Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?

Vierailija
26.07.2016 |

Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D

Kommentit (2643)

Vierailija
1161/2643 |
27.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että kaikki lääkärit ovat miehiä ja sairaanhoitajat naisia.

Minä olen nainen, lääkäri. Omalle pojalle oli pienenä yllätys, että kaikki lääkärit eivät olekaan naisia. 

Vierailija
1162/2643 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ala-asteikäisenä, että sitten kun olen aikuinen, niin televisio-ohjelmien lopputeksteissä pyörii luokkakavereiden nimiä. 

Mihin tuo luulo perustui? Ihan hauska luulo. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/2643 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä äitini ansiota: Jos irvistelee niin naama voi jäädä siihen asentoon..

Muistan, kun serkku laittoi kerran silmät käsien avulla ylöspäin, eli laittoi kädet silmäkuoppien alapuolelle ja käänsi silmät ylös, serkun sisko varoitti, että ne voivat jäädä noin ja itsekin uskoin sen ja kauhistuin.

Vierailija
1164/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kuninkaallisjutuista tuli mieleeni :D Mä luulin aika pitkään että kuninkaat ja kuningattaret jne. kuninkaalliset istuvat aina vain valtaistuimilla valtikan kanssa. He eivät siis saa nousta siitä tuolilta koskaan. Muistan miettineeni, miten he sitten käyvät vessassa ja että miten kamalaa elämää vaan istua yhdellä tuolilla koko ajan.

Vierailija
1165/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin lapsena että ihmiset kohtelevat eläimiä hyvin. Aika tekopyhää oli lukea esim. putte-possua ja mennä ruokalaan sitten syömään (ymmärtämättään)sikaa. Yök,Olkaa rehellisiä lapsillenne niin välttyvät tältä traumalta.

Vierailija
1166/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ettei työpaikasta voida lähteä omasta tahdosta, kuuluu olla niin kauan kuin on töitä.

Ihme kyllä näin kävi kuitenkin joka kerta aikuisena, ikinä ei irtisanottu.

Vierailija
1167/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaako mua nyt ihan syystä vai ei? Valmistuin kaksi vuotta sitten ylioppilaaksi ja sain lahjaksi kellon jonka isäni oli ostanut kellokauppias tutultaan tukkuhintaan eli n. 100e. Veljeni valmistuu nyt ammattikoulusta ja saa 500 euron älykellon ja 300 euroa kesän matkakassaan.

Jouluna minä en saanut kuin sukkia ja toppahanskat koska ”aikuiset eivät juhli joulua”, 18-vuotias veti sai satasien mikseripöydän.

Suppea tarina mutta veli on ollut aina enemmän vanhempien mieleen. Vanhemmat ammattikoulusta valmistuneita eivätkä esim. Arvostaneet tuota ylioppilastutkintoa, eivätkä muutenkaan tue minua elämässäni samallalailla kun veljeä, joilla on heidän kanssaan enemmän yhteistä, kuten yhteisiä harrastuksia ja ovat luonteeltaan muutenkin kaikki ”meneviä”, kun minä olen enemmän pohtija ja hiljainen. Käyn terapiassa asian takia.

En haluaisi olla kuitenkaan veljelle katkera kun ei se hänen vikansa ole että hän saa enemmän. Väkisin kuitenkin tulee huonoja ajatuksia mieleen. Miten kestän huomenna juhlissa?

Vierailija
1168/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, olenko jo kertonut tämän tänne, mutta kun olin pieni, äiti sanoi usein "heittävänsä" isosiskoni harrastuksiin. Luulin oikeasti, että äiti kirjaimellisesti heittää isosiskoni korkealle ilmaan ja siskoni lentää yli metsien harrastuksiinsa. Jossain vaiheessa huomasin, että äiti ja sisko ajavat aina autolla jonnekin, kun on aika heittää sisko harrastuksiin, mutta selitin sen itselleni siten, että äiti ajaa pellolle, josta hän sitten heittää siskoni.

Vierailija
1169/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että on olemassa myös esim. Helsingin sinappia, kun Turun sinappiakin on, eli kaikilla isommilla suomalaiskaupungeilla on sinappinsa.

Onhan sellaista.

https://m.facebook.com/helsinginsinappijaketsuppi/?locale2=fi_FI

Vierailija
1170/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että autokoulusta saa ajo-opetusta ja auton.

Hämmästyin kun selvisi että sieltä saa vain ajokortin. Auto pitää erikseen ostaa. Olin kyllä tosi pieni.

Vierailija
1171/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siinä uskossa että jos sarjakuva oli suomeksi, se oli suomalainen. en tajunnut että käännöksiä voi tehdä.

Vierailija
1172/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että jalkapallossa on vähintään kaksi palloa yhtä aikaa pelissä. Uskomus perustui siihen, että jalkapallokenttä ei mahdu televisiokuvaan läheskään kokonaisena, mutta silti pallo näkyy kuvassa lähes aina. Vähänkö olin ihmeissäni toverien protestoinnista, kun me kerran sitten liikuntatunnilla pelasimme jalkapalloa kahdella pallolla...

Vierailija
1173/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että otsahiukset voi leikata tasaisiksi niin, että ottaa kerää vain myttyyn ja leikkaa. Kokeilinkin tätä kerran itse :D Ei tullut tasaista, ja kyllä ihmettelin!

Vierailija
1174/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että tytöt/naiset vaan saa lapsia, ja pelkäsin pienenä että mitä jos minulle nyt tuleekin lapsi enkä todellakaan halunnut lasta. Jollain tasolla tiesin ettei näin ole, mutta silti pelkäsin sitä että yhtäkkiä vaan huomaisin vatsani kasvavan ja kohta putkahtaisi lapsi :D

Vierailija
1175/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jotenkin saanut tietää siittiöistä, joten luulin että kun mies ja nainen suutelevat, siittiöt uivat huulesta huuleen ja sitten naisen mahaan, jossa vauva alkaa kasvaa. Luulin myös, että kaikki vauvat syntyvät siten että nainen menee sairaalaan ja vauva leikataan ulos (olin itse syntynyt keisarileikkauksella). Kun sain kuulla miten synnytys normaalisti menee, jonkin aikaa pelkäsin kakalla käydessäni että mitä jos ei tulekaan kakka... vaan tuleekin pieni vauva!

Kuullessani että jollakulla on "kasvi päässä" (=kasvain), kuvittelin kuinka herneenverson tapainen kasvi siellä kasvaa pitkin korvakäytävää ja putkahtaa korvasta ulos.

Vierailija
1176/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoin, että ihmisistä tehdään maksamakkaraa kun he kuolevat XD Näin mummini oli minulle kertonut

Soylent Green is people!

Vierailija
1177/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin eskarissa että kaksi ei-suomalaista jotka on kumpikin eri maista ei voi mennä keskenään naimisiin, vaan jos menee ulkomaalaisen kanssa naimisiin niin toisen niistä pitää olla suomalainen. Mulle oli ihan käsittämätöntä että joku ranskalainen meni naimisiin ruotsalaisen kanssa. Sama juttu eri väristen ihmisten kanssa, toisen "olisi pitänyt" olla valkoinen. Kiinalainen ja afrikkalainen ei siis muka olis voineet mennä naimisiin kun kumpikaan ei ollut mun värinen. :DDD Ei hajuakaan millä logiikalla olin tämän pienessä päässäni järkeillyt.

Vierailija
1178/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koskee ulkona maassa olevaan linnun sulkaan tai höyheneen niin siitä tulee heti joku pöpö johon voi kuolla.

Luulin kans että kaikki intiaanit olivat kuolleet sukupuuttoon niin kuin dinosauruksetkin kun niitä näkyi vain elokuvissa enkä ollut ikinä nähnyt ihka oikeaa inkkaria vaikkapa kaupungilla. Jotenkin tajusin että ne kaikki joilla olin nähnyt sulkapäähineen eivät olleet oikeita intiaaneja. Sama juttu egyptiläisten kanssa, luulin että koko Egypti on eräänlainen pyramidi-teemapuisto jossa on pelkkää aavikkoa, hiekkaa, turisteja ja hotelleja eikä yhtään oikeita egyptiläisiä, kuvittelin jostain syystä heidänkin kuolleen sukupuuttoon joskus silloin kun pyramidit rakennettiin.

Vierailija
1179/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että ketsuppi tehdään verestä ja sinappi ulosteesta.

Minä taas inhosin lapsena ketsuppia ja sinappia juuri siksi, että ne näyttivät vereltä ja ulosteelta ja tuntui ällöttävältä katsoa, kun ihmiset söivät esim. makkaraa niiden kanssa.

Musta mämmi näytti joskus ihan paskalta. :D

Musta taas olut näytti kuselta. :D

Mutta musta olut ei näytä kuselta.

Vierailija
1180/2643 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kasvissyöjät eivät voi selvitä hengissä, ja työttömät ovat automaattisesti niitä spurgun näköisiä ihmisiä, joita kaupungilla välillä näkee. Väittelin 7-vuotiaana tuosta kasvissyönnistä kaverini äidin kanssa. Hänellä mahtoi olla hauskaa.

Ironisesti kävi niin, että olen ollut nyt 15-vuotta kasvissyöjä ja pari lyhyttä jaksoa työttömänä, ilman että muutuin spurguksi sen aikana. Kai sitä vaan lapsena imee vanhempiensa kovia arvoja maailmasta.