Minkä maalaisiksi teitä yleensä luullaan ulkomailla?
Siinä se kysymys tulikin. Minua on useimmiten luultu venäläiseksi, en oikeastaan tajua miksi :D En kuitenkaan mielestäni näytä tyypilliseltä venäläiseltä.
Kommentit (67)
Joka vuosi Etelä-Euroopassa lomaillessa luullaan saksalaiseksi. Myös Suomessa ulkomaalaiset ovat luulleet saksalaiseksi kun en kuulemma näytä suomalaiselta.
Suurimmalle osalle eurooppalaisista Suomi on vain joku tuntematon Venäjän osavaltio, joten ei ihme että ihmisetkin heistä näyttävät samalta.
Ruotsalaiseksi, venäläiseksi, englantilaiseksi, amerikkalaiseksi, mutta kyllä suomalaiseksikin on usein tunnistettu etenin turistipaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Oon vissiin niin kauhean näköinen että brittiläiseksi luultu. Ylipainoa löytyy ja naama punottaa:( tämä jenkeissä.
Sama juttu täällä. Huonot hampaat, hörökorvat, ylipainoa ja kalpea mutta punakka iho = selkeästi britti.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi Etelä-Euroopassa lomaillessa luullaan saksalaiseksi. Myös Suomessa ulkomaalaiset ovat luulleet saksalaiseksi kun en kuulemma näytä suomalaiselta.
missä mummosi oli toisen maailmansodan aikaan? :) Itseäni luullaan aasiassa amerikkalaiseksi ja euroopassa ruotsalaiseksi.
Venäläiseksi aina ja kaikkialla. Mutta onhan suomalaisissa ja venäläisissa paljon samaa, joten ei ihme.
Vierailija kirjoitti:
Välimerelliseksi. En näytä yhtään suomalaiselta, vaikka geenit on ihan suomalaista geeniperimää. Ruskeat silmät, ruskeat hiukset ja vähän konkkanokka, niin en muistuta suomalaista ollenkaan. Viimeksi, kun olin Saksassa, niin luultiin espanjalaiseksi. Optikkoni muuten sanoi, että harvoin näkee suomalaisella niin puhtaan ruskeita silmiä kuin minulla on. Kai se on uskottava?
Sama täällä.
Turkissa, Kreikassa, Espanjassa ja Italiassa menen paikallisista.
Sukujuuret tosin on Romaniassa, mutta vähäiset.
Australialainen taitaa olla yleisin, samoin brasilialaiseksi on usein veikattu. Ja viimeksi Espanjassa luultiin natiiviksi.
Sen siitä saa, kun rusketus tarttuu helposti ja eläydyn puhuessani.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se kysymys tulikin. Minua on useimmiten luultu venäläiseksi, en oikeastaan tajua miksi :D En kuitenkaan mielestäni näytä tyypilliseltä venäläiseltä.
Täysin sama, tosin tämä myös ihan koti-Suomessa. Kaiken huippu oli kyllä kun Kiinassa luultiin puoliksi kiinalaiseksi vaikka ei ole tippaakaan aasialaisia piirteitä, ainoastaan tumma tukka.
Saksalaiseksi, koska olen aika voimakaspiirteinen, suuret tummanharmaanruskeat silmät, melko solakka ja suora ryhti. Ei siis mikään elovena-tyttö eikä eteläeurooppalainen donnakaan.
Belgialaiseksi:D ranskalainen äijä tuli vaahtoamaan kädet heiluen uima-altaalla, luuli että ymmärsin sanaakaan:D karjaisin lopulta että " I,m from fucking Finland not belgian." elekielestä päätellen olin vahingossa vienyt hänen paikkansa. Siinä oli vain hotellin pyyhe siististi roikkumassa selkänojalla.
Ranskalaiseksi ja ihan viimeisimpänä italialaiseksi (?!). Olen kuitenkin ihan (ulko)suomalainen.
Berliinissä ainakin joku ei-berliiniläinen (mutta saksalainen) luuli että olen sieltä kotoisin, en puhu saksaa :D Joskus Kreikassa pidettiin japanilaisena mikä oli minusta hyvin outoa.
Kanadalaiseksi on luultu (ihan outoa), saksalaiseksi, venäläiseksi ja amerikkalaiseksi. Olen pitkäraajainen ja mulla on paksut hiukset, mutta en silti aina ymmärrä. Jenkeissä eräs oikein ihmetteli että et voi olla Suomesta, en vaan tajunnut kysyä silloin että minkämaalaiseksi mua luuli...
Saksalaiseksi. Olen sellainen peruspersejalka, pukeudun "mukavasti". ;) Tukka on polkka ja ruskea.
Sitten ystävääni luultiin aina venäläiseksi. Hän on hoikka ja pitkä, pitkä, paksu tukka ja pukeutui rantalomalla keveisiin hihattomiin mekkoihin (usein leopardikuosia tmv.) ja mataliin bling-bling -sandaaleihin. Ei kyllä meikannut yhtään, mutta muuten oli naisellinen ja korut ja kaikki paikallaan.
Aina on arvattu Pohjoismaat oikein, yleensä myös Suomi on löytynyt heti ekalla arvauksella, mutta joskus olen ollut myös ruotsalainen ja norjalainen. Meissä kun ei ulkonäöllisesti juuri eroja ole.
Luultiin britiksi Italiassa.. yhen lauseen perusteella xD Baarimikko kyseessä, kysyin et "can I have a coke, please?" Sitte se alako syyttelemään britiksi.. emt miks
Ohis, oltiin Kreikassa lomalla, ja eräs vaalea miesturisti arvuututti meillä kansalaisuuttaan. Käytiin kyllä lähes kaikki Euroopan maat läpi, ennen kuin osuttiin oikeaan eli Islantiin.
Ei ihan tavanomaista.
Tanskalaiseksi tai saksalaiseksi. Useimmissa maissa ei edes tiedetä, missä Suomi tai Ruotsi on...