Yliarvostetut elokuvat?
Mistä hyvät arvostelut saaneista leffoista ette pidä? Itselleni tulee mieleen ainakin Lars von Trierin tuotanto. Erityisesti kuulin kehuja kuinka hyvä ja koskettava Dancer in the Dark on. Itse vain tylsistyin kuoliaaksi kun katsoin tuon.
Kommentit (180)
American Beauty, voi helvetti miksi tuhlasin kaksi tuntia tällaiseen teennäiseen, mukadiippiin setämies-parka-runkutukseen.
Rita Hayworth - avain pakoon.
Muistan kuinka nuorempana likkana olin viehtynyt yhteen kundiin joka hehkutti sitä leffaa ihan hulluna ja sanoi sen olevan maailman paras, myöskin mm. IMDB:n käyttäjien mielestä. Nähtyäni sen leffan lopahti orastava ihastukseni. Aivan uskomattoman naiivi ja pökkelö elokuva joka ei ole kestänyt aikaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Rita Hayworth - avain pakoon.
Muistan kuinka nuorempana likkana olin viehtynyt yhteen kundiin joka hehkutti sitä leffaa ihan hulluna ja sanoi sen olevan maailman paras, myöskin mm. IMDB:n käyttäjien mielestä. Nähtyäni sen leffan lopahti orastava ihastukseni. Aivan uskomattoman naiivi ja pökkelö elokuva joka ei ole kestänyt aikaa lainkaan.
Naiivi ehkä, mutta ei kaikkien elokuvien tarvitse olla synkistelyä. Mielestäni se on hieno tarina. En kuitenkaan ymmärrä miten elokuva ei muka ole kestänyt aikaa. Voitko mainita missä tämä näkyy, koska en keksi yhtään kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Prometheus ja Alienit.
Alienit ovat kylläkin aivan loistavia kauhuleffoja. Sanoisin, että ehkäpä parhaita. Tosin the cube on myös loistava elokuva.
Vierailija kirjoitti:
American Beauty, voi helvetti miksi tuhlasin kaksi tuntia tällaiseen teennäiseen, mukadiippiin setämies-parka-runkutukseen.
En kyllä ymmärrä miten tämä voi jonkun mielestä mukadiippiä. Sehän on vain sitä mitä se on ja paikoin jopa komediaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuntematon sotilas
No tämä kyllä on sitä,jos mikä. Sen vuotuisesta katsomisesta on tehty jo lähes uskonnonomainen 'pyhä pakkovelvollisuus' suomalaiselle tv-yleisölle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo: Titanic.
Titanic on loistava elokuva, ansaitsee kaiken hehkutuksen. Vaikea kuvitella kuinka tuosta aiheesta olisi voinut saada onnistuneemman elokuvan. Moderni klassikko.
Ai, mä taas keksin helposti miten siitä olisi saanut paremman. Nimittäin syventämällä käsikirjoitusta, luokkayhteiskunnan analyysia edes hivenen enemmän. Mutta hyvä leffahan se on monella tasolla.
RMS Titanic-aiheesta on vuosien mittaan tehty yli kaksikymmentä elokuvaversiota (ensimmäiset tuoreeltaan jo v.1912)
Asiantuntijat maailmalla pitävät parhaana niistä v. 1958 valmistunutta brittiläistä elokuvaa nimeltä "A Night to Remember", joka perustuu maailmalla arvostetuimman Titanic asiantuntijan ,Walter Lordin samannimiseen kirjaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset, kauriskukkulat eritoten! PISTE.
Vanhoissa Suomi-filmeissä on kyllä hyviä ja arvostettavia elokuvia paljonkin.
off topic, mutta oliko Siiri Angerkoski lesbo ?
Nämä Marvel-supersankarirymistelyt. Juonta sen verran, että saadaan sankareita liikuteltua sekavasta cgi-tappelusta toiseen. Aina väliin miehekästä yrmyilyä, olipa yrmyilijä sitten mies tai nainen.
Lost in Translation ja Amelie. Eka oli aivan tajuttoman tylsä ja toka kaikessa hipsteriydessään niin korni, etten pystynyt katsomaan loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki suomalaiset, kauriskukkulat eritoten! PISTE.
Vanhoissa Suomi-filmeissä on kyllä hyviä ja arvostettavia elokuvia paljonkin.
off topic, mutta oliko Siiri Angerkoski lesbo ?
Hän oli naimisissa Kaarlo Angerkosken kanssa 1933-39 tämän kuolemaan asti, ja heillä oli tytär. Viittaa heteroon, muttei tietenkään sitä todista.
Bond-leffat. Tykkään vain niistä tunnareista. Yhtään en ole jaksanut katsoa keskittyen alusta loppuun. Enkä koskaan ole saanut kiinni siitä, miksi ne naiset ovat siihen hulluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Titanic on loistava elokuva, ansaitsee kaiken hehkutuksen. Vaikea kuvitella kuinka tuosta aiheesta olisi voinut saada onnistuneemman elokuvan. Moderni klassikko.
Ai, mä taas keksin helposti miten siitä olisi saanut paremman. Nimittäin syventämällä käsikirjoitusta, luokkayhteiskunnan analyysia edes hivenen enemmän. Mutta hyvä leffahan se on monella tasolla.
Satun olemaan tuo jolle vastasit, vaikka ketju on jo vanha. Hyvä pointti toisaalta, olen siitä osittsin samaa mieltä, mutta kun miettii että elokuva on jo nyt n. 3,5 tuntia pitkä, niin vaikea siihen olisi ollut ottaa enää syvempää näkökulmaa ilman että päätarinasta olisi tullut ohuempi. Olisi vaatinut jo useamman elokuvan tai minisarjan. Mielestäni se ei myöskään olisi saanut olla liian dokumentaarinen, vaan on parempi keskittyä johonkin rajatumpaan aiheeseen -> rakkaustarina. Siitä olisi tullut helposti tylsä elokuva, jos siinä olisi puututtu liikaa luokkayhteiskuntaan.
Ehdottomasti Lost In Translation! Pahempaa epäsuhtaa imdb:n arvostelujen ja elokuvan surkeuden välillä saa hakea. Epäilen että edes on. Täydellisen mauton, rasistinen, lapsellinen elokuva kahdesta ylimielisestä jenkistä. Oksettava alusta loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Miten 11 Oscarin ja maailman kaikkien aikojen katsotuimman elokuvan (mitattuna teatterissa kävijöillä) voi olla yliarvostettu?
Vierailija kirjoitti:
Taru Sormusten Herrasta-trilogia.
Kirjoista pidin ja niitä arvostan, elokuvat olivat pettymys.
Trilogia voitti 17 Oscaria ja oli yksiä kaikkien aikojen taloudellisesti menestyneimpiä elokuvia.
Ihme maku sinulla
Vierailija kirjoitti:
Kellopeliappelsiini.
Reservoir dogs.
Ilmestyskirja Nyt.
Kummisetä.
Fight club.
Nuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen. Kaikki niin tylsiä, ettei millään olisi jaksanut katsoa loppuun. Enkä olisi katsonutkaan ellen olisi nuorempana ollut sitä mieltä, ettei elokuvaa tai kirjaa saa jättää kesken jos on katsomisen/lukemisen aloittanut. Onneksi olen sittemmin vapautunut moisesta ajattelusta.
Todella ihmeellinen maku sinulla. Pitääkö elokuvien olla jotain aivotonta erikoistehoste roskaa koko ajan vai?
Meriitti kenelle? Elokuva on tekijöidensä työn tulos ja kaikki siinä oleva on "elokuvan" meriittiä. Elokuvan graafinen puoli on hyvä. Minä arvostelen elokuvia kokonaisuutena, enkä esimerkiksi sitä kuinka hyvin esimerkiksi ohjaaja on onnistunut työssään.