Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uudessa asunnossani on terassi - pelkään kuollakseni asua täällä. Kaipaan tsemppiä

Vierailija
05.08.2016 |

Eli olen opiskelija ja muuttanut juuri opiskelija-asuntoon, joka on aivan maantasalla ja minulla on tässä pienehkö terassi. Olen asunut jo vuoden omillani toisenlaisessa kämpässä. Siellä kaikki meni hyvin, mutta tämä pelottaa tosi paljon, vaikka olin tänne muuttaessa innoissani siitä kuinka tuohon voi hankkia grillin tai muuta kivaa.

Tuossa terassilla on laudoista tehdyt seinämät, mutta siinä on myös sellainen suuri aukko josta voi kulkea vapaasti. Mitään porttia tai vastaavaa ei siis ole jolla voisin saada edes vähän turvallisuuden tunnetta. Terassin jälkeen on rivi puskia, jotka erottavat pihan hiekkatiestä, mutta juuri minun kohdallani menee pieni polku niiden läpi. Jos joku siis haluaa, hän pystyy kävelemään aivan ikkunani alle. Verhoni ovat ihan peittävät, joskin vaaleat. En itse juuri näe niiden läpi ulos, mutta pelottaa että ulkoa näkee sisälle, ainakin jos minulla on valot päällä. Ällöttää ajatuskin esimerkiksi siitä, että joku katselisi minua nukkuessani, tai ylipäätään se, että joku hengaisi tuossa ikkunani edessä. Jos joku koputtaisi ikkunaan saisin varmasti sydänkohtauksen...

Tiedän että taidan pelätä turhia ja on melko epätodennäköistä että mitään kävisi, mutta olen luonteeltani kauhea stressaaja ja pelkään joka asiaa. Eilen makasin sängyssä kaksi tuntia saamatta unta ja sydän tykyttäen, koska pelkäsin. Verhojen läpi näkyi liikkuva varjo, joka taisi olla kauempana oleva kuusi joka heilui tuulessa.

Jos joku haluaa murtautua tänne, hän murtautuu. En voi estää sitä mitenkään. Ja vaikka joku alkaisi rikkoa tuota ikkunaa, ehtisin luultavasti pakenemaan ulko-ovesta. En tiedä onko minulla siis mitään todellista uhkaa. Silti pelkään.

Asunto on muuten ihana ja jonotin tänne lähes vuoden, eli en todellakaan ole muuttamassa muualle pelkoni takia. Mutta kuinka saisin itseni olemaan rauhallisin mielin? Asuuhan moni muukin täällä samanlailla, enkä ole kuullut että mitään olisi ikinä käynyt. Toisaalta alue on melkeinpä keskustaa ja täällä on myös epämääräistä porukkaa, joskus on nukkunut puliukkoja tässä saman talon rapussa. Mikseivät siis voisi eksyä terassilleni myös tai vaikka tahallaan säikytellä... Onko jollain jotain rauhoittavia sanoja?

Kommentit (164)

Vierailija
21/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänne käyttäjätunnuksen kun kello löi jo 23.

Aion selvittää tuon, että saisiko ritilän ja köynnöskasvin laittaa siihen aukkoon. Se auttaisi edes hieman. Ap

Vierailija
22/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terasseiltahan kaikenlaiset murtautujat ja murhaajat yleensä tulevat sisään, koska sitä kautta pääsee nopeimmin ja lähes äänettömästi liikkumaan. On hyvinkin mahdollista, että tälläkin hetkellä ap sinua tarkkaillaan terassilta..

ei olisi ensimmäinen kerta historian kirjoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan samanlainen stressaaja eikä minusta olisi esim. omakotitaloasujaksi. Joskus kun olen nukkunut yksin esim. vanhempieni talossa, rauhoittelen itseäni ajattelemalla, että siellä on sentään naapureita. Esim.  mummoni asuu yksin maalla omakotitalossa, jossa lähin naapuri on ehkä kilometrin päässä.

Suosittelen hankkimaan tarvittaessa myös tummat verhot. Käy pimeällä ulkoapäin tarkistamassa näkyykö verhoista läpi.

Tuo on totta. Tässä talossa asuu paljon porukkaa ja moni muukin on kanssani samassa veneessä. Voisi olla fiksua yrittää tutustua näihin lähimpiin naapureihin ja jutella aiheesta. Monesti asiat helpottavat kun niistä puhuu. Ap

Vierailija
24/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Terasseiltahan kaikenlaiset murtautujat ja murhaajat yleensä tulevat sisään, koska sitä kautta pääsee nopeimmin ja lähes äänettömästi liikkumaan. On hyvinkin mahdollista, että tälläkin hetkellä ap sinua tarkkaillaan terassilta..

Mulla tuli kyyneleet silmiin ja puristava tunne rintakehään. Kiitos hei.

Vierailija
25/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kotieläin seuraksi, elävä olento vieressä auttaa yllättävän paljon

Vierailija
26/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

terassipelkuri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan samanlainen stressaaja eikä minusta olisi esim. omakotitaloasujaksi. Joskus kun olen nukkunut yksin esim. vanhempieni talossa, rauhoittelen itseäni ajattelemalla, että siellä on sentään naapureita. Esim.  mummoni asuu yksin maalla omakotitalossa, jossa lähin naapuri on ehkä kilometrin päässä.

Suosittelen hankkimaan tarvittaessa myös tummat verhot. Käy pimeällä ulkoapäin tarkistamassa näkyykö verhoista läpi.

Tuo on totta. Tässä talossa asuu paljon porukkaa ja moni muukin on kanssani samassa veneessä. Voisi olla fiksua yrittää tutustua näihin lähimpiin naapureihin ja jutella aiheesta. Monesti asiat helpottavat kun niistä puhuu. Ap

Useinhan tappajat, murhaajat ynnä muut ovat läheisiä tai "läheisiä" ihmisiä. Muistat kai Anneli Auerin ja huppumiehen? Hänhän oli Jukan joku tuttava. 

Avautumalla naapureille saat heiltä tarvittavan sympatian, jolloin et osaa pienessä mielessäsi edes epäillä sitä "kultaista vanhaa miestä" naapuritalosta, kun yöllä huppumies tulee terassin kautta sisään asuntoosi. Hän on kalastanut sympatiasi ja luottamuksesi jo aiemmin, nääs.

Vierailija
27/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roadwalker kirjoitti:

Ota kotieläin seuraksi, elävä olento vieressä auttaa yllättävän paljon

Tätäkin olen miettinyt. Se ei kuitenkaan olisi lemmikkiä kohtaan oikein, kun olen niin suuren osan päivästä yliopistolla opiskelemassa tai muuten jossain liikenteessä. Joku suuri koira olisi aivan paras, mutta hanki nyt sellainen yksiöön...

Vierailija
28/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Mulla tuli kyyneleet silmiin ja puristava tunne rintakehään. Kiitos hei.

Elämää, ei sen enempää. Voihan tuossa minunkin ikkunani alla seistä joku huppu-ukkeli puukon kanssa. 

Vierailija
29/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useinhan tappajat, murhaajat ynnä muut ovat läheisiä tai "läheisiä" ihmisiä. Muistat kai Anneli Auerin ja huppumiehen? Hänhän oli Jukan joku tuttava. 

Avautumalla naapureille saat heiltä tarvittavan sympatian, jolloin et osaa pienessä mielessäsi edes epäillä sitä "kultaista vanhaa miestä" naapuritalosta, kun yöllä huppumies tulee terassin kautta sisään asuntoosi. Hän on kalastanut sympatiasi ja luottamuksesi jo aiemmin, nääs.

Haista home ihan oikeasti :( Ei kenenkään kuulu joutua elämään jatkuvassa pelossa.

Vierailija
30/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en halua syytettä sydärin tuottamisesta internetsissä XD Paskat siellä ketään on. Tai no, suklis on asunut lähes koko elämänsä omakotitalossa (aikoinaan), ja kyllä siellä pihalla muutaman kerran (minun tietämäni kerrat) kävi porukkaa. Ihan oikeasti, vaikka ette tätäkään nyt usko.

Mutta kertaakaan en ole bongannut puukkoukkelia ikkunani alta. Elämässä täytyy kestää realiteetit, mutta käyttää järkeäkin. Voi tuosta minunkin ikkunastani nyt hypätä joku tyyppi ja tappaa minut, mutta eiköhän todennäköisempää ole liukastua kylppärissä.

Asunto pitää pitää asutun näköisenä, siis myös kerrostalot. Hankit turvahälyttimen, joka laukeaa jonkun murtautuessa. That's it. Turhaa hysteriaa.

Vierailija
31/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täällä taisi hiljentyä kun rekisteröitymispakko tuli, mutta seurailen tätä keskustelua vielä huomennakin, jos joku innostuu kommentoimaan. Kiitos rauhoittelijoille ja soo soo pelottelijoille.

Vierailija
32/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hälyttimen lisäksi parit varoitustarrat, oveen sekä sinne terassin puolelle esim. ikkunaan. Harvempi ottaa riskiä, jos on tietoinen (tai olevinaan tietoinen) että hälytin alkaa ulvomaan ja paljastaa murtopuuhat heti.

Vierailija
33/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

No, en halua syytettä sydärin tuottamisesta internetsissä XD Paskat siellä ketään on. Tai no, suklis on asunut lähes koko elämänsä omakotitalossa (aikoinaan), ja kyllä siellä pihalla muutaman kerran (minun tietämäni kerrat) kävi porukkaa. Ihan oikeasti, vaikka ette tätäkään nyt usko.

Mutta kertaakaan en ole bongannut puukkoukkelia ikkunani alta. Elämässä täytyy kestää realiteetit, mutta käyttää järkeäkin. Voi tuosta minunkin ikkunastani nyt hypätä joku tyyppi ja tappaa minut, mutta eiköhän todennäköisempää ole liukastua kylppärissä.

Asunto pitää pitää asutun näköisenä, siis myös kerrostalot. Hankit turvahälyttimen, joka laukeaa jonkun murtautuessa. That's it. Turhaa hysteriaa.

Kiitos, olet ihan oikeassa. Täytyy ottaa selvää tuosta turvahälyttimestä. Että mitä sellainen maksaa ja mihin sen saisi, ja vielä ilman sitä vaaraa että onnistuisi itse laukaisemaan sen :D Kova ääni saisi varmaan pahoja suunnittelevat pelästymään ja pakenemaan, tai ainakin itse heräisin tarpeeksi ajoissa jos olisin silloin unessa.

Vierailija
34/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, pitäisi käydä nukkumaan...

Vierailija
35/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Kiitos, olet ihan oikeassa. Täytyy ottaa selvää tuosta turvahälyttimestä. Että mitä sellainen maksaa ja mihin sen saisi, ja vielä ilman sitä vaaraa että onnistuisi itse laukaisemaan sen :D Kova ääni saisi varmaan pahoja suunnittelevat pelästymään ja pakenemaan, tai ainakin itse heräisin tarpeeksi ajoissa jos olisin silloin unessa.

En tiedä oliko se joku hallusinaatio vai tosijuttu, mutta mielestäni niitä on esim. sellaisia maton alle (???) laitettavia, eli kun (KUN...) huppu-ukko tai huppunainen astuu matolle, niin hälytys laukeaa. Mutta mitäs järkeä moisessa on, jos huppu-ukkoakka ei astukaan matolle vaan sen yli. Tai itse astuu matolle XD Mutta tällainen mielikuva minulla on, en tiedä XD

Sitten on toki myös liikkeentunnistimet. Hanki joku hieno "discovalo"hälytin, joka vilkkuu ja ulvoo. Kun huppu-ukko tunkeutuu sisään, häntä vastassa onkin yllätysbileet. Varaa pari alkoholijuomaa ja tarjoa huppu-ukolle. Ukko unohtaa alkuperäisen suunnitelmansa ja molemmat voittavat.

Vierailija
36/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

En tiedä oliko se joku hallusinaatio vai tosijuttu, mutta mielestäni niitä on esim. sellaisia maton alle (???) laitettavia, eli kun (KUN...) huppu-ukko tai huppunainen astuu matolle, niin hälytys laukeaa. Mutta mitäs järkeä moisessa on, jos huppu-ukkoakka ei astukaan matolle vaan sen yli. Tai itse astuu matolle XD Mutta tällainen mielikuva minulla on, en tiedä XD

Sitten on toki myös liikkeentunnistimet. Hanki joku hieno "discovalo"hälytin, joka vilkkuu ja ulvoo. Kun huppu-ukko tunkeutuu sisään, häntä vastassa onkin yllätysbileet. Varaa pari alkoholijuomaa ja tarjoa huppu-ukolle. Ukko unohtaa alkuperäisen suunnitelmansa ja molemmat voittavat.

Toivon ettei tunkeutuja ikinä ehdi matolle asti! :D

Selasin verkkokauppa.com:in tarjonnan mutta ei oikein löytynyt sopivaa. En kyllä ymmärrä näistä mitään. Hirvittää ajatus siitä että hälytin laukeaa ja koko talo herää. Pahimmassa tapauksessa silloin kun en ole itse kotona, enkä pysty hiljentämään sitä. Huh huh.

Vierailija
37/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhdistäisin kaikki tämän keskustelun ehdotukset, niin olisi varmaan tosi turvallinen olo! Aidan aukon tukkiminen, tölkkiansa, turvahälytin, iso koira, paksummat verhot... Harmi että koira ei ole mahdollinen, mutta muut ehkä! :)

Vierailija
38/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisikö esimerkiksi tällaisella yhtään mitään? Kellään tietoa?

https://www.digimesta.com/turvallisuus/tuote/murtohalytin-ikkunaan-sire…

Vierailija
39/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Toivon ettei tunkeutuja ikinä ehdi matolle asti! :D

Selasin verkkokauppa.com:in tarjonnan mutta ei oikein löytynyt sopivaa. En kyllä ymmärrä näistä mitään. Hirvittää ajatus siitä että hälytin laukeaa ja koko talo herää. Pahimmassa tapauksessa silloin kun en ole itse kotona, enkä pysty hiljentämään sitä. Huh huh.

XD Murtautujat ovat ninjoja...

On niitä muitakin kuin verkkokauppa.com. Esim. Clas Ohlson ja muut, joissa noita hälyttimiä myydään.

Noh, mikäli huppu-ukkoakka tunkeutuu kotiisi ollessasi muualla, hälytin laukeaa ja koko talo herää, on pieni mahdollisuus, että muiden asukkaiden joukossa on joku vielä ninjampi kuin tunkeutuja itse. Tämä ninja säntää keittiöveitsen kanssa tukka hulmuten kohti ääntä, kohtaa huppu-ukon silmästä silmään, raa'asti iskee veitsellä kuolettavasti, sen jälkeen menee shokkiin tekosestaan, sekoaa ja hirttää itsensä. Kotiin palatessasi löydät murhatun huppu-ukon sekä hirttäytyneen naapurin. Selitäpä siinä poliiseille...

40/164 |
05.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita toki paksummat verhot ikkunaan.

Sälekaihtimilla saa helposti näkösuojaa myös.

Jos virittelisit vaikka kukkalaatikon niitten tölkkiansojen viereen niin että sulkeutuu iso aukko sinun terassisi puolelle - mutta tarvittaessa sen saisi helposti nostettua pois.

Pitää olla pimeää että näkee tähdet