Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2643)

Vierailija
1341/2643 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiljainen introvertti ja muhun ei yleensä kiinnitetty mitään huomioita, niinpä välillä luulin oikeasti olevani näkymätön ja siksi en kiinnittänyt itsekään huomioita ulkonäkööni tai käytökseeni, kun luulin että ei sitä kukaan kuitenkaan huomaa. Tämän alitajuisen uskomuksen kanssa kamppailen edelleen ja välillä hämmästyn jos saan (yleensä negatiivista) palautetta tekemisistäni.

Vierailija
1342/2643 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isällä oli tapana hokea tällaista, että myö mennään kaupunginhotelliin. En edes tiedä, mihin se perustui. Kun ensimmäisen kerran kuulin isän sanovan sen, luulin, että oikeasti menemme hotelliin ja olin niin innoissani hetken.

Mitä se sitten tarkoitti?

En tiedä vieläkään, mitä hän sillä tarkoitti. Se oli vain tuollainen ihme hokema, jonka alkuperää en itse tiedä. Ilmeisesti hän oli käyttänyt sitä jo paljon ennen syntymääni. Hän on nyt jo kuollut, eli en voi ainakaan häneltä sitä enää selvittää.

Nyt kun juttelin tästä kummin kanssa, hän sanoi, että se on voinut tarkoittaa sitä, että kun siellä kaupunginhotellissa on ollut baari, niin siinä on sitten sellainen ajatusleikki, että meneepä mihin tahansa baariin, niin menee aina kaupunginhotelliin. Eihän tuossa kyllä ole mitään järkeä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2643 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että ennen vanhaan kaikki oli mustavalkoista, koska valokuvat olivat mustavalkoisia. Luulin, että värit muodostuivat vasta nykyaikana. Kerran katsoin kehystettyä mustavalkoista kuvaa äitini lapsuuden talosta ja kysyin tästä asiasta äidiltäni. Hän selitti, että kyllä kaikki on ollut värillistä, mutta vanhoissa kuvissa ne värit eivät näy. Minun oli kamalan vaikea tajuta, että ennen vanhaan oli sittenkin ollut värejä. Olin niin pitkään mieltänyt vanhempieni lapsuuden mustavalkoiseksi. Heh!

Vierailija
1344/2643 |
05.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin tosissani, että aikuisilla on aina niin paljon rahaa käytössään kuin he vain haluavat, koska vanhempani esimerkiksi ostivat meille uuden kodin ja välillä vaikka uuden auton kun olimme lapsi. En käsittänyt vielä silloin, että niitä ei maksettu kerralla tai sitä, että vanhemmat joutuivat ottamaan lainaa talon ostoon ja että he maksoivat sitten sitä lainaa takaisin vuosikausia. Oletin, että vaikka se uusi kotimme oli maksettu kerralla ja tietenkin käteisenä. Lisäksi uskoin, että kun joku voittaa lotossa päävoiton, niin hän saa sen voiton itselleen kerralla käteisenä, vaikka summa olisi ollut jotain 10 miljoonaa markkaa. Ajattelin, että sen voiton voi hakea sieltä, mistä se lottokuponki on ostettu ja että se päävoitto on siellä seteleinä jossain isossa säkissä, joka sitten viedään kotiin ja otetaan sieltä aina rahaa kun tarvitsee eikä kukaan tietenkään olisi edes yrittänyt varastaa sitä rahasäkkiä sen saajalta.

Vierailija
1345/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli käsitys, että poliisit, lääkärit ja palomiehet eivät voi vahingoittua tai kuolla. He ovat pelastajia ja ikuisia.

Vanhempani puhuivat naapurista, jolla on kasvi päässä. Ajattelin päästä alkavan kasvaa kukkasen.

Luulin, että maatiloilla pidetään eläimiä huvikseen ja kun niistä tykätään, ei tuotantoeläiminä.

Uskoin ihmisten puhuvan aina totta.

Vierailija
1346/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerrottiin, että kuoltuaan ihminen menee taivaaseen. Ajattelin, että ne nousee ilmassa pilvien ohi johonkin kauas hyvään paikkaan.

Vierailija
1347/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junavaunut liiitetään jollain painehommalla toisiinsa, ne torvet vaunun päässä. Kuulin, paine imaisee vaunut toisiinsa, joten pelkäsin kun juna meni ohi ettei imaise mukaan. Näin mielikuvan minusta kiinnittyneenä selästä junan vaunuun.

Vierailija
1348/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lotottiin joka viikko. Päävoittoa tietysti odotetttiin, mutta eihän se kohdalle sattunut.

Ihmettelin, että miksi sitä lottokuponkia ei voisi täyttää television edessä siinä samalla kun numerot arvotaan. Sitten vaan kuponki kioskille ja ta-daa! Päävoitto kotiin!

Vierailija
1349/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäsin, että kaikki maailman ampiaiset tai mehiläiset tai kimalaiset hyökkäävät jonain päivänä kimppuumme.

Hated in the nation!

Vierailija
1350/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Miehet eivät osaa uida.

- Miehet eivät voi olla uskovaisia.

- Miehet eivät osaa laittaa ruokaa tai siivota ellei ole ihan pakko.

- Kaikki itseäni vanhemmat pojat/miehet ovat varsinkin vihaisina tosi pelottavia ja haluavat minulle pahaa. Oli muuten koulussa melkoinen yllätys kun ei ne kakkosluokan pojat hyökänneetkään kimppuun :D

Nämä siksi että isäni oli tällainen joten oletin että muutkin miehet ovat. Uskoin myös että lasten fyysinen kurittaminen on täysin normaalia joka perheessä ja sain vasta pari vuotta sitten tietää ettei olekaan. Ja sitten oli myös nämä tuuli syntyy kun puut heiluu, suomi on ainoa oikea kieli jne.

Lisäksi uskoin että kaikki osaavat ajaa traktoria ja omistavat sellaisen. Säälin myös laulajia, kun kuvittelin että he joutuvat ahtautumaan radioon sisälle laulamaan.

Vierailija
1351/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vähän samankaltainen kuin aloittajalla, mutta kuvittelin olleeni siis äidin mahassa siihen asti että jonakin päivänä tulin sieltä ulos (ilmeisesti myös yhtä aikaa vanhempien sisarusteni kanssa, jotka jostain syystä kiireemmin tahtoivat päivänvaloon). Tämä johtui siis siitä, että äiti oli muutamaan otteeseen mulle kertonut, kun kysyin esim. olenko käynyt ikinä Tanskassa, että et muuten, mutta äidin mahassa olet käynyt. Oli itse asiassa aika lukuisia kivoja paikkoja, missä oli tullut mahassa käytyä, perhe oli kai silloin aktiivinen reissailemaan. Sen jälkeen sitten olin sitä mieltä, että joka paikassa missä äiti on käynyt ennen minun syntymää, olen minäkin siellä mahassa hillustellut. Hirveesti olin ehtinyt maailmaa nähdä. Tai muuten aistia.

Totuus paljastui joskus kun äiti kertoi jostain aikanaan heidän tekemästä reissusta ja minä totesin että olinhan minäkin siellä, masussa (varmaan kymmenen vuotta ennen syntymääni :D) ja äiti siihen että noooo et kyllä ihan tainnut olla... Sitten piti vähän aikaa ihmetellä että no missähän minä sitten olin. Vaikea asia muuten tajuta semmoinen ettei ole ollut olemassa.

Vierailija
1352/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kun Pulttiboisissa Kikkeliskokkelis-tyyppi hoki, että suuta hevosenkengälle vaan, niin se tarkoitti kirjaimellisesti, että kirjaimellisesti laittaa suunsa hevosenkenkää vasten.

Vierailija
1353/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kun asumme Suomessa, emme voi asua Euroopassa kun miten me nyt muka kahdessa paikassa oltaisiin voitu asua samanaikaisesti :) Sitten kyselin että missä se paljon puhuttu Eurooppa nyt sitten sijaitsee.

Luulin vielä 10-vuotiaana että kuukautiset kestävät vain kuukauden, siis yhden kuukauden verran koko elämän aikana. Ihmettelin mielessäni, että miksi niistä sitten niin paljon puhutaan ja tv:ssä kaikenlaisia sidemainoksia pyörii jos kerran on kyse vain yhden ainoan kuukauden kestävästä vaivasta. Kerran satuin näkemään äidilläni kuukautissiteen ja kauhistuin kun ymmärsin että vaikka kyse on vain joistakin päivistä kerrallansa, saa kyseisestä vaivasta "nauttia" kymmeniä vuosia :D

Vierailija
1354/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 7-8 -v kun iltaisin nukkumaan mennessä kuulin korvassa sydämen lyönnin äänet. Ajattelin, että siellä on pienikokoinen armeija marssimassa ulos ja painoin pääni tiiviimmin tyynyyn, etteivät olisi päässeet pois.

Luulin pienenä tuota ääntä omaksitunnoksi, kun sanottiin että se kolkuttaa jos olin tehnyt jotain luvatonta tai väärää ja pulssi kiihtyi jännityksestä :/

Vierailija
1355/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaankaan ole korrektia, mutta alle kouluikäisenä ajattelin tummaihoisten ihmisten olevan niin tummia, koska asuvat lämpimissä maissa lähellä päiväntasaajaa auringon paisteessa ja ruskettuvat tummiksi.

Televisiossa näin miten tummaihoisella ihmisellä oli vaaleat kämmenet. Tämä vielä tuki omasta mielestäni teoriaani. Ihminen kun touhuaa kaikenlaista käsillään niin kämmenet ei rusketu.

Nämä olivat siis 70-luvun alun nelivuotiaan ajatuksia. :D Kyllä maailma on muuttunut.

Luulin todella vanhaksi että N-sana on ihan korrekti ilmaisu tummaihoisista, Olen syntynyt 80-luvulla ja silloin oli Peppi Pitkätossut ja ne suukot yms. joten ehkä moni aikuinenkin eli siinä luulossa?

Vierailija
1356/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että jos kulkee tarpeeksi pitkälle, päätyy lopulta maailman reunalle, jolta voi pudota alas.

Ja vielä reilut 500 vuotta sitten ihmiset luulivat näin koko ikänsä! :D

Uskoin pienenä tähän samaan, vaikka olin kuullut että maapallo on pyöreä, kuvittelin että maailman reunalta voisi pudota äärettömyyteen. Samoin yritin löytää sateenkaaren pään, mutta eihän sinne saakka koskaan ehtinyt juosta.

Vierailija
1357/2643 |
06.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä hassuin, mutta enemmänkin vähän surullinen...nimittäin uskoin pienenä ja hieman pyöreänä ettei minusta voisi koskaan aikuisena tulla siroa ja hoikkaa. Nykyään painan 44kg.

Vierailija
1358/2643 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin pienenä, että maapallo on pannukakku, ja yllätys yllätys, nyt asia on todistettu oikein tieteellisesti.

Vierailija
1359/2643 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varmaankaan ole korrektia, mutta alle kouluikäisenä ajattelin tummaihoisten ihmisten olevan niin tummia, koska asuvat lämpimissä maissa lähellä päiväntasaajaa auringon paisteessa ja ruskettuvat tummiksi.

Televisiossa näin miten tummaihoisella ihmisellä oli vaaleat kämmenet. Tämä vielä tuki omasta mielestäni teoriaani. Ihminen kun touhuaa kaikenlaista käsillään niin kämmenet ei rusketu.

Nämä olivat siis 70-luvun alun nelivuotiaan ajatuksia. :D Kyllä maailma on muuttunut.

Luulin todella vanhaksi että N-sana on ihan korrekti ilmaisu tummaihoisista, Olen syntynyt 80-luvulla ja silloin oli Peppi Pitkätossut ja ne suukot yms. joten ehkä moni aikuinenkin eli siinä luulossa?

Tavallaanhan se olikin sitä suomen kielessä.

Vierailija
1360/2643 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että menkkaverta tulee ainakin mukillinen tunnissa.

Vanhempieni mennessä äänestämään, luulin heidän menevän suureen väkijoukkoon huutamaan.

Kuulin uutisista perhesurmasta, jonka oli tehnyt äiti lasten nukkuessa. Pelkäsin monta iltaa äitini surmaavan meidän perheen.