Mitä arjen luksustuotteita teillä on käytössä?
Siis tarkoitan käytötuotteia, joita saisi edullisestikin, mutta haluatte sen peri euroa laittaa enemmän ja saada arkeen vähän extraa. :)
Meillä saippua ja käsitiskiaine on aina jotakin putiikista ostettua, orgaanista ja kauniissa pullossa. Höpsöä, mutta Fairyihin en enää palaa. Tiskauskin sujuu mukavammin, kun tiskivedessä on aavistus luksuksen tunteesta. :D
Kommentit (873)
Islantilainen villapaita. Tilattu mittojen mukaan Islannin neulontayhdistykseltä.
LGn kaasuhella, jonka uuni on sisältä kauniin sininen, luksusta oli maksaa siitä enempi kuin perusmallista, en edes tajunnut kuin joku uuni voi ilahduttaa päivää. Nyt on muutto edessä, ja tämä lähtee mukaan.
Luksusta on myös fillarini, kaikki kolme.
Vaatteet? No, ajokamat varmaan, mutta arkikamppeet on ihan peruskamaa.
Ja auton huoltoon käytetyt rahat tekevät autosta pian luksusta, mutta vanha Saappini on enemmän kuin kullanarvoinen minulle.
Pentikin käsipyyhkeet kylppärissä, arjen luksusta ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minulle sellaista pientä luksusta ovat Oivariini(tästä en tingi, monia halvempia olen kokeillut mutta palaan aina vanhaan tuttuun), Muumilakanat ja -pyyhkeet, kampaamotuotteet(tosin alesta useimmiten), ja lemmikkien ruuista en tingi(meillä ei markettimoskaa puput syö).
Ihanaa että panostat pupujesi ruokaan. <3 Monesti kaneja ja jyrsijöitä hoidetaan huonommin kuin koiria ja kissoja. Tämmöinen välikommentti, tulin niin iloiseksi. Terveisin toinen kaninomistaja
Vähän ot, mutta panostamalla rahallisesti hiukan enemmän lemmikkien ruokaan säästää todennäköisesti pitkässä juoksussa eläinlääkärikuluissa. Meilläkään puput eivät syöneet muuta markettimoskaa kuin tuoreita yrttejä :) <3
Mulle arjen luksusta on se, että ostan toisinaan hyvää appelsiinimehua (hedelmälihalla) tai että ostan jotain vähän tyylikkäämmässä paketissa olevaa pastaa. Näissä hintaero halvempaan on pieni, mutta mieltä ylentävä vaikutus suuri :)
Äidin neuloma rannukas villatakki hävikkilangoista. Reiteen asti ulottuva, sekä taskut.
Hän on neulonut tai virkannut villatakkiini aina lisää, esim hihanpituutta, kun olen pessyt villatakin pesukoneessa ja takki on kitistynyt. (Olen tarkoituksella pessyt villatakkiani pesukoneessa, että se huopaantuu ja tulee tosi lämpimäksi.... ja se on.)
Äiti on 86- vuotias ja hänellä on Parkinsonin tauti. Joka silmukka mitä hän jaksaa väkertää, on minulle luksusta.
LOccitanen tai vastaavan vaahtomainen suihkusaippua. Ns. parempi kahvimerkki kuin kaupan halvin kura, vaikka maksaakin maltaita. Haluan nauttia kahvin mausta. Joskus kalliimpaa premiumjäätelöä. Joskus arkena hyvä kakku nautittavaksi.
Kauniit perintöasiat ihan arkenakin. Tiskaan nykyisin käsin, tiskikoneeseenhan niitä ei voi laittaa. Ajattelin, että mihin mä niitä muka säästelen ja otin käyttöön. Kristallilasit myös. Hassua, mut vaikka muutama aamiaisastia jäisikin pöydälle, ei haittaa kun ovat niin nättejä.
Tämä on mielenkiintoinen ketju, josta käy ilmi miten erilaisia asioita ihmiset kokevat ja arvostavat luksukseksi ja kuinka erilaisilla tulotasoilla ihmiset oikeasti elämäänsä ja arkeansa päivittäin pyörittävät.
Vierailija kirjoitti:
Äidin neuloma rannukas villatakki hävikkilangoista. Reiteen asti ulottuva, sekä taskut.
Hän on neulonut tai virkannut villatakkiini aina lisää, esim hihanpituutta, kun olen pessyt villatakin pesukoneessa ja takki on kitistynyt. (Olen tarkoituksella pessyt villatakkiani pesukoneessa, että se huopaantuu ja tulee tosi lämpimäksi.... ja se on.)
Äiti on 86- vuotias ja hänellä on Parkinsonin tauti. Joka silmukka mitä hän jaksaa väkertää, on minulle luksusta.
Ehkä minulla on joskus ollut varaa ostaa jotain "luksusta", mutta tuo käsite alunpitäin maistuu nykyään myrkyltä suussani. Häpeän että olen ostanut jotain "luksusta" nuorena. Enkä suoraan sanottuna edes tiennyt/ tiedä miten paljon orja-lapsityötä tai muuta epäeettisyyttä niitä tuotteita ostaessani olen tukenut. Anteeksi.
Luxusta on puhdas vesi, rauha, elää sopuisasti toistensa kanssa, luonto
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen vessapaperi ja muut valkoiset hygieniatuotteet aiheuttavat allergiaa, sillä niissä käytetään valkaisuaineita ja muita myrkkyjä. Siksi keltainen, joka on hyvälaatuista, eikä aiheuta kutinaa ja valkovuotoa.
Ihan päinvastoin. Valkaisuaineet häipyvät prosessissa ja keltainen väri on ja pysyy. Surkea keltainen paperi muutenkin
Hamppulakanat! Suomessa ommellut, parhaimmat lakanat ikinä. Joka ilta iloitsen niistä.
nafta-auton bensakulut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ajellaan suht uudella autolla kilometrejä ja bensakuluja laskematta. Se on tosi mukavaa seikkailua, ei aina tiedä, mihin päädytään. Aina uusia maisemia hyvän musiikin saattelemana maisemia katsellen, käydään syömässä eteläisen Suomen eri kaupungeissa, myös kahviloissa.
"uusi auto eikä tiedä mihin päädytään". Eikö siinä ole navigaattoria, vai onko sen puuttuminen luksusta?
Tietysti uudessa autossa on kaikki mahdolliset avustimet puhetta myöten, mutta idea onkin ajaa mielijohteen mukaan pieniä maanteitä ja kääntyä extempore risteyksissä.
Siinä se viehätys ja uusien paikkojen löytyminen. T. AP
Vierailija kirjoitti:
Hamppulakanat! Suomessa ommellut, parhaimmat lakanat ikinä. Joka ilta iloitsen niistä.
Mistä niitä saa?
nää kommentit hämmentää , normi tuotteita keski palkkasen perheessä ei tänä päivänä mitään luksusta ...
meiltä löytyy lähes kaikki lueteltu mutta mitään en pidä luksuksena. Edes sitä 800 € kahvikonetta jonka lähes ilmaiseksi lahjoitin pois kun ei tullut käytettyä..
Pyyhin ryppyrubiinini mirkan p-60 paperilla.
Se vasta luxusta onkin.