Kun nainen tekee aloitteen niin juttu lopahtaa, mistä johtuu?
Täälläkin aina toitetaan, että naisten pitäisi rohkeammin tehdä aloitteita. No aina kun olen itse tehnyt aloitteen, niin juttu lopahtaa heti alkuunsa tai johtaa vain jonkinlaiseen panokaveruuteen. Esimerkiksi tinderissä keskustelut kestävät paljon lyhyemmän aikaa, jos olen itse se joka tekee ensimmäisen keskustelunaloituksen. Silloin taas jos mies tekee aloitteen, niin hän on aktiivinen keskustelija ja juttu jatkuu paljon pidempään ja johtaa usein myös tapaamiseen. Itseni tekemät aloitteet taas eivät ole tainneet johtaa tapaamiseen kertaakaan, mies vaan katoaa linjoilta. Nyt kun mietin niin kaikki parisuhteenikin ovat alkaneet niin, että ensin mies on ollut minusta kiinnostunut, sitten mies on liehitellyt ja jossain vaiheessa olen itsekin huomannut että tuo mies on kiinnostava. Tai sitten kiinnostus on syttynyt molemmilla täsmälleen samaan aikaan. Koskaan ei ole mitään kunnollista juttua tullut jos olen itse kiinnostunut ensin tai itse ollut ensin aloitteellinen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Palstan kyökkipsykologit, auttakaa! En halua olla koko loppuelämääni sinkku, mutta ikäluokassani sinkkumiehet ovat hyvin vähissä. Pitäisi siis jotenkin olla löydettävissä jotta mies voisi ensin kiinnostua minusta, mutta en viihdy esimerkiksi yökerhoissa lainkaan.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekee niin vähän aloitteita, että heillä ei ole siitä paljon kokemusta ja aloitteet on sitten tyyliä töksähtävä. Miehet tekee kymmeniä tai satoja aloitteita elämässään ja oppivat pikkuhiljaa tekemään aloitteet hienovaraisemmin. Eli treeniä, treeniä vaan tytöt.
En nyt lähtisi vannomaan.
Kyllä sitä luovuutta löytyy myös osalta hameväkeä.
Se yleisin on kuitenkin se "moi:)" ja kun se pelkkä "moi" ei tuota haluttua tulosta, niin löydetään itsensä kaverin luota/av:lta valittamasta.
Se porukka sitten turhautuu helposti, ketä niihin avauksiinsa näkee vaivaa ja pääsee tutustumaan miehenä olon arkeen.
Ja silloin pitää ottaa vain toistoa toiston perään, kunnes onnistuu.
Mä en edes tiedä miten mies ilmentää kiinnostuksensa? Esim itsellä on miesystävä joka feississä ei koskaan lähetä mitään yveetä mutta joka kuitenkin kommentoi postauksiani. Itse en uskalla laittaa mitään hänelle. Ikinä siis ei tule mitään.
Vierailija kirjoitti:
No mistä mä sen miehen löydän, kun työkaverit ovat lähinnä naisia, opiskelukaverit huomattavasti nuorempia? Harrastuksienkaan kautta ei ole löytynyt ja yökerhot eivät ole minua varten. Deittisovellukset eivät ole tuottaneet tulosta. Luulisi täällä Helsingissä edes jonkun minulle sopivan sinkkumiehen olevan, mutta kun sitä sinkkumiestä ei kohtaa yhtään missään.
Ap
Kaikkein yleisin neuvo on, että harrastuksista ja tuttavapiireistä. Tuttavapiireissä on aina se hyvä puoli, että niiden avulla esikarsinta tapahtuu jo ikään kuin itsestään, eikä tarvitse nettideittien tapaisia hakuammuntoja harrastaa.
Ap kertoi aiemmin, ettei hänen harrastuksissaan tykkää lähestymisyrityksistä. Mitä jos kokeilisit jotain uusia harrastuksia? Sellaisia, joissa ei olla jatkuvasti pulssi tapissa tai sata kiloa hartioilla? Kokeile jotain molempien sukupuolien suosimaa alkeiskurssia jossa on paljon sosiaalista toimintaa ja luppoaikaa. Vaikka jousiammunta, kiipeily, miekkailu, öljyvärimaalaus, sushikurssi tai tanssi. Aikuisille järjestettävissä alkeiskursseissa on aina se hyvä puoli, että jokainen on siellä ihan vaan pitämässä hauskaa, ja sellaiset verisuonet päässä treenaavat yksilöt loistavat poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa jne.
Ainakaan tämä mies ei ole kiinnostunut mistään helvetin "saalistuksesta".
No sitä minäkin, että on niitäkin miehiä jotka eivät varsinaisesti halua mitenkään saalistaa naisia. Missä te normaalit miehet piileksitte?
Ap
Varmaan töissä, kotona ja harrastuksissa. Kaikkialla muualla paitsi saalistamassa baarissa/netissä.
m42
Jos ap käyttäisi aikansa ja energiansa johonkin muuhun vähän sosiaalisempaan kuin tähän ketjuun vastailuun niin ehkä se mieskin löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole oikeasti IKINÄ kuullut että kukaan nainen olisi puhunut ihaillen miehestä jolla olisi paljon seksikumppaneita. Kyse taitaa olla lähinnä siitä, että tuollainen munansadippailija on lähinnä toisten miesten silmissä panomies.
Monikin nainen on julistanut tällä palstalla, ettei ala opettamaan aikuista miestä. Mitä siis jää jäljelle? Niitä munansa dippaajia kuten joku täällä heitä nimitti.
m41
Pukin ja peräkammarin pojan välissähän ei ole mitään vaihtoehtoja?
Ap
On toki. Eronneita, karanneet ja salaisen kivan perässä juoksijoita ja tietty aloittelevia pukkeja.
Äsch, keksin omasta mielestäni ratkaisun tähän. Toisin sanoen, miehet ovat yleensä naisia aktiivisempia aloitteentekijöitä, joten kohdatessaan mieluisan naisen, he naista todennäköisemmin tekevät aloitteen. Ap tekee välillä aloitteita, mutta noissa tilanteissa, joissa hän tekee aloitteen, hänestä kiinnostunut mies olisi jo ehtinyt ensin. Eli siis hänen "iskemänsä" miehet eivät ole ensivaikutelman perusteella kiinnostuneita hänestä, joten on epätodennäköisempää, että he edes ap:n aloitteen jälkeen lämpiäisivät. Ja miehille se ulkoinen ja pintapuolinen on tärkeämpää kuin naisille. Naisethan voivat tutustuttuaan kiinnostua vähemmän komeasta tai tyylikkäästä miehestä, kun tutustuttuaan huomaavat hänet fiksuksi, koulutetuksi ja jopa varakkaaksi. Kannattaa hieman katsella, miten mies katselee sinua vai katseleeko lainkaan. Sellainen, joka vilkuilee, hymyilee jne., voi olla kiinnostunut, mutta onkin ujo. Sellainen, joka ei ole huomaavinaankaan, todennäköisesti huomasi jo sinut, muttei ole lainkaan kiinnostunut.
T. Eräs, joka on ihan surkea näissä iskuasioissa oikeasti, mutta alkoi pohtia itsekin tätä dilemmaa
Vierailija kirjoitti:
Mä olen törmännyt tähän ongelmaan seurustelusuhteissa. Minulla ei ole sinänsä ollut ongelmaa saada miehiä kiinnostumaan itsestäni, jopa ihastumaan itseeni, mutta monta kertaa on käynyt niin, että sitten kun tunnetaan jo aika hyvin, niin jos alan itse tehdä mitään aloitteita, toiselle iskee joku pakokauhu ja alkaa peruuttaa suhteesta. Eikä ne aloitteet ole tyyliä että koska on häät, vaan ihan sitä että vaihteeksi minä ehdotan milloin tavataan tai mitä tehtäisiin viikonloppuna. Monelle miehelle naisen pienikin aloitteellisuus jopa jo vakiintuneessa suhteessa tuntuu aiheuttavan voimakasta ahdistusta ja pakokauhua, mitä en käsitä.
Tuttua. Jostain syystä miehille tuntuu olevan ihan mahdottoman hankalaa sopia suurin piirtein seuraavaksi päiväksi treffejä jos ehdotus tulee naiselta. Katsotaan, soitellaan, palataan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet aloitteen niin teet sen ainoastaan itseäsi tasokkaammalle miehelle, ei ole muuta selitystä.
Miehet todellakin tykkää aloitteellisista naisista mutta ei itseään alempitasoisemmista naisista.
Mikä on alempitasoinen nainen? Sama koulutus, rahatilanne, samantasoinen ulkonäkö ja samanlainen harrastuneisuus ei ole miehille riittänyt.
Arvelen että aliarvioit rankasti miehen ulkonäön niin että mies ei ole samantasoinen vaan parempi ulkonäöltään.
Tästähän oli tutkimustulos että naiset rankkaa 80% miehistä tavallista rumemmiksi jolloin kun nainen sanoo että teki aloitteen tavallisen näköiselle miehelle niin todellisuudessa hän oli top 20% mies vähintään.
Missä tuo tutkimus on tehty, oliko suomalainen tutkimus? Onko samanlaisia tutkimuksia enemmänkin vai vain tuo yksi?
Ap
Nettideittien "tutkimus". Sama tutkimus osoitti, että naiset laittavat viestiä ikäisilleen miehille ja kaikki miehet vain 20-vuotiaille naisille.
Miten minä viiskymppisenä naisena saan sitten viestejä?
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille on sallittua panna kaikkea mikä liikkuu, mutta jos naisella on yli 5 kumppania on heti nainen hirveä lortto. Miten ihmiset voi elää tällaisen kaksinaismoralistisen soopan mukaan edelleen vielä 2010-luvulla. Vai pitääkö ruveta valehtelemaan kumppaneiden määrä? Ei minullakaan ole kuin 10 seksikumppania ja olen yli 30-v, mutta silti varmasti olen hirveä lumppu monen miehen mielestä.
Heh heh, katsopas kultu, kun se on ihan siitä kiinni, mitä eri sukupuolet preferoi. Miehet preferoivat herttaisia ja siveellisiä naisia, joilla on ollut mahdollisimman vähän kumppaneita - isot kumppanimäärät ovat siis turn-off. Naiset puolestaan preferoivat sängyssä kokeneita miehiä, jotka tietätävät, mitä nainen haluaa ja kuinka nainen tyydytetään. Mitä enemmän kaatoja, sitä kiinnostavampi mies on naisten silmissä. Paljon kumppaneita on siis suuri turn-on naisten silmissä.
Ratkaisu tähän löytyisi siis siitä, että naiset alkaisivat myös vaalimaan neitsytmiehiä tai vähän kokeneita - se aiheuttaisi sen, että ympäri kylää paneskelleita miehiä alettaisiin myös paheksumaan. Sellaista ei kuitenkaan koskaan tule tapahtumaan, sillä kokemattomuus on naiselle turn-off.
Toki poikkeuksia ja subjektiivisia kokemuksia löytyy suuntaan ja toiseen, mutta nyt phutaan niistä valtavirran suurista massoista.
Naulan kantaan. Tähän ongelmaan olisi myös toinen ratkaisu joka on ihan meidän naisten käsissä ja pakottaisi miehet "uudistamaan" ajatusmaailmaansa ja huomaamaan ettei nykypäivänä enää ihan oikeasti voi vaatia naiselta siveellisyyttä vaan naisilla on seksihistoriaa siinä missä miehilläkin ja se on täysin okei.
Nykyisinhän valitettavan monet naiset kaunistelevat ja valehtelevat sen todellisen menneisyytensä vaikka kuinka sanovat ettei se kuulu kenellekään eikä sillä saa olla merkitystä. Miksi siitä ei saisi ja voisi puhua? Juuri sillä tavallahan miehet pakotettaisiin hyväksymään naisellekin samanlainen oikeus seksielämään mitä miehilläkin on, kun enää ei hyssyteltäisi ja jopa hävettäisi omia tekemisiämme (ja pahimmillaan haukuttaisi muita naisia h*oriksi). Eihän siinä enää miehille jäisi muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä naiset sellaisina kuin naiset ovat, kun kukaan ei "nostaisi" arvoaan parisuhdemarkkinoilla ja miehen silmissä valehtelemalla, joka taas antaa miehille vääristyneen kuvan todellisuudesta. Nythän monet miehet on siinä luulossa että esim se oma vaimo on aina ollut siveyden sipuli ja että vain "huonot" naiset harrastaa irtoseksiä vaikka totuus on ihan muuta. Siinähän miehet hetken nikottelisi kun ymmärtäisivät että suuri osa naisista harrastaa sinkkuna seksiä ihan samalla tavalla kuin miehetkin eikä se tee kenestäkään yhtään sen huonompaa tai arvottomampaa.
Ei miehet tule ikinä hyväksymään naisen seksuaalisuutta ja naisen oikeutta haluamaansa seksielämään jos me naiset itse pidämme tätä illuusiota yllä.
Vierailija kirjoitti:
Roadwalker kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille on sallittua panna kaikkea mikä liikkuu, mutta jos naisella on yli 5 kumppania on heti nainen hirveä lortto. Miten ihmiset voi elää tällaisen kaksinaismoralistisen soopan mukaan edelleen vielä 2010-luvulla. Vai pitääkö ruveta valehtelemaan kumppaneiden määrä? Ei minullakaan ole kuin 10 seksikumppania ja olen yli 30-v, mutta silti varmasti olen hirveä lumppu monen miehen mielestä.
Heh heh, katsopas kultu, kun se on ihan siitä kiinni, mitä eri sukupuolet preferoi. Miehet preferoivat herttaisia ja siveellisiä naisia, joilla on ollut mahdollisimman vähän kumppaneita - isot kumppanimäärät ovat siis turn-off. Naiset puolestaan preferoivat sängyssä kokeneita miehiä, jotka tietätävät, mitä nainen haluaa ja kuinka nainen tyydytetään. Mitä enemmän kaatoja, sitä kiinnostavampi mies on naisten silmissä. Paljon kumppaneita on siis suuri turn-on naisten silmissä.
Ratkaisu tähän löytyisi siis siitä, että naiset alkaisivat myös vaalimaan neitsytmiehiä tai vähän kokeneita - se aiheuttaisi sen, että ympäri kylää paneskelleita miehiä alettaisiin myös paheksumaan. Sellaista ei kuitenkaan koskaan tule tapahtumaan, sillä kokemattomuus on naiselle turn-off.
Toki poikkeuksia ja subjektiivisia kokemuksia löytyy suuntaan ja toiseen, mutta nyt phutaan niistä valtavirran suurista massoista.
Naulan kantaan. Tähän ongelmaan olisi myös toinen ratkaisu joka on ihan meidän naisten käsissä ja pakottaisi miehet "uudistamaan" ajatusmaailmaansa ja huomaamaan ettei nykypäivänä enää ihan oikeasti voi vaatia naiselta siveellisyyttä vaan naisilla on seksihistoriaa siinä missä miehilläkin ja se on täysin okei.
Nykyisinhän valitettavan monet naiset kaunistelevat ja valehtelevat sen todellisen menneisyytensä vaikka kuinka sanovat ettei se kuulu kenellekään eikä sillä saa olla merkitystä. Miksi siitä ei saisi ja voisi puhua? Juuri sillä tavallahan miehet pakotettaisiin hyväksymään naisellekin samanlainen oikeus seksielämään mitä miehilläkin on, kun enää ei hyssyteltäisi ja jopa hävettäisi omia tekemisiämme (ja pahimmillaan haukuttaisi muita naisia h*oriksi). Eihän siinä enää miehille jäisi muuta vaihtoehtoa kuin hyväksyä naiset sellaisina kuin naiset ovat, kun kukaan ei "nostaisi" arvoaan parisuhdemarkkinoilla ja miehen silmissä valehtelemalla, joka taas antaa miehille vääristyneen kuvan todellisuudesta. Nythän monet miehet on siinä luulossa että esim se oma vaimo on aina ollut siveyden sipuli ja että vain "huonot" naiset harrastaa irtoseksiä vaikka totuus on ihan muuta. Siinähän miehet hetken nikottelisi kun ymmärtäisivät että suuri osa naisista harrastaa sinkkuna seksiä ihan samalla tavalla kuin miehetkin eikä se tee kenestäkään yhtään sen huonompaa tai arvottomampaa.
Ei miehet tule ikinä hyväksymään naisen seksuaalisuutta ja naisen oikeutta haluamaansa seksielämään jos me naiset itse pidämme tätä illuusiota yllä.
Eikös tuossa ratkaisussa ole hieman se ongelma, että niiden kokemattomien miesten tilanne ei paranisi nykyisestä mihinkään, kun naiset edelleen vain ihailevat kokeneita miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teet aloitteen niin teet sen ainoastaan itseäsi tasokkaammalle miehelle, ei ole muuta selitystä.
Miehet todellakin tykkää aloitteellisista naisista mutta ei itseään alempitasoisemmista naisista.
En jaksa näitä "tasoista" jauhamisia. Ja kun mietin vaikkapa eksiäni tai niitä miehiä, joista olen ollut itse tosissani kiinnostunut, niin en kyllä huomaa mitään "tasoeroja". Koulutustasot yms olleet hyvin samankaltaisia. Useimmiten olen ollut kiinnostunut sellaisesta miehestä joka on samalla alalla, luonnollisesti varmaankin siksi, että samaa alaa opiskelevia tapaa eniten. Tai sitten töiden kautta.
Ap
Etkö ole vielä oppinut että naisen koulutus/työ ei vaikuta naisen tasoon millään tapaa.
Pelkästään ulkonäkö, ikä ja luonne vaikuttaa.
Ikä = ulkonäkö. Ei sillä iällä muuten paljon merkitystä ole, paitsi jos haluaa lapsia tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Pukki mies on turn off.
Vahvistan.
Naiset tekee niin vähän aloitteita, että heillä ei ole siitä paljon kokemusta ja aloitteet on sitten tyyliä töksähtävä. Miehet tekee kymmeniä tai satoja aloitteita elämässään ja oppivat pikkuhiljaa tekemään aloitteet hienovaraisemmin. Eli treeniä, treeniä vaan tytöt.