Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei liukumäkeä saisi kiivetä alhaalta ylös?

Vierailija
28.07.2016 |

Aina on joku mamma huutamassa, että väärinpäin ei saa mennä. Viimeksi eilen vesipuistossa. Miksi ihmeessä?

Kommentit (141)

Vierailija
141/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi joillekkin on niin vaikea ymmärtää, ettei kenenkään lapsella ole mitää erikoisoikeuksia kiipeillä miten sattuu ja siten näyttää niille pienemmille taaperoille huonoa esimerkkiä. Ikä ei ole mikään oikeus. Vanhempien tehtävä on valvoa, että lapset leikkivät samoilla säännöillä. Yksinkertaista. En tykkää yhtään siitä, kun joku sanoo syyksi 6v poikkeavan lahjakkaan motoriikan ja siksi hänen lapsi saa roikkua vaikka pää alaspäin verkkotelineellä. Joku 4v sitten matkii ja halkaisee kallonsa....

Ai siis jos mun lapsi on kykenevä roikkumaan telineessä pää alaspäin ja kiipeämään korkeammalle kuin muut ja taitoa riittää keinussa seisomiseen, niin se pitää kieltää, ettei sinun nuorempi / kömpelömpi / taitamattomampi lapsi vaan katso mallia ja yritä perässä. Kyllä sinä vanhempana ohjaat lastasi ikätason mukaisiin leikkeihin ja leikkivälineisiin.

Mä olen sitä mieltä, että liukumäkeä lasketaan vain alaspäin silloin kun puistossa on muita leikkijöitä. Liukumäkeen ei laiteta hiekkaa tai kiviä eikä siihen viedä hiekkaleluja, keppejä ym.

Pidän myös huolta, että lapseni leikkii ikätason mukaisissa välineissä. Eli en auta taaperoa korkeisiin telineisiin ja mäkiin. Vastaavasti kiellän isompaa lastani menemästä vauva / taaperovälineisiin riekkumaan jos puistossa on muita pieniä kuin meidän oma taapero.

Jossain vesiliukumäissä ja muissa vastaavissa hopplopeissa noudatetaan ko paikan ohjeita pilkun tarkasti. Ja siellä on kyllä ihan salettiin kielletty mäkien ylöspäin kiipeäminen.

Minun lapseni on ihan yhtä poikkeuslahjakas kuin sinun tai muidenkin av-mammojen ja hänelle olen tehnyt selväksi, ettei leikkipuistossa tmv pelleillä tai näytetä niitä poikkeustaitoja ja huomioidaan pienet lapset.

Siis onko oikeasti joku sitä mieltä, että kiipeilytelineessä ei saisi roikkua pää alaspäin koska kaikki ei osaa / pysty. Kaikki lapset iästä ja taidoista riippumatta saa kiivetä vain ensimmäiselle puolalle koska kaikki ei osaa / pysty. Keinussa ei voi seistä koska jotkut ei osaa / pysty.

Kaiken lisäksi kerroin tossa edellä, että pienet otetaan huomioon eikä isot lapset rieku pienten telineissä ja välineissä. Samaa toivoisi pienten vanhemmilta ettei he auttaisi lasta korkeaan aidattomaan telineeseen kun eivät maasta käsin pysty lastaan pitämään kiinni ja ohjaamaan. Sitten äksyillään isommille vauhdikkaille leikkijöille "varokaa vähän kun on pieniä siellä ylhäällä!" Mitä helvettoa se pikku paapero täytyy sinne ylös nostaa. Varsinkin jos vieressä on paaperolle sopiva teline.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme