Synnytys käsillä ja mies kutsuu yövieraita kotiimme
Laskettu aika on ihan näinä päivinä ja esim viime yön kärvistelin napakoiden supistusten kanssa valveilla muutaman tunnin. Olo on sellainen että synnytys alkaa minä hetkenä hyvänsä. Mies olikin kuitenkin yllärinä kutsunut yökylään meille jonkun vanhan ystävänsä perheineen, ja olen aivan v€%&€#un raivona Tästä. Mies on ihan närkästynyt eikä ymmärrä miksi mökötän enkä halua seurustella vieraiden kanssa. Onko Tämä teistä hysteeristä ylireagointia niinkuin mies ajattelee vai onko normaalia olla haluamatta jotain puolituttuja (en ole koskaan aiemmin tavannut tämän miehen kaverin vaimoa ja lapsia) kylään tässä tilanteessa? Aaahhhhhhh räjähdän kun ärsyttää niin paljon
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sano itse niille vieraille että valitettavasti heidän vierailu päättyy nyt? Minä ainakin häätäisin vieraat joko hyvällä tai sitten pahalla pois kodistani tuossa tilanteessa.
Se on sen miehenkin koti. Hermoheikko, hormonihuuruinen ämmä voi mennä hotelliin.
Siinä voisi käydä köpelösti miehelle, sillä tuossa tilassa olevalle naiselle soitettaisiin varmasti ambulanssi ja poliisit paikalle, sillä hotellilla ei ole varaa ottaa sitä riskiä, että ap. synnyttäisi hotellihuoneessa ja kaikki ei menisi hyvin.
Siinä olisi ainesta, jopa lasu-ilmoitukseen syntymättömän lapsen puolesta ja miehen isyys olisi vaakalaudalla.
Ja taidat itsekkin syyllistyä rikoksen yllyttämiseen. Ja sitten itkettäisiin, kun miehellä ei ole oikeuksi.
Vierailija kirjoitti:
Eipä käynyt itsellä edes mielessä, että ennen synnytystä ei voi elää normaalia elämää. Sunnuntaina oltiin kummipojan synttäreillä ja illalla oli pari kaveria juhlimassa uudistettua takapihan terassia. Vauva syntyi maanantain puolella klo 2.05 enkä tajunnut, että minun olisi pitänyt mennä kylppäriin piiloon tai nojailla huonekaluihin.
Kukin tavallaan, en ennusta ap:n liitolle pitkää ikää.
No kuule ekassa raskaudessa mäkin ravasin ympäri kauppakeskusta samana päivänä, kun synnytin. Eikä ollut mitään ongelmaa tai oireita.
Toisessa raskaudessa kärvistelinkin sitten supistusten ja liitoskipujen kanssa himassa kuukauden ennen vauvan syntymää! Eikä tosiaan huvittanut mennä mihinkään tai ottaa vastaan vieraita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sano itse niille vieraille että valitettavasti heidän vierailu päättyy nyt? Minä ainakin häätäisin vieraat joko hyvällä tai sitten pahalla pois kodistani tuossa tilanteessa.
Se on sen miehenkin koti. Hermoheikko, hormonihuuruinen ämmä voi mennä hotelliin.
Juuuust varmaan.
Mitäs mieltä muut?
Heikko provo (peukku ylös)
Mielenterveyspotilas (peukku alas)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono idea, kun synnyttäjän ehkä pitää ravata vessassa koko ajan tai varata vaikka koko kylppäri moneksi tunniksi. Synnyttäjä haluaa mahdollisesti rauhassa kävellä ympäri omassa kodissaan, nojata huonekaluihin jne. Tai kuka tietää, jos tulee vaikka kotisynnytys, ei siihenkään halua yleisöä.
Heh,
Tässä on jenkkileffoja katsottu liiankin kanssa.
Miksi ihmeessä synnyttäjä olisi kylppärissä tuntikausia? Tai haluaisi nojata huonekaluihin?
-neljä lasta synnyttänyt ja ei tunnista-
Ööh heh heh, mutta mulla liikkuminen ja vaappuminen edes takas auttoi supistuskipuihin siinä kohtaa kun oltiin vielä kotona oottamassa säännöllistymistä. Nojailin myös lipastoomme, koska etukeno asento auttoi kipuun.
Synnärillä jatkoin sitä vaappumista ja se oli ihan kätilön suosittelemaa.
-2 lasta synnyttänyt-
Minä olisin sanonut vieraille, jos mies ei olisi älynnyt, että meille nyt ei vain voi jäädä yöksi. Omat kolme synnytystä ovat alkaneet niin, että iltayöstä on menneet vedet vauhdilla (kaikki saman kaavan mukaan) ja heti kipeät supistukset ja lapsi maailmassa 1-2 tunnin kuluttua. Eli syöksysynnyttäjä. Eli heti vesien menon jälkeen on saatu kiireellä lähteä ja heti on kivut olleet luokkaa, että supistusten aikana on saanut kontata kaksin kerroin ja melkein ulvonut.
Pari viikkoa ennen synnytyksiä yöt oli levottomia. Liitoskipuja, ennakoivia kipeitä supistuksia, vessassa ravaamista pissalla. En todellakaan olisi jaksanut ketään yövieraita ja yrittää hiljaa kärvistellä makkarissa supistusten ja liitoskipujen kanssa, ettei vieraat herää.
Enkä kyllä olisi halunnut yleisöä siihenkään, kun pikaisesti revin lakanoita pyykkikoriin ja tilaan taksia ja soitan äidilleni, että tule vahtimaan isompia, minä lähden heti taksilla edellä, kun supistukset tulee vauhdilla ja kovaa.
Siinä olisi voinut vierasperhe lapsineen olla ihmeissään tässä hässäkässä. En olisi ehtinyt mitään monipuolista aamupalatarjontaa järjestää.
Voin kuvitella, että ap.n mies majoittaa heti viikoksi sukunsa yökylään, kun ap saapuu vauvan kanssa kotiin ja pitää vaimoaan typeränä hysteerikkona, jos se ei halua heti seurustella synnytyksestä toivuttuaan enon ja tädin perheiden ja kummin kaiman serkun kanssa.
Siis huh taas mitä idiootteja täällä on :D eiköhän ihmiset oireile jokainen erilailla ennen synnytystä. Jotkut voi olla elämänsä kunnossa ja jotkut taas tosi kipeitä. Joten jos sinä olet ollut lenkillä ja kummipojan synttäreillä samana päivänä, kun olet synnyttänyt, niin good for you varmaankin, mutta tiedän kyllä omasta kokemuksesta (2 raskautta), että aina ei mene ihan niin. Mulla oli myös eka raskaus helppo loppuun asti, mutta toisessa jouduin aikaistetulle äitiyslomalle kun olin niin "huonossa kunnossa".
Ai kun joku tapasynnyttäjä ei ole nojannut huonekaluihin niin kukaan muu ei voi? Tai Reetta Reipas ei malta riisua juoksuhousujaan kun synnytys sotkee siivousaikatauluja niin kaikki muut on paskanlaiskoja synnyttäjä?
Mä kans. Mä oksensin joka supistuksella että eniten sattui kurkkuun siinä rykäyksessä. Eli ei se nainen ole synnytystä nähnytkään jolla ei sappinesteet sylissä.
Mulla on laskettuaika kuukauden päästä (toinen raskaus) ja mä olen tällä hetkellä jo ihan poikki. Supistuksia, liitoskipuja, huonovointisuutta, jopa ripulia! Pissalla saa käydä ihan koko ajan. Sitten nää lämpimät säät ei auta asiaa yhtään... Suurimman osan päivää mä vaan makoilen alusvaatteillani ja haluan kyllä olla ihan rauhassa.
Raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä noi oireet on ihan sairauteen verrattavissa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono idea, kun synnyttäjän ehkä pitää ravata vessassa koko ajan tai varata vaikka koko kylppäri moneksi tunniksi. Synnyttäjä haluaa mahdollisesti rauhassa kävellä ympäri omassa kodissaan, nojata huonekaluihin jne. Tai kuka tietää, jos tulee vaikka kotisynnytys, ei siihenkään halua yleisöä.
Heh,
Tässä on jenkkileffoja katsottu liiankin kanssa.
Miksi ihmeessä synnyttäjä olisi kylppärissä tuntikausia? Tai haluaisi nojata huonekaluihin?
-neljä lasta synnyttänyt ja ei tunnista-
Ööh heh heh, mutta mulla liikkuminen ja vaappuminen edes takas auttoi supistuskipuihin siinä kohtaa kun oltiin vielä kotona oottamassa säännöllistymistä. Nojailin myös lipastoomme, koska etukeno asento auttoi kipuun.
Synnärillä jatkoin sitä vaappumista ja se oli ihan kätilön suosittelemaa.
-2 lasta synnyttänyt-
Mää nojailen joskus kuukautiskivuissakin huonekaluihin :D
Musta tuntuu, että nää "raskaus ei ole sairaus" ja "elä ihan normaalia elämää" -tyypit eivät ole koskaan edes olleet raskaana :D
Kyllä luulis synnyttäneen naisen tietävän, että kaikilla ei mene saman virren mukaan.
Minulla molemmat synnytykset käynnistyi ripulilla ja supistuksilla, että niin kivaa se voi olla ! (:D)
Oisko teistä kiva koittaa kestitä jotain vieraita, kun vuodat limaa ja ripuloit ja koitat jotenkin kärvistellä supistuksissasi.
Ei mutta kyllä se synnyttävä nainen on vaan hermoheikko, hotelliin vaan oottelemaan sairaalaan lähtöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä käynyt itsellä edes mielessä, että ennen synnytystä ei voi elää normaalia elämää. Sunnuntaina oltiin kummipojan synttäreillä ja illalla oli pari kaveria juhlimassa uudistettua takapihan terassia. Vauva syntyi maanantain puolella klo 2.05 enkä tajunnut, että minun olisi pitänyt mennä kylppäriin piiloon tai nojailla huonekaluihin.
Kukin tavallaan, en ennusta ap:n liitolle pitkää ikää.
Kauanko olit supistusten kanssa kotona kavereiden seurassa? Ja ne kaverit olit juuri tavannut samana iltana?
Ei aavistustakaan! En viitsinyt katsoa kellosta supistusten välejä ja puuskutella, koska oli muutakin tekemistä. Kavereille sanoin, että supistelee, mutta ei se estänyt syömästä ja juomasta ja rupattelemasta. Supistuksia oli ollut jo toista viikkoa, olisi varmaan pitänyt ap:n tavoin jäädä sängynpohjalle ruikuttamaan, että vessaa ei saa varata, tahdon tarkistaa lapsiveden värin, sitähän voi vaikka tulla jo.
Määrä veikkaan, että et ole koskaan edes synnyttänyt
Mun nuorin lapsi on 12v. mutta muistan vieläkin nuo ajat.
Kipua, väsymystä ja jännitystä.
Joo vieraille ilmoitetaan etteivät voi tulla. Mies unohti vahingossa lasketun aikasi.
Vai tarviiko tulla lyömään lättyyn sun äijää.
Täällä sanotaan, että raskaus ei ole sairaus, mutta kyllä mä veikkaan, että supistukset tuntuvat vähän enemmän, kuin vaikka flunssa tai päänsärky.
Pyydättekö vieraita, kun olette kuumeessa?
Sama kiinnostaa minua. Toivon niin sydämestäni, että ap paralla ei ole ollut huono viikonloppu. Hän ansaitsee sen rauhan minkä haluaakin, kerää voimia.
Toivon myös, että ap mies ymmärtää tehneensä tyhmästi ja pyytää anteeksi sekä hyvittää teon.
Ehkä AP tosiaan lähti sinne synnyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ikäni halunnut nähdä miehen, joka yövieraita kutsuttuaan miettii tarjoilut, käy kaupassa, tekee ruuat, ehkä siivoilee etukäteen, tarjoilee vieraille kahvit ja ruuat, kattaa ja tyhjentää pöydät, hoitaa tiskit, etsii petivaatteet ja laittaa sängyt, vierailun loputtua ottaa likaiset lakanat pois, pesee ne ja laittaa kaiken takaisin kaappiin sekä siivoaa lopuksi. Tuossa meillä taitaa olla sellainen.
Jotenkin arvaan, että mies sanoo vaimolleen, että onhan siellä kaapissa aineita, tee vaikka joku piirakka. Mies on hyvä seuramies ja sanoo vieraille, että mennään me olohuoneen puolelle, niin Minna saa rauhassa raivata keittiön. Vierailun loputtua mies huikkaa vieraille, että jättäkään ne petit levälleen, Minna kyllä hoitaa ne.
Tuollaisiahan ne miehet yleensä on yövieraiden kanssa. Tässä tapauksessa nainen on vielä viimeisillään raskaana, mutta miehellä ei säteile silti.
Aika kovahermoisia vieraita, jos pystyvät olemaan supistusten keskellä kärvistelevän naisen kanssa samassa huushollissa. Kovissa kivuissa ainakin minä puuskutan, huokailen ja vaikeroin. Ei se ole kivaa kuultavaa, mutta en vieraiden takia purisi huulta ja koettaisi olla äänettömänä.
Itse olin kummankin lapsen kohdalla sairaalassa muutaman päivän käynnistyksen vuoksi. Kummasti ne huonekavereina olleet, jo synnyttäneet naiset olivat hävinneet huoneesta, kun supistukset menivät hyvin kivuliaiksi. Jälkeenpäin selvisi, että toisen kipujen seuraaminen ja minun vaikerointi oli tehnyt sen verran pahaa.