Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei liukumäkeä saisi kiivetä alhaalta ylös?

Vierailija
28.07.2016 |

Aina on joku mamma huutamassa, että väärinpäin ei saa mennä. Viimeksi eilen vesipuistossa. Miksi ihmeessä?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Vierailija
2/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos siellä yläpäässä on laskijoita odottamassa vuoroaan niin eihän se kauhean kiva ole jos joku lähtee tulemaan väärin päin vastaan. Jos laskijoita ei taas ole niin en nää miksei liukumäessä saisi kiipeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sieltä on joku laskemassa alas jalat edellä. Hän törmää sinun nassukkasi naamaan ja kas - hyvästi lapsesi suora nenä ja etuhampaat. Tai vastaavasti sitä liukumäkeä laskevaa sattuu törmäyksessä, jolloin liukumäkeä laskevan kannattaa tehdä ilmoitus poliisille, jotta vakuutusyhtiö voi periä korvaukset syylliseltä eli siltä, joka oli esteenä turvalliselle mäenlaskulle.

Vierailija
4/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipuistossa olisin minkin huutanut; sääntö tulee siitä, että jos liikennettä on molempiin suuntiin, niin saattaa tulla kolari. 

Leikkipuistossa on taas meillä aina ollut sääntö, että jos liukumäessä tai siihen kuuluvassa kiipeilytelineessä ei ole muita, niin ihan vapaasti saa kiivetä ylöspäin, mutta jos yksikin laskija ilmestyy paikalle, niin kiipeily pitää lopettaa. 

Vierailija
5/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

Vierailija
6/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku odottaa ylhäällä, se on kiusantekoa. Jos ei odota, siitä vaan. Mutta muista olla tarkkana, se alas liukuva ei ole vastuussa sinun lapsesi vammoista tippakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

lapsiahan ei kiinnosta yhtään jos joku on tiellä kun haluavat laskea .

Vierailija
8/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun SINUN lapsesi saa tehdä mitä huvittaa ja rimpuilla siinä liukumäessä kaikkien muiden saadessa odottaa kun SINUN lapsesi saa toteuttaa itseään. Hanki himaasi liukumäki ja kersasi siihen kiipeilemään vaikka kokopäiväksi vaikka päällään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

lapsiahan ei kiinnosta yhtään jos joku on tiellä kun haluavat laskea .

Siis mielestäsi lapsesi saa laskea toisten päälle?

Vierailija
10/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

Noin pienestä mäestähän laskee tosi pienet lapset. Miksi pitäis antaa kiivetä ja mahdollisesti pudota?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus on että jokainen laskee vuorollaan, eikä niin että yksi jää sinne riekkumaan ja kiipeilemään edeestakasin koko päiväksi ja estää muita käyttämästä mäkeä.

Liukumäessä kiipeily on hyvää materiaalia Hauskoihin Kotivideoihin, sillä 100% varmuudella jaka lipeää jossain vaiheessa ja nassu osuu mäkeen.

Vierailija
12/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehottas kiipeemään vaikkei kukaan oo tulossa. Osaako lapsi yksin varmistaa, että reitti on selvä ylöspäin kiipeämiselle? Sitten sieltä tulee 100kiloinen äijä ja kersa on tajuttomana altaassa. Hyvä vanhemmat! Tapu tapu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni typerä kysymys. Miksei kaupasta saa varastaa? Koska se on väärin. Miksei autolla saa ajaa ylinopeutta? Koska se on väärin. Miksei liukumäkeä saa kiivetä väärinpäin? Koska se on väärin. Ja miksi nämä asiat on väärin? Koska luomalla yhteiset pelisäännöt kaikille, minimoidaan vahinkojen riskiä, siksi.

Vierailija
14/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi opettaa sääntö, ettei koskaan väärään suuntaan. Jos aikuinen ei olekaan vahtimassa tai hänen huomio herpaantuu, ei lapsi pysty arvioimaan milloin on ok kiivetä ja milloin ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

Noin pienestä mäestähän laskee tosi pienet lapset. Miksi pitäis antaa kiivetä ja mahdollisesti pudota?

Nämä kiipeilijät olivat alakouluikäisiä eikä mäessä ollut ketään laskemassa. Ihmettelin vaan sitä raivoa, mikä mammassa nousi kun riensi kieltämään. Myös leikkipuistoissa tähän törmää koko ajan. Kyseessä ei ollut minun lapseni, kunhan seurailin sivusta aurinkotuolillani.

Vierailija
16/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten kiivetessään lapsen jalka lipeää ja lyö naamansa liukumäkeen, nähty useasti.

Liukumäki on nimensä mukaisesti _liukumista_ varten, ei kiipeilyä, pienimmille varsin hankalaa liukkaudensa takia. 

Vierailija
17/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liukumäessä kiipeily estää muita laskemasta omalla vuorollaan eikä sinun penskalla ole yhtään enempää vuoroja kuin muillakaan lapsilla. Jokainen laskee oman vuoronsa ja menee sitten odottamaan jonoon uutta vuoroa. Ihan yksinkertainen perussääntö, jota aikuisen ei nyt missään nimessä pitäisi täällä enää kysellä ja ihmetellä. 

Tyhjässä mäessä asia on tietysi eri. Jos ketään ei ole odottamassa, on ihan sama mihin suuntaan ja miten päin tenava siinä mäessä touhuaa. Mutta heti, jos joku toinen tulee odottamaan vuoroaan, mäessä mennään vain yhteen suuntaan ja vain omalla vuorolla. 

Vierailija
18/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

lapsiahan ei kiinnosta yhtään jos joku on tiellä kun haluavat laskea .

Siis mielestäsi lapsesi saa laskea toisten päälle?

joo.  jos sinun lapsesi saa estää muiden leikit.

Vierailija
19/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

haluat nähdä hienoja taklauksia ja verisiä lapsia?

Tarkoitin mäkiä, missä näkee molempiin suuntiin. Vesipuistossa oli kyseessä 50 cm korkuinen pikkulasten mäki. Ap.

lapsiahan ei kiinnosta yhtään jos joku on tiellä kun haluavat laskea .

Siis mielestäsi lapsesi saa laskea toisten päälle?

Pointti varmaan se että jos se sun Yrjö-Pirjosi vaan toteuttaa itteään kiipeemällä väärään suuntaan ja joku oottaa ylhäällä niin ei lapsilla oo välttämättä pinnaa odottaa kauheen kauan ja lähtevät lopulta laskemaan.

Kuten sanottu, jos ei oo muita niin kiipeilköön, mutta jos muut haluaa laskea mäkeä niin silloin ei kiipeillä

Vierailija
20/141 |
28.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuota 13 vastausta mietinkin, eli on olemassa ihmisiä joiden mielestä se vain "on väärin". Meillä on sina saanut kiipeillä miten haluaa, kunhan katsoi ettei satu mitään. Ja kiikustakin on saanut hyppiä! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi