Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastahakoisesti otan suomi.fi sähköiset kirjeet käyttöön

Vierailija
26.04.2026 |

Oma kela tyrkytti suomi.fi sähköistä palvelua. Kai vain kykenemättömät ei käytä sitä. 

Itse pidän paperikirjeestä koska sitten kirje tulee aina luettua. On helpompaa jättää sähköposti lukematta tai vain lukea ja olla tekemättä asialle mitään. 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollu ihan alusta asti. En halua paperiroskaa postilaatikkoon. 

Vierailija
2/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo suomi.fi -toteutus ontuu siten aika pahasti, että jos haluaa saada kirjeet paperisena, suomi.fi:tä ei tule käyttää ollenkaan. Eli ei voi edes esim. uusia reseptejä Omakannassa tuolloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo suomi.fi -toteutus ontuu siten aika pahasti, että jos haluaa saada kirjeet paperisena, suomi.fi:tä ei tule käyttää ollenkaan. Eli ei voi edes esim. uusia reseptejä Omakannassa tuolloin.

Kyllä minä pystyn omakantaa käyttämään vaikka valitsin paperipostin.

Vierailija
4/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle alkoi tulla huijauspostia ja -puheluita, kun tein suomi.fi tunnukset. Järjestelmä vuotaa?

Vierailija
5/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin luopunut kaikesta mahdollisesta paperipostista, koska posti jaetaan nykyään niin usein väärin. Ei oikein innosta ajatus, että esim. mulle tarkoitetut verokirjeet olisivat vähän väliä ties kenen postilaatikossa.

Vierailija
6/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin halutaan ohjata ihmisiä varmaan sitten käyttämään sitä palvelua...

Vierailija
7/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle alkoi tulla huijauspostia ja -puheluita, kun tein suomi.fi tunnukset. Järjestelmä vuotaa?

Sama kävi kun minusta tuli työllisyyspalveluiden asiakas. Tiedä mihin valtio vuotaa noita tietoja vai nappaako nämä huijarit sen tiedon jostain.

Vierailija
8/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolla ei ole edes tietokonetta. Olii ennen mutta ei nykyään  enää näe niin ei halua käyttää. 

Ei ne huijauspostit ole alkaneet tulla siksi kun otit sen käyttöön, vasn niitä tulee yleisesti jos sähköposti on jossain näkyvissä. Niitä on alkanut tulla monille oli palvelu käytössä tai ei. Mun työpostiinkin tulee. 

Vierailija
9/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten elämä on ihan käsittämätömän vaikeaa heidän omien päänsisäisten rajoitteiden vuoksi. Ei ihme, että yhteiskunnan pitää elättää.

Vierailija
10/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki käyttää vaikka sitä Omakantaa paperipostin valitsemisen jälkeenkin. Mutta kun sen teet, niin sut luokitellaan sähköisesti asioivaksi ja sun paperipostivalintasi kytkeytyy pois päältä. Enää ei kysytä kirjautumisen yhteydessä sitä suostumusta, että haluatko saada kirjeesi paperisena.

Vierailija
11/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei alkanut eikä vuoda. Rysytrollit täällä yrittävät mädättää epäluottamusta yhteiskuntaan.

Vierailija
12/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sähköisen postin kieltää, vaikka se on tehtävä joka vuosi uudestaan ja uudestaan. 

Vierailija
13/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki käyttää vaikka sitä Omakantaa paperipostin valitsemisen jälkeenkin. Mutta kun sen teet, niin sut luokitellaan sähköisesti asioivaksi ja sun paperipostivalintasi kytkeytyy pois päältä. Enää ei kysytä kirjautumisen yhteydessä sitä suostumusta, että haluatko saada kirjeesi paperisena.

Kielsin ja saan etanapostia vaikka käytänkin omakantaa. Tietty vuoden päästä on uusi kielto tehtävä. 

Vierailija
14/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy asetuksista kuulemma vuodeksi kerrallaan määräämään, että haluaa kaiken paperisena. 

Vierailija
15/15 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin luopunut kaikesta mahdollisesta paperipostista, koska posti jaetaan nykyään niin usein väärin. Ei oikein innosta ajatus, että esim. mulle tarkoitetut verokirjeet olisivat vähän väliä ties kenen postilaatikossa.

Posti on palkannut paljon afrikkalaisia työntekijöitä, että posti menisi väärin, ja sillä tavalla saataisiin ihmisiä käyttämään enemmän sähköistä postia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi