Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Äiti väitti, että tummaihoiset on vain olleet liian pitkään auringossa. Uskoin.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin ala-asteikäisenä Esko Salmisesta, että tuo on Tauno Palon poika, koska olin nähnyt paljon Tauno Palon elokuvia ja mielestäni oli ihan ilmiselvää, että Esko on sen poika. Aikuiset naureskelivat, että ei ole. Esko Salmisen vanhemmat ovat se ja se (en muista). Sitten meni vuosia aikaa ja uutisoitiin, että Esko Salminen on kuin onkin Tauno Palon "salainen" poika. Niin vaan tarkkasilmäisenä lapsena olin ollut oikeassa.
Katselen just Teemalta Tähdet kertovat komisario Palmu, ja nuori Esko Salminen on korviaan myöten samannäköinen kuin se jääkiekkovalmentaja Kotkaniemi! Onko Salminen ja Wallasvaara seurustellut aikoinaan..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoin ala-asteikäisenä Esko Salmisesta, että tuo on Tauno Palon poika, koska olin nähnyt paljon Tauno Palon elokuvia ja mielestäni oli ihan ilmiselvää, että Esko on sen poika. Aikuiset naureskelivat, että ei ole. Esko Salmisen vanhemmat ovat se ja se (en muista). Sitten meni vuosia aikaa ja uutisoitiin, että Esko Salminen on kuin onkin Tauno Palon "salainen" poika. Niin vaan tarkkasilmäisenä lapsena olin ollut oikeassa.
Katselen just Teemalta Tähdet kertovat komisario Palmu, ja nuori Esko Salminen on korviaan myöten samannäköinen kuin se jääkiekkovalmentaja Kotkaniemi! Onko Salminen ja Wallasvaara seurustellut aikoinaan..?
Totta.
https://goo.gl/images/3xRAaY
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta.
https://goo.gl/images/3xRAaY
1984 tehty Niskavuori, siinä Salminen lähes samanikäisenä kuin mainittu jääkiekkovalmentaja, ja kuin kaksoisolento, tämäkin nyt Teemalla. tuollainen samannäköisyys, voiko olla sattumaa. 😯
Pikkusiskoni luuli että on mahdollista oppia lentämään kun vaan opettelee. Pari vuotta treenasi pomppimalla tuoleilta ja räpytteli käsiään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että ketsuppi tehdään verestä ja sinappi ulosteesta.
Minä taas inhosin lapsena ketsuppia ja sinappia juuri siksi, että ne näyttivät vereltä ja ulosteelta ja tuntui ällöttävältä katsoa, kun ihmiset söivät esim. makkaraa niiden kanssa.
Musta mämmi näytti joskus ihan paskalta. :D
Musta taas olut näytti kuselta. :D
Mutta musta olut ei näytä kuselta.
Tarkoitatko, että mustan värinen olut ei näytä kuselta vai olut ylipäätään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että Aromipesä-mainosten Mikko on oikea kokki.
Sehän on.
Eikä ole, vaan näyttelijä.
Minun lapsuudessani perheessäni oltiin hyvin tarkkoja sen suhteen, että karkkeja ei saanut syödä muuta kuin karkkipäivänä ja se oli lauantai. Minä luulin siksi pitkään, että siitä on olemassa erikseen joku laki, että karkkeja ei todellakaan saa syödä muulloin kuin lauantaisin ja muina päivinä niitä saa syödä vain erityistapauksessa, kuten jouluna tai syntymäpäivänä. En voinut kuvitellakaan, että joku ostaisi ja söisi karkkia ihan muuten vain jonain muuna päivänä kuin lauantaina. Aikuiset eivät mielestäni syöneet karkkeja ollenkaan, luulin niiden olevan tarkoitettu vain lapsia varten. No, olihan se tietysti parempi että soin karkkia vain lauantaisin kuin se, että nykyään syön niitä melkein joka päivä.
Että jos satuttaa häntäluun , kuolee seuraavana päivänä.
Luulin pienenä, että äitini oli keksinyt ruisleivän, todellisuudessa hän oli vain pyytänyt jotain tiettyä ruisleipää prismaan myytäväksi.
En lapsena pitänyt uimisesta enkä oikein koskaan oppinut sitä. Kerran sukulaismies lillui heidän mökkinsä rantavedessä selällään ottaen "salaa" tukea veneiden kiinnitykseen tarkoitetuista tolpista ja huikkasi "katsokaa, mä kellun!". Tästä hetkestä lähtien oletin että kyllä ihminen kelluu vedessä ellei erikseen sukella ja jotenkin päättelin että veden alle tahtomattaan painuvilta on jotenkin keuhkot tyhjentyneet täysin. En koskaan pohtinut asiaa sen tarkemmin ja vasta aikuisena kun kävin ensimmäistä kertaa vuosikausiin järvessä helteisenä päivänä hoksasin että kyllä se pohja helposti kutsuu.
Vielä 3. luokalle mennessä englannin tuntien alkaessa luulin, että vieraat kielet ovat muuten kuten suomikin, mutta kirjaimet ovat vain vaihtuneet ristiin. Ihmettelin miksi voi vaatia niin kauan opetella, että esimerkiksi a onkin y, b on u jne...
Minulle oli kammottava järkytys kun kuulin veljeltäni, ettei koulussa saakaan kahvia ja pullaa, piti ihan äidiltä kysyä.
ilehairam kirjoitti:
Että jos satuttaa häntäluun , kuolee seuraavana päivänä.
Itse kaaduin portaissa pienenä. Ei kuitenkaan vakavempaa, että pienillä mustelmilla selvittiin.
Mulla taas nyt jo edesmennyt sukulaismies istui pyörätuolissa nuorempana sattuneen onnettomuuen jäljiltä. Hätäännyin, että mulle käy samoin ja kysyin vanhemmilta, että milloinka minulle se halvaus iskee?
Mua kerran huijattiin (ja täydestä meni), että jos pilvet taivaalla yhtäkkiä vaihtaa suuntaa, niin tulee maailmanloppu.
Vierailija kirjoitti:
En lapsena pitänyt uimisesta enkä oikein koskaan oppinut sitä. Kerran sukulaismies lillui heidän mökkinsä rantavedessä selällään ottaen "salaa" tukea veneiden kiinnitykseen tarkoitetuista tolpista ja huikkasi "katsokaa, mä kellun!". Tästä hetkestä lähtien oletin että kyllä ihminen kelluu vedessä ellei erikseen sukella ja jotenkin päättelin että veden alle tahtomattaan painuvilta on jotenkin keuhkot tyhjentyneet täysin. En koskaan pohtinut asiaa sen tarkemmin ja vasta aikuisena kun kävin ensimmäistä kertaa vuosikausiin järvessä helteisenä päivänä hoksasin että kyllä se pohja helposti kutsuu.
Minä kellun vedessä, pystyn vaikka nukkumaan selälläni, se on rentouttavaa. Sukeltaessani kun menen rennoksi, nousen pintaan kuin korkki! Olen ajatellut johtuuko rasvasta, mutta toisaalta muistaakseni jo laihana lapsena oli mukava kellua. Että ei kaikki suinkaan uppoa!
Kaikki Lapissa asuvat ovat saamelaisia ja he asuvat kodassa.
Jos tappaa hämähäkin, äiti kuolee. Varjelin kaikkia hämähäkkejä aivan järjettömyyksiin saakka, sillä en halunnut menettää äitiäni.
Jos katsoo kieroon ja tuuli kääntyy, silmät jäävät kieroon. En uskaltanut kokeilla kieroon katsomista sen vuoksi ulkotiloissa ollenkaan. Sisälläkin vain komerossa, koska ajattelin, että siellä ei käy ilmavirtaa juuri ollenkaan.
Luulin pienenä että vauva syntyy peräaukosta.
Olin lapsi 1970-luvun alkupuolella. Meidän perhe voitti jossakin Valittujen Palojen arvonnassa LP-vinyylilevyn (karseata viihdesoodaa). Ihmettelin, miksi lyttyynlyöty pyöreä lakritsilevy voi soida.
Nykyään minulla noita vinyylilevyjä onkin sitten useita tuhansia.