Onpas kiva, appivanhemmat pyysivät muiden lastensa puolisot mukaan reissuun, minua ei
Ollaan sentään miehen kanssa seurusteltu jo muutama vuosi ja asutaan yhdessä. Muut miniät/vävyt pyydettiin mukaan lomareissulle, minut jätettiin ainoana pois.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleen parin vuoden takainen joulu. Kysyttiin hyvissä ajoin syksyllä kaikilta kolmelta lapselta (perheineen), että tulevatko kanssamme joulunviettoon. Kaksi vastasi kyllä ja yksi vastasi ei, he halusivat oman joulunsa eikä mitään sukumeininkiä. Asia selvä. Lähdettiin kahden muun perheen kanssa jouluksi Lappiin, asuttiin jokainen perhe omassa huvilassa, nautittiin täysillä erilaisesta joulusta.
Kotiinpalattua saatiin se yksi perhe tai oikeastaan miniä silmillemme: miksi heitä ei otettu mukaan, miksi he eivät saaneet pikkuvauvaperheenä kunnon lepolomaa, kun toisetkin sai. No varmaan siksi, että eivät halunneet kanssamme joulunviettoon. Ei me väkisin sinne ketään otettu.
Näin voi käydä, jos kysyy mieheltä asiaa ja ei kerro asiasta vaimolleen mitään. Vaimo sitten kuulee myöhemmin asiasta ja suuttuu, kun luulee, että heitä ei kutsuttu. Syy tietysti miehessä, eikä vanhemmissa. Näin on käynyt meidän suvussa.
Juuri näin on käynyt meilläkin vähän eri tilanteessa mutta kuitenkin mies on yksin päättänyt ettei lähdetä ha sitten vielä sanonut että ajatteli etten halua.
Kuinkahan monta kutsua on jäänyt minulta kuulematta kokonaan kun ei ole tullut muussa yhteydessä ilmi.
No ap? Joko sait suusi auki ja kysyit??
Kuten joku jo sanoi. Varsinainen lapanen miehesi.
Meillä taas aina oletetaan mitä milloinkin. Ei kysytä sopiiko. Oletus on, että kun joku päättää meidän olevan paikassa x silloin ja silloin. Niin siellähän ollaan. Paitsi ettei. Sanotaan kyllä jos ollaan suunniteltu muuta.
Vierailija kirjoitti:
Provo olisi ollutkin liian täydellinen, jos tällä avoparilla olisi vielä ollut muutama lapsikin tehtynä ja nämä olisi kelvanneet mukaan.
Mitäs sanot siitä että mieheni sisaren lapsen ristiäisiin ei ole kutsuttu kuin miehen tytär. Ei siis miestäni, eikä meidän yhteistä lasta vaan ainoastaan mieheni tytär. Hän ei halua mennä joten se siitä. Minua ei enää niiden touhut loukkaa mutta miestäni kyllä.
Huutele siinä sitä provoasi nyt.
Vanhemmat taitavat tietää jotain mitä sinä et tiedä siltä ajalta kun olitte opiskelujen ajan erillänne. Suhteenne ei ole heidän mielestään vakaalla pohjalla. T. Miniä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo olisi ollutkin liian täydellinen, jos tällä avoparilla olisi vielä ollut muutama lapsikin tehtynä ja nämä olisi kelvanneet mukaan.
Mitäs sanot siitä että mieheni sisaren lapsen ristiäisiin ei ole kutsuttu kuin miehen tytär. Ei siis miestäni, eikä meidän yhteistä lasta vaan ainoastaan mieheni tytär. Hän ei halua mennä joten se siitä. Minua ei enää niiden touhut loukkaa mutta miestäni kyllä.
Täysin ymmärrettävää. Oikeaksi avioliitoksi katsotaan se todennäköisesti ensimmäinen josta syntyi tytär. Mies sitten rikkoi perheen ja häntä ei haluta mukaan eikä tietenkään uutta perheenrikkojakumppania saati tässä myöhemmässä suhteessa syntynyttä lasta. Toinen vaihoehto on että on riitaannuttu muuten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miehesi on herkkähipiäinen. Yleensä ristiäisiin kutsutaan vain läheiset, jo tilan puutteen vuoksi, koska usein ne vietetään kotona. Ja harvemmin olen nähnyt paikalla lapsen enoja, setiä ja tätejä tai serkkuja, elleivät ole lapsen kummeja tai muutoin perheen elämässä läheisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 miniää, joista 2 mukavaa ja 1 kamala. Tuo kamala ei koskaan saa kutsua mökille, lomille tai vaikka teatteriin kanssani. Kahden muun kanssa on mukava reissata ja käydä kahvilla, yksi on koko ajan laskemassa, miten epätasapuolinen olen ja miten lellin yhtä ja loukkaan toista. Jos ei osaa pitää suutaan kiinni silloin, kun joku toinen maksaa kaiken, niin sitten oppii olemaan porukan ulkopuolella.
Me teimme kahden pojan perheiden kanssa kivan matkan Kööpenhaminaan kesäkuussa, yksi poika perheineen oli sattumalta juuri sinä ajankohtana sitoutunut menemään muualle. Mitenkän osuikaan meidän reissu juuri samaan aikaan...
Sinä et tiedä mukavasta mitään. Nuo reissut, joita teet mukavien miniöiden kanssa ei perustu mihinkään hyvään, vaan sadistisesti haluat loukata niillä tuota kolmatta miniää, teette yhdessä juttuja loukataksenne tuota ulkopuolelle jätettyä. Ton tason kiusaamista näkee harvoin peruskoulussakaan. Ja miten julmaa myös pojallesi. Sulla on varman persoonallisuushäiriö, ei tee terve ihminen tollasta
En ole tuo, jolle kommenttisi osoitit, mutta eikö jossakin pitäisi kulkea raja, miten paljon yksi ihminen voi pilata muiden loman ja aiheuttaa pahaa mieltä ja epäsopua.
Minusta se ei suinkaan ole kiusaamista, jos joku suljetaan pois, huonon käytöksen ja riidan kylväjänä.
Muut vävyt ja miniät on kutsuneet appivanhempia vuosikausia kylään jouluna ja juhannuksena. Yhdessä on vietetty lastenlasten synttäreitä ja rippijuhlia. Heille on tarjottu pääsiäislammasta, uudenvuodenboolit, jne. Appivanhemmista on pidetty vuosikausien ajan hyvää huolta ja nyt he haluavat vastavuoroisesti tarjota matkat.
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi nyt kiva tietää ihmisten iät. Ap kertoo miehensä olleen iltatähti. Onko esim. mahdollista että sisaruksella on jo lähes samanikäisiä lapsia kuin ap ja miehensä on? Silloin vanhoille (eläkeikäisille?) vanhemmille on saattanut käydä ajatusvirhe ja ap:n mies on tosiaan niputettu lapsenlapsi joukkoon. Tuskin muidenkaan lastenlasten seurustelukumppaneita ollaan kutsuttu joten miksipä samanikäisen ap:n miehenkään kumppania kutsuttaisiin. Eivät vanhukset tajua että ap:n miehen avokki on hieman eri statuksella oleva kuin lastenlasten mahdolliset avokit ja tyttikset.
Miksi lastenlasten avokit olisivat "hieman eri statuksella"? Avokki mikä avokki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 miniää, joista 2 mukavaa ja 1 kamala. Tuo kamala ei koskaan saa kutsua mökille, lomille tai vaikka teatteriin kanssani. Kahden muun kanssa on mukava reissata ja käydä kahvilla, yksi on koko ajan laskemassa, miten epätasapuolinen olen ja miten lellin yhtä ja loukkaan toista. Jos ei osaa pitää suutaan kiinni silloin, kun joku toinen maksaa kaiken, niin sitten oppii olemaan porukan ulkopuolella.
Me teimme kahden pojan perheiden kanssa kivan matkan Kööpenhaminaan kesäkuussa, yksi poika perheineen oli sattumalta juuri sinä ajankohtana sitoutunut menemään muualle. Mitenkän osuikaan meidän reissu juuri samaan aikaan...
Vaikutat varsin ikävältä ihmiseltä. Tuo mielestäsi kamala miniä saattaakin olla se, joka näkee todellisen luonteesi, eikä halua mielistellä niin kuin ne muut. Kerroit maksavasi kaiken, oletko varma, että olet noiden kahden muun mielestä mukava vai ainoastaan typerä lehmä, jonka kanssa ollaan ja haukutaan muita, kun se tarjoaa. Jotkut jatkavat koulukiusaajina aikuisina joko työpaikalla tai sukulaissuhteissa.
Aplle ihan varoituksena: jos miehesi ei nyt uskalla keskustella asiasta vanhempiensa kanssa, ei hän tee sitä avioliitossakaan.
Minä olin hölmö. Alusta asti tulevat appivanhempani tekivät selväksi, etten ole tervetullut sukuun. Minua ei esim. kutsuttu juhliin. Luulin, kun avioidumne, tilanne olisi toinen. Kissan viikset! Appivanhempien toiminta vain paheni!
Minä olin sitkeä enkä luovuttanut. Toki minua suretti, kun en voinut mennä yhteisiin juhliin enkä ollut tervetullut appivanhempieni kotiin.
Mieheni ei missään vaiheessa sanonut pahasti vanhemmilleen, tuskin sanoi yhtään mitään.
Kun lopulta vuosien piinan jälkeen aloin voida huonosti, olin vain onnellinen kun mieheni rakastui työkaveriinsa. Sain syyn lähteä liitosta.
Minun neuvoni: miehellä on oltava selkärankaa kysyä vanhemmiltaan, mikä avokin kutsumatta jättämisen taustalla on. Ja tosimies jättää menemättä vanhempiensa kanssa matkalle, valitsee kumppaninsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat varsin ikävältä ihmiseltä. Tuo mielestäsi kamala miniä saattaakin olla se, joka näkee todellisen luonteesi, eikä halua mielistellä niin kuin ne muut. Kerroit maksavasi kaiken, oletko varma, että olet noiden kahden muun mielestä mukava vai ainoastaan typerä lehmä, jonka kanssa ollaan ja haukutaan muita, kun se tarjoaa. Jotkut jatkavat koulukiusaajina aikuisina joko työpaikalla tai sukulaissuhteissa.
Huhhuh...millaista tekstiä....eikö ole enää mitään sivistystä, kun toista kommentoijaa, joka kertoo Oman Mielipiteensä asiasta, voidaan kutsua lehmäksi.
Ja ihan vain kommentoijalle tiedoksi, lehmä on eläin ja hieno sellainen, joka on sinunkin elämäsi pitänyt yllä, jossakin muodossa.
Enkä yhtään ihmettele, jos sinut on suljettu pois kaveri- tai suvun piireistä, kun aikeellisimmat käytöstavat puuttuvat ja kielenkäyttö on mitä on.
Ja asenteesi on oiva esimerkki henkilöstä, jotka jäävät rannalle.
t. sivustaseuraaja
Olisiko peräti niinkin yksinkertainen syy, että muut miniät / vävyt ovat ihan oikeasti naimisissa appivanhempien poikien / tyttärien kanssa. Sinä ole vain avopuoliso, et siis oikeastaan edes miniä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko peräti niinkin yksinkertainen syy, että muut miniät / vävyt ovat ihan oikeasti naimisissa appivanhempien poikien / tyttärien kanssa. Sinä ole vain avopuoliso, et siis oikeastaan edes miniä vielä.
Eli tässä vaaditaan nuorilta ihmisiltä yhtä pitkää ja vakiintunutta suhdetta kuin niiltä esim. nelikymppisiltä sisaruksilta? Että jos ette nuoret ole olleet jo vuosikymmeniä naimisissa ja hoitaneet ensin alta pois omia tarjoiluvelvoitteitanne, niin turha toivo että teitä huomioitaisiin pariskuntana. Vai? Ohhoh.
Syy on se että kutsut miehen vanhempia appivanhemmiksi, vaikka ette ole naimisissa. Hitto että ärsyttää kun nykyisin puhutaan jo melkein yhdenyön kumppaneiden vanhemmista anoppina ja appiukkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tässä vaaditaan nuorilta ihmisiltä yhtä pitkää ja vakiintunutta suhdetta kuin niiltä esim. nelikymppisiltä sisaruksilta? Että jos ette nuoret ole olleet jo vuosikymmeniä naimisissa ja hoitaneet ensin alta pois omia tarjoiluvelvoitteitanne, niin turha toivo että teitä huomioitaisiin pariskuntana. Vai? Ohhoh.
Ehkäpä niitä nykyisiä miniöitä ja vävyjäkään ei ole pyydetty mukaan reissuille silloin, kun eivät ole olleet vielä virallisia puolisoita?
Jos ongelma on siis siinä, että ap ja miehensä ovat avoliitossa, korjautuisiko se sillä että he menisivät nyt yks kaks yllättäen naimisiin? Ap:sta tulisi virallinen miniä, kun se tuntuu olevan niin tärkeää. Sittenkö hänet voisi ottaa mukaan suvun yhteisiin tapaamisiin, niin joku saattaisi vaikka haluta tutustuakin häneen?
Ap on vaan inhottava luonteinen. Siksi siitä ei pidetä.
Hmmm.. Mä ymmärrän jos jotain ei kutsuta. Vähän väliähän tekin huutelee täällä,että välit poikki ja ei oo appivanhemmat mun perhettä meillä on oma perhe. Jos Ap ei ookkaa kiva ja on antanut ymmärtää ettei appivanhemmat kuulu perheeseen ni he ovat tehneet omat johtopäätökset. Appivanhemmat on aikuisia ihmisiä, ja jos teillä on oikeus heivata ikäviä ihmisiä pihalle elämästä ni sama oikeus on myös heillä. Ja jos te maksavat niin he päättävät ketkä rahoillaan matkustaa.
Tässä aikuisten maailmassa on myös hieno juttu se, että lomiaan/ vapaa-aikaansa harvoin tarvii viettää ihmisten kanssa joiden kanssa ei viihdy, tää oli sille joka huuteli et joku anoppi on koulukiusaaja.
Jos ap on taas ns. Mukava, normaali yms. Ja aiemmin tullut perheen kanssa hyvin toimeen niin luulen,että kyse on jostain vanhanaikaisesta ajattelusta.
Mä en jaksais repii stressiä, toivottasin miehelle hyvät lomat ja varaisin itselleni johki muualle oman loman.
Ja muuten, mun mielestä mies hoitaa omien vanhempiensa kanssa asiat.
Voi olla myös niin että vanhukset haluavat pitää iltatähtensä ikuisena lapsena ja lähtökohtaisesti haluavat hankaloittaa tämän parisutheita ettei aikuistuisi.