla haluamatta jotain puolituttuja (en ole koskaan aiemmin tavannut tämän miehen kaverin vaimoa ja lapsia) kylään tässä tilanteessa? Aaahhhhhhh räjähdän kun ärsyttää niin paljon
Kommentit (84)
Mulla ei ole mitään sitä vastaan että meillä käy vieraita päiväsaikaan, ja on käynytkin. Miltei päivittäin ollaan oltu tekemisissä sukulaisten ja ystävien kanssa, ihan niinkuin muutoinkin. Pointti on sii ä, etten halua meille yökylään ketään. En etenkään ketään tuntemattomia ihmisiä! Edellinen synnytys oli nopea ja tosi raju, ja odotettavissa on että tämä on vielä pahempi. Kun supistukset alkoivat meni esim maha yhtäkkiä ihan sekaisin ja ravasin ripulipaskalla ja suihkussa. En halua että tätä on todistamassa jotain random tyyppejä tai että joudun yöllä ajattelemaan etten viitsi liikkua kodissani pelissä alkkareissa jbe kun on vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ei ole sairaus.
Ihan normaalia elämää voi elää, kunnes luonto kutsuu synnyttämään. Sitä päivää ei voi tietää.
Raskaus ei ole sairaus mutta raskaus voi tehdä sairaaksi. Turha kertoa toiselle, että hän voi elää normaalia elämää, jos vointi on sellainen kuin mitä ap kertoo sen olevan.
Jos itse selvisit helpolla raskaudella, niin eihän se tarkoita, että kaikki selviävät. Tiedät kuitenkin varmasti, että moni joutuu viettämään sairaalassa tarkkailussa/hoidossa raskauden viimeiset päivät.
Äly hoi.
Kerro niille vieraille, että sulla on tukala olo ja synnytys alkaa hetkeä minä hyvänsä. Pahoittele, ettei miehesi osannut ajatella tätä kun kutsui heidät. Kerro, että olet pahoillasi mutta yölläkin sitten ravaat vessassa ja kävelet pitkin asuntoa, koska et pysty olemaan paikoillasi. Sano, että ovat tervetulleita paremalla hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono idea, kun synnyttäjän ehkä pitää ravata vessassa koko ajan tai varata vaikka koko kylppäri moneksi tunniksi. Synnyttäjä haluaa mahdollisesti rauhassa kävellä ympäri omassa kodissaan, nojata huonekaluihin jne. Tai kuka tietää, jos tulee vaikka kotisynnytys, ei siihenkään halua yleisöä.
Heh,
Tässä on jenkkileffoja katsottu liiankin kanssa.
Miksi ihmeessä synnyttäjä olisi kylppärissä tuntikausia? Tai haluaisi nojata huonekaluihin?
-neljä lasta synnyttänyt ja ei tunnista-
Eikun päinvastoin jenkkileffoissahan menee vedet usein jossain julkisella paikalla. Sitten lähdetään ihan täysillä sairaalaan saman tien kauheassa paniikissa. Silloin tällöin vähän puuskutetaan. Kaikki kaverit ja sukulaiset odottavat pienessä odotushuoneessa ja ihmettelevät, missä kestää, kun synnyttäjä on ollut huoneessa muutaman lääkärin ja hoitajan ja perheenjäsenen kanssa jo ainakin tunnin, kunnes lapsi sitten syntyy ja tuodaan odotushuoneeseen näytille.
Onpa helkkarin typerä mies.
Meilläkin sai vieraita käydä ihan loppuun asti. Huom, vieraat sai käydä. En olisi huolinut meille yökylään. Synnytys alkoi pari viikkoa ennen laskettua aikaa illalla. Olisin räjähtänyt jos nurkissa olisi lojunut vieraita, niin kipeä olin ekasta siupistuksesta alkaen.
Ap, sulla on täysi oikeus olla vihainen. Uskomattoman typerää ajattelua mieheltäsi. Tsemppiä, toivottavasti pärjäät nyt sen Sakun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on taas monta syytä sille, että minä ja mieheni emme asu yhdessä. Näin ei tule sitä ongelmaa, että on yhteinen koti, jossa vain toinen saa elää haluamallaan tavalla.
Ömm, vois olettaa että syntyvä vauva on yhteinen, jolloin raskaus ja synnytys ei nyt ihan mee naisen henkkoht elämäntavan piikkiin...
Mutta oishan tossa aika täydellinen tilanne miehelle. Lapsi on äitinsä kanssa omassa kodissaan ja mies saa jatkaa elämäänsä kuin lasta ei oliskaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpa helkkarin typerä mies.
Meilläkin sai vieraita käydä ihan loppuun asti. Huom, vieraat sai käydä. En olisi huolinut meille yökylään. Synnytys alkoi pari viikkoa ennen laskettua aikaa illalla. Olisin räjähtänyt jos nurkissa olisi lojunut vieraita, niin kipeä olin ekasta siupistuksesta alkaen.
Ap, sulla on täysi oikeus olla vihainen. Uskomattoman typerää ajattelua mieheltäsi. Tsemppiä, toivottavasti pärjäät nyt sen Sakun kanssa.
Sakin kanssa tarkoitin.
Stressihän viivyttää synnytystä niin ihmisillä kuin eläimilläkin, joten sikäli voi olla, ettei synnytys ala just silloin, kun vieras perhe on yökylässä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole mitään sitä vastaan että meillä käy vieraita päiväsaikaan, ja on käynytkin. Miltei päivittäin ollaan oltu tekemisissä sukulaisten ja ystävien kanssa, ihan niinkuin muutoinkin. Pointti on sii ä, etten halua meille yökylään ketään. En etenkään ketään tuntemattomia ihmisiä! Edellinen synnytys oli nopea ja tosi raju, ja odotettavissa on että tämä on vielä pahempi. Kun supistukset alkoivat meni esim maha yhtäkkiä ihan sekaisin ja ravasin ripulipaskalla ja suihkussa. En halua että tätä on todistamassa jotain random tyyppejä tai että joudun yöllä ajattelemaan etten viitsi liikkua kodissani pelissä alkkareissa jbe kun on vieraita.
Tämä oli siis taas ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä käynyt itsellä edes mielessä, että ennen synnytystä ei voi elää normaalia elämää. Sunnuntaina oltiin kummipojan synttäreillä ja illalla oli pari kaveria juhlimassa uudistettua takapihan terassia. Vauva syntyi maanantain puolella klo 2.05 enkä tajunnut, että minun olisi pitänyt mennä kylppäriin piiloon tai nojailla huonekaluihin.
Kukin tavallaan, en ennusta ap:n liitolle pitkää ikää.
Kauanko olit supistusten kanssa kotona kavereiden seurassa? Ja ne kaverit olit juuri tavannut samana iltana?
Ei aavistustakaan! En viitsinyt katsoa kellosta supistusten välejä ja puuskutella, koska oli muutakin tekemistä. Kavereille sanoin, että supistelee, mutta ei se estänyt syömästä ja juomasta ja rupattelemasta. Supistuksia oli ollut jo toista viikkoa, olisi varmaan pitänyt ap:n tavoin jäädä sängynpohjalle ruikuttamaan, että vessaa ei saa varata, tahdon tarkistaa lapsiveden värin, sitähän voi vaikka tulla jo.
Eikö tämän vierasperheen aikuisetkaan ymmärrä että nyt on huono hetki kyläillä?
Mikä miehesi syy oli tähän kyläily kutsuun? Pelottaako häntä olla kaksin kanssasi? Jos häntä pelottaa tuleva synnytys ja ajatteli että näistä vierasperheen aikuisista saisitte molemmat tukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskaus ei ole sairaus.
Ihan normaalia elämää voi elää, kunnes luonto kutsuu synnyttämään. Sitä päivää ei voi tietää.
Raskaus ei ole sairaus mutta raskaus voi tehdä sairaaksi. Turha kertoa toiselle, että hän voi elää normaalia elämää, jos vointi on sellainen kuin mitä ap kertoo sen olevan.
Jos itse selvisit helpolla raskaudella, niin eihän se tarkoita, että kaikki selviävät. Tiedät kuitenkin varmasti, että moni joutuu viettämään sairaalassa tarkkailussa/hoidossa raskauden viimeiset päivät.
Äly hoi.
Miehelle tuo on optimitilanne eli nainen on hoidettavana sairaalassa, ei tarvitse kuunnella tuntitolkulla marinaa siitä, mitä saa tehdä ja mitä ei saa tehdä.
Lähde muualle! Vanhemmillesi? Jollekin hyvälle ystävälle? Älä ota miestä synnytykseen, vaan joku joka ymmärtää että saatat olla sielläkin kipeänä, eikä esim ala heti kun vauva on sylissä kutsumaan vieraita.
Voi vittu nämä "raskaus ei ole sairaus" jne lätinät! Kuule ihmiset on yksilöitä! Toiselle se viimesillään olo vastaa vähintäänkin sairaudenkaltaista tilaa, kun oikeasti on huono olo, sattuu miltei koko ajan ja mielikin vetäytyy jo siihen tulevaan, ei helvetti siinä jaksa sosisteerata kyllä yhtään enempää kuin on ihan pakko! Menkää, louhittakaa te, jotka voitte niin hehkeästi ja erinomaisesti, matkustakaa vaikka Vatikaaniin vielä kun pää näkyy, ihan se ja sama. Toiset vaan pyrkii selviytymään tän olotilan kanssa päivästä toiseen ja odottaa synnytystä niinku jotain armahdusta.. T: toinen viimesillään oleva, ymmärrän AP:n tuntemukset täysin.
Mikset sano itse niille vieraille että valitettavasti heidän vierailu päättyy nyt? Minä ainakin häätäisin vieraat joko hyvällä tai sitten pahalla pois kodistani tuossa tilanteessa.
Voiko vieraiden tulon perua? Ihan ajattelematon idea mieheltä. Eikä edes kysynyt sinulta.
Tsemppiä :)
Raskaana tai ei niin mä oon kyllä niin paha pirttihirmu että suuttuisin jos mies kutsuu yökylään porukkaa puhumatta asiasta kanssani.
En minäkään sopisi sellaista ja vain ilmoittaisin toiselle että nyt tehdään näin.
Yhteinen koti, ei kellään ole oikeus yksin päättää.
Vierailija kirjoitti:
Laskettu aika on ihan näinä päivinä ja esim viime yön kärvistelin napakoiden supistusten kanssa valveilla muutaman tunnin. Olo on sellainen että synnytys alkaa minä hetkenä hyvänsä. Mies olikin kuitenkin yllärinä kutsunut yökylään meille jonkun vanhan ystävänsä perheineen, ja olen aivan v€%&€#un raivona Tästä. Mies on ihan närkästynyt eikä ymmärrä miksi mökötän enkä halua seurustella vieraiden kanssa. Onko Tämä teistä hysteeristä ylireagointia niinkuin mies ajattelee vai onko normaalia olla haluamatta jotain puolituttuja (en ole koskaan aiemmin tavannut tämän miehen kaverin vaimoa ja lapsia) kylään tässä tilanteessa? Aaahhhhhhh räjähdän kun ärsyttää niin paljon
Sano niille vieraille näin:
Ole hyvä, ei kestä kiittää!
Soita ja peru heidän vierailu, sano ettei miehesi ajatellut yhtään mitään, että ravaat koko ajan ympäri taloa suosituksissa ja haluat rauhoittaa synnärille lähdön ajan. Sano että ajolähtö päälle ja lähdetään ensimmäisestä merkistä, pesät täynnä. Tai käske miehesi soittaa näillä sanoin.
Kauanko olit supistusten kanssa kotona kavereiden seurassa? Ja ne kaverit olit juuri tavannut samana iltana?