Kun nainen tekee aloitteen niin juttu lopahtaa, mistä johtuu?
Täälläkin aina toitetaan, että naisten pitäisi rohkeammin tehdä aloitteita. No aina kun olen itse tehnyt aloitteen, niin juttu lopahtaa heti alkuunsa tai johtaa vain jonkinlaiseen panokaveruuteen. Esimerkiksi tinderissä keskustelut kestävät paljon lyhyemmän aikaa, jos olen itse se joka tekee ensimmäisen keskustelunaloituksen. Silloin taas jos mies tekee aloitteen, niin hän on aktiivinen keskustelija ja juttu jatkuu paljon pidempään ja johtaa usein myös tapaamiseen. Itseni tekemät aloitteet taas eivät ole tainneet johtaa tapaamiseen kertaakaan, mies vaan katoaa linjoilta. Nyt kun mietin niin kaikki parisuhteenikin ovat alkaneet niin, että ensin mies on ollut minusta kiinnostunut, sitten mies on liehitellyt ja jossain vaiheessa olen itsekin huomannut että tuo mies on kiinnostava. Tai sitten kiinnostus on syttynyt molemmilla täsmälleen samaan aikaan. Koskaan ei ole mitään kunnollista juttua tullut jos olen itse kiinnostunut ensin tai itse ollut ensin aloitteellinen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Palstan kyökkipsykologit, auttakaa! En halua olla koko loppuelämääni sinkku, mutta ikäluokassani sinkkumiehet ovat hyvin vähissä. Pitäisi siis jotenkin olla löydettävissä jotta mies voisi ensin kiinnostua minusta, mutta en viihdy esimerkiksi yökerhoissa lainkaan.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tästä maasta naisia, joilla ei ole prinsessa-syndroomaa? Eräässä toisessa ketjussa naisen emätin ei enää kostu kun näkee miehen tiskaavan, sitten soma lukunsa kaikessa harhaisuudessaan.
Mikä ihmeen prinsessa-syndrooma? Minulle kelpaisi ja on kelvannut oikein hyvin mies joka tiskaa. En ymmärrä miten liittyy miehen tiskaaminen yhtään mihinkään. Enemmänkin mies joka ei halua koskaan tiskata on turn off. Ja kyllä, olen sinkku helsingissä. Olen ollut sinkku myös muualla ja kyllä muualla oli helpompi pariutua, täällä on ehkä niin hektistä ettei sellaisia aitoja kohtaamisia niin helposti synny.
Ap
Ihan tarkkaa tilastoa en löytänyt, mutta Helsingissä asuu n. 180 000 25-44 -vuotiasta. Se on suurin ikäryhmä mitä siellä on. Sinkkuja 35-40 % eli 60 000+ ja naisten osuus tässä ryhmässä on pari prosenttia suurempi joten sulle ja teille muille tämän ikäryhmän naissinkuille potentiaalisia miehiä on varmasti sen 15 000 - 20 000 riippuen ikäryhmästä. Jos 20 000 ihmisen joukosta ei löydä itselleen kumppania niin mistä sitten? Miettikää, jos naiset olisivat muuallakin yhtä nirsoja niin eihän täällä pariutuisi enää kukaan.
Tiskaamisjuttu löytyy keskustelusta "Mieheni on liian kiltti ja huom..." suosituimpien joukossa.
Helsingissä on yllättävän vaikea kohdata ihmisiä verrattuna moniin vähän pienempiin kaupunkeihin. Pienessä kaupungissa se menee helposti niin, että tunnet jonkun jonka kautta sitten taas tutustut uusiin ihmisiin ja sitä ihan huomaamattaan saattaa löytää jonkun kavereiden verkostojen kautta tai saattaa kohdata ihan randomissa paikassa. Täällä on vaikea erottua ihmisten vilinässä ja helposti kaikilla on aivan omat piirinsä. Ja onhan tämä yhtä ongelmallista myös niiden sinkkumiesten kannalta, ei vain meiden naisten. Miten saisi luonnollisia ja helppoja kohtaamisia enemmän? Missä kaikki sinkkumiehet ovat? Esimerkiksi töitteni kautta en tapaa sinkkumiehiä käytännössä lainkaan.
Ap
Helsingissä ravintoloita / kuppiloita varmaan satoja, lisäksi Tinderissä luulisin olevan tuhansia miehiä siellä päin. Eikö sitä kautta saa luotua luonnollista kontaktia mieheen? En valitettavasti osaa sanoa, kun naiset eivät ole koskaan aloittaneet keskustelua Tinderissä tai live-elämässä, tiedän kyllä miks > pinnallisuus ja naisten taso-ajattelu, varmaan vaikea kuvitella, mutta monelle naiselle on suuri merkitys mitä toinen tekee.
Harva sinkkumies kieltäytyy säännöllisestä seksistä ja läheisyydestä kunhan voi sitten vaihtaa parempaan jossain vaiheessa. Ja miehille suurin osa naisista kelpaa ainakin vähäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täälläkin aina toitetaan, että naisten pitäisi rohkeammin tehdä aloitteita. No aina kun olen itse tehnyt aloitteen, niin juttu lopahtaa heti alkuunsa tai johtaa vain jonkinlaiseen panokaveruuteen. Esimerkiksi tinderissä keskustelut kestävät paljon lyhyemmän aikaa, jos olen itse se joka tekee ensimmäisen keskustelunaloituksen. Silloin taas jos mies tekee aloitteen, niin hän on aktiivinen keskustelija ja juttu jatkuu paljon pidempään ja johtaa usein myös tapaamiseen. Itseni tekemät aloitteet taas eivät ole tainneet johtaa tapaamiseen kertaakaan, mies vaan katoaa linjoilta. Nyt kun mietin niin kaikki parisuhteenikin ovat alkaneet niin, että ensin mies on ollut minusta kiinnostunut, sitten mies on liehitellyt ja jossain vaiheessa olen itsekin huomannut että tuo mies on kiinnostava. Tai sitten kiinnostus on syttynyt molemmilla täsmälleen samaan aikaan. Koskaan ei ole mitään kunnollista juttua tullut jos olen itse kiinnostunut ensin tai itse ollut ensin aloitteellinen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Palstan kyökkipsykologit, auttakaa! En halua olla koko loppuelämääni sinkku, mutta ikäluokassani sinkkumiehet ovat hyvin vähissä. Pitäisi siis jotenkin olla löydettävissä jotta mies voisi ensin kiinnostua minusta, mutta en viihdy esimerkiksi yökerhoissa lainkaan.
No tuossahan se jo tulikin. Sinä teet aloitteen, mutta et ole sen jälkeen se aktiivinen keskustelunvetäjä vaan vetäydyt siihen tyypilliseen naisen rooliin, joka haluaa olla liehiteltävänä ja vastailee vain miehelle.
Ei, vaan mies on aktiivinen keskustelija VAIN jos hän on itse tehnyt ensin aloitteen. En ole missään väittänyt, että en mukamas itse keskustelisi aktiivisesti sellaisten miesten kanssa jotka tekevät aloitteen. Noin niinkuin lähtökohtaisesti en anna sydäntä sellaiselle miehelle, joka ei ole minusta kiinnostava. Toki joku miehen kirjoittama voi tehdä hänestä myöhemmin epäkiinnostavan, mutta sitä ennen pitää olla sitä keskustelua.
Ap
Niin, ja mitä tuossa nyt et ymmärrä? Mies tekee aloitteen ja on aktiivinen keskustelunvetäjä loppuun asti, sen takia keskustelu soljuaa ja johtaa jononkin. Sinä teet aloitteen, mutta et rupea aktiiviseksi keskustelunvetäjäksi, eikä tuossa tilanteessa mies ole niin kiinnostunut että siihen hommaan ryhtyisi, niin keskustelu kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Ap. Kerroit, että sinua ei saa lähestyä esimerkiksi urheillessasi. Missä muualla sinua ei saa lähestyä. Onko kenties suurin osa paikoista sellaisia, että sinua ei saa siellä lähestyä ja sen oikean pitäisi jotenkin maagisesti osata lähestyä juuri koulussa tai juhlissa. Entä jos hän ei ole siellä. Entä jos hän on kadulla, kävelemässä, bussipysäkillä, kirjastossa. Miettii, uskaltaako tuohon tutustua, mutta sinä et halua keskustelua juuri nyt ja näytät siksi nyrpeältä ihan tahallasi.
Tajuatko kuinka hölmöltä puheesi kuulostaa heistä, joita ei oikeasti lähesty kukaan ja siksi pitää tehdä ne aloitteet itse. Se on hölmöä myös siksi, että ehkä se salilla sinua lähestynyt mies olisi ollut vuosisadan rakkaustarina.
Urheilulliset miehet ehkä haluaisivat lähestyä sinua yhteisen harrastuksen parissa, mutta et siedä tätä. Mikset. Puurratko siellä niin hampaat irvessä, ettei pienelle keskustelulle ole sijaa. Onko sinulla aina vaikeuksia heittäytyä hetkeen. Vaikka toinen ei olisikaan komein sinua viime aikoina ulos pyytänyt, häntä voi silti kohdella kuin ihmistä. Sinua on varmasti vaikea lähestyä, kun olet itse niin rajoittunut sen suhteen, milloin sinua saa häiritä.
Kun alat miettiä asiaa, taidat olla aika suosittu, kun noinkin monessa paikassa kuitenkin on miehet lähestyneet, vaikka viestität jo, ettet haluaisi. Et vain kelpuuta heistä yhtäkään, koska väärä hetki tai ansaitset mielestäsi parempaa. Sinua tosi asiassa lähestytään usein. Surullista tosin, että kouritaan kännissä. Sellaista ei saisi tapahtua. Monelle naiselle ei kuitenkaan tapahdu sitäkään. KUKAAN EI LÄHESTY. Ei edes tuhannen tuiterissa. Sinua lähestytään kyllä, mutta et kelpuuta heitä vaan lähestyt itse tasokkaampia miehiä ja valitat, kun heidän kanssaan päädyt panoksi tai muuten vain heidän kiinnostuksensa lopahtaa. Itse en usko tähän tasoajatteluun, mutta ehkä se tosiaan pätee ap.n kohdalla, koska hän itse on tasoajattelija. Jos ap ei kelpuuta häntä iskeneitä miehiä niin ehkä hän tosiaan itse arvottaa itsensä jollekin tasolle ja elää sen mukaisesti silmät kiinni näkemättä mukavia ja tavallisia miehiä.
Jos olet tasoajattelija ja teilaat suuren osan miehistä jo ensi yrittämällä, varmasti houkutat pinnallisia, yltiöitsevarmoja naistenmiehiä, jotka myös teilaavat sinut yhtä helposti. Pitää nimittäin olla aika itsevarma, että iskee naista kesken urheilusuorituksen. Mieti tätä edes. Jos sinulle ei kelpaa mikään, lopulta käy niin, ettet kelpaa kellekään. Sitä saa mitä tilaa ja makaa niin kuin petaa tmsp.
Mieskin voi käyttää aloitetta tehdessään tilannetajua. Vai haluatteko te miehet, että joku nainen alkaa iskeä kun sinulla on juuri kovat painot käsissäsi tai kun olet juoksemassa täysiä? Voisko edes odottaa että sarja ei ole kesken? Minua tosiaan lähestyi mies eilen lenkillä, tein intervallitreeniä ja juoksin kävelemässä olleen miehen ohi, hän alkoi juosta perässäni. No yritin siinä puuskuttaessani keskustella jotain ja torjuin miehen kohteliaasti, mutta jäi kyllä aika omituinen olo tuosta lähestymisestä.
Aika pitkälle vietyjä johtopäätöksiä olet yhden aloituksen perusteella tehnyt. Edellenkään minulla ei ole mitään miesten tulvaa. Jos olisi, niin tuskinpa olisin sinkkuna enää... Muita väitteitäisi en jaksa edes kommentoida ja tasoajattelun tähän keskusteluun on tuoneet miehet, itse en ole aloituksessani jauhanut yhtään mitään mistään tasoista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat erilaisia ja sen vuoksi ei ole mitään yleispätevää kikkakuutosta, jolla kuka tahansa saisi koko loppelämän kestävän parisuhteen. Sinun kohdallasi jostain syystä - ja se syykään ei ole millään tavalla tärkeä - sinun tekemissäsi aloitteissa suhde ei toimi. Joten sun kannattaa siis antaa miehen tehdä aloite. Käy paikoissa, joissa on sinun kaltaisistasi naisista kiinnostuneita aloitteellisia miehiä.
Näin se varmaankin on. Mutta olisihan se mielenkiintoista tietää, että miksei minun aloitteeni ole koskaan oikeasti kiinnostavia.
Miten voisin olla paremmin löydettävissä? Olen jo tinderissä, ja siellä tulee todella paljon matcheja. Kuitenkaan suuri osa matcheista ei aloita keskustelua jne. Muutenkin tinderin kautta tapailu tuntuu vähän hakuammunnalta.
Ap
Tuohon vastatakseni mun pitäisi tuntea sekä sinut että ne miehet, jotka ovat ja jotka eivät ole kiinnostuneita sinusta. Lisäksi mun pitäisi tietää, millä tavalla olet ne aloitteet tehnyt ja miten aloitteen jälkeen asia on edennyt. Ei kukaan ventovieras voi sanoa tuohon oikeaa syytä. Mutta voin arvailla joitakin syitä.
1. Teet aloitteen sellaisiin miehiin, jotka saavat muutenkin aloitteita naisilta. Et ehkä ole mitenkään epäkiinnostava heidänkään mielestä, mutta he valitsevat niistä muutamasta vieläkin kiinnostavammasta. Tilanne vähän sama kuin työpaikkaa hakiessa eli voit olla hakijana oikein hyvä, mutta silti et saa paikkaa.
2. Teet aloitteen sellaisiin miehiin, jotka - vaikka muuta aluksi ehkä väittävätkin - eivät ole liikkeellä parisuhdemielessä vaan hakevat lähinnä lyhytaikaista seuraa.
3. Teet aloitteen miehiin, mutta et kuitenkaan tuo itsestäsi ilmi sellaisia asioita ja ominaisuuksia, joista mies pitäisi ja joiden vuoksi hän pitäisi sinua kiinnostavana. Jos olet vastannut deitti-ilmoituksiin, niin oletko todellakin sellainen nainen, jota nämä miehet ovat ilmoituksessaan sanoneet hakevansa? Jos olet, niin oletko tuonut sen riittävän selvästi esille viesteissäsi. Jos taas et ole ja kerrot itsestäsi, niin mies voi katsoa, että matkustelua, urheilua tai mitä nyt vaan harrastavana olet liian erilainen kuin hän.
4. Joillekin Tinderissä match on vähän sama kuin Facebookissa tykkäys eli ihan kiva, mutta ei mitään sen erityisempää. Ei ainakaan niin paljoa, että viitsisi aloittaa keskustelua.
En osaa sanoa, miten olisit paremmin löydettävissä, koska en voi tietää, kenen pitäisi sinut löytää. Sulla on varmaan sukulaisissa, kavereissa, ystävien puolisoina tai veljinä, työkavereina tai muualla tuttavapiirissäsi sellaisia miehiä, jotka vastaavat käsitystäsi ihannemiehestäsi. Missä nämä miehet viettävät aikaansa? Ja ennenkaikkea missä he viettivät aikaansa ennen parisuhdetta? Jo pelkästään ravintoloissa on eroa, on lähiökapakoita, pubeja, livebändiravintoloita, viini- ja olutbaareja, trendikkäitä iskupaikkoja sekä vielä oikeita pintaliitomestoja. Jos pidät vaikkapa jazzista sekä miehistä, jotka pitävät jazzista, ja asut pääkaupunkiseudulla, niin arki-illat Storyvillessä voisi olla katsastamisen paikka. Eli baarikin pitää valita sen perusteella, mistä itse tykkää ja mistä se toivottu kumppanikin tykkää. Samoin erilaiset musiikkitapahtumat... on aika eri asia, lähdetkö Kuhmon Kamarimusiikkijuhliin vai Tuska-festareille. Tuskin tapaat samoja naamoja molemmissa paikoissa. Eli sun pitää siis selvittää, missä käyvät ja millaisia asioita tekevät sellaiset miehet, joita sinä pidät kiinnostavina. Ja sitten menet sinne, missä näitä kiinnostavia miehiä on.
Tästä oli joskus joku tutkimus, että tilastollisesti parisuhteet kestivät pidempään, jos aloitteentekijänä oli mies. En nyt nopealla selaamisella löytänyt sitä tähän linkkinä. Muistaakseni siinä ei spekuloitu syitä tähän ilmiöön. Itse epäilen sen johtuvan saalistusasetelmasta, joka joitain miehiä (ei ehkä kaikkia) viehättää. Ehkä silloin mies on projektiin sitoutuneempi, jos hän on alunalkaen motivoitunut olemaan naisen kanssa. Miehet hoi, onko tässä mitään perää? Onko jännempää olla naisen kanssa, jonka on itse liehitellyt vs. että omaa tyyppiä oleva nainen vie sinut parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö tästä maasta naisia, joilla ei ole prinsessa-syndroomaa? Eräässä toisessa ketjussa naisen emätin ei enää kostu kun näkee miehen tiskaavan, sitten soma lukunsa kaikessa harhaisuudessaan.
Mikä ihmeen prinsessa-syndrooma? Minulle kelpaisi ja on kelvannut oikein hyvin mies joka tiskaa. En ymmärrä miten liittyy miehen tiskaaminen yhtään mihinkään. Enemmänkin mies joka ei halua koskaan tiskata on turn off. Ja kyllä, olen sinkku helsingissä. Olen ollut sinkku myös muualla ja kyllä muualla oli helpompi pariutua, täällä on ehkä niin hektistä ettei sellaisia aitoja kohtaamisia niin helposti synny.
Ap
Ihan tarkkaa tilastoa en löytänyt, mutta Helsingissä asuu n. 180 000 25-44 -vuotiasta. Se on suurin ikäryhmä mitä siellä on. Sinkkuja 35-40 % eli 60 000+ ja naisten osuus tässä ryhmässä on pari prosenttia suurempi joten sulle ja teille muille tämän ikäryhmän naissinkuille potentiaalisia miehiä on varmasti sen 15 000 - 20 000 riippuen ikäryhmästä. Jos 20 000 ihmisen joukosta ei löydä itselleen kumppania niin mistä sitten? Miettikää, jos naiset olisivat muuallakin yhtä nirsoja niin eihän täällä pariutuisi enää kukaan.
Tiskaamisjuttu löytyy keskustelusta "Mieheni on liian kiltti ja huom..." suosituimpien joukossa.
Normaali mies ei kelpuuta ketä hyvänsä, joten ei nainen voi tuosta ryhmästä vain osoittaa sermella ja sanoa: "tuo". Nainen ei myöskään ole ainut nainen joka on kiinnostunut löytämään kumppanin tuosta 20 000 miehen joukosta, vaan kilpailijoita löytyy aika liuta.
Tuo keskustelu on suosituimpien joukossa siksi että otsikko on tarkoituksellisen provosoiva. Juuri siksi että yksinkertaiset ihmiset pitäisivät sitä suosittuna ja kommentoisivat näppis höyryten, oikeamielisen raivon vallassa. Ongelmahan siis oli se, että miehellä ei ole mielipiteitä, kavereita eikä omaa elämää. Eli ei ole kiltti vaan hajuton, väritön ja mauton.
Naiset kilpailee ehkä 10-20 % miehistä, loput ovat sitten niin tavallisia, että heistä joko ollaan kiinnostuneita tai sitten ei. Kyl mä luulen, et moni tällä palstalla huuteleva sinkku vois osoittaa sormella "haluan tuon" ja myös sen saisi. Mutta ei uskalla tehdä aloitetta tai pelkää pakkeja, joka on suurimmalle osasta miehistä arki päivää.
Todista väitteesi. Täälläkin on monessa keskustelussa kerrottu että ihan tavalliset miehet eivät kiinnostu tavallisista naisista tai halua tavallista naista. Mistä tämä sitten voi johtua, niin ei mitään hajua. Ja olen aiemminkin jo maininnut, etten todellakaan huomaa mitään "tasoeroa" niiden miesten välillä joita olen lähestynyt tai joiden kanssa olen seurustellut.
Ap
Kuvitellaan, että on ryhmä jossa on 10 naista ja miestä. Oman kokemuksen mukaan siellä olisi 1-2 miestä, jotka saavat naisten poskille punan aikaan ja illalla sitten hyvä uni taataan vibraattorilla ja seksifantasialla tämän kuuman miehen kanssa.
Kun olen täällä näitä keskusteluita lukenut niin haluaisin tietää millainen on tavallinen mies?
Mies voi tunnetusti kompensoida ulkonäköään sos. ek. asemallaan, kun taas nainen kilpailee lähinnä ulkonäöllään ja hoikkuudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos teet aloitteen niin teet sen ainoastaan itseäsi tasokkaammalle miehelle, ei ole muuta selitystä.
Miehet todellakin tykkää aloitteellisista naisista mutta ei itseään alempitasoisemmista naisista.
Ahaa, siis mielestäsi miehet käyttäytyvät rasistisesti naismarkkinoilla. Eivät pidä "alempitasoisista" naisista.
Miten tuo saman tasoisuus sitten mitataan? Jos nainen on persjalkainen, ohuthiuksinen, huonoryhtinen ja -näköinen atooppi-ihoinen akateemikko ja mies komea DI, onko ne nyt match vai ei ?
* Rasismi on aate tai toiminta, jossa ihmisten rodun, etnisen taustan tai biologisten eroavaisuuksien tai näihin liittyvien fyysisten tai henkisten ominaisuuksien erilaisuudella perustellaan ihmisten eriarvoista kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän tarvita mitään tasoja. Vaikka ajattelisi että kaikki ovat "saman tasoisia", on aloitteen tekijä silti aina keskimäärin kiinnostuneempi kuin se, jolle aloite tehdaan, kuten keskustelussa jo todettiinkin. Ihan peruslogiikkaa.
Jos ongelma on se, että ei halua juttujen lopahtavan keskimäärin yhtä usein toisen osapuolen kiinnostuksen hiipumiseen, voi olla itse tekemättä aloitteita. Jos haluaa itse tehdä aloitteita, mutta ei halua pelkkää seksiä, ei kannata ryhtyä seksiin ennenkuin tietää paremmin mistä on kyse. Mitään oikoteitä ei valitettavasti ole olemassa.
No kyllä minä olen joskus siihen seksiin jo muutaman viikon tapailun jälkeen päätynyt. Ja se juttu on saattanut jäädä joitakin kuukaisia pitkäksi säädöksi. Toisaalta tätä varmasti tapahtuu myös niille miehille jotka etsivät parisuhdetta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Normaali mies ei kelpuuta ketä hyvänsä, joten ei nainen voi tuosta ryhmästä vain osoittaa sermella ja sanoa: "tuo". Nainen ei myöskään ole ainut nainen joka on kiinnostunut löytämään kumppanin tuosta 20 000 miehen joukosta, vaan kilpailijoita löytyy aika liuta.
Tuo keskustelu on suosituimpien joukossa siksi että otsikko on tarkoituksellisen provosoiva. Juuri siksi että yksinkertaiset ihmiset pitäisivät sitä suosittuna ja kommentoisivat näppis höyryten, oikeamielisen raivon vallassa. Ongelmahan siis oli se, että miehellä ei ole mielipiteitä, kavereita eikä omaa elämää. Eli ei ole kiltti vaan hajuton, väritön ja mauton.
Naiset kilpailee ehkä 10-20 % miehistä, loput ovat sitten niin tavallisia, että heistä joko ollaan kiinnostuneita tai sitten ei. Kyl mä luulen, et moni tällä palstalla huuteleva sinkku vois osoittaa sormella "haluan tuon" ja myös sen saisi. Mutta ei uskalla tehdä aloitetta tai pelkää pakkeja, joka on suurimmalle osasta miehistä arki päivää.
Todista väitteesi. Täälläkin on monessa keskustelussa kerrottu että ihan tavalliset miehet eivät kiinnostu tavallisista naisista tai halua tavallista naista. Mistä tämä sitten voi johtua, niin ei mitään hajua. Ja olen aiemminkin jo maininnut, etten todellakaan huomaa mitään "tasoeroa" niiden miesten välillä joita olen lähestynyt tai joiden kanssa olen seurustellut.
Ap
Kuvitellaan, että on ryhmä jossa on 10 naista ja miestä. Oman kokemuksen mukaan siellä olisi 1-2 miestä, jotka saavat naisten poskille punan aikaan ja illalla sitten hyvä uni taataan vibraattorilla ja seksifantasialla tämän kuuman miehen kanssa.
Kun olen täällä näitä keskusteluita lukenut niin haluaisin tietää millainen on tavallinen mies?
Mies voi tunnetusti kompensoida ulkonäköään sos. ek. asemallaan, kun taas nainen kilpailee lähinnä ulkonäöllään ja hoikkuudellaan.
Olen elämäni aikana käynyt satoja kertoja baareissa, mutta en vieläkään tavannut baarissa sellaista miestä, jonka tapaamisen jälkeen olisin tehnyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli joskus joku tutkimus, että tilastollisesti parisuhteet kestivät pidempään, jos aloitteentekijänä oli mies. En nyt nopealla selaamisella löytänyt sitä tähän linkkinä. Muistaakseni siinä ei spekuloitu syitä tähän ilmiöön. Itse epäilen sen johtuvan saalistusasetelmasta, joka joitain miehiä (ei ehkä kaikkia) viehättää. Ehkä silloin mies on projektiin sitoutuneempi, jos hän on alunalkaen motivoitunut olemaan naisen kanssa. Miehet hoi, onko tässä mitään perää? Onko jännempää olla naisen kanssa, jonka on itse liehitellyt vs. että omaa tyyppiä oleva nainen vie sinut parisuhteeseen?
Iltasanomat Julkaistu: 11.4. 20:14:
Osa naisista uskoo yhä, että miehen pitäisi tehdä ensimmäinen liike. Uuden OkCupidin kyselytutkimuksen mukaan ei kannata odotella toisen laittavan viestiä, vaan heittää sille söpölle moikkaus ensimmäisenä.
Kyseltutkimuksessa selvisi, että naiset, jotka laittavat ensimmäisen viestiä, saavat komeamman deittikumppanin kuin ne, jotka odottavat miehen laittavan ensimmäisen tervehdyksen.
Se johtuu siitä, että ihmiset lähestyvät yleensä hieman komeampia tai söpömpiä kuin mitä itse kokevat olevansa. Miehet lähestyvät keskimäärin viidenneksen viehättävämpiä naisia kuin itse kokevat olevansa ja naiset miehiä, jotka ovat kymmeneksen kuumempia kuin he itse.
Naisten viestit johtavat treffeille useammin.
Selvityksen mukaan naisten keskustelunavauksiin vastataan 2,5-kertaa todennäköisemmin kuin miehille ja kolmannes naisten lähettämistä viesteistä johtaa treffeihin. Miehillä treffeihin johtaa vain 12 prosenttia lähetetyistä viesteistä.
Jos aloite on vaikka sellainen että nainen huutelee työpaikallaan miesaaiakkaille, niin ei se mikään aloite ole. Oma on ongelmansa jos haluaa panokaverin.
Luuleeko että naisesta pidetään enemmän kun tämä huutelee miehille?
Nainen on vaikkapa tapittanut pitemmän aikaa jotain kundia ilman Juurikaan puhevälejä. Sitten ärsyyntyy itsestään ja kuolaa sitten äänekkäästi tämän kundin viereisiä kundeja. Taisi mennä naiselta flaksi pahasti ohi?
Jos aloite on vaikka sellainen että nainen huutelee työpaikallaan miesaaiakkaille, niin ei se mikään aloite ole. Oma on ongelmansa jos haluaa panokaverin.
Nainen on vaikkapa tapittanut pitemmän aikaa jotain kundia ilman Juurikaan puhevälejä. Sitten ärsyyntyy itsestään ja kuolaa sitten äänekkäästi tämän kundin viereisiä kundeja. Taisi mennä naiselta flaksi pahasti ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tähän tarvita mitään tasoja. Vaikka ajattelisi että kaikki ovat "saman tasoisia", on aloitteen tekijä silti aina keskimäärin kiinnostuneempi kuin se, jolle aloite tehdaan, kuten keskustelussa jo todettiinkin. Ihan peruslogiikkaa.
Jos ongelma on se, että ei halua juttujen lopahtavan keskimäärin yhtä usein toisen osapuolen kiinnostuksen hiipumiseen, voi olla itse tekemättä aloitteita. Jos haluaa itse tehdä aloitteita, mutta ei halua pelkkää seksiä, ei kannata ryhtyä seksiin ennenkuin tietää paremmin mistä on kyse. Mitään oikoteitä ei valitettavasti ole olemassa.
No kyllä minä olen joskus siihen seksiin jo muutaman viikon tapailun jälkeen päätynyt. Ja se juttu on saattanut jäädä joitakin kuukaisia pitkäksi säädöksi. Toisaalta tätä varmasti tapahtuu myös niille miehille jotka etsivät parisuhdetta?
Ap
Tietysti tapahtuu, mun mielestä ei ole mitään järkeä tapailla toista ilman seksiä. Seksi erottaa parisuhteen kaverisuhteesta ja on kuitenkin merkittävä osa kahden rakastavan ihmisen välistä elämää. Sitä kuitenkin "harrastetaan" yleensä useita kertoja viikossa, joten hyvä se on jo suhteen alussa tietää millainen toinen on sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää naisten lähestymiset on nähty. Tavikset lähestyy jotain miesmallin näköisiä tyyppejä ja pullukat/hiirulaiset sitten niitä tavismiehiä. Arvatkaa ketkä lähestyy niitä pullukoita ja rumia miehiä? Heh....
No miksi kukaan lähestyisi? Heh...
Niitten rumien naisten ainakin kannattaisi. Elleivät sitten mielummin pyöri keskitason miesten pantavana.
Miksi kukaan haluaisi olla ruman ja lihavan miehen pantavana?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet aloitteita vääriin miehiin.
No mistä sen erottaa, että joku mies on väärä? Toisaalta sanotaan, että pitäisi tehdä enemmän aloitteita ylipäätään, sitten sanotaan että tekee alotteita vääriin miehiin. Eli pitääkö yrittää valikoida vielä tarkemmin, vai pitääkö valikoida vähemmän ja katsoa jos jotain tapahtuisi?
Ap
No mistä olet näissä aloitteen tehneissä miehissä erottanut, että mies on oikea?
Siitä että toisen kanssa on hyvä olla. Juttu luistaa ja on kipinää. Ensisilmäyksellä en ole kiinnostunut vaan kuin kerran. Pk-seudun hektinen deittailukulttuuri on siksikin vähän haastava minulle. Parempi että ihmisiin tutustuisi jotenkin luonnollisemmin, vaikkapa yhteisten tuttujen kautta tai yhteisissä porukoissa.
Ap
Voisiko joku nainen vastata millainen on tavallinen mies? Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä nuo miestenkään tekemät aloitteet kovin kummoisia ole olleet kun sinkkuna olet. Ja veikkaan, että miehet ovat tehneet sulle 50 kertaa aloitteen ja sä miehille 5 kertaa. Nyt sitten vedät näistä jotain johtopäätöksiä.
Siis kaikki parisuhteeni ovat alkaneet miehen aloitteesta. Luitko aloitusta ollenkaan? Ja ei, en yritä iskeä jokaista miestä joka kävelee vastaan kadulla enkä laske tässä niitä miehiä jotka yrittävät käpälöidä minua baarijonossa tms. Vaan puhun nyt sellaisista ihan normaaleista ihmisten välisistä kohtaamisista, ilman mitään seksuaalista ahdistelua.
Ap
Entä luitko sinä kirjoitukseni. On todennäköisempää, että suhde alkaa miehen tekemästä aloitteesta, jos niitä yrityksiä on ollut sen 50 kuin sun tekemästä aloituksesta, joita on varmasti ollut paljon vähemmän. Vai väitätkö toisin?
Jos yritän heitän palloa koriin 50 kertaa, saan todennäköisesti enemmän onnistuneita suorituksia kuin viidellä heitolla.
Edelleenkin, en laske aloitteiksi seksuaalista häirintää tai känniläisen sönkötystä. Viimeksi eilen minua yritettiin iskeä aivan käsittämättömässä tilanteessa, olin urheilemassa ja halusin keskittyä suoritukseeni. Se iskuyritys jäi lyhyeen. Monilta miehiltä puuttuu tilannetaju täysin, ja yrittävät sitten ihan omituisissa paikoissa vongata.
Puhun itse sellaisista aloitteista, jotka tapahtuvat vaikkapa opiskelijaporukoissa tai tinderissä. Esimerkiksi illanistujaisissa tai opiskelijabileissä ilahdun jos joku mies osoittaa kiinnostusta.
Ap
Niin - ymmärrät kai sinunkin käytöksen perusteella on siis paljon miehiä, jotka voivat kertoa, etteivät aloitteet naisia kohtaan johda yhtään mihinkään.
Luitko muuten tuota ketjua, jonka otsikko oli "Vinkit miesten tapaamiseksi vituttaa" - ja siinä pyöriteltiin mm. kirjasto, lenkkipolku yms. paikkoja, joissa naiset ODOTTIVAT saavansa aloitteita - joku oli jopa lainannut koiraa jäänsärkijäksi (ei ollut onnistunut).
All in all, ei se miehille nyt ehkä niin hirveästi helpompaa ole ja lisäklausuulina - huono tilannetaju on mitä on, mutta ainakin tällä palstalla naiset kaipaa aloitteita lenkkipoluilla ja jopa kirjastossa. Kun miehet sitten tekee näitä aloitteita, niin sä et edes laske näitä.
Meitä naisiakin on monenlaisia. Jotkut haluavat että heitä lähestytään kesken lenkin, itse taas haluan keskittyä silloin vain suoritukseeni. Minua taas ei haittaisi jos joku lähestyisi kirjastossa, kunhan se lähestyminen on siis ihmiseltä joka on selvinpäin ja muutenkin asiallinen. Monet miehet eivät taida edes käsittää miten paljon törkeitä lähestymisiä tavallinenkin nainen voi saada.
Ap
Tätä minäkin ihmettelen. Minä näen paljon tavallisia ihmisiä tuolla ulkona kulkemassa käsi kädessä tai työntelemässä lastenvaunuja. Luulen etteivät nuo pariskunnat ole keskittyneet ajattelemaan jotain "tasoja".
Ap