Mieheni on liian kiltti ja huomaavainen, enkä halua enää häntä
Tilanne on se, että mieheni on liian kiltti. Hän haluaa aina, että minulla on kaikki hyvin, siivoaa ja kokkaa, tekee suunnitelmat niin että voimme viettää aikaa yhdessä. Hän ei koskaan riitele kanssani, koska välttelee konflikteja. Hän palvoo minua suorastaan. Hän ei lähde ikinä ulos ilman minua, vaan välttelee poikieniltoja.
Nyt tämä tilanne on mennyt siihen, että minulla ei ole seksuaalisia haluja häntä kohtaan. Ollaan oltu yhdessä 2v. Mieheni on kaikin puolin ihana, mutta mikä helvetti siinä on, että tämmöinen kiltteys alkaa kyllästyttämään? Itse olen aika tulinen persoona ja tempperamenttinen persoona, enkä kaipaa mitään toista yhtä pässiä kanssani suhteeseen, mutta kyllä liiallinen kiltteys vie suhteesta kipinän ja mielenkiinnon. En halua, että toinen elää vain vuokseni.
Puhuimme eilen, ja mieheni on siitä lähtien ollut todella kylmä. En tiedä mitä tässä tekisin. Miehessäni onmuuten kaikki kohdallaan. :( Asiallisia kommentteja kiitos!
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisin lukenut omasta parisuhteesta, paitsi ollaan oltu yli 3v yhdessä. Tässä nyt onkin se dilemma juuri, että mies olisi täydellinen puoliso ja isä. Mutta intohimoa meillä ei ole.
Jäänkö "kaverisuhteeseen" jossa toinen on paras kaveri ja tullaan hyvin juttuun, seksiä joskus ehkä muutaman kerran puolessa vuodessa jne.. Ärsyttävää..! Halusin kiltin ja huomioivan miehen, mutta liika on liikaa, näköjään :(
En haluaisi hänestä luopua, tullaan niin hyvin juttuun. Mutta mitään fyysistä meillä ei ole. Itku tulee kun ei tiä mitä tekisi..
Onko tullut mieleen itse tehdä asialle jotain? Miksette tutki seksuaalisuuttanne yhdessä, kokeile uusia juttuja, heittäydy asioihin? Mitä ihmeen sonnia sinä odotat, joka hoitaa hommat ja viihdyttää sua? Ongelma kuulostaa pikemminkin olevan, että kun ongelmia ei ole, niitä täytyy tehdä. Intohimo sammuu 100 % varmuudella jos asiaan ei yhtään panosta. Jos ei käytä mielikuvitustaan tai itse heittäydy syvemmin tutkimaan itseään ja seksuaalisuuttaan, avarra mieltään ja antaudu nautinnolle, ei se toinenkaan voi yksin toista minnekään tulisille intohimorovioille viedä. Onnellisen intohimoisen suhteen salaisuus on se että puolisot HALUAVAT nauttia toisistaan ja ovat molemmat aktiivisia asiassa. Ihminen ei ole mikään intohimoautomaatti jossa tulisesti palavat halut heräävät vanhaa tuttua kohtaan uudelleen ja uudelleen, ellei itse tee töitä sen eteen että antaa suhteen syventyä.
Ja ap:lle: ihan oikein että miehesi on kylmä. Olisin minäkin tuollaisen jälkeen kun ei hyvä kohtelu kelpaa. Rasittaa ihmiset jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään ja sitten itketään. jätä miehesi. Hän kyllä löytää naisen joka on valmis tutkimaan hänen ja omaa seksuaalisuuttaan, avaamaan mieltään ja varmasti intohimoa löytyy! Mutta näin se menee, että ei ne kunnon miehet naisille kelpaa! Eikä kunnon naiset miehillekään. jännitys pysyy pidempään kun vähän alistetaan ja sikaillaan ja pitää jännittää kuinka kovassa kännissä se sieltä poikien illasta kotiin tulee ja onkohan se taas autoillut humalassa. Tsemppiä ap!
Vierailija kirjoitti:
"Olen tulinen, temperamenttinen luonne"
"Muumilaakson väestä olisin pikku-Myy"= superultraturnoff, ton tyyliset sanat kuultuaan tietää, että siinä on ehta kilahtelija, jännä-ämmä.
Pitäiskö sanoa muuta kuin on? Olen paljon muutakin esim. Rehellinen ja huomaavainen, enkä ollenkaan pitkävihainen. Olen myös kiltti, mutta eri tavalla kuin mieheni. En mielistele ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin olisin lukenut omasta parisuhteesta, paitsi ollaan oltu yli 3v yhdessä. Tässä nyt onkin se dilemma juuri, että mies olisi täydellinen puoliso ja isä. Mutta intohimoa meillä ei ole.
Jäänkö "kaverisuhteeseen" jossa toinen on paras kaveri ja tullaan hyvin juttuun, seksiä joskus ehkä muutaman kerran puolessa vuodessa jne.. Ärsyttävää..! Halusin kiltin ja huomioivan miehen, mutta liika on liikaa, näköjään :(
En haluaisi hänestä luopua, tullaan niin hyvin juttuun. Mutta mitään fyysistä meillä ei ole. Itku tulee kun ei tiä mitä tekisi..
Onko tullut mieleen itse tehdä asialle jotain? Miksette tutki seksuaalisuuttanne yhdessä, kokeile uusia juttuja, heittäydy asioihin? Mitä ihmeen sonnia sinä odotat, joka hoitaa hommat ja viihdyttää sua? Ongelma kuulostaa pikemminkin olevan, että kun ongelmia ei ole, niitä täytyy tehdä. Intohimo sammuu 100 % varmuudella jos asiaan ei yhtään panosta. Jos ei käytä mielikuvitustaan tai itse heittäydy syvemmin tutkimaan itseään ja seksuaalisuuttaan, avarra mieltään ja antaudu nautinnolle, ei se toinenkaan voi yksin toista minnekään tulisille intohimorovioille viedä. Onnellisen intohimoisen suhteen salaisuus on se että puolisot HALUAVAT nauttia toisistaan ja ovat molemmat aktiivisia asiassa. Ihminen ei ole mikään intohimoautomaatti jossa tulisesti palavat halut heräävät vanhaa tuttua kohtaan uudelleen ja uudelleen, ellei itse tee töitä sen eteen että antaa suhteen syventyä.
Ja ap:lle: ihan oikein että miehesi on kylmä. Olisin minäkin tuollaisen jälkeen kun ei hyvä kohtelu kelpaa. Rasittaa ihmiset jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään ja sitten itketään. jätä miehesi. Hän kyllä löytää naisen joka on valmis tutkimaan hänen ja omaa seksuaalisuuttaan, avaamaan mieltään ja varmasti intohimoa löytyy! Mutta näin se menee, että ei ne kunnon miehet naisille kelpaa! Eikä kunnon naiset miehillekään. jännitys pysyy pidempään kun vähän alistetaan ja sikaillaan ja pitää jännittää kuinka kovassa kännissä se sieltä poikien illasta kotiin tulee ja onkohan se taas autoillut humalassa. Tsemppiä ap!
Juurihan minä niitä neuvoja teiltä kysyin. Meidän seksissä ei olekaan ollut mitään vikaa, nyt ei vaan haluta enää kun mies on kunnon tohveli. Näin rumasti sanottuna...
- ap
Tyypillinen suhde. Itsekeskeinen, vähän narsistinen ja äkkipikainen kilahtelija ja liian kiltti kynnysmatto. Ensimmäinene ei näe itsessään yhtään vikoja ikinä eikä pyytele mitään anteeksi. Toinen ei muuta näekään, kuin vikoja itsessään ja pyytelee anteeksi hengittämäänsä ilmatilaakin.
Kauhun tasapaino säilyy, oli se kiltti sitten parisuhteen mies tai nainen.
Pätee moniin ystävyyssuhteisiin myös.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti noin hyvä mies löytää naisen joka arvostaa häntä eikä ota sua takaisin kun oot ahdistunut toisenlaisen miehen kanssa
Juurikin näin. Voin kuvitella ap:n miessonnihimoissaan jättämään kunnon miehen. Sitten otetaan se ÄIJÄ, joka ottaa kuppia perjantaisin poikien kanssa ja läiskii pyllylle. Vähän röhönaurua höhöttää, muuttuu kylmäksi keskusteltaessa vakavia eikä halua että pojat leikkii vaaleanpunaisilla leluilla ettei siitä tule homoa. Sitten 10 vuoden päästä ap katselee komeaa äijämiestään, joka jaksaa edelleen panna sonnin lailla samaan tyyliin kuin on tehnyt koko 10 vuotta, tuota miestä josta ap on tajunnut ettei hänessä ole sisältöä tai henkistä ulottuvuutta. Siinä sitä sit ollaan. Sitten törmäät siihen entiseesi, kilttiin kuuntelevaan mieheen jossain cittarin kassalla. Sillä on ihanan persoonallisen näköinen vaimo ja pari lasta siinä, ottaa pienemmän syliin niin luonnollisesti ja hänestä huokuu lempeys, puolisoiden väliltä aito välittäminen ja rakkaus. Ap tuntee piston sisällään, mutta onneksi hänellä on hänen ÄIJÄNSÄ. Illalla pelataan pokeria ja juodaan kaljaa!
Ymmärrän aloittajaa. On ihan normaalia toivoa parisuhteelta tasaveroista kumppanuutta. Liian kiltti ja kaikessa myötäilevä puoliso käy pidemmän päälle yhtä rasittavaksi kuin teini, joka jokaiseen kysymykseen vastaa "emmä tiiä" tai "ihan sama".
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän aloittajaa. On ihan normaalia toivoa parisuhteelta tasaveroista kumppanuutta. Liian kiltti ja kaikessa myötäilevä puoliso käy pidemmän päälle yhtä rasittavaksi kuin teini, joka jokaiseen kysymykseen vastaa "emmä tiiä" tai "ihan sama".
Kiitos! Tätä tasavertaista kumppanuutta minä hain. Sitä minä haluan.
- ap
Mullakin ollut täysin samanlainen tuttavuus,tosin kestin sitä vain kuukauden.Hirveetä jumalointia,lässytystä,kylkimyyrääolemista ja sit sellasta mmm äänen pitoa +KOKOAJAN mulkku kovana!!! Lisäksi tää tyyppi rupes TÄYDESSÄ junassa lepertelemään mulle kuinka tänään hellii mua ja kuinka oon upea nainen (reittä hivellen)😈Hyi ja hyi,jätä se ämmä ja ota ittelles kunnon mies😍
Idiootti. Älä hauku toista jos hän on sinulle kiltti ja selvästi arvostaa ja rakastaa sinua. Tuollaiset miehet on harvassa.
Tuli mieleen, että onkohan tämän eilisen ketjun pettämispelkoinen aloittaja itse asiassa samanlainen: alitajuisesti toivoo, että kiltti mies olisi jännempi ja hänellä olisi salainen jamesbond-elämä tylsän julkisivun takana?
http://www.vauva.fi/keskustelu/2621248/alkaa_luottako_miehen_puheisiin
Ratkaisu löytyy ap sun omasta päästä. Mikset voi haluta miestä joka on sulle hyvä? Antautukaa yhdessä intohimolle, tehkää uusia juttuja. Miehestä on tullut sulle itsestäänselvyys, sen kuulee kirjoituksestasi. Monesta kiltistä ihmisestä luulee, että jos hänet jättää, ottaa se kyllä sitten takaisin jos uusi elämä ei maitakaan. Ei ole niin. Sinä et vain nyt pysty näkemään miehessäsi enää niitä puolia joita ennen näit. Jos et tajua miten onnekas olet, ei tilanne muutu ja mies säilyy itsestäänselvyytenä. Suosittelisin teille lääkkeeksi seikkailua, pientä matkaa jonnekin, menkää vaikka paikkaan jossa koette vähän jännitystä (huvipuisto, retkeily, seikkailu autiossa talossa), laittautukaa viimeisen päälle ja kokeilkaa uusia juttuja seksissä.. jotain täysin uutta ja kokeilunhaluista, ap kuulostat dominantilta niin miksette kokeilisi vaikka strap-onia missä pääsisitte tavallaan seksin kautta toteuttamaan suhteenne asetelmaa? Uskon että teillä on nyt muutaman vuoden kyllästymiskriisi. Se on omaa ja toisen päätä (niin ylä- kuin ala, heheh) avattava vähän lisää niin kyllä se siitä! :)
Vinkkejä kaipasit:
Tarkkaile ja muuta OMAA käytöstäsi.
Älä hae syytä toisesta.
Tasavertaisen suhteen saa kun on itse tasapainottanut itsensä.
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuin olisin ite kirjoittanut tuon.
Hankin vielä lapsetkin em miehen kanssa, halut loppui täysin kun piti vierekkäin tiskatakin.Mies muuttui kaveriksi ja intohimo lopahti. Ei myöskään enää tavannut kavereita. Aina jos vähän jostain älähdin, teki juuri niin kuin halusin.
Sanomattakin selvää että päädyttiin eroon. Harmittaa vietävästi.
Siis rikoitko lasten perheen tuon takia? En kestä
Elävä elämä on osoittanut, että kyllä aika moni nainen aidosti pitää kilttiä miestä huonona ja epäseksikkäänä.
Miehen kannattaa ihan suosiolla lähteä siitä, että nykymaailman lässytys on suurimmaksi osaksi tarkoituksellista harhaanjohtamista. Ei miesten pidä olla mitään kotineitejä! Naistenkin mielestä sellaiset ovat epäseksikkäitä.
Kiltteys pitää kitkeä pois omasta luonteesta, jos olet mies. Pitää oppia olemaan itsepäinen, pitää oppia alistamaan muita, pitää oppia lyömään lässytysauktoriteetteja päin näköä. Malliksi pitää ottaa mieluummin 1950-luvun miesihanne kuin naurettava 2000-luvun pehmoilijahipsteri.
Omaa kokemusta asiasta löytyy, sillä itse olin perusluonteeltani kiltti ja mukava, kunnes huomasin siitä olevan haittaa näin heteroseksuaalille - aika suuri osa naisista luulee pitävänsä kiltistä miehestä, mutta biologia ohjaa muualle. No, ankaralla luonteenmuokkauksella korjasin tilanteen ja menestys naisten parissa on siitä lähtien ollut paljon parempi.
Paljon parempi muuten olisi, jos nuorille pojille ei valehdeltaisi mistään pehmojutuista vaan sanottaisiin suoraan, että miehekäs mies se naisiin vetoaa.
Tällaiset ketjut saavat minut menettämään uskoni naissukupuolta kohtaan todella pahasti.
Ei ole turha klisee se, että naiset tykkää jännämiehistä.
Turhaan valitatte sitten siitä kun mies kohtelee huonosti tai "miksi en löydä hyvää miestä"
Tyypillistä naista. Toisen pitäisi lukea ajatukset ja itse ei sopeuduta toisen tarpeisiin. Älä muuta toisen perusluonnetta
Ei varmaan kukaan ole naistenhakkaajaa hakemassa, mutta uskoisin sen olevan pitkästyttävää, jos kumppanilla ei ole persoonaa.
Eipä tuosta pääse yli kuin juttelemalla. Sinuna minä sanoisin miehelle, että hänellä on oikeus olla suuttunut, koska ongelmanne on aika naurettava, mutta et voi tunteillesi mitään. Sitten vain kehittelemään ratkaisuja, mm molemmille muutama ilta kuukaudessa, kun teette eri juttuja ystävien kanssa, miehelle uusi harrastus, hän vähentää siivoamista/ kotitöitten tasajako yms. Ja roolileikkejä makkariin? Äärimmäisenä keinona tuumaustauko suhteeseen. Sitten ero, jos edelleen ahdistaa.
Olen huomannut että aina kun on vaihtoehtoina hyvä kiltti mies ja jännämies niin jostain syystä tunnen aina fyysistä vetovoimaa enemmän sitä jännämiestä kohtaan. Itseäni ärsyttää tämä suunnattomasti mutta minkä tunteilleen mahtaa, helppo sanoa että no vaihda miesmakua mutta se on helpommin sanottu kuin tehty.
Ketäs sun loogisen ajattelukyvyn totaalisesta puutteista voitais kiittää?