Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Että Simo-hiiri voi mennä pyllyyn, jos nukkuu ilman yöasua. Tämän edesmennyt Toivo-enoni kertoi joskus kun olin hyvin pieni. Hän oli alkoholisti.
Muumilaakson tarinoiden eräässä jaksossa kertoja sanoi alussa: Muumilaaksossa satoi sata mistaan.
Kuulin tuon, että "Muumilaaksossa satoi sata mistaa" ja luulin, että mista on jokin mittayksikkö.
Luulin, että pesunkestävä tarkoittaa kirjaimellisesti sitä, että kestää pesua. Johtui siitä, että joskus luin kirjasta, jossa oli Ankronikka-tarina, jossa Milla Magia muutti kolme karhukoplalaista Tupuksi, Hupuksi ja Lupuksi, jotta nämä hakisivat hänelle Roopen onnenlantin, että "hän on pesunkestävä ankanpoika" kun oli käynyt niin, että yksi Karhukoplan konnista olikin jäänyt vahingossa Roopen luo ja vastaavasti yksi oikeista ankanpojista oli lähtenyt Millan ja Karhukoplan mukaan kohti Vesuviusta ja tällä matkalla Milla muutti heidät takaisin mutta yksi heistä ei sitten muuttunutkaan miksikään. Karhukoplalaisethan inhoavat peseytymistä.
Hassuin uskomukseni lapsena oli se, että jotain yliluonnollista on olemassa.
Uskoin, että oli lottovoitto syntyä Suomeen.
Luulin, että vain tuhmilla pojilla on pippeli. Kilteillä pojilla on tietysti pimppi, niin kuin kaikilla kunnon ihmisillä :D
Luulin, että aikuiset ovat viisaita ja tekevät vain järkeviä, tarkoin harkittuja ratkaisuja.
Hyvänyön pusun jos jättää iholle tapahtuu pahoja asioita, joten pyyhin kädellä aina sen kohdan :D en tiedä mistä tämmönen uskomus.
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että vain tuhmilla pojilla on pippeli. Kilteillä pojilla on tietysti pimppi, niin kuin kaikilla kunnon ihmisillä :D
Ei kovin kaukana totuudesta. :D
Polkupyöräilijää kun katsoo kaukaa takaapäin, näyttää siltä, että polkimet tekevät ylös-alas-liikettä. Luulin siis että on kahdenlaisia polkupyöriä: joissa polkimet menevät ympyrää ja toiset joissa ylös-alas. (En muista kumman olisin halunnut. Mutta sain "perinteisen" :-)
Joskus 90-luvulla oli kaupoissa Afri-Cola-nimistä kolajuomaa ja luulin, että se liittyy Mikael Agricolaan.
Että suomenruotsalaiset on Ruotsista tulleiden jälkeläisiä. En tajunnut, että suurin osa polveutuu suomalaisista jotka vaihtoi kieltä Ruotsin vallan aikana.
Luulin, että muutun aasiksi, jos elän samalla tavalla kuin Pinokkiossa lapset, jotka vietiin huvipuistoon.
Vierailija kirjoitti:
Luulin pitkään, että kuninkaalliset pitävät kruunua päässään ja juhlavaatteita joka päivä ja pettymys oli suuri, kun kuulin, ettei näin olekaan :D Kuvittelin myös kauan, että aikuisten lomat ovat palkattomia. Ihmetys oli suuri, kun mietin, miksi lomalla olemisesta saa vielä rahaakin...
Mulla oli (kaiketi Disney-piirrettyjen takia) samantyylinen oletus prinsessoista; että he ovat aina nuoria ja kauniita, ja hämmästys oli suuri kun näin Englannin prinsessa Margaretin telkkarissa, ja hänhän näytti ihan mummoni ikäiseltä! Olin oikeesti ihan triggeröitymispisteessä, että WTF, ei tuo mummeli voi olla prinsessa!!!
Onko sellaista muilla, luulin ihan pienenä, että minulla oli kaksi äitiä. Toinen kiltti ja rakastava, toinen kireä ja hermostunut.
Että ruokailuveitsessä on jotain todella myrkyllistä tai muuta vaarallista, kun sitä ei missään nimessä pidä laittaa suuhun. Vanhemmat oli iskostaneet tehokkaasti mieleen ettei veistä pidä laittaa suuhun - eivät olleet väittäneet sen olevan vaarallinen, mutta itse olin alkanut kuvitella niin. Kokeilin veistä kielen päällä ensimmäisen kerran varmaan 12-vuotiaana.
Ajattelin myös että kauniin näköiset koirat, esim villakoirat, ovat tyttöjä ja sitten dobermannit poikia 😁
Kun lehdissä oli mainoksia kirjoista, esimerkiksi jostain kirjasta osa meni ns lehden ulkopuolelle, kuvittelin että lehteä kallistamalla näen miltä se loppuosa näyttää 😂😂
Ainiin ja kerran olimme menossa Tuuriin. Jotenkin sekosin, ja ajattelin että lähdemme Turkkiin ja kyselin äidiltä että "millaisia ihmisiä siellä on" jne. Äiti varmaan miettinyt mitä sekoilen 😁 Pettymys oli valtaisa kun näin sen Onnenkengän, "ai me tultiin tänne".
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kaikki televisio- ja radiolähetykset ovat suoria.
Niinhän ne ennen olivatkin. 50-luvulla vasta tulivat laitteet joilla ohjelmia voitiin tallentaa etukäteen ja lähettää eetteriin vasta myöhemmin.
Luulin pitkään, että vankilassa saa ruoaksi vain vettä ja leipää.