Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Kahvin juonti pienenä lopettaa pituuskasvun ja jään lyhyeksi. Jäin vähän pätkäksi, mutta en usko, että kahvilla olisi ollut sen kanssa hirveästi tekemistä.
Pikkukylän bussipysäkillä ei saa lorvailla tai istuskella muuten vaan, sillä jos bussi tulee ja pysähtyy, niin on ihan pakko nousta kyytiin ja maksaa lippu, vaikkei siis olisikaan menossa mihinkään. Arvatenkin nyt aikuisena on ollut hieman mielenkiintoista asua suurkaupungissa ulkomailla ja istahtaa hetkeksi bussipysäkille levähtämään ilman tarkoitustakaan mennä bussilla, sillä ketään ei todellakaan kiinnosta, että olenko menossa mihinkään vai en :D
Luulin että löysin dinosauruksen munan jonka voin hautoa pitämällä sitä kuumassa vedessä hanan alla. Olin 6v ja kyseessä oli munanmuotoinen kivi. Joskus tuota nuorempana(4v kaiketi?) kaverin isoveli kertoi että avaruus loppuu ässään, kuvittelin että avaruudessa leijuu iso S kirjain ja sen jälkeen ei ole yhtään mitään.
Muistaakseni se oli kansakoulun neljännellä luokalla v.1971 kun Kansalaistaito tunnilla (??)
eka kerran oli puberteetista ja kuukautisista, karvankasvusta ym. ja sain selville että pojilla voi olla yöllä sie men s y ö k s y, ja kirjassa luki (tai opettaja sanoi) että sitä tulee n. teelusikallinen, niin kuvittelin että aina yöllä kun nukun niin äiti menee teelusikan (sellaisen hienon hopeisen jotka vanhemmat oli saaneet häälahjaksi ja niissä oli kaiverrettu nimet) kanssa 4v. vanhemman veljeni huoneeseen ja ottaa sen niin sen housuista. Olin siis tytto vm 61.
Luulin että homous on sairaus, kiitos isäni.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että suomessa asuvat koirat haukkuu suomeksi ja että ulkomailla ne haukkuu eri tavalla. Esim. että englannissa asuva koira ei sano ”hau” vaan jotain muuta, en tosin tiennyt yhtään että miten :D
Itseasiassa, tuo mitä luulit lapsena, on tavallaan totta.
Monet eläimet "puhuvat murteella", esim. eri paikoissa asuvat talitintit ääntelevät eri paikoissa eri tavalla, siis omalla paikallisella murteellaan. Näin muistelen jostain lukeneeni/kuulleeni.
Mut ilmeisesti kuitenkin vaatii asiaan perehtymistä, että huomaa eron.
(Sori ot, mut tuli vaan mieleen)
Pienenä uskoin, että kaikki muut ihmiset tykkäävät minusta
Tiedättekö ne FurReal-robottikissat, jotka 2000-luvun alussa tulivat? Toivoin sellaista valkoista joululahjaksi, kun näimme niitä kaupassa äidin kanssa. Äitini siihen vitsillä, että nuohan ovat kuin aidoista kissoista nyljetty.
Sain kissan, mutten koskaan voinut nauttia siitä, kun joka kerta sitä silitellessäni mietin, kuinka sen turkki oli kuulunut jollekin valkealle kauniille kissaraasulle jossain slummissa, ja kissa sitten oli metsästetty ja nyljetty lelun turkiksi. En niin pienenä erottanut tekokarvaa aidosta, enkä tajunnut äidin heittoa ironiaksi.
Luulin, että miehet ovat satumaisen ihania seurustelukumppaneita niin kuin romanttisissa leffoissa.
Kuvittelin pikkupoikana että 180 cm ja 80 kg ovat miehen "standardimitat", joihin minäkin sitten kasvaisin. En osannut epäillä olettamustani vaikka näin kyllä että miehiä on monenmallisia ja -pituisia.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että homous on sairaus, kiitos isäni.
Homous oli sekä sairaus että rikos 1970-luvulle saakka. Niin että ihan oikeaa tietoa siinä on annettu, jos tapahtui tätä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kaikki kerrostaloasunnoissa asuvat on köyhiä. Että ne asuu kerrostalossa, koska niillä ei ole varaa ostaa omakotitaloa. Itsehän asuin omakotitalossa.
Taisit mukailla omien vanhempiesi näkemyksiä. Jotkut okt-asujat kun todella luulevat, että otk on kaikkien unelma.
Luulin, että tytöt/naiset ja pojat/miehet oli tasa-arvoisia. Niin mut kasvatettiin ja olin kauhean järkyttynyt, kun asia alkoi parin kympin kieppeillä selviämään. Sen epätasa-arvon lisäksi naisten pitäminen tyhmänä ja suoranainen naisviha ja alentaminen joissain paikoissa sai mut voimaan tosi pahoin.
Käänsin asian voitoksi kun tajusin, että ne miehet/naiset pelkää mun kaltaisella tavalla kasvatettua ihmistä.
N37 (isä 85v., äiti 75v.)
Ollessani lapsi isäni oli kalkkitehtaalla töissä. Jotenkin sain päähäni että isä on karkkitehtaalla töissä ja lauantaisin karkkipäivänä tuo tekemänsä karkit minulle ja veljilleni. Voi olla että oma ärrävika sai ajattelemaan että vaikka isä sanoi kalkki hän tarkoitti karkkia.
Pelkäsin lapsena, että mikäli käytän miesten suihkusaippuaa, minulle kasvaa tummat rinta-ja partakarvat niinkuin iskälle. Oli pakko lainata sitä muutaman kerran kun tavallinen oli loppu.
Luulin, että jos esim. ämpäriin, jossa on vettä, laittaa jalan, siihen tulee lisää vettä, koska tällöin veden pinta nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kaikki kerrostaloasunnoissa asuvat on köyhiä. Että ne asuu kerrostalossa, koska niillä ei ole varaa ostaa omakotitaloa. Itsehän asuin omakotitalossa.
Taisit mukailla omien vanhempiesi näkemyksiä. Jotkut okt-asujat kun todella luulevat, että otk on kaikkien unelma.
Nope, meillä ei koskaan vanhemmat puhuneet mitään muiden ihmisten asumisesta, okt-elämän "autuudesta", ihmisten varallisuudesta tmv. Ei ollut siis heiltä lähtöisin minun luuloni.
Lapsuudessani "kako" tarkoitti yleisesti hullua. Niinpä luulin, että Kakola on jonkinlainen "hullujenhuone" eli mielisairaiden rikollisten vankila.
Olin alle kouluikäisenä siinä uskossa, että pojat/miehet ovat aina vanhempia kuin tytöt/naiset. Johtunee siitä että kaikki minua vanhemmat serkkuni olivat poikia. Itse olin tuolloin lähisuvussa sukupolveni vanhin tyttö ja kaikki minua nuoremmat olivat myös tyttöjä.
Että kaikki järjestyy.