Mistä saatte voimaa soittaa parturiin?
Kun itseäni vielä jännittää kovasti soittaa ja varata aika parturiin. Miten uskallatte soittaa parturiin?
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Kommentit (21)
En soita. Varaan aina ajan seuraavaksi kerraksi, kun olen siellä.
Mene parturiin jonne pääsee jonottamalla.
Menen vaan parturiliikkeeseen sisään ja jään odottamaan. Siellä ei ole ajanvarausta, vaan siinä järjestyksessä karvovat kun porukkaa tulee sisään. Jos siellä on pitkä jono, menen parin korttelin päähän toiseen liikkeeseen, jossa on aina joku harjoittelijatytteli tekemässä oppilastöinä ja sille ei yleensä ole koskaan varauksia vaan ottaa heti asiakkaaksi kun vaan joku älyää kysyä.
Harjoittelemalla soittamista. Kun sitä tekee pari kertaa, alkaa helpottaa. Ajattelen, että langan päässä on ammattilainen, jonka vastuulla puhelu on sen jälkeen kun esittelen itseni ja kerron asiani. Tsemppiä :)
Kannattaa nyt ihmeessä valita parturi hyvyyden perusteella, eikä jonottamismahdollisuuden!
Vierailija kirjoitti:
Harjoittelemalla soittamista. Kun sitä tekee pari kertaa, alkaa helpottaa. Ajattelen, että langan päässä on ammattilainen, jonka vastuulla puhelu on sen jälkeen kun esittelen itseni ja kerron asiani. Tsemppiä :)
Okei. Kun ajattelen aina että häiritsen vaan niitä siellä jos soitan sinne. Juu oon vähän ujompi luonteeltani. Mutta juu oon ajatellut asiaa paljon pääni sisällä ja vain toteutus puuttuu. Toivottavasti uskallan vielä.:) Juu oon varannut nyt yhen ajan parturiin netin kautta ja ehkä voisin yrittää soittamalla tehä sen asian ensi kerralla. Katsotaan.:)
Ap
Minullakin oli/on kamala puhelinpelko. Aina kun pitää soittaa jokin "virallisempi" puhelu, mietin huolellisesti etukäteen, mitä sanon, ja sitten ravaan levottomasti ympäri kotia ja kerään rohkeutta. Mutta kyllä se sitten aina sujuu jotenkin, kun vain saan itseni oikeasti soittamaan :D
Onneksi tässäkin ikä ja kokemus ovat tuoneet mukanaan itsevarmuutta. Parturiin tai hammaslääkäriin soittaminen ei nykyään ole kovinkaan paha juttu. Katson etukäteen paikan, minne olen menossa (<- hintataso ja etäisyys), mietin, koska haluan suurin piirtein mennä ja sitten vain soitan, tervehdin, sanon nimeni ja kysyn onko vapaita aikoja silloin-ja-silloin. Jos joskus joutuu hiukan aikatauluja säätämään, niin ei se tunnu enää niin vaikealta, kun on kuitenkin saanut jo puhelun onnistuneesti aloitettua.
Mieti siis aloitusrepliikkisi valmiiksi, niin kyllä se siitä! Lykkyä tykö! :)
Et todellakaan häiritse keyään, vaan olet toivottu maksava asiakas, joka mahdollistaa yrityksen toiminnan ja tuo leivän parturin pöytään. Kohtaan parturi voit vaihtaa minkä tahansa yrittäjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Kun ajattelen aina että häiritsen vaan niitä siellä jos soitan sinne. Juu oon vähän ujompi luonteeltani. Mutta juu oon ajatellut asiaa paljon pääni sisällä ja vain toteutus puuttuu. Toivottavasti uskallan vielä.:) Juu oon varannut nyt yhen ajan parturiin netin kautta ja ehkä voisin yrittää soittamalla tehä sen asian ensi kerralla. Katsotaan.:)
Ap
Miten muut asiat sujuvat? Onko juuri tämä parturiin soitto se kynnyskysymys vai uskallatko esim. laittaa ostoksesi marketin kassahihnalle ja tervehtiä henkilökuntaan kuuluvaa ihmistä?
Onko oikeasti tuollaisa? Pelkäävät soittaa yrityksiin, joiden perustehtävä on palvella asiakasta.
Mä pelkäsin nuoria naispartureita ja pyrin ennen käymään miesparturilla tai vanhalla naisparturilla. Nyt vahingossakin ajauduin nuorelle naiselle, joka oli kaikenlisäksi vielä hyvännäköinen. Kyllä jännitti, mutta hyvin meni. Taidan mennä seuraavallakin kerralla hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten muut asiat sujuvat? Onko juuri tämä parturiin soitto se kynnyskysymys vai uskallatko esim. laittaa ostoksesi marketin kassahihnalle ja tervehtiä henkilökuntaan kuuluvaa ihmistä?
Onko oikeasti tuollaisa? Pelkäävät soittaa yrityksiin, joiden perustehtävä on palvella asiakasta.
Monet kokevat puhelimella asioimisen vaikeaksi, koska siinä ei näe toista osapuolta ja kommunikoinnista puuttuvat ilmeet, eleet ja ruuminkieli.
Vierailija kirjoitti:
Itselle ainakin nimenomaan tuo puhelimella soittaminen on se kynnyskysymys. Olen jopa asiakaspalveluammatissa itse, eikä minulla ole töissä mitään ongelmia puhelimeen vastaamisen tai asiakkaille soittamisen kanssa. Mutta kun pitäisi "yksityishenkilönä" soittaa alkavat käteni hikoilla enkä saa edes numeroa näppäiltyä.
Harjoittelemalla oppii, ei tilanteita välttelemällä. Soita heti niin ei tarvitse turhuuksia koko päivää miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselle ainakin nimenomaan tuo puhelimella soittaminen on se kynnyskysymys. Olen jopa asiakaspalveluammatissa itse, eikä minulla ole töissä mitään ongelmia puhelimeen vastaamisen tai asiakkaille soittamisen kanssa. Mutta kun pitäisi "yksityishenkilönä" soittaa alkavat käteni hikoilla enkä saa edes numeroa näppäiltyä.
Minulla ihan sama homma! Aika huvittava asia oikeastaan. :D
Itse tilaan kampaamoajan aina netistä. Harvoin myöskään käyn samassa paikassa useampaan kertaan. Olen näissä kampaamoasioissa luonteeltani sellainen, että vetkuttelen ajan varaamista tosi pitkään ja lopulta "mitta täyttyy" ja varaan netistä ajan johonkin suht lähellä olevaan paikkaan, josta ajan saa mieluiten saman päivän aikana ja viimeistään seuraavana päivänä.
En mistään. Annan hiusten kasvaa ja näytän hipiltä tai jos mielenhäiriössä olen halunnut hiukset lyhyeksi olen saapastellut parturiin johon pääsee heti ilman ajanvarausta.
Minä käyn non-stop-kampaajalla. Yritän käydä aina eri kampaajalla, ettei tarvitsisi jutella. Kun kampaaja käy tutuksi, hän ei yleensä saa pidettyä suutaan kiinni. Minä haluan vain istua siinä omissa ajatuksissani, en mene kampaajalle sosialiseeraamaan. Se on minusta tosi rasittavaa.
Pidät vaan mielessä, että he tarvitsevat elääkseen maksavia asiakkaita, ja suorastaan odottavat soittoasi, etkä häiritse ollenkaan (eivät varmaan edes vastaisi tilanteessa, jossa puhelu olisi häiritsevä/keskeyttää jotain tärkeää).
Heh, itsellä oli ennen myös paha puhelinkammo, enkä sen takia mm. käynyt useinkaan parturissa ja monesti mieluummin kävin paikan päällä varaamassa ajan - nykyään uskaltaisin jo ennemmin soittaa, mutta ovat niin pirun kalliita että en käy sen takia...
En ole koskaan soittanut, vaan kävelen sisään paikkaan, johon pääsee heti tai samana päivänä. Jos asiakaspalvelu ei tunnu sellaiselta, että parturiin on helppo mennä, on parempi vaihtaa liikettä. Jotkut ovat tosi päällekäyviä, painostavat muuttamaan tyyliä tms., eikä sellaisessa tule käytyä toista kertaa. Pikkupaikkakunnalla menisin lähikaupunkiin mieluummin kuin ainoaan paikalliseen, niin että pysyn tuntemattomana.
Mene sellaiseen paikkaan, missä voi varata ajan netissä. :)