Onpas kiva, appivanhemmat pyysivät muiden lastensa puolisot mukaan reissuun, minua ei
Ollaan sentään miehen kanssa seurusteltu jo muutama vuosi ja asutaan yhdessä. Muut miniät/vävyt pyydettiin mukaan lomareissulle, minut jätettiin ainoana pois.
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä olisi nyt kiva tietää ihmisten iät. Ap kertoo miehensä olleen iltatähti. Onko esim. mahdollista että sisaruksella on jo lähes samanikäisiä lapsia kuin ap ja miehensä on? Silloin vanhoille (eläkeikäisille?) vanhemmille on saattanut käydä ajatusvirhe ja ap:n mies on tosiaan niputettu lapsenlapsi joukkoon. Tuskin muidenkaan lastenlasten seurustelukumppaneita ollaan kutsuttu joten miksipä samanikäisen ap:n miehenkään kumppania kutsuttaisiin. Eivät vanhukset tajua että ap:n miehen avokki on hieman eri statuksella oleva kuin lastenlasten mahdolliset avokit ja tyttikset.
Miksi lastenlasten avokit olisivat "hieman eri statuksella"? Avokki mikä avokki.
Esimerkiksi siksi, että oma lapsi ja lapsenlapsi nyt ovat vanhempien elämässä hieman eri statuksella. Ap:n mies on kumminkin aikuinen, ei ole reilua jos omat vanhemmat laittavat hänet samaan nippuun alaikäisten lastenlasten kanssa. Ap:n mies on aikamoinen tossu jos ei saa sanotuksi miltä tuntuu, mutta outoa on sekin jos vanhemmat tai kukaan sisaruksista ei tule ajatelleeksi, että miksei se pikkuveljen avokki ole lähdössä mukaan.
Anopin kuva kirjahyllyyn ja terassille.
Ap:n miehelle ei näytä olevan kovin tärkeää että avovaimo tulee mukaan matkalle koska hän ei tee asialle mitään!
Miehen vanhempien ei tarvitse maksaa ap:n matkaan vaan ap voi maksaa sen ihan itse...eikö vaan.
Varaat ihan itse saman matkan itsellesi...lento ja hotelli ym...ja miehesi on tietysti hotellissa sinun huoneessasi ja sukulaispoika nukkukoon ihan yksin omassa huoneessaan.
Tiedoksi että jos mies on munaton vätys nyt niin hän on sitä aina ja sitä ei kukaan jaksa pitemmän päälle katsella...turn off!
Kun olen lukenut näitä kommentteja, niin pakostakin tulee mieleen, että rusinat halutaan ottaa pullasta ja mahdollisimman suuri taloudellinen hyöty.
Monen kommentoijan ääni muuttuisi kellossa, jos ap. "anoppi" vaatimalla vaatisi ap. matkalle, mutta jokainen joutuisi itse maksamaan kulut ja mahdollisesti myös yhteislahjana anopin matkakulut.
Juuri siinä tapauksessa haluttaisiin olla niin itsenäisiä ja riippumattomia ja pidettäisiin oikeutta olla osallistumatta anopin syntymäpäiville.
Haiskahtaa ahneudelta ja anopin hyväksikäytöltä.
Ja jos ap. haluaa osallistua ja jakaa appivanhempien syntymä- ja hääpäivät, miksi ihmeessä hän ei osta itselleen matkaa ja varaa miehensä kanssa toisesta hotellista huonetta. Jos noin tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n miehelle ei näytä olevan kovin tärkeää että avovaimo tulee mukaan matkalle koska hän ei tee asialle mitään!
Miehen vanhempien ei tarvitse maksaa ap:n matkaan vaan ap voi maksaa sen ihan itse...eikö vaan.
Varaat ihan itse saman matkan itsellesi...lento ja hotelli ym...ja miehesi on tietysti hotellissa sinun huoneessasi ja sukulaispoika nukkukoon ihan yksin omassa huoneessaan.
Tiedoksi että jos mies on munaton vätys nyt niin hän on sitä aina ja sitä ei kukaan jaksa pitemmän päälle katsella...turn off!
Ja sitten ap itkisi täällä, että se maksaa yli tonnin eikä hänellä ole varaa.
Aihetta hipoen.. jos teitä ei olisi kutsuttu matkalle, varaisitteko oikeasti samaan paikkaan matkan samaan aikaan? Hengaisitteko perheen kanssa vai miten te toimisitte?
Itse en todellakaan varaisi matkaa samaan paikkaan, mentäisiin miehen kanssa kahdestaan sitten joskus jonnekki ja minä yksin johonkin matkan ajaksi tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 miniää, joista 2 mukavaa ja 1 kamala. Tuo kamala ei koskaan saa kutsua mökille, lomille tai vaikka teatteriin kanssani. Kahden muun kanssa on mukava reissata ja käydä kahvilla, yksi on koko ajan laskemassa, miten epätasapuolinen olen ja miten lellin yhtä ja loukkaan toista. Jos ei osaa pitää suutaan kiinni silloin, kun joku toinen maksaa kaiken, niin sitten oppii olemaan porukan ulkopuolella.
Me teimme kahden pojan perheiden kanssa kivan matkan Kööpenhaminaan kesäkuussa, yksi poika perheineen oli sattumalta juuri sinä ajankohtana sitoutunut menemään muualle. Mitenkän osuikaan meidän reissu juuri samaan aikaan...
Tuollainen oli minun anoppini. Sain kylläkin viimeiset naurut kun anoppi oli vanha ja olisi tarvinnut apua niin mieheni veljeä ja vaimoa ei kiinnostanut. Mieheni ei ehtinyt työnsä vuoksi kuin jonkin verran avuksi ja kun yritti kysyä minua auttamaan niin muistutin kaikista niistä kerroista kun se ämmä teki selväksi etten kuulu joukkoon eli miksi ihmeessä auttaisin anoppia. Onneksi kuoli pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 miniää, joista 2 mukavaa ja 1 kamala. Tuo kamala ei koskaan saa kutsua mökille, lomille tai vaikka teatteriin kanssani. Kahden muun kanssa on mukava reissata ja käydä kahvilla, yksi on koko ajan laskemassa, miten epätasapuolinen olen ja miten lellin yhtä ja loukkaan toista. Jos ei osaa pitää suutaan kiinni silloin, kun joku toinen maksaa kaiken, niin sitten oppii olemaan porukan ulkopuolella.
Me teimme kahden pojan perheiden kanssa kivan matkan Kööpenhaminaan kesäkuussa, yksi poika perheineen oli sattumalta juuri sinä ajankohtana sitoutunut menemään muualle. Mitenkän osuikaan meidän reissu juuri samaan aikaan...
Vaikutat varsin ikävältä ihmiseltä. Tuo mielestäsi kamala miniä saattaakin olla se, joka näkee todellisen luonteesi, eikä halua mielistellä niin kuin ne muut. Kerroit maksavasi kaiken, oletko varma, että olet noiden kahden muun mielestä mukava vai ainoastaan typerä lehmä, jonka kanssa ollaan ja haukutaan muita, kun se tarjoaa. Jotkut jatkavat koulukiusaajina aikuisina joko työpaikalla tai sukulaissuhteissa.
No jos noin on, niin täytyy myöntää, että todella sinnikkäitä nämä kaksi kivaa miniää ovat. Jaksavat käydä kanssani viikonloppulomalla Prahassa tai Budabestissa, vaikka olen kamala ihminen, lähettelevät omilta lomiltaan kuvia lastenlapsista ja käyvät leikkaamassa mökillä nurmikon, kun minä en pääse sitä tekemään. Se kolmas sitten näkee lävitseni ja tivaa sukujuhlissa kaikkien kuullen, miksi en maksa hänen silikonitissejään, kun toiselle miniälle menin ostamaan synttärilahjaksi kylpyläpaketin (tosin ilman implantteja).
Saattaa olla, että olen typerä lehmä, mutta onneksi olen varakas sellainen. Sinun mielestäsi ostan rahalla miniät mukaviksi, mutta siitä ei onneksi kukaan kärsi. Minä saan rattoisaa seuraa, mukavia muistoja poikien perheiden kanssa ja miniät sitten lypsävät minulta rahaa kaikkeen itselleen liian kalliiseen kuten vaikka viimeksi kahteen litraan mansikoita. Kaikki voittavat ja mikä se onkaan sitten mukavampaa kuin haukkua minua selän takana, jos siltä tuntuu. Riittää, että muuten ovat ihmisiksi toisin kuin se kolmas, jolla on kaiketi exceltaulukko siitä, miten vähän kenestäkin välitän.
Näemmä palsta on palannut 50-luvulle. "Kun ette VIELÄ ole naimisissa". Jos olette sattuneet huomaamaan, niin nykyisin on paljon ihmisiä, jotka eivät mene koskaan naimisiin vaan elävät avoliitossa koko ajan. Ja mielestäni ihmiset ovat pääasiassa tottuneet siihen, jopa synnyinseudullani Korpi-Kainuussa kukaan ei kummastele/paheksu avopareja vaikka siellä eletäänkin monessa asiassa keskiaikaa (pakko kuulua kirkkoon, pakko käydä ripari, pakko käydä armeija jne).
Siskoni ei kutsunut minua eikä perhettäni lastensa ristiäisiin. Syytä en tiedä - saattoi olla pitkä välimatka ja arveli ettemme tule, saattoi olla se, ettemme kuulu kirkkoon ja näin ollen emme halua hänen mielestään osallistua kirkollisiin tapahtumiin, saattoi olla se, ettei hän tule toimeen mieheni kanssa eikä voinut jättää häntä kutsumatta, koska silloin en olisi minäkään lähtenyt pitkälle matkalle pienten lasten kanssa. Kuka näiden korpikainuulaisten ajatuksenjuoksun tietää.
Lisäksi hän järjesti tahallaan nuoremman lapsensa ristiäiset juuri silloin kun appivanhempansa olivat ulkomaan matkalla.
Valitettavasti taitaa nyt ennemminkin olla kyse siitä että ap:n mies ei mitenkään edes halua ap:ta mukaan. Jos haluaisi ehdottomasti niin tottakai kysyisi vanhemmiltaan.
Voi olla, että ap pitää suhdetta vakavampana kuin se miehen mielestä on. On hyvin mahdollista että miehellä on ollut muita sillä aikaa kun ovat asuneet erossa (eri kaupungeissa) ja mies miettii yhä haluaako edes olla ap:n kanssa vai pitäisikö erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et tiedä mukavasta mitään. Nuo reissut, joita teet mukavien miniöiden kanssa ei perustu mihinkään hyvään, vaan sadistisesti haluat loukata niillä tuota kolmatta miniää, teette yhdessä juttuja loukataksenne tuota ulkopuolelle jätettyä. Ton tason kiusaamista näkee harvoin peruskoulussakaan. Ja miten julmaa myös pojallesi. Sulla on varman persoonallisuushäiriö, ei tee terve ihminen tollasta
Onneksi se kolmas miniä on siis erityisen mukava, koska malttaa jokaisessa mahdollisessa julkisessa tilanteessa tehdä selväksi, että halveksii anoppiaan? Kun kahvipöydässä kaadetaan kahvia, saa tämä miniä raivarin, jos hänelle ei kaadeta ensin, koska on epätasapuolista olla vasta toinen tai kolmas, vaikka istuisi kauimmaisena siitä kaatajasta. Tai jos anoppi erehtyy sanomaan, että ei ymmärrä Pokemon-villitystä, saa tämä miniä aiheen kertoa kaikille, miten typerä ja vanhanaikainen anoppi on, kun ei varmaan osaa edes ladata koko peliä saati läskeiltään pääsisi Pokemoneja keräämään. Niin, kaikille muille tuo on varmasti oikean ihanneminiä, jonka mukaanottaminen minne tahansa on kaikille iso ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat varsin ikävältä ihmiseltä. Tuo mielestäsi kamala miniä saattaakin olla se, joka näkee todellisen luonteesi, eikä halua mielistellä niin kuin ne muut. Kerroit maksavasi kaiken, oletko varma, että olet noiden kahden muun mielestä mukava vai ainoastaan typerä lehmä, jonka kanssa ollaan ja haukutaan muita, kun se tarjoaa. Jotkut jatkavat koulukiusaajina aikuisina joko työpaikalla tai sukulaissuhteissa.
No jos noin on, niin täytyy myöntää, että todella sinnikkäitä nämä kaksi kivaa miniää ovat. Jaksavat käydä kanssani viikonloppulomalla Prahassa tai Budabestissa, vaikka olen kamala ihminen, lähettelevät omilta lomiltaan kuvia lastenlapsista ja käyvät leikkaamassa mökillä nurmikon, kun minä en pääse sitä tekemään. Se kolmas sitten näkee lävitseni ja tivaa sukujuhlissa kaikkien kuullen, miksi en maksa hänen silikonitissejään, kun toiselle miniälle menin ostamaan synttärilahjaksi kylpyläpaketin (tosin ilman implantteja).
Saattaa olla, että olen typerä lehmä, mutta onneksi olen varakas sellainen. Sinun mielestäsi ostan rahalla miniät mukaviksi, mutta siitä ei onneksi kukaan kärsi. Minä saan rattoisaa seuraa, mukavia muistoja poikien perheiden kanssa ja miniät sitten lypsävät minulta rahaa kaikkeen itselleen liian kalliiseen kuten vaikka viimeksi kahteen litraan mansikoita. Kaikki voittavat ja mikä se onkaan sitten mukavampaa kuin haukkua minua selän takana, jos siltä tuntuu. Riittää, että muuten ovat ihmisiksi toisin kuin se kolmas, jolla on kaiketi exceltaulukko siitä, miten vähän kenestäkin välitän.
Ahaa. Twerkkasiko tämä kamala miniä muuten apen synttäreillä mökkiterassilla?
Syy voi tosiaan olla siinä että nuo muut miniät kuuluvat jo avioliitonkin vuoksi perheeseen enemmän kuin lapseton avo. Luultavasti tilanne olisi eri jos ap:lla ja miehellä olisi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja just kun sä niin olisit halunnut anopin kanssa reissuun. :)
Miehen kanssa olisin halunnut reissuun. Nyt kun en pääse mukaan, niin viesti on sellainen etten heidän mielestään kuulu sukuun samalla lailla kuin muiden puolisot, vähän että haista paska.
No ethän sinä kuulukaan, kun ette ole naimisissa! Ette ole virallistaneet suhdettanne.
Oletteko te jotkut ihan tosissaan sitä mieltä, että muutaman vuoden jatkunut seurustelusuhde on uusi, tuore tai ilman muuta vain jotain ohimenevää?
Vierailija kirjoitti:
Oletteko te jotkut ihan tosissaan sitä mieltä, että muutaman vuoden jatkunut seurustelusuhde on uusi, tuore tai ilman muuta vain jotain ohimenevää?
Jos suhteen osapuolet ovat kovin nuoria ja suhde on vieläpä ollut viime kuukausiin asti kaukosuhde, niin en minä pitäisi sitä vielä kovin vakiintuneena. Tapailua ja seurustelua kyllä, mutta esim. toistensa puolisoiksi en tuossa vaiheessa vielä kutsuisi.
Vierailija kirjoitti:
Syy voi tosiaan olla siinä että nuo muut miniät kuuluvat jo avioliitonkin vuoksi perheeseen enemmän kuin lapseton avo. Luultavasti tilanne olisi eri jos ap:lla ja miehellä olisi lapsi.
Ja vaikka ei olisi lapsiakaan, niin luultavasti tilanne olisi eri, jos ap ja miehensä olisivat asuneet yhdessä pidempään kuin muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhteen osapuolet ovat kovin nuoria ja suhde on vieläpä ollut viime kuukausiin asti kaukosuhde, niin en minä pitäisi sitä vielä kovin vakiintuneena. Tapailua ja seurustelua kyllä, mutta esim. toistensa puolisoiksi en tuossa vaiheessa vielä kutsuisi.
Eikä sillä olisi mitään merkitystä, että suhteen osapuolet itse pitävät suhdettaan vakavana? Olkoon vain nuoria, mutta siitä mennään pahasti metsään jos joku ulkopuolinen alkaa määritellä koska suhde on vakavasti otettava ja vakiintunut. Suhde voi loppua piankin tai jatkua loppuelämän, mistä sitä kukaan tietää etukäteen? Ei sitten ainakaan kannata myöhemmin ihmetellä, kun vävy/miniä vuosien jälkeen kelpuutetaankin sukuun, ettei enää kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki pidä kirjaa muiden parisuhteiden kestosta. Muista voi tuntua, että vastahan he alkoivat seurustelemaan, vaikka siitä oikeasti olisi kulunut se muutama vuosi. Varsinkin, jos ovat harvakseltaan tavanneet ja se seurustelukumppani ei ole ollut tiiviisti osa arkea, kuten ap:n tapauksessa ilmeisesti ei välimatkojen vuoksi ole voinut olla.
Pistät avokkisi nyt soittamaan äidille ja hän kertoo että haluaa sinut mukaan ja että sinä kyllä maksat itse matkasi ym kulut.