Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset! Jättäkää nyt helvetti minun rusketus rauhaan!

Vierailija
27.07.2016 |

Minua niin ärsyttää nämä tuttujen ja tuntemattomuen kommentit rusketuksestani.

Kuulen joka päivä miten kamalalta näytän ja miten epäterveellistä on olla ruskea. Minua haukutaan ryppykasaksi (vaikka yhtään ryppyjä ei ole, sillä hoidan ihoani) ja ihmetellään miten kukaan vlitsii maata auringossa (mitä en edes tee, katso jäljempänä), kun voisi istua pitkähihaisissa sisällä.

Nämä vihaajat (kyllä olen oppinut ilmaisun tyttäreltäni) ovat yleensä 20-60 vuotiaita naisia, joilla on valkoiset taikinaläskit ja huomattava ylipaino liikunnan puutteen ja holtittoman syömisen seurauksena. Monet tupakoivat ja ovat ottaneet ihoonsa tatuointeja ties millä väriaineilla. Ristiriitaista!

Olen 43-vuotias, 176/58 urheilullinen ja pidän itsestäni huolta. Harrastan juoksemista ja purjehdusta. Hoidan kotona puutarhaa (lähes 1,5 ha) ja mökillä saaressa olen ulkona koko ajan. Liikun ulkona useib bikineissä tai shortseissa ja pienessä topissa. Saaressa jätän yleensä bikinien yläosan pois.

Saan aurinkoa ja päivetyn koko kesän. Käytän suojavoiteita ja laadukkailla itseruskettavilla häivytän rajoja.

Lyhyesti sanottuna olen ruskea kuin papu ja se sopii minulle.

Mutta täällä Suomessa se on kummallinen ärsytyksen aihe! Toisin on esim Ruotsissa, missä rusketus on ihan tavallista ja ok. Olen asunut siellä yli 10 vuotta, enkä kohdannut mitään tällaista!

Lopettakaa taikinakäsivarret toisten asioihin puuttuminen!

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oletpa sä täydellinen ihminen. Onnea! :)

Kiitos! Sinustakin voi tulla vähän täydellisempi, kun vaan otat itseäsi niskasta kiinni ja alat tsemppaamaan!

Vierailija
22/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää hyvyyttäänhän he kertovat sinulle, että melanooma on tulossa jo. Ja  kun melanooma ei pelota noin turhamaista ihmistä ollenkaan, asia on puettava siihen muotoon, jossa se menee perille: kerrotaan siis suoraan, että Rouva Ruskuainen näyttää kamalalta. Ja näkyy menneen perille, vaikkei vielä toivotulla tavalla. :)

Olet juuri tyypillinen huutelija. Ei se melanooma välttämättä tule. En ole turhamainen vaan treenaan kovaa, nautin ulkoilusta ja ulkona olemisesta. Olen terveempi ja parempikuntoinen kuin 90% suominaisista.

Ja on ihan kiva näyttää hyvältä ja huväkuntoiselta. Mutta turhamaisuutta se ei ole.

Ei 43-vuotias näytä hyvältä, koskaan. Fakta. t. mies

Joo, Jennifer Lopezkin oli todella ruma 43-vuotiaana. ;)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/13/16/0e/13160e118b9c2d19965e…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni eri ihminen on arvostellut rusketustasi? Onko niistä monikin ollut sulle tuntematon?

Varmaan kymmenen ihmistä tänäkin kesänä. Puolet ihan ventovieraita, usein kännisiä keski-ikäisiä naisia esim vierasvenesatamia lähellä olevilla terasseilla. Toinen puoli jotain työkavereita ja naapureita. Monia ärsyttää esim se, että käyn talvisin Keniassa juoksemassa. Ja takaisin tulen ruskeana tottakai.

Tulee nyt vahvasti tuntu, että rusketuksesi ei ärsytä. 

Ihan muuten vain ärsytät. 

Vierailija
24/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavalta melanoomasta huutelijalta kysyn onko hänellä mahd kakkostyypin diabetes.

Vierailija
25/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni eri ihminen on arvostellut rusketustasi? Onko niistä monikin ollut sulle tuntematon?

Varmaan kymmenen ihmistä tänäkin kesänä. Puolet ihan ventovieraita, usein kännisiä keski-ikäisiä naisia esim vierasvenesatamia lähellä olevilla terasseilla. Toinen puoli jotain työkavereita ja naapureita. Monia ärsyttää esim se, että käyn talvisin Keniassa juoksemassa. Ja takaisin tulen ruskeana tottakai.

Mä en usko tota juttua. Ihmettelen aina miten vieraat ihmiset tulee haukkumaan tuntemattomia, kun mulle ei koskaan käy niin. Ja mistä ne tuntemattomat tietää missä sä käyt juoksemassa, vai tarkoitatko sanoa et tutut on kateellisia?

Vierailija
26/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia ne on. Anna akkojen huudella! On syntiä olla hyvännäköinen tässä maassa.

Vierailija
27/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimielisyytesi kauhistuttaa ja vähän säälittääkin. Nyt olet vielä noin, mutta ajattele jos löydät ihomuutoksen ja koko elämäsi muuttuu. Ei jokainen tupakoitsijakaan sairastu keuhkosyöpään, mutta huolestuttavan moni kuitenkin. Toivottavasti sinulla on onnea, mutta leikit vaarallisesti terveydelläsi ja otat valtavan riskin.

Vierailija
28/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakehu...

Vierailija
29/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tota juttua. Ihmettelen aina miten vieraat ihmiset tulee haukkumaan tuntemattomia, kun mulle ei koskaan käy niin. Ja mistä ne tuntemattomat tietää missä sä käyt juoksemassa, vai tarkoitatko sanoa et tutut on kateellisia?

Tutut arvostelee sitä, että olen ruskea talvella esim juuri näiden juoksuleirien jälkeen.

Ja erityisesti keski-ikäiset ja vanhemmat naiset ovat todella herkkiä ilkeilemään tuntemattomillekin. Usein toki verhotusti esin huoleen melanoomasta. Pahin oli ehkä tämä: no jos et syöpää pelkää, niin luulis ryppyjen pelottavan tollaista vaateripustinta. Mitä v....a??!!

Vierailija
30/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusketus tekee aina ihosta kauniimman näköisen, itse olisin mielummi "rusina", kuin valkoinen. Kalpeudessa tulee esille kaikki ihon virheet ja rusketus tekee kaikista paremman näköisiä. Eri asia jos tahalleen ottaa aurinko tietäen että ei rusketu ja muuttuu punaiseksi....

Vierailija
31/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon vielä, että kymppi menee aikaan 56 ja puolimaraton reilusti alle kahden.

Tosi huono aika.

Mulla menee 37 min.

m52

Vierailija
32/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tökeröä huomautella toisen rusketuksesta. Mutta ilmeisesti Suomessa se on mahdollista. Kun lukee tätä vauvaa, niin tulee käsitys, että huutelu tuntemattomille on suomalainen kansanhuvi. 

Ei noista huomauttelijoista kannata välittää. 

Vierailija
33/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin kateellinen ystävälleni hänen ruskeudestaan? Hän on nytkin ruskea kuin papu. Huoleatuttaa kovasti. Hänen ihossaan on sellaisia pieniä valkoisia pisteitä, ensimmäisiä muutoksia siis. Itsekin voisin olla ruskea. On oma suojattu piha ja uimaranta on muutaman minuutin päässä. En vain kertakaikkiaan uskalla grillata itseäni. Lapsillenikin olen opettanut auringon vaarat. Olethan ap opettanut sentään lapsillesi tuollaisen papuna kulkemisen suuret terveysriskit?

Vierailija
34/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää hyvyyttäänhän he kertovat sinulle, että melanooma on tulossa jo. Ja  kun melanooma ei pelota noin turhamaista ihmistä ollenkaan, asia on puettava siihen muotoon, jossa se menee perille: kerrotaan siis suoraan, että Rouva Ruskuainen näyttää kamalalta. Ja näkyy menneen perille, vaikkei vielä toivotulla tavalla. :)

Olet juuri tyypillinen huutelija. Ei se melanooma välttämättä tule. En ole turhamainen vaan treenaan kovaa, nautin ulkoilusta ja ulkona olemisesta. Olen terveempi ja parempikuntoinen kuin 90% suominaisista.

Ja on ihan kiva näyttää hyvältä ja huväkuntoiselta. Mutta turhamaisuutta se ei ole.

Ei 43-vuotias näytä hyvältä, koskaan. Fakta. t. mies

Joo, Jennifer Lopezkin oli todella ruma 43-vuotiaana. ;)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/564x/13/16/0e/13160e118b9c2d19965e…

Ap vertaa itseään Lopeziin? On pokkaa. Noin vanha tavisnainen nyt vaan ei ole hyvännäköinen. Terveisin toinen mies

Vierailija
35/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne kuin AP:llä! Komppaan täysin!! Kateutta se on, ei siitä mihinkään pääse.

Erilaisuutta ei hyväksytä, niin se vain on. Pitäisi vain juoda kahvia ja syödä mansikkakakkua päivänvarjon alla...

Aurinkoista loppukesää sulle AP, hymyillään kun tavataan :)

t. toinen "rusina"

HYMYILLÄÄN KUN TAVATAAN X"DDDDDDDD kuolen XD

ap:lle pari ilmaista vinkkiä: rusketukseni. Ja toinen vinkki on, että älä itke melanooman iskiessä. Se ei ole joku ikävä vaiva vaan syöpä, siinä missä keuhko- ynnä muut syövät.

Joten melanooman iskiessä muista toistaa nämä sanat: Vihdoin se kauan kaipaamani syöpä iski! Johan tässä on tehty hommiakin sen eteen.

Vierailija
36/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin kateellinen ystävälleni hänen ruskeudestaan? Hän on nytkin ruskea kuin papu. Huoleatuttaa kovasti. Hänen ihossaan on sellaisia pieniä valkoisia pisteitä, ensimmäisiä muutoksia siis. Itsekin voisin olla ruskea. On oma suojattu piha ja uimaranta on muutaman minuutin päässä. En vain kertakaikkiaan uskalla grillata itseäni. Lapsillenikin olen opettanut auringon vaarat. Olethan ap opettanut sentään lapsillesi tuollaisen papuna kulkemisen suuret terveysriskit?

Minullakin on ihossa valkoisia pisteitä. Ne ovat tulleet finneistä, joita olen raapinut. Kyse siis arpikudoksesta. 

Vierailija
37/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne kuin AP:llä! Komppaan täysin!! Kateutta se on, ei siitä mihinkään pääse.

Erilaisuutta ei hyväksytä, niin se vain on. Pitäisi vain juoda kahvia ja syödä mansikkakakkua päivänvarjon alla...

t. toinen "rusina"

ap:lle pari ilmaista vinkkiä: rusketukseni. Ja toinen vinkki on, että älä itke melanooman iskiessä. Se ei ole joku ikävä vaiva vaan syöpä, siinä missä keuhko- ynnä muut syövät.

Joten melanooman iskiessä muista toistaa nämä sanat: Vihdoin se kauan kaipaamani syöpä iski! Johan tässä on tehty hommiakin sen eteen.

Kun luen näitä kirjoituksia, en voi kuin ihmetellä mistä tämä katkeruus ja viha kumpuaa! Karu ja autio on suomalaisen naisen sielunmaisema. M39

Vierailija
38/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh. Lapsellani on melanooma.

Älä tarkoituksella rusketa itseäsi, älä! Ilman sarvia ja hampaita tämän sanon.

Nytkin itkettää, huono ennuste on.

Vierailija
39/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaffimånsteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. toinen "rusina"

Kun luen näitä kirjoituksia, en voi kuin ihmetellä mistä tämä katkeruus ja viha kumpuaa! Karu ja autio on suomalaisen naisen sielunmaisema. M39

Mikä katkeruus ja viha? XD Luuletko, etten voisi halutessani kärventää itseäni, ööö? Helposti en kyllä Suomessa rusketu, mutta hyvä niin! Olen ympäri vuoden valkoinen ja pidän siitä.

Vierailija
40/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tökeröä huomautella toisen rusketuksesta. Mutta ilmeisesti Suomessa se on mahdollista. Kun lukee tätä vauvaa, niin tulee käsitys, että huutelu tuntemattomille on suomalainen kansanhuvi. 

Ei noista huomauttelijoista kannata välittää. 

Musta taas tuntuu että ihmiset lukee tätä palstaa ja ottaa itseensä. Mulle ainakaan ole koskaan livenä sanottu mitään vaikka olen +40v, ruskettunut ja muutaman kilon ylipainoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi