Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset! Jättäkää nyt helvetti minun rusketus rauhaan!

Vierailija
27.07.2016 |

Minua niin ärsyttää nämä tuttujen ja tuntemattomuen kommentit rusketuksestani.

Kuulen joka päivä miten kamalalta näytän ja miten epäterveellistä on olla ruskea. Minua haukutaan ryppykasaksi (vaikka yhtään ryppyjä ei ole, sillä hoidan ihoani) ja ihmetellään miten kukaan vlitsii maata auringossa (mitä en edes tee, katso jäljempänä), kun voisi istua pitkähihaisissa sisällä.

Nämä vihaajat (kyllä olen oppinut ilmaisun tyttäreltäni) ovat yleensä 20-60 vuotiaita naisia, joilla on valkoiset taikinaläskit ja huomattava ylipaino liikunnan puutteen ja holtittoman syömisen seurauksena. Monet tupakoivat ja ovat ottaneet ihoonsa tatuointeja ties millä väriaineilla. Ristiriitaista!

Olen 43-vuotias, 176/58 urheilullinen ja pidän itsestäni huolta. Harrastan juoksemista ja purjehdusta. Hoidan kotona puutarhaa (lähes 1,5 ha) ja mökillä saaressa olen ulkona koko ajan. Liikun ulkona useib bikineissä tai shortseissa ja pienessä topissa. Saaressa jätän yleensä bikinien yläosan pois.

Saan aurinkoa ja päivetyn koko kesän. Käytän suojavoiteita ja laadukkailla itseruskettavilla häivytän rajoja.

Lyhyesti sanottuna olen ruskea kuin papu ja se sopii minulle.

Mutta täällä Suomessa se on kummallinen ärsytyksen aihe! Toisin on esim Ruotsissa, missä rusketus on ihan tavallista ja ok. Olen asunut siellä yli 10 vuotta, enkä kohdannut mitään tällaista!

Lopettakaa taikinakäsivarret toisten asioihin puuttuminen!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-vuotiaaksi vaikutat ihmeen epäkypsältä, aivan kuin et olisi vielä valmistunut trollikoulusta.

Vierailija
2/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse ihan yhtä ilkeä läskittelykommentteinesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää hyvyyttäänhän he kertovat sinulle, että melanooma on tulossa jo. Ja  kun melanooma ei pelota noin turhamaista ihmistä ollenkaan, asia on puettava siihen muotoon, jossa se menee perille: kerrotaan siis suoraan, että Rouva Ruskuainen näyttää kamalalta. Ja näkyy menneen perille, vaikkei vielä toivotulla tavalla. :)

Vierailija
4/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet itse ihan yhtä ilkeä läskittelykommentteinesi.

Olen kyllästynyt olemaan kiltti ja ottamaan paskaa vastaan. Nyt alan antaa takaisin samalla mitalla.

Vierailija
5/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei iho tiedä, onko aurinkoa otettu biitsillä maaten vai pihatöissä puurtaen. Jos olet ruskea kuin papu, se on iso terveysriski. Ei nuo laadukkaat tuotteet ole sen parempia kuin halvatkaan. Ihosyövältä ei suojaa mikään voide.

Vierailija
6/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni eri ihminen on arvostellut rusketustasi? Onko niistä monikin ollut sulle tuntematon?

Vierailija
7/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää hyvyyttäänhän he kertovat sinulle, että melanooma on tulossa jo. Ja  kun melanooma ei pelota noin turhamaista ihmistä ollenkaan, asia on puettava siihen muotoon, jossa se menee perille: kerrotaan siis suoraan, että Rouva Ruskuainen näyttää kamalalta. Ja näkyy menneen perille, vaikkei vielä toivotulla tavalla. :)

Olet juuri tyypillinen huutelija. Ei se melanooma välttämättä tule. En ole turhamainen vaan treenaan kovaa, nautin ulkoilusta ja ulkona olemisesta. Olen terveempi ja parempikuntoinen kuin 90% suominaisista.

Ja on ihan kiva näyttää hyvältä ja huväkuntoiselta. Mutta turhamaisuutta se ei ole.

Vierailija
8/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juuri tyypillinen huutelija. Ei se melanooma välttämättä tule. En ole turhamainen vaan treenaan kovaa, nautin ulkoilusta ja ulkona olemisesta. Olen terveempi ja parempikuntoinen kuin 90% suominaisista.

Ja on ihan kiva näyttää hyvältä ja huväkuntoiselta. Mutta turhamaisuutta se ei ole.

Ei 43-vuotias näytä hyvältä, koskaan. Fakta. t. mies

Vierailija
9/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne kuin AP:llä! Komppaan täysin!! Kateutta se on, ei siitä mihinkään pääse.

Erilaisuutta ei hyväksytä, niin se vain on. Pitäisi vain juoda kahvia ja syödä mansikkakakkua päivänvarjon alla...

Aurinkoista loppukesää sulle AP, hymyillään kun tavataan :)

t. toinen "rusina"

Vierailija
10/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat mukavalta ihmiseltä. Kummastelen, että tuttavapiiriisi on osunutkin noin paljon kusipäitä. 

Vierailija
11/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vielä, että kymppi menee aikaan 56 ja puolimaraton reilusti alle kahden.

Vierailija
12/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne kuin AP:llä! Komppaan täysin!! Kateutta se on, ei siitä mihinkään pääse.

Erilaisuutta ei hyväksytä, niin se vain on. Pitäisi vain juoda kahvia ja syödä mansikkakakkua päivänvarjon alla...

Aurinkoista loppukesää sulle AP, hymyillään kun tavataan :)

t. toinen "rusina"

Kiitos ihana!!!

Vierailija
13/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 43-vuotias näytä hyvältä, koskaan. Fakta. t. mies

Sä et oikeasti ole edes mies vaan katkera siiderimamma :P

Vierailija
14/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla suomalaisilla on jo ihan riippuvuuteen verrattavissa oleva rusketusvimma. Se on jo vuosikymmenten ilmiö ja on sitkeässä kansassamme. Rusketus liitettiin 70-luvusta lähtien elintasoon, lomailuun, leveään elämäntyyliin. Kaveriani ei edes melanoma ole pitänyt poissa biitsiltä.

Vierailija
15/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minäkö? En minä huomauttele muiden ulkonäöstä, mutta ymmärrän kyllä sen, että lähipiirisi näkisi sinulla hieman terveellisemmän suhtautumisen nahan värjäämiseen.

Rypytöntä ja terveihoista yli kolmikymppistä purjehduksen harrastajaa muuten ei ole. Katsopa sinne peiliin niistä kuvakulmista, joista toiset ihmiset sinut näkevät, ja hämmästy.

Vierailija
16/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus on kaunista :)

t. papu-setä

Vierailija
17/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletpa sä täydellinen ihminen. Onnea! :)

Vierailija
18/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni eri ihminen on arvostellut rusketustasi? Onko niistä monikin ollut sulle tuntematon?

Varmaan kymmenen ihmistä tänäkin kesänä. Puolet ihan ventovieraita, usein kännisiä keski-ikäisiä naisia esim vierasvenesatamia lähellä olevilla terasseilla. Toinen puoli jotain työkavereita ja naapureita. Monia ärsyttää esim se, että käyn talvisin Keniassa juoksemassa. Ja takaisin tulen ruskeana tottakai.

Vierailija
19/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusketus on kaunista :)

t. papu-setä

Niin!

Vierailija
20/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön. 

Ihotyyppini on herkästi ruskettuva ja kesän mittaan ihan täällä Suomessakin tulen hyvin syvänruskeaksi. En ota koskaan aurinkoa. Ihan mikä luonnollisesti tulee ulkonaolosta, niin tietysti tulkoon. 

Eikös yksi naapuri juuri pari päivää sanonut venyttelevällä äänellä pihalla: Sä sitten jaksat ittees ruskettaa...  Vastasin, etten mitenkään aktiivisesti rusketa (ja vaikka ruskettaisinkin, mitä se hänelle kuuluu), rusketun helposti ja sillä siisti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan