Poliisit pysäytti minut keskellä yötä ilman syytä, onko normaalia?
Ajoin rauhallisesti rajoituksia ja kaikkia muitakin liikennesääntöjä noudattaen, he kääntyivät perääni, ja hetken päästä diskovalot alko vilkkumaan ja jouduin pysähtymään. Ottivat puhallutuksen ja kysyivät korttia, eivät muuta sanoneet. Onko tämmönen normaalia? Ei ole ennen tapahtunut. Eikö öisin saa ajaa autolla? Ei minua siis haittaa että pysäytti, mutta kunhan vaan ihmettelen, kun ihan normaalisti ajoin mielestäni.
Kommentit (36)
Rutiinitarkastuksia. Aikoinaan yötöissä kaupungilla ajellessa minut pysäytettiin kymmeniä kertoja. Loppui, kun saivat tietokoneet maijoihin, eli pystyivät tarkastamaan rekkarin perusteella tiedot.
Rutiinitarkastuksia tehdään edelleen silloin kun niihin on aikaa. Se on totta että nykyää tuo on aika harvinaista.
Poliisit tulivat perässäni kotini pysäköintialueelle puhalluttamaan. Kysyin oliko siihen jotain syytä. Totesivat että ei, ihan rutiini tarkastus
Yöllä kai ne olettaa että kaikki ajaa kännissä silloin...
Itse lähtisin pakoon. Ei mulla ole aikaa puhallella mihinkään poliisin piippuihin...
Olisi ne poliisit kertoneet jos toimit laittomasti eli jos eivät kertoneet mitään niin ihan laillista oli ajamisesi (yöllä).
Siinä voi taustalla olla joku ilmianto, epäily tai että lähellä on sattunut joku juttu jne. Eivät välttämättä halua kertoa kaikkea.
Yhdellä tutulla tapana seilata autolla kaistan laidasta toiseen. Vaikutus oli että kyydissä tuli huonovointiseksi ja että poliisi pysäytteli jatkuvasti. Ajoi kuin humalainen.
Tämä on tavallista. Etenkin jos kuski ajaa hitaasti ja tarkoin liikennesääntöjä noudattaen öisin. Logiikka: jos on huumeita tai alkoa veressä, kuski tsemppaa erityisesti vältelläkseen ratsiaa 😆. Meidän tähtiharrastusporukka joutui myös tällaisen ratsian kohteeksi. Aluksi ei tajuttu syrjätiellä miksi takana oleva auto vilkuttelee valoja, ajeltiin pitkään ihan pokkana eteenpäin. Lopulta joku hoksasi ja edessä oli puhallutus ja kyytiläisten silmämääräinen vilkaisu.
Voi olla että tarkkailevat jotain tiettyä henkilöä josta on vihje, tarkastus on hyvä keino tsekata ketä autossa on.
Kun ajelin isäni autoa jolla oli kortti kuivumassa, pysäyttelivät melkien jokapäivä.
Normaalia missä tahansa feministis-fasistisessa taantumusvaltiossa.
Nyt uusivat noita vanhoja poliisi-live sarjoja. Aika kamala oli, kun joku ilmoitti poliisille, että auto ajaa hieman epävarmasti. Poliisit pysäyttivät ja kuskina oli umpihumlainen mummo ja kyydissä pieni lapsenlapsi. Soittivat lapsen äidille, joka tuli sitten hakemaan lapsensa pois. Antoivan sen kännimummon olla autossa sen odotusajan, ettei lapsi säikähtäisi yksin jääntiä.
Oisit niiltäkin voinut kysyä että mikä syy?
Vierailija kirjoitti:
Itse lähtisin pakoon. Ei mulla ole aikaa puhallella mihinkään poliisin piippuihin...
Ruotsin likkennepoliisisarjassa oli "hauska" jakso. Ukko ajoi hirmuista ylinopeutta varastetulla autolla ilman ajokorttiakin ja poliisit taisivat sitä seurata puoli päivää. Eivät saaneet paikkaan, jossa olisi ollut turvallista pakkopysäyttää. Ukko vain ajoi miten sattui välillä vasemmalla puolen vastaantulevaa liikennettä säikytellen muuta ja taisi yhden ihmisen päällekin ajaaa. Helikopterillakin sitä lopulta pyydystivät. Kierteli välillä jossain monkerroksisessa autohallissa ja lopulta pikkuteitä ajessaan tuli umpikujaan kun tuli rappuset eteen. Oli sekä huummeessa että humalassa ja sai (ruotsin mittareilla) melko kovan tuomion.
Hei, tuo on täysin normaalia! Onko sinulla jotain piilotettavaa? Kyllä sinun pitäisi antaa poliisien jopa riisua sinut ja tehdä perusteellinen henkilöntarkastus, sillä vain rikolliset ja epäilyttävät ihmiset kieltäytyvät moisesta ja panevat vastaan.
Tottele poliisia vikisemättä. Heillä on auktoriteetti, hyvä koulutus ja sinua paljon parempi moraalintaju. He ovat oikeus, sinä et. Sinä olet pelkkä kansalainen ja sinun tulee totella.
Isää pysäyteltiin joskus vähän väliä. Syy: oli ostanut auton, jonka entinen omistaja oli poliisin vanha tuttu 😄