Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2643)

Vierailija
1761/2643 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienenä katsoin televisiosta lauluesityksen, jossa silloin tunnettu laulaja lauloi kuinka hänet on hylätty ja jätetty yksin. Miljöö oli saari ja laulun edetessä surullinen laulaja loittoni kuvasta. Oli ilmeisesti siihen aikaan kuvattu veneestä järveltä päin.

Kun esitys loppui, olin ihan paniikissa. Yksinäinen laulaja on jäänyt saarelle ilman venettä tai mitään. Hänet täytyy pelastaa. Itkin kauan aikaa, kun hätääni ei otettu todesta. Pitkään vielä ajattelin, että nyt tuo laulaja on jo varmasti kuollut. Kun on talvikin jo tullut. 😥

Muistan lapsuudessa nähneeni Hectorilta havemman budjetin musiikkivideon missä hän rullaa kellarihuoneistoa pitkin pyörätuolilla. Videon lopuksi hän vierii rullatuolilla rappuset alas ja sitten näytetään vain tyhjää rullatuolia portaiden alapäässä. Vakuutin siksi vanhemmille, että se laulaja Hector on kuollut. Muutenkin aina luulin, että elokuvissa näyttelijät kuolee oikeastikin jos heidän roolihahmonsa kuolee. 

Vierailija
1762/2643 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 43 kirjoitti:

Minä luulin, että presidenttiä tarkoittava yleisnimi on kekkonen ja että joka maassa on oma kekkonen..

Minä kysyin ala-asteella että tiedättekö kuka on USA:n kekkonen :D Olikohan muuten Jimmy Carter siihen aikaan.

USA:n kekkoseksi voisi sanoa leikillisesti Franklin D. Rooseveltia, joka on ainoa, joka on valittu virkaan useammaksi kuin kahdeksi kaudeksi. Oli presidenttinä vuosina 1933-1945 ja kuoli kesken neljännen kautensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1763/2643 |
16.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain tietää, että Jeesus-vauva syntyi jouluna ja kuoli pääsiäisenä, niin minun kävi häntä sääliksi, kun ajattelin, että hänen on joka joulu synnyttävä uudestaan ja taas pääsiäisenä kuoltava. Sitten sain tietää, että hän syntyi ja kuoli vain kerran mutta luulin kuitenkin, että hän kuoli seuraavan vuoden pääsiäisenä synnyttyään edellisenä jouluna eli ollessaan vain muutaman kuukauden ikäinen. Siksi minua ihmetytti, että miksi monissa näkemissäni kuvissa hän oli aikuinen ja teki minusta monia ihmeellisiä asioita vauvaksi. En millään meinannut ymmärtää, että miten hän osasi ja ehti tehdä kaikki ihmetekonsa, kuten herättää ihmisiä kuolleista, parantaa sairaita ja rampoja, kävellä vetten päällä, kerätä itselleen opetuslapsia jne. Sitten ihan yllättäen tajusin, että eihän hän tietenkään heti syntymänsä jälkeen pääsiäisenä kuollut, vaan joskus myöhemmin, ilmeisesti noin 30-vuotiaana tai muutaman vuoden vanhempana tai nuorempana.

Vierailija
1764/2643 |
21.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmu1981 kirjoitti:

Luulin, että tytöt/naiset ja pojat/miehet oli tasa-arvoisia. Niin mut kasvatettiin ja olin kauhean järkyttynyt, kun asia alkoi parin kympin kieppeillä selviämään. Sen epätasa-arvon lisäksi naisten pitäminen tyhmänä ja suoranainen naisviha ja alentaminen joissain paikoissa sai mut voimaan tosi pahoin.

Käänsin asian voitoksi kun tajusin, että ne miehet/naiset pelkää mun kaltaisella tavalla kasvatettua ihmistä.

N37 (isä 85v., äiti 75v.)

Mitä vittua sä selität taso arvosta eiköse ole tasa arvoa että naisen ei tarvitse käydä töissä vaan kasvattaa lapsi kotona yksi ainut tehtävä ja mieskin auttaa siinä jos ei auta valitse miehes paremmin tässä elämässä ei olekkuin yksi periaate tehdä lapsi kasvattaase ja nauttia loppu elämästään. Lajin selvityminen on taattu. En todelakaan ymmärä sitä minkä takia naisten pitää juosta tuolla dokaamassa ja riehumassa näyttää helvetin typerältä. Tarvittaisiin takas uskontoa että tämä nyky hömpötys loppuu täytyy toivoa että usko rantautuu tänne ja tämä materealismi päätty ja alkaa taas uskon kausi mieluummin antaisin papin johtaa maatakun yhdenkää rahan ahneen porvarin.

Vierailija
1765/2643 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ehkä 4-5 -vuotiaana luulin, että 9-vuotiaana tytöt muuttuu pojiksi (ja pojat tietty tytöiksi). Muistelen sanoneeni isälleni jotain että "Sitten 9-vuotiaana kun muutun pojaksi..." Hämmästyin kun hän sanoi naureskellen, että ei se niin mene! Heh, en tiedä mistä olin saanut tuollaista päähäni - ja miksi just nimenomaan 9-vuotiaana?! XD

Vierailija
1766/2643 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aika pitkään, noin 10-vuotiaaksi, että pissa tulee tytöillä suunnilleen siitä kohtaa missä klitoris on. Kotona käytetty sana "pimppi" merkitsi minulle sitä osaa, jonka ylhäältä katsottuna itse näin. En tainnut koskaan pienenä kosketella alapäätäni enkä tiennyt, että siellä on erilaisia aukkoja. Olikin suorastaan shokki, kun kerran vessassa käsipeilillä katsoin ja oivalsin, mitä kaikkea alhaalta löytyykään ja mistä aukosta pissa tulee. Nyt tuntuu uskomattomalta etten oikeasti tiennyt :'D Perheeni on ihan tavallinen ja kaikesta on voitu puhua, mutta ilmeisesti anatomiasta ei vaan oltu puhuttu sen tarkemmin.

Vierailija
1767/2643 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmat oli huonolla tuulella (työstressi tms) luulin, että kiltit vanhemmat oli jossain vaihdettu kiukkuaiin samannäköisiin ihmisiin.

Taisin olla noin 5v.

Vierailija
1768/2643 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joulun alla on sanottava, että mielsin vielä ala-asteellakin No onkos tullut kesä-laulun kesälauluksi ihan vain nimen perusteella. Ihmettelinkin miksi talvella pitää laulaa kesäisiä lauluja. 

Äiti sitten sanoi, että etkös ole sanoja kuunnellut koskaan "No onkos tullut kesä nyt talven keskelle". Silloin vasta valkeni kunnolla tämä minulle. 

Vierailija
1769/2643 |
22.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin malleja lehtien mainoksissa. Ajattelin etteivät osaa tehdä mitään ja siksi joutuvat esittelemään vaatteita.

Vierailija
1770/2643 |
23.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin 6-vuotiaana, että Joulupukki olikin vain isoveljeni valepuvussa, mutta en uskaltanut kertoa asiasta kenellekään, koska en halunnut palstaa veljeni salaista identiteettiä muille. Vähän kyllä ihmetytti, että miten veli ehtii kaikille maailman lapsille lahjoja jakamaan, vaikka hän vietti kuitenkin jouluna aikaa meidän perheensä keskuudessa ja ihmettelin myös sitä, että kun Joulupukin sanottiin asuvan Korvatunturilla muorin, tonttujen ja porojen kanssa, mutta minun veljeni asui silloin vaimonsa kanssa Nokialla. Veli oli siis tuona jouluna 24v, minä kun olen vanhempieni iltatähti, reilusti kahta veljeäni nuorempi perheen kolmas lapsi. En sitten tiedä, että koska tajusin, että veljeni ei olekaan salassa Joulupukki vaan että kyseessä on pelkkä satuhahmo. Siis että Joulupukki on satuhahmo, ei minun veljeni.

Vierailija
1771/2643 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Astrid Lindgren ja Tove Jansson ovat miehiä.

Vierailija
1772/2643 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkki kerää verkkonsa pois illalla (tai aamulla). Ei siis tuhlaa lankasnsa, kerää pois. Mielestäni hoitajani minulle näin kertoi.

Vähän vanha keskustelu ja voi olla että joku muu myös maininnut, mutta käsittääkseni tämä pitää paikkansa.

Ei kylläkään varsinaisesti kerää verkkoa vaan syö sen josta saa rakennusainetta seuraavaan verkkoon.

Vierailija
1773/2643 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassuin uskomus oli se kun uskoin jumalaan.

Vapauttavinta oli kun tajusi että jumala on huijausta ja jumala kuoli.

Se on hieno asia ja antaa vapauden ihmisille.

Vierailija
1774/2643 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoissa suomifilmeissä lopuksi ruutuun ilmestyy SF-logo. Luulin sitä pienenä Stop-liikennemerkiksi. Onhan ne kuitenkin samannäköisiä ja muotoisia. 

Vierailija
1775/2643 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jumala" voi v!

Vierailija
1776/2643 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että vankila ja helvetti on sama asia!

Vierailija
1777/2643 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että salaojat on jotain laitonta.

Vierailija
1778/2643 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ihmisten sukunimi vaihtuu kun he muuttavat, eli että sukunimi on sidonnainen siihen taloon tai asuntoon missä asuu. Kun muutimme, kysyin vanhemmiltani, muuttuuko meidän sukunimi nyt.

Vierailija
1779/2643 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että jos ihminen erehtyy syömään jotain eläinten ruokaa, vaikka jotain kissojen kuivaruokaa tai koiranmakkaraa, niin hän kuolee. Luulin niiden ruokien olevan siis myrkyllisiä ihmisille. Samalla tavalla ajattelin ihmisten ruokien olevan myrkyllisiä eläimille. Kyllähän jotkut ihmisten syömät ruoat ovat eläimille haitallisia, mutta ei eläimet sentään kuole automaattisesti syötyään mitä tahansa ihmisten ruokaa.

Vierailija
1780/2643 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin! Hauska kuulla että on muitakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme