Miksi ristiriitaisesti neuvotaan kotivarasta ja lietsotaan sotapelkoa kun samalla kehutaan että olemme vakaa yhteiskunta kun Googlekin on
valinnut tämän Suomen sen vuoksi datakeskuksiensa kotipaikaksi? Eli kumpi uutinen pitää paikkaansa?
Kommentit (21)
Kotivara voi tarkoittaa muitakin mullistuksia. Esim säästä johtuvia sähkökatkoja. Lumisateita. Yms.
Jos netti on poikki. Sun on osattava toimia. Et voi kysellä vauvapalstalla
Kotivaran pitäminen nyt on ihan järkevää vaikka olisi kuinka turvallista. Ja muutenkin kaikenlainen varautuminen, on levollisempi mieli kun tietää että pärjää jonkin aikaa poikkeavissa kriisitilanteissa. Voi olla ihan kiva harrastuskin sellainen että vaikka Zombien invaasioon varautuminen, siihen voi retkeilynkin. yhdistää niin että pystyy vaikka viikon vaelluksen tekemään tarvikkeilla ja ruuillla mitkä löytyy aina kotoa, esimerkiksi kuivattua jauhelihaa on aina pakkasessa. Ja sitten veden suodattimet ja retkikeittimet ja muut systeemit.
Vierailija kirjoitti:
Kotivaran pitäminen nyt on ihan järkevää vaikka olisi kuinka turvallista. Ja muutenkin kaikenlainen varautuminen, on levollisempi mieli kun tietää että pärjää jonkin aikaa poikkeavissa kriisitilanteissa. Voi olla ihan kiva harrastuskin sellainen että vaikka Zombien invaasioon varautuminen, siihen voi retkeilynkin. yhdistää niin että pystyy vaikka viikon vaelluksen tekemään tarvikkeilla ja ruuillla mitkä löytyy aina kotoa, esimerkiksi kuivattua jauhelihaa on aina pakkasessa. Ja sitten veden suodattimet ja retkikeittimet ja muut systeemit.
No sulta kyllä ensimmäisenä kaatuu se pakastin sähköttömyyteen että se siitä kuivatusta jauhelihasta sitten.
Minä turvauduin kotivaraan vatsataudin iskiessä. Suomi vakaasti jatkoi olemista, vaikka minun sisuskaluissa kävi aikamoinen myllerrys. Pahimpaan varautuminen ei aina tarkoita, että se pahin tulisi tapahtumaan, ollaanpahan valmiita jos niin käy. Jos minä vasta vatsataudin iskiessä olisin ruvennut mietimään mitä syödä lähipäivinä niin olisin ollut kaupassa paskat housuissa, ihan kirjaimellisesti. Siksi kotivara pitää olla, ennenkuin on paskat housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulta kyllä ensimmäisenä kaatuu se pakastin sähköttömyyteen että se siitä kuivatusta jauhelihasta sitten.
Muutaman päivän pysyy kylmänä helpostikkin
Datakeskukset on ihan off limits myös sodassa. Niitä ei saa tulittaa, sotarikos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuivattu jauheliha nyt säilyy huoneenlämmössäkin ainakin muutaman viikon, muutaman kuukaudenkin jopa jos siinä on hyvin vähän rasvaa ja hyvin kuivattu. Pakastin vaan lisää säilytysaikaa ja varmistaa ettei mene pilalle, jos ei heti käytä retkellä sitä, puhuin tässä ruuasta viikon vaellukseen niin sen nyt ainakin se kuivattu jauheliha helposti säilyy. Vaikuta sellaiselta että pitää vaan tulla viisastelemaan vaikket mistään mitään tajuakkaan ja pessimistinen asenne kaikkeen, ei haittaa, itehän kärsit kun se kriisi tulee ja et ole varautunut siihen.
Vierailija kirjoitti:
odotan jo kun ensimmäinen tuholainen tuomitaan terrorismista. tehään esimerkki
Kotivara ei liity millään tavalla sotaan, vaan siitä on muistutettu n. 3v välein Suomen itsenäisyyden ajan. Itse muistan jo 50-luvulla eli ole mitenkään uusi asia.
Ja se on erittäin tarpeellista, kun huomioi Suomen olosuhteet, lunta voi tulla pari metriä ja pakkasta yli 50 astetta, on myrskyjä,.metsäpaloja, ukkosia jne. sähköt eivät toimi, pohjavedet saastua jne. ja siksi kotivara on tarpeellinen.
Suomalaiset ovat aina varautuneet kotivaraan kiitettävästi, kiitos olosuhteista, sillä kaikilta löytyy kotoa lämpimiä vaatteita ja kenkiä, elintarvikkeita,.kun tehdään paljon ruokaa kotona ja muutenkin ostetaan uökopuolisia palveluita niukasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin kaukaa haettu ajatus, eikös trumppi ole jo tehnyt tekoälyn vastustamisesta rikollista? Jos et halua datakeskusta omalle pihallesi olet kotimainen tero-risto ja joudat telkien taa.
Asun Itä-Suomessa ja oliko vuosi 2022 kun oltiin useampi päivä motissa,.kun lunta tuli valtavasti, eikä pystytty auraamaan kuin päätiet. Tietenkin se vaikutti ruokakauppoihin ja julkiseen liikenteeseen.
Sama myös Helsingissä,.ihmiset itse joutuivat etsimään autojaan lumikasojen seasta.
Silloin oli kotivaralle käyttöä.
Ne sotapelkoa lietsovat ovat niitä jotka pelkää eniten
Vierailija kirjoitti:
Asun Itä-Suomessa ja oliko vuosi 2022 kun oltiin useampi päivä motissa,.kun lunta tuli valtavasti, eikä pystytty auraamaan kuin päätiet. Tietenkin se vaikutti ruokakauppoihin ja julkiseen liikenteeseen.
Sama myös Helsingissä,.ihmiset itse joutuivat etsimään autojaan lumikasojen seasta.
Mulle tällainen kotivara on täysin vieras käsite sillä oli olosuhteet mitkä hyvänsä ja varsinkin huonosti, minä joudun selviytymään työpaikalleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tällainen kotivara on täysin vieras käsite sillä oli olosuhteet mitkä hyvänsä ja varsinkin huonosti, minä joudun selviytymään työpaikalleni.
Etkö esim. sairastu koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sairastuisin, kyllä on aina löytynyt ruokaa kotoa ja/tai kaupoista saa kotiinkuljetettunakin. Tässä kyseisessä vastauksessa puhuttiin lumikasoista. Minä en voi soittaa työpaikalle että sori en pääse tulemaan kun autoni on hautautunut lumeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sairastuisin, kyllä on aina löytynyt ruokaa kotoa ja/tai kaupoista saa kotiinkuljetettunakin. Tässä kyseisessä vastauksessa puhuttiin lumikasoista. Minä en voi soittaa työpaikalle että sori en pääse tulemaan kun autoni on hautautunut lumeen.
Vain yhdessä vastauksessa ja se loppu on juuri sitä kotivaraa. Ruokaa yms kotona ja rahaa ja muuta
Vai sotarikos ehkä vain teoriassa. Mitä tapahtui esim Gazassa, lapsia ja naisia suurin osa 65000 kuolleesta,melkein kaikki sairaalat ja koulut raunioina, entä Ukrain sairaaloita,energialaitoksia,kouluja lähes kaikkea infrastruktuuri pommitettu entä Iran, 150 tyttökoulaista tapettu jo yhdessä ilmapommituksessa. Ja täällä jotkut naivisti uskovat että on olemassa ns"off-maaleja"! Ei pidä todellakaan paikkaansa!
Kotivara ei liity vain sotaan vaan vaikka myrskyjen aiheuttamiin pitkiin sähkökatkoihin.