Meillä käy puutarhuri kerran viikossa leikkaamassa nurmikot ja hoitamassa kukkaistutukset.
Keväällä ja syksyllä 2 krt viikossa. Maksaa 40€ tuntia.
Meillä kay myös siivousfirma kerran kuussa. Ihan mahdoton homma pitää yli 500 neliön talo siistinä, vielä kun olemme lapsi- ja koiraperhe.
Miten teidä puutarhanhoito ja siivous on järjestetty?
Kommentit (9)
... Siivoukset teen mielelläni ihan itse. Meilläkin on koiria, imuroin joka päivä ja pyyhin lattiat päivittäin paitsi kesällä ei tarvitse joka päivä pyyhkiä. Ja minä ne nurmikot myös ajan ja teen kaiken kitkennän ym.
Ja meillä joka päivä, tosin talvella vaan joka toinen päivä.Nusasee vaimoani kun minä olen muka kännissä sammunut, tätä peliä on jatkunut vuosikausia, olenko minä hölmö kun sallin sen?
täh, kerrostalossako jossa asut vuokralla...
Minulla on kolme tilaa, joissa robottileikkuri ajelee nurmikot. Muuten menisi aina viikko pelkästään nurmikoihin yhdessä paikassa. Puutarhaa tykkään hoitaa itse. Siivouksesta huolehdin myös itse, kun tykkään siivota. Ei käy aika pitkäksi ja on jotain mielekästä tekemistä.
Minä teen mielelläni itse, kun ei tarvitse tehdä töitä kuin muutama tunti viikossa. Puutarhanhoito ja siivous on ihan lempipuuhiani vaikka hoidettavaa on hehtaarin verran. Ymmärrän kyllä, että lapsiperheessä voi kaivata lisäapuja.
Noin kannattaa menetellä jos asuu omakotitalossa. Itse inhoan puutarhatöitä, muutin kerrostaloon jossa on huolettomampaa. Jäin leskeksi, mieheni oli innostunut ns.viherpiipertäjä, hän huolehti ja nautti sellaisista asioista. Ikkunat pesetimme ulkopuolisilla.
Ap on järkännyt asiat hyvin, kätevä systeemi. Kiitos että kerroit tarinasi.
Oletko pitänyt puutahasi kunnossa?
-Ike
Meillä ei. Ikävä kyllä. En erikoisemmin välitä nurmikoiden ajelusta, kun samaa joutuu tekemään vielä mökilläkin, valtavat alueet. Aikoinaan tällä tilalla oli oma puutarhuri, joka teki kaiken. Mieheni isoäiti vain kasteli kukat. Hän ei tehnyt mitään maataloustöitä, vaan johti taloudenhoitoa.