Kun nainen tekee aloitteen niin juttu lopahtaa, mistä johtuu?
Täälläkin aina toitetaan, että naisten pitäisi rohkeammin tehdä aloitteita. No aina kun olen itse tehnyt aloitteen, niin juttu lopahtaa heti alkuunsa tai johtaa vain jonkinlaiseen panokaveruuteen. Esimerkiksi tinderissä keskustelut kestävät paljon lyhyemmän aikaa, jos olen itse se joka tekee ensimmäisen keskustelunaloituksen. Silloin taas jos mies tekee aloitteen, niin hän on aktiivinen keskustelija ja juttu jatkuu paljon pidempään ja johtaa usein myös tapaamiseen. Itseni tekemät aloitteet taas eivät ole tainneet johtaa tapaamiseen kertaakaan, mies vaan katoaa linjoilta. Nyt kun mietin niin kaikki parisuhteenikin ovat alkaneet niin, että ensin mies on ollut minusta kiinnostunut, sitten mies on liehitellyt ja jossain vaiheessa olen itsekin huomannut että tuo mies on kiinnostava. Tai sitten kiinnostus on syttynyt molemmilla täsmälleen samaan aikaan. Koskaan ei ole mitään kunnollista juttua tullut jos olen itse kiinnostunut ensin tai itse ollut ensin aloitteellinen.
Onko muilla samoja kokemuksia? Palstan kyökkipsykologit, auttakaa! En halua olla koko loppuelämääni sinkku, mutta ikäluokassani sinkkumiehet ovat hyvin vähissä. Pitäisi siis jotenkin olla löydettävissä jotta mies voisi ensin kiinnostua minusta, mutta en viihdy esimerkiksi yökerhoissa lainkaan.
Kommentit (294)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa jne.
Ainakaan tämä mies ei ole kiinnostunut mistään helvetin "saalistuksesta".
No sitä minäkin, että on niitäkin miehiä jotka eivät varsinaisesti halua mitenkään saalistaa naisia. Missä te normaalit miehet piileksitte?
Ap
Ei niitä tapaa, jos jää odottamaan sitä saalistajaa.
No valista nyt hyvä mies, meitä on monta naista tässä ketjussa ilmoittautunut joiden aloitteisiin ei vastata. Mistä normaalin miehen löytää?
Ap
Jep, samoja kokemuksia vaikkei elämässäni vielä kovin paljon kokemuksia olekaan. Itse olen tehnyt aloitteen ja sitten tullut jätetyksi ihan puun takaa. Tuli jälkeenpäin sellainen olo että mies suostui seurusteluun tyyliin "no mikäs siinä, nätti nainen ja säännöllistä seksiä" vaikka silloin kun homma alkoi, vaikutti hän olevan täysillä mukana. Juttu jossa mies teki aloitteen kesti paljon pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole oikeasti IKINÄ kuullut että kukaan nainen olisi puhunut ihaillen miehestä jolla olisi paljon seksikumppaneita. Kyse taitaa olla lähinnä siitä, että tuollainen munansadippailija on lähinnä toisten miesten silmissä panomies.
Monikin nainen on julistanut tällä palstalla, ettei ala opettamaan aikuista miestä. Mitä siis jää jäljelle? Niitä munansa dippaajia kuten joku täällä heitä nimitti.
m41
Pukin ja peräkammarin pojan välissähän ei ole mitään vaihtoehtoja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jep, samoja kokemuksia vaikkei elämässäni vielä kovin paljon kokemuksia olekaan. Itse olen tehnyt aloitteen ja sitten tullut jätetyksi ihan puun takaa. Tuli jälkeenpäin sellainen olo että mies suostui seurusteluun tyyliin "no mikäs siinä, nätti nainen ja säännöllistä seksiä" vaikka silloin kun homma alkoi, vaikutti hän olevan täysillä mukana. Juttu jossa mies teki aloitteen kesti paljon pidempään.
Jep. Miten kukaan voi tehdä noin? Ensin uskottelee olevansa kiinnostunut, sitten ollaan yhdessä ja lopulta lempataan kuin märkä rätti! Tässä on todellakin se syy miksi olen nykyään niin paljon varovaisempi miesten kanssa kuin joskus nuorempana. Mies saa ensin naisen koukutettua ja tuhlaamaan elämäänsä ja aikaansa sen vuoksi jotta mies saisi helppoa seksiä. Pitää olla joku empatiavaje ihmisellä joka tuollaiseen pystyy.
Ap
Mulla on ihan sama kokemus ainakin Tinderistä, kuin sulla AP! Olen aloittanut keskustelun varmaankin sadan eri miehen kanssa, ja tavallisesti ne loppuvat jo muutaman viestin jälkeen, vaikka kuinka yrittäisin pitää juttua yllä. Ainoastaan kerran pääsin treffeille, kun aloitin keskustelun miehen kanssa sanomalla, että "Laita mulle viestiä ;)".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan sama kokemus ainakin Tinderistä, kuin sulla AP! Olen aloittanut keskustelun varmaankin sadan eri miehen kanssa, ja tavallisesti ne loppuvat jo muutaman viestin jälkeen, vaikka kuinka yrittäisin pitää juttua yllä. Ainoastaan kerran pääsin treffeille, kun aloitin keskustelun miehen kanssa sanomalla, että "Laita mulle viestiä ;)".
En ymmärrä miten miehet kehtaavat valittaa etteivät saa tinderissä matcheja, jos kerta niitä oikeasti on niin paljon ettei jaksa edes vastailla naisille jotka tekevät aloitteen. Varmaan joku miesten salaliitto tässä taustalla :D
Mitä järkeä antaa sydäntä sellaiselle naiselle joka ei oikeasti kiinnosta?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa jne.
No sitä minäkin, että on niitäkin miehiä jotka eivät varsinaisesti halua mitenkään saalistaa naisia. Missä te normaalit miehet piileksitte?
Ap
No valista nyt hyvä mies, meitä on monta naista tässä ketjussa ilmoittautunut joiden aloitteisiin ei vastata. Mistä normaalin miehen löytää?
Ap
Sieltä mistä muitakin. Elävästä elämästä. Miehetkin on yksilöitä. Et voi olettaa että jokainen mies jolle teet aloitteen pitäisi kiinnostua sinusta tai olla jotenkin kiitollinen siitä että kerrankin nainen tekee aloitteen ja siitä syystä rakastua sinuun. Normaalisti mieskin tekee kymmeniä aloitteita ennen kuin jonkun kanssa osuu yksiin. Eihän se aloite tarkoita sitä että heti tarjoaa ehdotonta rakkauttaan tai pitää heti antaa seksiä, vaan se on ihan vain tutustumista ja sen katselua että synkkaako. Siitä syystä aika helvetin typerää kaikki nämä jutut että kumman sukupuolen pitäisi olla aloitteellinen, kun sillä ei ole mitään merkitystä sen kannalta, että synkkaako loppupeleissä yhteen vai ei. Jos mies antaa pakit koska teit aloitteen, niin hän ei olisi ollut sinua varten muutenkaan, vaikka olisi itse tehnyt sen aloitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blaablaablaa jne.
Ap
Ap
Sieltä mistä muitakin. Elävästä elämästä. Miehetkin on yksilöitä. Et voi olettaa että jokainen mies jolle teet aloitteen pitäisi kiinnostua sinusta tai olla jotenkin kiitollinen siitä että kerrankin nainen tekee aloitteen ja siitä syystä rakastua sinuun. Normaalisti mieskin tekee kymmeniä aloitteita ennen kuin jonkun kanssa osuu yksiin. Eihän se aloite tarkoita sitä että heti tarjoaa ehdotonta rakkauttaan tai pitää heti antaa seksiä, vaan se on ihan vain tutustumista ja sen katselua että synkkaako. Siitä syystä aika helvetin typerää kaikki nämä jutut että kumman sukupuolen pitäisi olla aloitteellinen, kun sillä ei ole mitään merkitystä sen kannalta, että synkkaako loppupeleissä yhteen vai ei. Jos mies antaa pakit koska teit aloitteen, niin hän ei olisi ollut sinua varten muutenkaan, vaikka olisi itse tehnyt sen aloitteen.
No mistä mä sen miehen löydän, kun työkaverit ovat lähinnä naisia, opiskelukaverit huomattavasti nuorempia? Harrastuksienkaan kautta ei ole löytynyt ja yökerhot eivät ole minua varten. Deittisovellukset eivät ole tuottaneet tulosta. Luulisi täällä Helsingissä edes jonkun minulle sopivan sinkkumiehen olevan, mutta kun sitä sinkkumiestä ei kohtaa yhtään missään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten miehet kehtaavat valittaa etteivät saa tinderissä matcheja, jos kerta niitä oikeasti on niin paljon ettei jaksa edes vastailla naisille jotka tekevät aloitteen. Varmaan joku miesten salaliitto tässä taustalla :D
Ap
Koska miehet eivät pääsääntöisesti tee näissä asioissa valintapäätöksiä.
Vaikka olen suht komea mies, niin silti toteutan "always swipe rightia" koska tiedän että loppujen lopuksi nainen sen valintapäätöksen tekee ja jokaisen vasemmalle pyyhkäisyn kohdalla voi menettää potentiaalisen seksi taikka parisuhteen.
Ja pääsyy keskustelun lopettamiseen, kun se nainen tekee aloitteen on että nainen aloitteen jälkeen usein siirtyy täysin taka-alalle. Oletten että nyt se mies sitten pelkästä aloitteestasi kiinnostui ja voin ottaa sen mukavan vastailijan roolin, enkä vie keskustelua omatoimisesti eteenpäin.
Ja tätä tapahtuu aivan käsittämättömän usein ja sitten viikon sisällä alkaa ihmettely miksen enää juttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä oon kanssa ihmetellyt, että onko se joku turn-off kun nainen aloittaa keskustelun. Kerran yks mies kyllä kommentoi, että vaikutan hyökkäävältä... Mutta pääasiassa ne mun keskustelunaloitukset on sellaisia ihan tavallisia, kommentoin vaikka jotain kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaikka olen suht komea mies, niin silti toteutan "always swipe rightia" koska tiedän että loppujen lopuksi nainen sen valintapäätöksen tekee ja jokaisen vasemmalle pyyhkäisyn kohdalla voi menettää potentiaalisen seksi taikka parisuhteen.
Ja pääsyy keskustelun lopettamiseen, kun se nainen tekee aloitteen on että nainen aloitteen jälkeen usein siirtyy täysin taka-alalle. Oletten että nyt se mies sitten pelkästä aloitteestasi kiinnostui ja voin ottaa sen mukavan vastailijan roolin, enkä vie keskustelua omatoimisesti eteenpäin.
Ja tätä tapahtuu aivan käsittämättömän usein ja sitten viikon sisällä alkaa ihmettely miksen enää juttele.
Minä en ymmärrä edelleenkään. Vastavuoroinen keskustelu edellyttää että molemmat ylläpitävät keskustelua. Minulle on hyvin monta kertaa käynyt niin, että kun kysyn mieheltä vaikkapa jotain hänen profiilistaan tai kehun kuvaa, niin mies vastaa vain "kiitos" tms. Yritäpä siinä sitten keskustella jos toinen vastaa vain yhdellä sanalla. Tai ei vastaa lainkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Miten kukaan voi tehdä noin? Ensin uskottelee olevansa kiinnostunut, sitten ollaan yhdessä ja lopulta lempataan kuin märkä rätti! Tässä on todellakin se syy miksi olen nykyään niin paljon varovaisempi miesten kanssa kuin joskus nuorempana. Mies saa ensin naisen koukutettua ja tuhlaamaan elämäänsä ja aikaansa sen vuoksi jotta mies saisi helppoa seksiä. Pitää olla joku empatiavaje ihmisellä joka tuollaiseen pystyy.
Ap
Niinpä, eikä ikävä kyllä sitä empatiavajetta läheskään aina näe päällepäin. Tuokin mies vaikutti todella kiltiltä ja empaattiselta ihmiseltä, mikä oli yksi syy miksi häneen tykästyin. Oli aika järkytys huomata kuinka kylmänviileästi hän jätti minut eikä ollut millänsäkään vaikka itse olin romuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä oon kanssa ihmetellyt, että onko se joku turn-off kun nainen aloittaa keskustelun. Kerran yks mies kyllä kommentoi, että vaikutan hyökkäävältä... Mutta pääasiassa ne mun keskustelunaloitukset on sellaisia ihan tavallisia, kommentoin vaikka jotain kuvaa.
Mikä siinä säikäyttää? En sen ihmeellisempiä aloitteita itsekään ole tehnyt kuin miehet, silti miehellä on aina paljon parempi onnistumisprosentti kuin minulla. Yksikään tekemistäni aloitteista ei ole vieläkään johtanut tapaamiseen, mutta moni miehen tekemistä on johtanut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minä en ymmärrä edelleenkään. Vastavuoroinen keskustelu edellyttää että molemmat ylläpitävät keskustelua. Minulle on hyvin monta kertaa käynyt niin, että kun kysyn mieheltä vaikkapa jotain hänen profiilistaan tai kehun kuvaa, niin mies vastaa vain "kiitos" tms. Yritäpä siinä sitten keskustella jos toinen vastaa vain yhdellä sanalla. Tai ei vastaa lainkaan.
Ap
En haluaisi olla mulkku mutta tervetuloa meidän miesten elämään.
Ei se pelkkä yksi viesti ikinä riitä, siitä vaan pitää keksiä jotain muuta lässynläätä ja jos senkään jälkeen ei mitään tapahdu -> kylmästi poista match.
Toimikaa tismalleen samoin, kuin mikä toimisi teihin kyllä se siitä sitten jonkun kanssa lähtee rullaamaan.
En tiedä olenko normaali, mutta eräskin nainen, jonka kanssa tuli juttua deittailusta ja parisuhteista ei meinannut millään uskoa sinkkuuttani. "En olis susta uskonut (että olet sinkku)". Sanoi hän siis minulle.
No syy miksi olen tai suurin syy, on työttömyyteni. Tunnen ettei ole mitään annettavaa kenellekään niin pysyttelen poissa "markkinoilta". Tinderissä ja Suomi24:ssa olen välillä "hiljaisella" haulla yrittänyt etsiä kumppania, mut vaikeeta se on. Tinderissä varsinkin kaikilla tuntuu olevan niin hieno elämä aktiviteetteineen ja lomailuineen, mulla ei sellaiseen vain ole varaa. Kirjoitinkin tänne joskus, kun olin kesällä Helsingissä ja selailin Tinderiä niin en painanut sydäntä kenenkään kohdalla, koska kaikki olivat yli "tasoni".
En vain ymmärrä mistä voin löytää kumppanin itselleni. Jos olisin se 3500 euroa tienaava amk-insinööri niin olen varma etten olisi sinkku. Toisaalta tiedän, että työttömyys ei ole este, mutta minulle se on.
Oletan, että tämä ketjussa usein siteerattu "tutkimus" on tämä:
https://blog.okcupid.com/index.php/your-looks-and-online-dating/
Karkeasti yleistettynä tulos on se, että siinä missä miehet arvioivat OKCupid:n naispopulaation viehättävyyden aika lailla normaalijakauman mukaisesti, on naisten mielestä 80% miehistä rumia. Toisin sanoen naiset ovat *huomattavasti* miehiä nirsompia ulkonäön suhteen, ja vain 20% miehistä nähdään ulkonäöltään normaaleina tai komeina. Tuo on yksi maailman suurimpia deittisivustoja ja tilastot on muodostettu kymmenientuhansien ihmisten otannasta, eli kyse ei ole pelkästä mielipiteestä.
Naiset ovat siis nettideittejä selatessa huomattavasti vaativampia, entäs sitten? No, tämä johtaa siihen, että sen 80% miehistä täytyy tehdä enemmän töitä löytääkseen itsestään kiinnostuneen naisen. Itse asiassa huomattavasti enemmän. Tinderissä tämä käytännössä tarkoittaa sitä, että moni mies merkitsee matchiksi jokaisen sellaisen naisen, joka ei ole aivan vastenmielinen; todennäköisyyskin sen sanoo, että kun kalastaa isommalla verkolla, on kalan saamiseen edes jotain mahdollisuuksia. Törkeästi ilmaistuna siis mies kelpuuttaa kenet tahansa, kun nainen etsii vain sitä helmeä.
Naisten kannalta tämä valitettavasti johtaa usein siihen, että mies myös kelpuuttaa seksiseuraksi miltei kenet vaan, kun ei sitä täyden kympin naista ei juuri nyt ole kiikarissa. Tällöin nainen kuvittelee hakevansa suhdessa, kun miehelle jo alusta asti kyseessä on vain seksi. Moni mies on vieläpä niin sika, että antaa olettaa hakevansa jotain enemmän. Parin seksikerran jälkeen mies sitten lähtee etsimään jotain muuta, ja nainen särkee sydämensä - mieshän olisi ollut yksi niistä harvasta. Valitettavasti suuri osa (ei kaikki!) miehistä haluaa ainoastaan seksiä, ja naisten on syytä tiedostaa tämä.
Miksi ap:lla sitten on kuvaamansa tilanne? En osaa vastata. Ehkä hän todellakin lähestyy vain niitä 20% miehiä, joilla on lähtökohtaisesti varaa valita, tai sitten kyseessä on vain ollut huono tsägä. Tosirakkauden löytäminen on varmasti niin miehille kuin naisillekin yhtä vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niinpä, eikä ikävä kyllä sitä empatiavajetta läheskään aina näe päällepäin. Tuokin mies vaikutti todella kiltiltä ja empaattiselta ihmiseltä, mikä oli yksi syy miksi häneen tykästyin. Oli aika järkytys huomata kuinka kylmänviileästi hän jätti minut eikä ollut millänsäkään vaikka itse olin romuna.
Olen niin pahoillani :(
Itse olen hyvin mieltynyt myös sellaisiin vähän kiltimpiin miehiin, ystävällisiin ja empaattisiin. Mutta on aivan kauheaa huomata että miehen käytös on ollut vain pelkkää teatteria.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä siinä säikäyttää? En sen ihmeellisempiä aloitteita itsekään ole tehnyt kuin miehet, silti miehellä on aina paljon parempi onnistumisprosentti kuin minulla. Yksikään tekemistäni aloitteista ei ole vieläkään johtanut tapaamiseen, mutta moni miehen tekemistä on johtanut.
Ap
Yks syy siihen voi olla se, että miehet tykkäävät kaikista.
Mä joudun miehenä niin tekemään, koska. Jos tykkään haluamastani naisista eli rajoitan tykkäyksiä en saa yhtään matchia tai no ehkä 1-3. Jos tykkään kaikista, saan matcheja paljon enemmän, mutta joukossa on myös niitäkin jotka eivät kiinnosta. Tykkäämällä kaikista saan myös matcheja niiden kanssa, joihin en uskonut minulla olevan saumaa.
Monikin nainen on julistanut tällä palstalla, ettei ala opettamaan aikuista miestä. Mitä siis jää jäljelle? Niitä munansa dippaajia kuten joku täällä heitä nimitti.
m41