HS kolumni tänään: Naiset haluavat hyvätuloisen miehen
http://www.hs.fi/torstai/a1469589835090?ref=hs-etusivub-luetuimmat-#1
Siinä totuutta kerrakseen. Tälläkin palstalla naiset rääkyvät yhdessä kuorossa, kuinka tuo ei ole totta. Totta se kuitenkin on ja jokainen +30 vuotias mies sen jo tietää.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai haluaa. Mielestäni se on ihan normaalia haluta sellaista. Itse olen keskituloista vähän paremmin tienaava, joten olisi outoa jos varta vasten olisin halunnut huonosti tienaavan miehen. Se ei toki ole ainut kriteeri ollut. Kyllähän moni saattaa tilapäisesti tienata vähänkin tai esim. jos ollaan ihan nuoria. En kuitenkaan näe siinä mitään outoa, että itse 4 tonnia tienaava keski-ikäinen nainen ei innostuisi, jos kuulisi miehen palkan olevan 2100 e kuukaudessa....
Itse kyllä näen aika outona sen, että reilun tonnin ero kuukauden käteenjäävissä tuloissa aiheuttaa minkäänlaista reaktiota.
Tuo 2100€/kk palkkani jonka ilmoitin esimerkiksi on siis bruttopalkka.
Moni varmaan haluaa puolison, jonka raha-asiat on kunnossa ja joka osaa suhteuttaa varansa elämiseen. Tähän vielä päälle olisi hyvä omata empatiakykyä nähdä ne toisen tarpeet silloinkin kun molemmilla on tuloja ja myös silloin kun jostain syystä toisen tulot romahtaa.
Itse, eletteyäni varakkaan, mutta täysin itsekkään ihmisen kanssa yli 20 vuotta, sanoisin ettei pelkkä raha ole eikä saa olla kriteeri. Puillapaljailla olevakin puoliso on hyvä, jos hän korjaa tilannettaan. Tosin esim sairaudesta johtuvaa köyhyyttä harvoin voi korjata, mutta se onkin eri juttu.
Jos eroaisin, millaisen varakkuuden haluaisn tulevalta suhteelta? No hyvän, sen tunnustan. En halua yhteisä taloja tai huviloita, autoja tms. En myöskään yhteisiä sähkölaskuja tai kulutusluottoja. Kumpikin omillaan, mutta niin että voisi puolin ja toisin nauttia elämästä ilman että kaikki aina törmää rahan puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin näissä keskusteluissa unohdetaan korkeakouluopiskelijat joissa harvemmin on hyvätuloisia miehiä (tai naisia). Silti ainakin omassa koulussa on suuri määrä pariskuntia joista sekä mies että nainen elää opintotuella ja tienaa jollain osa-aikatyöllä siinä sivussa. Kuukausitulot ovat siis sekä miehillä että naisilla luokkaa 500-1500kk. Puhun siis nyt 18-25 vuotiaista. En tunne omasta koulustani yhtäkään naista joka tapailisi ainoastaan vastavalmistuneita jne. tulotason vuoksi. Syrjäytyneitä tosin on sekä miehissä että naisissa. Naiset pysyttelevät omissa oloissaan kun taas syrjäytyneet miehet tulevat kaikkiin juhliin vetämään kauheat määrät viinaa ja lääppimään.
Itse olen yksi hyvätuloisista ja olen nainen. Minulla on myös oma asunto. Kaikki miehet keitä olen tapaillut ovat opiskelijoita ja lähes poikkeuksetta huonompituloisia kun minä. Eipä ole haitannut. Sen sijaan alkoholiongelmat, aggressiivisuus ja heikko itsetunto (johon liittyy esim muiden haukkuminen) ovat aika laaja ongelma. En kuitenkaan leimaa koko mies sukupuolta huonojen kokemuksien takia.
Kolumniin en osaa ottaa kantaa muuten kun että omalla kohdalla se ei päde. Eikä se päde omassa laajassa tuttavapiirissäkään.
Varmaan ajateltiin elämää opintojen jälkeen. Opiskelu ja sen tuoma mahdollinen vähävaraisuus on ainakin toivottavasti hetkellistä. Ne opintojen aikana solmitut suhteet voivat tuoda tulevaisuudessa hyvätuloisen puolison.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan ihan kiusallaan hankkia ferrarin polkupyörä ja sitten mennä baariin kovaan ääneen kehuskelemaan, etten voi juoda kun tulin tänne ferrarilla. Naisia olisi tyrkyttämässä persettä niin pitkä rivi, ettei kaikkia ehtisi häätämään pois ja sille "onnekkaalle" olisi vähän noloa kun Ferrari-mies näyttää pyörätelineille ja sanoaa ahneelle akalle "hyppää takaritsille".
Nope. Varakas, mutta hyvin käyttäytyvä mies voittaa aina rahoilla retostelijat.
Minulla taas on aivan erilainen käsitys naisista. Olen yrittäjä ja rahaa tulee mutta naisia ei näy.
M25
Kolumni oli 96 prosenttisesti totta.
m34 (varakas)
Vierailija kirjoitti:
Tulee mieleen että minkälaisia naisia nämä miehet oikein tavoittelevat, jotka ovat sitä mieltä että naiset havittelevat vain rahoja? Tulee mieleen joku korkeatasoinen kaunotar, jolla on itsellä rahaa joten joku pienituloinen tuskin heitä kiinnostaa. Vähän sama kun joku pullero tavoittelisi jotain huippumallia eikä kelpuuta oman tasoisiaan naisia.
Ja mietin myös se millaisia miehiä tuon väitteen takana on? Ovatko muuten niin mahtavia yksilöjä että ainoa syy miksi nainen heidän kanssaan jättäisi olemasta on tosiaan se raha?
Puolet tämän ketjun naisista ovat semmoisia naisia, ihan omien sanojensa perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se niin mene että ihmiset naivat suurin piirtein samassa elintasossa olevia ihmisiä. Eli rikkaat menevät naimisiin rahan kanssa jne. Jos nainen haluaa suurinpiirtein samaa elintasoa edustavan kumppanin niin ei sillä ole rahan kanssa tekemistä vaan sillä että lähtökohdat ovat samat.Eli on varaa elää saman tyylisesti esi. lähteä lomalle tms.
Ei sillä ole rahan kanssa tekemistä, paitsi että sillä on juuri rahan kanssa tekemistä että voi lähteä lomalle (maksamatta toisen osuus)... Kuinka paljon oikein haluat valehdella itsellesi?
Tämä on sitä rusinat pullasta-tasa-arvoa.