Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että maailmassa on kunkin nimisiä henkilöitä vain yksi ja ihmettelin, että miksi isäni veljen nimi oli nimipäiväkalenterissa, vaikka hän oli kuollut.
Minä luulin, että vain ne nimet, jotka löytyvät nimipäiväkalenterista, ovat oikeita nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin Aku Ankassa Iineksen nimen olevan Lines. No nykyään osaan isot alkukirjaimet.
Ihmettelin joskus, että miksi se kirjoitetaan Lines, kun kerran lausutaan Iines =)
Mitä sä selität? Se nimi kirjoitetaan aina ISOLLA alkukirjaimella. Itsekin juuri teit niin joten miten voit nähdä, että jossain kirjoitetaan Iines Lineksenä kun noissa akkareissa kirjoitetaan aina nimet isolla alkukirjaimella ja iso ii (I) ja iso äl (L) eroavat aika paljon toisistaan.
Niin, nyt aikuisena tietää isot alkukirjaimet!!! Mut lapsena tuo ei ehkä ole niin selvää jos/kun on vasta oppinut lukemaan. Iso ii (I) ja pieni äl (l) on joskus aika samannäköisiä, riippuu fontista.
Ja eiköhän tässä ihan selvyyden vuoksi kirjoitettu tuo noin, ainakin mä ymmärsin mitä tässä kerrotaan.
Kun istuin junassa tai autossa ja katsoin ulos, tiesin että kuu seuraa meitä. Sitä ei pääse pakoon, vaikka miten lujaa menee.
Kuulin pienenä pitkään (ruoasta puhuttaessa) että jauheliha on JAUHENlihaa, eli on olemassa joku jauhi-niminen eläin jota sit syömme.
Jep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista itse tarkkaan ikääni, mutta reilusti vuosia alle kouluikäinen olin, kun uskoin mummolassa ollessani, että mummon karjatilan lehmät jauhavat purkkaa suussaan. Oikeestihan ne jauhoivat heinää suussaan.
Koskaan kuullut märehtimisestä...? 😃
No sitä heinäähän ne märehtii, eli...
Jossain vaiheessa uskoin, että lapsia voi saada vain kun on naimisissa, esikoinen on aina poika ja että lapsia syntyy siten, että aina syntyy poika ja tyttö vuorotellen jokaiseen perheeseen. Vähän kyllä ihmetytti, kun omilla vanhemmillani kaikki me sisarukset olimme poikia että mihin ne heille syntyneet tytöt olivat joutuneet.
Olisin pienenä halunnut maistaa simpukoita Ruotsin risteilyllä. Isä kuitenkin pelotteli, että ne ovat vielä eläviä, ja kun koitan nielaista simpukan, se yrittää vielä viimeisillä voimillaan kiivetä kurkkuani pitkin takaisin ylös.
En ole vielä tähän päivään mennessäkään syönyt simpukoita kuin pari kertaa pizzan täytteenä. En tiedä miksi isäni mua noin pelotteli, ja väittää kiven kovaa ettei ole koskaan minulle tuollaisia loruillut, mutta mielikuvasta jäi mulle elinikäiset traumat. :D
Kun joku jää auton alle, hän oikeasti jää auton alle eikä vaan auton tönäisemäksi.
Hassua, että ajattelen näin vieläkin, aikuisena.
Luulin pienempänä pitkäänkin, että Mikko Alatalo on oikeasti sukunimeltään Altalo.
Koska olen pohjalaisia niin luulin, että Alatalo vain lausutaan noin Pohjanmaan murteella.
Uskominen jumalaan tai oikeestaan jumaliin.
Kaverini luuli, että naiset synnyttävät tyttölapsia ja miehet poikalapsia 😅
Luulin, että kaikki minua vanhemmat ihmiset kuolevat ennen minua.
Minusta tuntui joskus, että muumeilla on kaksi suuta, kun näin heidän puhuvan. Johtui siitä, että kuonon kummallakin puolella näytti olevan reikä ja vaikutti siltä, kuin ne olisivat kaksi erillistä reikää.
Vanhoja elokuvia nähtyäni luulin maailman olleen ennen mustavalkoinen ja mietin, miltä isovanhemmistani oli tuntunut, kun värit tulivat.
Luulin, että kihloissa voi olla vaikkei aio naimisiin.
Pienenä katsoin televisiosta lauluesityksen, jossa silloin tunnettu laulaja lauloi kuinka hänet on hylätty ja jätetty yksin. Miljöö oli saari ja laulun edetessä surullinen laulaja loittoni kuvasta. Oli ilmeisesti siihen aikaan kuvattu veneestä järveltä päin.
Kun esitys loppui, olin ihan paniikissa. Yksinäinen laulaja on jäänyt saarelle ilman venettä tai mitään. Hänet täytyy pelastaa. Itkin kauan aikaa, kun hätääni ei otettu todesta. Pitkään vielä ajattelin, että nyt tuo laulaja on jo varmasti kuollut. Kun on talvikin jo tullut. 😥
Luulin, että kaikki kerrostaloasunnoissa asuvat on köyhiä. Että ne asuu kerrostalossa, koska niillä ei ole varaa ostaa omakotitaloa. Itsehän asuin omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että talvella Taivaassa tehdään talvella vaatteita ja niiden tekemisessä jää jäljelle pieniä kankaanpalasia, jotka tippuvat lumena maahan. Ajattelin, että Taivaassa kaikilla on valkoiset vaatteet niin että niitä pitiää olla siellä paljon.
Tämä on tosi ihana, ja kekseliäästi yhdistetty asioita:D
Luulin, että lopulta asiat aina järjestyy.
Luulin jostain syystä että lintujen talipallot ,ovat jotenkin vaarallisia ihmiselle. Ettei niihin saa vähänkään koskea tai tulee sokeaksi. En tiedä mistä tuo luulo tuli ,kun ei vanhemmat kauan olleet kieltänyt koskemasta