Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2643)

Vierailija
1681/2643 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokkalaisena opettaja kehui minua ja järjestäjäpariani hyvin pyyhitystä taulusta, ja sanoi että ansaitsemme kymmenen pistettä ja papukaijamerkin. Petyin kovasti, kun en saanutkaan mitään papukaijamerkkiä, odotin tätä koko loppupäivän :(

Vierailija
1682/2643 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena, että Helsingissä on kaupunginosa nimeltä Miljöö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2643 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että suomessa asuvat koirat haukkuu suomeksi ja että ulkomailla ne haukkuu eri tavalla. Esim. että englannissa asuva koira ei sano ”hau” vaan jotain muuta, en tosin tiennyt yhtään että miten :D

Vierailija
1684/2643 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ihmisellä on kurkussa ruokatorven ja henkitorven lisäksi väärä kurkku. Eli siis ruoka menee vatsaan ruokatorvea pitkin, ilma kulkee keuhkoihin ja sieltä ulos henkitorvea pitkin, mutta se väärä kurkku on siellä muuten vain ilman mitään syytä. Joskus sinne vain menee ruokaa ja sitten alkaa yskittämään. Uskoin tähän, koska joskus kun vedin ruokaa vahingossa henkitorveen ja aloin yskimään, niin minulta kysyttiin, että "Menikö ruokaa väärään kurkkuun?". Sitten sairaaloita, lääkäreitä ja kaikkia niihin vähänkin liittyvää melko pahasti pelänneenä pelkäsin, että joutuisin sairaalaan väärä kurkun poistoleikkaukseen, jos sinne menee liian usein ruokaa.

Vierailija
1685/2643 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut ymmärtää, että aikuiset olivat oikeasti olleet joskus lapsia. Siksi ajattelin joskus 4-5 vuotiaana, että kun aikuiset olivat olleet saman ikäisiä kuin minä olin ollut, niin he olivat saman kokoisia kuin minä olin mutta muuten he olivat samanlaisia kuin he olivat silloin kun olin lapsi. Aika jännä luulo näin jälkeenpäin ajateltuna. Onneksi en itse ollut joskus 4-vuotiaana vain nykyistä pienempi mutta muuten saman näköinen kuin nyt. Olisin nimittäin nähnyt painajaisia omasta peilikuvastani.

Vierailija
1686/2643 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli käynyt kaupassa ja ostanut jäätelöpaketin sijasta paketin siskonmakkaroita. Äiti ja isä päivittelivät asiaa keittiössä. Kuuntelin sängyssäni ja mietin onko isä tehnyt jotain rikollista...?

Vierailija
1687/2643 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että taimeniksi kutsutaan lohen poikasia.

Vierailija
1688/2643 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsena sain tietää, että jotkin vainajat polttohaudataan, kuvittelin niiden hautajaistilaisuuden olevan sellainen, että omaiset kokoontuvat arkun ympärille, joka sitten siinä tilaisuudessa sytytetään palamaan, ja jonka roihun lämmössä itkevät omaiset katselevat, miten liekit polttavat arkun ja siellä lepäävän vainajan hiileksi. 

Mietin niinkin tarkkaan, että sitten omaiset voivat katsella tuhkan seasta, näkyykö siellä esim. rautaniveliä tms. osia, jotka eivät pala ollenkaan. :D

Vierailija
1689/2643 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että hautausmaalla ihmiset on tulleet kuolemaan juuri siihen kohtaan, mihin heidät ollaan haudattu :D. Oli siinä äidillä selittämistä, kun jouluna käytiin haudalla.

Vierailija
1690/2643 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä luulin et vihreet liittyy jtnkin ympäristön suojeluun, mutta vasta myöhemmin tajusin et vihreät = diletantit.

Vierailija
1691/2643 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pitkään,että valmisruuat(teollisesti valmistetut)on keinotekoisia.Esim.lihapullat eivät olisikaan lihasta valmistetut.

Vierailija
1692/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun serkku pelasi kerran Nintendon Kippari-Kalle-peliä ja pelissä alkoi soimaan Kippari-Kallen tunnusmelodia, serkku rupesi laulamaan: Popeye the sailor man, Popeye the sailor man, Popeye the sailor, Popeye the sailor, Popeye the sailor man. Kuulin tuon näin: Papataseilomän, papataseilomän, papataseilo, papataseilo, papataseilomän. Luulin, että se on vain jokin serkun keksimä juttu, joka ei tarkoita mitään. En ollut silloin vielä lukenut englantia, mutta serkku muistaakseni oli jo, eli ehkä oli kuullut sen koulussa tai sitten tiesi sen vain muuten.

Vierailija
1693/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että musta surma leviää kissoista. Ne leviääkin rotista.

Vierailija
1694/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

trendytraveller kirjoitti:

Luulin, etta koska pumpuli nayttaa samalta kuin hattara, se myos maistuu samalta. Kokeilin, mutta ei - ei se maistunut. :D

Vanhemmat tytot kertoi salaisuuden Coca-colan tunnetun "Enjoy" sloganin takana. Olin toki itse vasta n. 7-vuotias, enka osannut viela englantia. Tarinan mukaan Spice Girlsien Emma oli mainostanut Cocista ja sanonut siina yhteydessa "En juo". :D Ja sen takia Coca-colan kyljessa lukee "Enjoy." Ylpeana tata tarinaa kerroin kaikille kavereille, kunnes sitten kerran mainitsin siita aitille, joka korjasi taman virheuskomuksen. :)

Mulla on cokiksesta vastaavanlainen luulo. 90-luvun alussa pyöri noita mainoksia "Always Coca-cola"-nimikkeellä ja mainoksissa nimenomaan laulettiin Always Coca-cola. Mainoksista tykkäsin ja englantia osaamattomana kysyinkin yhdelta kaverilta mitä se always tarkoittaa niin hän sanoi mulle, että kaikki tiet. Rupesin sitten lauleskelin kovaan ääneen ja suomennettuna, että kaikkien teiden Coca-cola. Muutaman kerran kun olin tuota kavereiden keskuudessa lauleskellut niin samainen kaveri sanoikin mulle, että hän huijasi. Se on oikeasti aina coca-cola. 

Vierailija
1695/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole oma uskomukseni, mutta minun kaksoissiskoni luulin 18-vuotiaaksi asti, että Pommac on oikeasti viinaa ja ihmetteli aina, kun vanhemmat antoivat minun juoda sitä. Itse hän ei sitä juonut ja joskus meillä oli melko rajuja riitoja siitä, että onko siinä alkoholia vai ei. Minä yritin saada siskoa ymmärtämään, että ei ole, koska siinä pullossa ei ole siitä mainintaa mutta sisko ei uskonut. No, sainpahan juoda sitten aina Pommacin yksin, kun vanhemmat meille sitä saunajuomaksi ostivat.

Vierailija
1696/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että talvella Taivaassa tehdään talvella vaatteita ja niiden tekemisessä jää jäljelle pieniä kankaanpalasia, jotka tippuvat lumena maahan. Ajattelin, että Taivaassa kaikilla on valkoiset vaatteet niin että niitä pitiää olla siellä paljon.

Vierailija
1697/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miesten kiveksissä on pissaa.

Vierailija
1698/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että vauvat syntyvät pyllystä.

Vierailija
1699/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tuosta kirkkojutusta mieleen. On kyllä enemmänkin väärinkuultuja asioita, mutta olkoon.

Uskontunnustuksessa kun mainittiin ainakin ennen (en juuri käy kirkossa)"...joka sikisi pyhästä hengestä...". Luulin, että oli niin pyha, että oikein sihisi :). Oli ihan uskottavaa kyllä minusta. Tuo toinen verbi oli minulle vielä rippikoulutyttönä täysin outo.

SAMA!! :)))

Vierailija
1700/2643 |
07.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että rahan rikkominen tarkoittaa sitä että seteli leikataan kahtia. Jos isä sanoi että täytyy mennä rikkomaan rahaa, ihmettelin miksi sitä ei voi tehdä tässä, repäisee vaan.

Toinen uskomus liittyi köyhään Afrikkaan. Olisin halunnut lähettää ruokaa jotain kourua pitkin Afrikkaan kun kartasta näin että Afrikka on Suomen alapuolella. Ja kaataa vielä vettä perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi