Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Luulin, että kaikki naiset tulee automaattisesti raskaaksi joskus. Muistan, että pelkäsin kovasti itse olevani raskaana kuuden vanhana. Ja tosiaan en tiennyt miten lapsia tehdään. Oletin lapsien vaan ilmestyvän mahaan.
Että ihmisellä on rajattu määrä puhuttuja sanoja käytössä elämänsä aikana. Uskottiin ihan täysin siskon kanssa että jos puhutaan nyt liikaa sanoja, niin aikuisena ollaan mykkiä. Oltiin monet autoreissut mökille aika hiljaa, joka varmaan sopi vanhemmille niin hyvin ettei ruvenneet meidän väärinkäsitystä korjaamaan. :D
Ajattelin että kirjat on sellasten ihmisten kertomia satuja joilta on sanat loppu.
En tiennyt enon ja sedän eroa kun opettaja kysyi koulussa, vastasin että enot on isompia (meidän suvussa äidin puolen miehet kaikki ovat isoja ja lihavia).
Katsoin joskus 8-9 vuotiaana televisiosta jotain ilmeisesti lapsilta kiellettyä televisio-ohjelmaa tai elokuvaa, jossa oli kohtaus, jossa mies makasi naisen päällä maassa siten että kummallakin oli vaatteet päällä, repi naiselta vaatteita, nytkytti itseään naista vasten ja siinä ympärillä oli joukko muita miehiä kannustamassa häntä huutamalla, että "Raiskaa se, raiskaa se". Luulin sitten pitkään, että raiskaaminen on miehen tapa kiusata naista siten, että mies makaa naisen päällä ja nylkyttää itseään tätä vasten repien samalla naisen vaatteita. Tiesin silloin jo sen, että miehen peniksestä menee vauvan siemeniä naisen emättimeen ja että nainen voi saada sen jälkeen lapsen. Luulin varmasti johonkin viidennelle luokalle asti, että seksi on sitä, että mies ja nainen nylkyttävät vartaloitaan yhteen ja ihmettelin, että miten ne siemenet pääsevät sieltä peniksestä sinne emättimeen vaatteiden läpi. Viidennen luokan sukupuolivalistuksen aikana sekin selvisi.
Mun pari uskomusta lapsuuesta:
Luulin pienenä että maailma tuhoutuu kun mä kuolen (vaikka mistäs sitä tietää...)
Ennen 1980-lukua Suomessa oli sota mutta kun tuli vuosi 1980 sota vain jotenkin loppui
”Sielu” tarkoittaa samaa ku sisäelimet. Ku mun äiti selitti että mun kuolleen papan ruumis on haudattu mutta sielu on taivaassa jumalan luona, mä luulin että sen sydä ja verisuonet jne on taivaassa
Lapissa asuu vain saamelaisia
Merellä ja järvellä ja joella ei ole mitään eroa
Luulin että ja yhtiöllä ja yhdistyksellä ei ole mitään eroa kun en tiennyt mitä ne ovat
Radiossa on joku pieni ihminen sisällä kun sieltä kuuluu laulua
Että miehet synnyttää poikia ja naiset tyttöjä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isällä oli tapana hokea tällaista, että myö mennään kaupunginhotelliin. En edes tiedä, mihin se perustui. Kun ensimmäisen kerran kuulin isän sanovan sen, luulin, että oikeasti menemme hotelliin ja olin niin innoissani hetken.
Mitä se sitten tarkoitti?
En tiedä vieläkään, mitä hän sillä tarkoitti. Se oli vain tuollainen ihme hokema, jonka alkuperää en itse tiedä. Ilmeisesti hän oli käyttänyt sitä jo paljon ennen syntymääni. Hän on nyt jo kuollut, eli en voi ainakaan häneltä sitä enää selvittää.
Luulin että aikuisilla on aina paljon rahaa.
Luulin, että eräässä Aku Ankka -tarinassa, jossa Aku ottaa taloonsa kulkukissan, jolla on todella kova ääni, Tupulla, Hupulla ja Lupulla oli korvalappustereot ja he kuuntelivat satuja, koska itsellänikin oli 90-luvulla ja tein niin. Todellisuudessa pojilla oli tavalliset korvalaput siksi, etteivät he kuulisi kissan naukumista ja tarina on tehty paljon ennen korvalappustereoiden aikaa.
Mä luulin 15-vuotiaaseen saakka, että pariskunnat harrastaa seksiä vain yhden kerran hääyönä, ja elävät sen jälkeen "siveellisesti". Serkkuni sitten kysyi multa 9.. luokan päättäjäisten jälkeen kesäloman alussa, että miten pariskunnat voi saada paljon eri-ikäisiä lapsia. Mietin asiaa hetken, ja sitten totuus valkeni mulle. Oli aikamoista!
Vierailija kirjoitti:
Sanoin ala-asteikäisenä Esko Salmisesta, että tuo on Tauno Palon poika, koska olin nähnyt paljon Tauno Palon elokuvia ja mielestäni oli ihan ilmiselvää, että Esko on sen poika. Aikuiset naureskelivat, että ei ole. Esko Salmisen vanhemmat ovat se ja se (en muista). Sitten meni vuosia aikaa ja uutisoitiin, että Esko Salminen on kuin onkin Tauno Palon "salainen" poika. Niin vaan tarkkasilmäisenä lapsena olin ollut oikeassa.
Minä vuonna tämä tapahtui, kun huomasit heidän yhdennäköisyytensä?
Luin tosiaan jostain Hymystä tai Nykypostista Rauni-Leenan pökinöitä ja pelkäsin nukahtamista:
Koska kuulemma unessa irtaudumme ruumiistamme, entä jos en pääsekään takaisin.
Kuulemma joku Rauni-Leenan lääkärikollega oli kuollut näin ja hänellä itselläänkin oli vahinko käydä, kun oli raajat ristissä retkelle lähtiessä.
Paljon lukeva ja mietteliäs lapsi voi törmätä pelottavaan humpuukiin.
Luulin, että akkari piirrettiin alusta loppuun valmiiksi viikossa. Eli kun keskiviikkona posti toi sarjiksen, niin piirtäjät aloittivat tekemään seuraavan viikon lehteä hirveällä kiireellä, jotta tilaajat ehtisivät saada lehtensä ajoissa xD
Että mä menen naimisiin ihanan miehen kanssa joka rakastaa mua. Joka haluaa elää just mun kaa ja sit meillon monta lasta ja me ollaan tosi tosi onnellisia.
Se mies vaan tupsahtais mun elämään yllättäen.
Jälkeenpäin ajatellen en edes tiedä mistä tuommoinen "varma" tieto aivoihi on tullut. En muista aikuisten puhuneen mitään tuommoisia.
Vierailija kirjoitti:
Että mä menen naimisiin ihanan miehen kanssa joka rakastaa mua. Joka haluaa elää just mun kaa ja sit meillon monta lasta ja me ollaan tosi tosi onnellisia.
Se mies vaan tupsahtais mun elämään yllättäen.
Jälkeenpäin ajatellen en edes tiedä mistä tuommoinen "varma" tieto aivoihi on tullut. En muista aikuisten puhuneen mitään tuommoisia.
Tulin postaamaan saman, paitsi että naisen kanssa. Kaipa sitä lapsena vain oletti olevansa aivan kuten kaikki muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että aikuisilla on aina paljon rahaa.
Varmaan aika yleinen luulo koska näin olen itsekin ajatellut. Piti saada leluja ja kinusin niitä äidiltä niin hän sanoi, että siihen tarvii rahaa ja minulla on sitä vähän. Ja minä vastasin, että mene pankkiin hakemaan kun sehän on rahakauppa. Tämmöiseksi luulin/kutsuin pankkeja joskus.
Vierailija kirjoitti:
Alle kouluikäisenä luulin, että television meteorologi päättää millaista säätä tulee. Ajattelin myös että kissat ovat tyttöjä ja koirat poikia.
mulla oli toi sama koirista ja kissoista. Luulin myös että me ihmiset asutaan maapallon sisällä.
En pienenä ymmärtänyt miten jollain saattoi olla rahapula. Sen kun vaan hakee rahaa pankista. Valtion rahapulaa en myöskään tajunnut. Ainahan voi painaa lisää rahaa.
Että jos on tarpeeksi paljon (helium) ilmapalloja niin nousee ilmaan ja voi leijua taivaalla.
Luulin, että naapurin sedän nimi oli Naapuri, kun isä aina sanoi, että naapuri tulee kylään.