Yliarvostetut elokuvat?
Mistä hyvät arvostelut saaneista leffoista ette pidä? Itselleni tulee mieleen ainakin Lars von Trierin tuotanto. Erityisesti kuulin kehuja kuinka hyvä ja koskettava Dancer in the Dark on. Itse vain tylsistyin kuoliaaksi kun katsoin tuon.
Kommentit (180)
Citizen Kane, maailman parhaaksi väitetty elokuva. En ymmärrä miksi.
Kellopeliappelsiini
Jättiläinen
The Artist
Tylsä ja lapsellinen elokuva, eikä musta-valkoisuudessa oikeastaan ollut mitään pointtia. Turhaa kikkailua, joka toi Oscareita.
Nämä kaikki kyselyt huonoimmista laulajista/bändeistä/elokuvista jne. ovat aivan joutavia. Kysymys on kuitenkin aina makuasioista ja toisekseen listat ovat lähes identtisiä jos kysytään suosituimpia laulajia jne. Se mikä on toisen mielestä hyvää on toisen mielestä kuraa.
There will be blood
Daniel Day-Lewis teki hyvän roolityön, kuten aina, mutta muuten en saanut tästä elokuvasta mitään irti.
Vierailija kirjoitti:
Nämä kaikki kyselyt huonoimmista laulajista/bändeistä/elokuvista jne. ovat aivan joutavia. Kysymys on kuitenkin aina makuasioista ja toisekseen listat ovat lähes identtisiä jos kysytään suosituimpia laulajia jne. Se mikä on toisen mielestä hyvää on toisen mielestä kuraa.
Tässäkin ketjussa on listattuna liuta "yliarvostettuja" elokuvia joita vain junttimainen väestönosa arvostaa, kuten joku Armageddon tai Independence Day
Slummien miljonääri, ei jaksanut kauaa katsoa ja tylsyyttä valittavat niin monet muutkin
No luokkakkoukous 2 esim. Samat näytelijät, vähän rahaa, tuottajilla ei riitä rohkeus jne...
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump
Naiivia, pateettista jenkki-imellystä. Oscareita kuusi ja se todistaa, että ovat merkityksettömiä laadun mittareita
Toi Oscar toimii mulla ihan hyvin. En koskaan erehdy katsomaan yhtäkään oscareita kahminutta elokuvaa. Iltiksessä oli aikoinaan leffakriitikko, jonka nimeä en enää muista. Hänen juttunsa palvelivat samalla systeemillä. Hänen lyttäämänsä elokuvat olivat poikkeuksetta hyviä ja päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
the big chill
Osaako joku kertoa miksi tämä on merkittävä leffa
- Christopher Nolanin Batmanit (eivät toki huonoja, mutta liian realistisia ja totisia minun makuuni, kyllä batmaneihin on aina kuulunut sarjakuvissa jonkinlainen fantasiaelementti ja musta huumori)
- Andrei Tarkowskin Peili (en tajunnut leffasta mitään, Lars von Trier ja Nicolas Winding Refn ovat paljon parempia taideleffa-ohjaajia)
- Jackie Brown (Tylsä ja laahaava)
Kaurismäen koko tuotanto. Ensinnäkin, mikään ei ole sen helpompi tyylilajina kuin kaurismäen puolimykät one liner filmit. Lukioiden filmikerhoissakin tehdään vähintään yhtä hyviä.
Toivo Särkän tuotanto, suurimmilta osin pelkkää liukuhihnatuotantoa, ilman erityistä panostamista esim. juoneen. Samoin Manaaja on muutamaa kohtausta lukuunottamatta aika koominen.
Ghostbusters, se alkuperäinen. Todella höyryävä kasa kuumaa paskaa, mitenhän saavutti klassikkostatuksen? Oli se lapsena jees, mutta niin oli Hopeanuolen dubbauskin.
Vierailija kirjoitti:
Levottomat.
Ihan oikeasti tuota ei kai kukaan arvostanut. Jatko-osien IMDB pisteet ovat surkeimmat mitä olen millään leffalla nähnyt. Molemmat jatkot läpi kärsittyäni olen sitä mieltä että ainakin IMDB:ssä niillä on edelleen liian suuret pisteet...
Englantilainen potilas - mukaromanttista paskaa