Lähihoitajan suuntautuminen
Tässä kohta koulujen alkaessa olen pohtinut lähihoitajan suuntautumisvaihtoehtoja ja olisi muutama kysymys jo teille valmistuneille hoitajille :
1. Minkä suuntautumisvaihtoehdon valitsit?
2. Oletko ollut tyytyväinen valintaasi?
3. Missä olet töissä?
4. Millaista valitsemasi suuntautumisen opinnot olivat?
+ Halutessasi kerro toki jotain muuta :)
Itse olen siis lähihoitajaopiskelija ja mietin eri suuntautumisvaihtoehtoja. Eniten kiinnostaisi mielenterveys ja päihdepuoli ja toisena vaihtoehtona on ollut hoito ja huolenpito. Olen kuitenkin todennäköisesti kallistumassa tuohon päihdepuoleen, mutta haluaisin kuitenkin kuulla kokemuksia muistakin vaihtoehdoista. Suurin kysymysmerkki kohdallani on se, että kouluni ei järjestä tuota mielenterveys ja päihdepuolta ja suuntautumis vaiheessa täytyisi siirtyä toiseen kouluun jos sen valitsen
Kommentit (6)
- Lapset ja nuoret.
- Ehdottomasti. Nimenomaan lasten ja nuorten takia opiskelin lähihoitajaksi.
3. Missä olet töissä?
- Vanhuspuolella nyt - toki.. Aloitan tosin amk-opinnot sosionomiksi pian ja siitä samalla lto-pätevyys, eli työllistyminen lasten pariin on varmempaa tulevaisuudessa kuin nyt lastenhoitajana.
- Aika paljon perusopintojen kertaamista. Paljon käytiin samoja asioita (syvemmin toki) läpi kuin mitä 1. vuonna kasvun jaksolla. Tuli tietty uuttakin, esim. lasten ja nuorten mielenterveydestä. Me yhdistettiin osaamisaloja, eli oltiin mm. yhteisillä kursseilla mielenterveyspuolen kanssa ja saatiin heiltä eri näkemyksiä asioihin ja he meiltä lapsiin liittyen. Ihan kivaa!
Harjoitteluita oli 2 keväällä, syksyllä siis pelkkää teoriaa. Olin ensin 9 vko päiväkodissa ja 5 vko valinnaisen harjoittelun ala-asteella.
Ei valittamista!
Vierailija kirjoitti:
1. Vanhukset