Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset! Jättäkää nyt helvetti minun rusketus rauhaan!

Vierailija
27.07.2016 |

Minua niin ärsyttää nämä tuttujen ja tuntemattomuen kommentit rusketuksestani.

Kuulen joka päivä miten kamalalta näytän ja miten epäterveellistä on olla ruskea. Minua haukutaan ryppykasaksi (vaikka yhtään ryppyjä ei ole, sillä hoidan ihoani) ja ihmetellään miten kukaan vlitsii maata auringossa (mitä en edes tee, katso jäljempänä), kun voisi istua pitkähihaisissa sisällä.

Nämä vihaajat (kyllä olen oppinut ilmaisun tyttäreltäni) ovat yleensä 20-60 vuotiaita naisia, joilla on valkoiset taikinaläskit ja huomattava ylipaino liikunnan puutteen ja holtittoman syömisen seurauksena. Monet tupakoivat ja ovat ottaneet ihoonsa tatuointeja ties millä väriaineilla. Ristiriitaista!

Olen 43-vuotias, 176/58 urheilullinen ja pidän itsestäni huolta. Harrastan juoksemista ja purjehdusta. Hoidan kotona puutarhaa (lähes 1,5 ha) ja mökillä saaressa olen ulkona koko ajan. Liikun ulkona useib bikineissä tai shortseissa ja pienessä topissa. Saaressa jätän yleensä bikinien yläosan pois.

Saan aurinkoa ja päivetyn koko kesän. Käytän suojavoiteita ja laadukkailla itseruskettavilla häivytän rajoja.

Lyhyesti sanottuna olen ruskea kuin papu ja se sopii minulle.

Mutta täällä Suomessa se on kummallinen ärsytyksen aihe! Toisin on esim Ruotsissa, missä rusketus on ihan tavallista ja ok. Olen asunut siellä yli 10 vuotta, enkä kohdannut mitään tällaista!

Lopettakaa taikinakäsivarret toisten asioihin puuttuminen!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista. Kai ihmiset on niin saatu uskomaan ihotautilääkäreitä.

On kuitenkin ruotsalaisia tutkimuksia, että paljon auringossa aikaa viettävät ovat yleensä ottaen terveempiä. Eli vaikka aurinko ei ehkä ole iholle niin hyväksi, niin sillä on enemmän hyviä kuin huonoja terveysvaikutuksia.

Ärsyttävää tuollainen toisten kommentointi joka tapauksessa. Mitä se heille kuuluu.

Viestisi on omituinen - ihotautilääkärien uskominen ei niinkään.

Mikä siinä on omituista? Ihotautilääkärit keskittyvät ihoon, mutta ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Viime vuonna on useammissa tutkimuksissa saatu laajasti tulokseksi, että yleensä ottaen auringossa paljon oleilevat henkilöt ovat keskimääräistä terveempiä.

Vierailija
82/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa eli koska ruskettuu, saa ihosyövän? Pitkissä vaatteissako pitäisi kulkea koko kesä? Saako sortseja ja toppeja pitää vain jos on vaalea?

Itse rusketun myös hyvin ja helposti. Auringossa makaamista en ole harrastanut koskaan ja viihdyn muutenkin enemmän varjossa. Mikä tässä on niim väärää että joku ruskettuu?

UV-säteily tuhoaa ja vanhentaa ihosoluja.

•••Rusketus on luontainen vastustusreaktio, jossa iho yrittää estää vahingollisten säteiden pääsyä syvemmälle ihoon.•••

Luontainen suoja on harvoin tarpeeksi vahva. Ilman lisäsuojaa iho palaa, kuivuu ja rypistyy, siihen ilmaantuu pigmenttiläiskiä ja ihottumaa ja se menettää kimmoisuuttaan. Vakavin terveysuhka on melanooma eli tummasolusyöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 43-vuotias näytä hyvältä, koskaan. Fakta. t. mies

Miksi ei?

Vierailija
84/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa katkeralta ja tiukkapipoiselta ihmiseltä. Voin kuvitella 43-vuotiaan yliruskean,kuihtuneen, laihan riipputissisen naisen yläosattomissa kyykkivän puutarhassaan. Rentoudu, syö jotain hyvää ja ota drinkki.

Vierailija
85/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
86/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko ihmiset oikeasti että melanooma ja rusketus on jotenkin sama asia..Ei todellakaan ole, melanooma iskee yleensä nimenomaan valkoihoiselle joka altistuu auringolle :D

Vierailija
87/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on rusketusta pelkääviä juntteja :D

Vierailija
88/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käyttää hyvin aurinkovoiteita ni nou hätä, mulla suojakerroin 50 ja olen silti ihanan ruskea :)

Vierailija
89/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan rusketusta vahvoilla aurinkorasvoilla. Turvallisesti ruskea <3 kalpea iho kesällä näyttää aivan kamalalta

Vierailija
90/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  itse kartan aurinkoa, mutta en koskaan sano ihmisille mistään heidän ulkonäköönsä liittyvästä asiasta, elleivät itse kysy. Sitten ilmaisen mielipiteeni rehellisesti, mutta yritän olla diplomaattinen myös. Muutenkaan en koskaan puutu toisten elämään kuin täällä av:lla.

Vierailija
91/91 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihailee ruskettuneita ihmisiä, ah <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä