Minkä maalaisiksi teitä yleensä luullaan ulkomailla?
Siinä se kysymys tulikin. Minua on useimmiten luultu venäläiseksi, en oikeastaan tajua miksi :D En kuitenkaan mielestäni näytä tyypilliseltä venäläiseltä.
Kommentit (67)
Ruotsalaiseksi. Olen aika itsevarma ja pukeudun rennosti.
Islannissa luultiin islantilaiseksi ja Puolassa puolalaiseksi. Sulaudun hyvin joukkoon =)
Aina suomalaiseksi. Ihmeellistä, miten hyvin tunnistavat, vaikkei edes puhuisi mitään.
Ranskalaiseksi, italialaiseksi tai espanjalaiseksi.
Ruotsissa ruotsalaiseksi. Hollannissa saksalaiseksi. Meksikossa, Venezuelassa ja Chilessä taas mua epäiltiin jenkiksi (olivat varmoja että valehtelen). Uudessa-Seelannissa joku epäili britiksi. Espanjassa ja Virossa (maaseudulla) mut on heti tunnistettu suomalaiseksi.
Olen suht tumma. Etelä-Euroopassa aina paikalliseksi, muualla venäläiseksi. En ihmettele, juuret etelä venäjällä.
Suomalaiseksi,niinkuin pitääkin.Täällä palstamammat kuvittelevat olevansa jotain mitä eivät ole :)
Todella typerä kysymys ap:lta
Aina italialaiseksi. Olen miettinyt, että äännänköhän suomea jotenkin italialaisella tempolla. :D
Minua on usein luultu venäläiseksi, vaikka minussa ja venäläisissä ei oikeastaan ole mitään samaa näköä. Toinen yleinen veikkaus on että olen amerikkalainen. Nämä kaikki tapaukset siis olleet aasiassa. Ikinä ei ole kukaan vielä onnistunut arvaamaan oikein, eikä varmaan ikinä arvaakaan. Suomi on kuitenkin niin pieni maa että harvalle se aasiassa tulee edes mieleen ulkomaalaisen kansalaisuutta miettiessä.
Nykissä tarjoilija kertoi ilahtuneena olevansa venäläistä sukujuurta. Mitenpä siinä nätisti sanoisit, että me suomalaiset ei kyllä olla vähäisimmässäkään määrin venäläisiä...
Nimen takia italialaiseksi. Viimeksi Englannissa minua luultiin amerikkalaiseksi. Usassa hollantilaiseksi ja Aasiassa amerikkalaiseksi. Ruotsissa suomenruotsalaiseksi.
Venäläiseksi useinmiten joskus puolalaiseksi tai ruotsalaiseksi :)
Puolalaiseksi. Aina!
Olen asunut useammassa Euroopan maassa, ja nykyään olen jo hyväksynyt sen että esittelen itseni kansalaisuuden kera koska muuten oletusarvo on, että olen Puolalainen. Ja kun tein treffit tuntemattoman kanssa ostaakseni lemmikeille häkin, sanoin että olen siellä siihen aikaan, ja olen se Puolalaisen näköinen. Tunnisti heti :)
Olen pitkä, hoikka ja keskivaalea. Puolalaiset kaverini ja tuttuni ovat mielestäni naisellisempia kuin minä, ja tummempisilmäisiä vaikka olisivat sinisilmiä. Mutta ehkä meitä yhdistää sellainen tomera naisellisuus, ei mitään stilettikoroissa horjahtelevaa hentoutta löydy meistä kestään, tarmokkaasti paahdetaan eteenpäin :)
Tanskalaiseksi, hollantilaiseksi, ruotsalaiseksi.
Ja pian alapeukutellaan, koska mainitsemieni maiden kansalaiset puhuvat keskimäärin paljon parempaa englantia kuin suomalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukuttaa?!
Ne, joilla huono englannintaito peukuttavat hyviä "englanti-maita".
Englannissa usein skotiksi. Olin aiemmin ylpeä tuosta, kunnes tajusin mitä mieltä ovat skottien ääntämisestä.
Ruotsalaiseksi, hollantilaiseksi ja usein jenkiksi. Ilmeisesti puhun kohtuuenglantia.