Minkä maalaisiksi teitä yleensä luullaan ulkomailla?
Siinä se kysymys tulikin. Minua on useimmiten luultu venäläiseksi, en oikeastaan tajua miksi :D En kuitenkaan mielestäni näytä tyypilliseltä venäläiseltä.
Kommentit (67)
Italiassa saksalaiseksi. Olen saita ja laskin vaihtorahat. Kassa huomasi erektioni kun sain 20c liikaa vaihtorahaa.
Juttu keksitty, mutta saksalaiseksi luultiin. Katsottiin oikeasti niitä silmät pyöreinä kun laskivat hämmentyneen tarjoilijan edessä vaihtorahat.
Suomalaiseksi. Kunnes aloin pukeutua rantalomallakin vähän siistimmin mukavuuden sijaan. Sitten raflojen sisäänheittäjät alkoivat huudella ruotsiksi. Paitsi jos oli kovin hiki naamalla niin huusivat saksaksi. Saksassa luulevat venäläiseksi, jos kuulevat puhetta ja se kyllä heikentää saatua palvelua. Joskus on luultu unkarilaiseksi. Ruotsissa äkkäävät suomalaiseksi, ehkä pukeutumiseni ei olekaan niin ruotsalainen kuin luulen :D Tanskassa tulevat puhumaan tanskaksi.
Kiinassa useimmiten saksalaiseksi, isona osasyynä varmaankin se että harvalla rivikiinalaisella on mielikuvaa siitä, millainen suomalainen on. Toisinaan luultiin myös hollantilaiseksi, kun huonosti äännetty "Fenlan" eli Suomi kuultiin muodossa "Helan" Hollanti.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiseksi,niinkuin pitääkin.Täällä palstamammat kuvittelevat olevansa jotain mitä eivät ole :)
Todella typerä kysymys ap:lta
Eiköhän kunnon palstamammat ole niitä jotka katkerana täällä alapeukuttavat heti, jos jotakuta on luultu muuksi kuin pullamössöturistisuomalaiseksi...
Viimeksi Thaimaassa mua ilmeisesti luultiin venäläiseksi, koska mulle alettiin usein puhumaan venäjää :D
Pohjois-Saksassa luulevat sveitsiläiseksi, jos puhun jonkun kanssa. Vissiin puhun niin hassulla etelän aksentilla saksaa?
Välimerelliseksi. En näytä yhtään suomalaiselta, vaikka geenit on ihan suomalaista geeniperimää. Ruskeat silmät, ruskeat hiukset ja vähän konkkanokka, niin en muistuta suomalaista ollenkaan. Viimeksi, kun olin Saksassa, niin luultiin espanjalaiseksi. Optikkoni muuten sanoi, että harvoin näkee suomalaisella niin puhtaan ruskeita silmiä kuin minulla on. Kai se on uskottava?
Monia kuulemma alankomaalaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Välimerelliseksi. En näytä yhtään suomalaiselta, vaikka geenit on ihan suomalaista geeniperimää. Ruskeat silmät, ruskeat hiukset ja vähän konkkanokka, niin en muistuta suomalaista ollenkaan. Viimeksi, kun olin Saksassa, niin luultiin espanjalaiseksi. Optikkoni muuten sanoi, että harvoin näkee suomalaisella niin puhtaan ruskeita silmiä kuin minulla on. Kai se on uskottava?
Ja lisätään nyt, että mieheni näyttää tyypilliseltä suomalaiselta. Hassu juttu, kun olimme Rodoksella, niin kauppiaat eivät kommentoineet minulle mitään, mutta kun mies tuli perässä, niin hänelle alkoi se suomen kielen höpöttäminen.
Olen suomalais-norjalainen, minua on luultu ruotsalaiseksi, norjalaiseksi, hollantilaiseksi ja saksalaiseksi. Ja tietty suomalaiseksi.
Oon vissiin niin kauhean näköinen että brittiläiseksi luultu. Ylipainoa löytyy ja naama punottaa:( tämä jenkeissä.
Saksalaiseksi ja venäläiseksi. Myös aleksin henkkamaukassa luultiin kerran venäläiseksi. Käsittämätöntä, sillä olen perusharmaahiirulainen suomalainen, enkä meikkaa eikä olee korkokenkiä eikä koruja jne. No olen ottanut kohteliaisuutena...
Suomenruotsalaiseksi ruotsissa, italialaiseksi ja intialaiseksi, venäläiseksi suomessa. Ruotsalaiseksi, norjalaiseksi Italiassa jne
Sveitsiläiseksi tai saksalaiseksi. Etenkin hotelleissa, joissa nimi näkyy jo varauksessa.
Saksalaiseksi, tummat hiukset ja silmät löytyy. Tämä kuultu yhdeltä puolalaiselta, joten otanta on kovin pieni :D
Täh, miten niin kuvittelevat? Tässä kysytään sitä, mitä MUUT ovat kommentoineet. Anteeksi nyt jos ei tullut tarpeeksi selväksi aloituksessa. -ap
Ps. miksi näet vaivaa tulla vastaamaan ah-niin-typeriin kysymyksiin?