Hassuin uskomus, joka sinulla on ollut pienenä?
Mulla oli, että luulin kaikkien tyttöjen kantavan vauvaa masussa ja synnyttää sen automaattisesti sitten, kun on aikuinen. :D
Kommentit (2643)
Vierailija kirjoitti:
Luulin ihan tosissa että kun naisille alkaa kuukautiset niin ne kestää joka päivä :D:D Ja ei mitään hajua miksi mä luulin näin :D Ja kun mulla alkoivat niin äiti sanoi ettei ne kestä joka päivä ja selitti miten ne oikein toimii. Luojan kiitos että se ei ole totta, aikamoinen helpotus oli.
Vielä mä koko ajan epäilin tontuista ja yritin kuvitella miten ne tulee ikkunan läpi ja onko se edes mahdollista, jotenkin järki sanoi et ei ole.
Ai jaa, tuli mieleen vielä et jos musta tulee isona poliisi en joutu ikinä vankilaan. Miten poliisit saa olla vankilassa?
Semmonen, että maailma olisi voinut syntyä itsestään räjähtämällä.
Luulin suhteellisen vanhaksi asti, että hampaat vaihtuu kahteen kertaan, ehkä sen takia kun mulla niiden vaihtuminen kesti monen monta vuotta. Vähän oli outoa kuulla totuus. :D
Mulle oli pitkään ilmiselvää, että seksiä harrastavat ihmiset ovat tyhmiä tai jotenkin kieroutuneita. Seksin välityksellähän levisi sairauksia ja siitä saattoi tulla raskaaksi, mikä oli hirveää, koska sitten piti tehdä rangaistukseksi abortti. Myös tiesin, että tyttö menettää maineensa, jos suostuu seksiin, ja kaikki pojat haluavat sitä. Ne tytöt jotka suostuvat, ovat vajaitä älyltään.
Kukaan ei kertonut, että seksi ja rakkaus kuuluvat yhteen.
Kiitos kovasti, 70- ja 80-luvun alun seksuaalivalistus.
- Luulin, että kun kaupassa maksaa esim. satasella euron ostoksen niin saa takaisin sen satasen ja vielä 99€ päälle. (Olin matemaattisesti todella tyhmä lapsi.)
- Luulin myös, että presidentti saa kaiken ilmaiseksi kunhan vaan kävelee ravintolaan/kauppaan tm. ja ottaa mitä haluaa. :)
- Siskon kanssa pelättiin, että Iiro Viinanen (entinen valtiovarainministeri jota vihattiin, koska pahin lama osui hänen ministerikaudelleen) aiheuttaa sodan Suomessa.
Luulin, että kaikilla prinsessoilla on on pitkät, kiharat ja vaaleat hiukset, ja pukeutuvat ihaniin hörhelöluomuksiin. Oli totaalinen shokki kun näin prinsessa Dianan TV:ssä ja hänellä oli LYHYET hiukset! Maailmani musertui sinä päivänä. XD
Luulin, että ihmiset ovat mukavia. Luulin *tosi lapsellista*, että kaupungin vuokra-asunnot jaetaan oikeudenmukaisesti. Luulin paljon muutakin ns. normaalielämästä. Enpä luule enää! :(
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että kaikilla prinsessoilla on on pitkät, kiharat ja vaaleat hiukset, ja pukeutuvat ihaniin hörhelöluomuksiin. Oli totaalinen shokki kun näin prinsessa Dianan TV:ssä ja hänellä oli LYHYET hiukset! Maailmani musertui sinä päivänä. XD
ja me kaikki Hgin keskustan ns. paremman alueen pikkutytöt haluttiin heti leikkuuttaa pitkät hiukset dianakampauksiksi noiden häiden jälkeen! :D
Meillä oli pieni lasikantinen taulu, jossa luki "Hätätapauksessa riko lasi". Luulin, että jos tulee esim. tulipalo, lasi rikotaan ja tulee palokunta tms. Tosiasiassa se oli hupitaulu, jossa oli pieni valevekseli ja pieni lyijykynä. Näin kyllä ne, mutta jotenkin nelivuotiaana en kummastellut sisältöä vaan luulin, että mystisesti apu tulee. Olin varmaan nähnyt tv:stä että joskus rikottiin lasi sellaisesta palohälyttimestä (70-luvulla).
Luulin myös pienenä, että leijonat ovat uroksia ja tiikerit naaraita eli jotenkin samaa lajia. Vasta myöhemmin hoksasin, että on myös harjattomia naarasleijonia.
Isosiskoni huijasi minut kerran uskomaan, että kun laittaa juustonjuoksutinta kengänpohjiin, juoksee nopeammin.
Luulin utuisen egalitaarisesti että ihmiset olisivat samanlaisia tyhjiä tauluja, ja että ainoastaan istuttamalla heidät samanlaiseen ympäristöön, heistä tulisi samat arvot jakavia kosmopoliittisia kansalaisia. Olin täysin väärässä. Olin langennut rasistiseen ihmiskäsityksen irvikuvaan. Nyttemmin silmäni ovat auenneet.
Vierailija kirjoitti:
Isällä oli tapana hokea tällaista, että myö mennään kaupunginhotelliin. En edes tiedä, mihin se perustui. Kun ensimmäisen kerran kuulin isän sanovan sen, luulin, että oikeasti menemme hotelliin ja olin niin innoissani hetken.
Mitä se sitten tarkoitti?
Michael Jackson otti kauneusleikkauksia, koska oli kateellinen Janet siskolleen ja halusi näyttää häneltä. :D
Luulin että armeejaan (eli varusmiespalvelukseen) meneminen tarkoitti sotaan menemistä.
Uskoin pienenä että voin pysyä ikuisesti lapsena. Olin varma että mulle ei ala kuukautisia. Myöhemmin teininä uskoin että en ikinä liho, mutta toisin kävi.
Uskoin että jos olen ilman silmälaseja tai pidän vanhempien lukulaseja päässä ennen näön testausta, niin näen paremmin ja en saa taas vahvempia laseja.
Luulin että maailmassa on vain n. Kymmenkunta valtiota. Tiesin pohjoismaat, venäjän, kiinan, pari euroopan maata, mutta luulin, että esim. afrikka ja etelä-amerikka ovat valtioita. Olin kyllä kuullut myös pienempien maiden nimiä, mutta luulin että ne ovat kaupunkeja tai kuntia. Ihmettelin että miten joku pieni suomi pärjää näiden jättiläismaiden rinnalla.
Uskoin alakoulussa, kiitos koulun hammasvalistuksen, että mun hampaat heiluu ja on kohta tippumassa suusta.
Uskoin että rapu voi käydä jalkaan kiinni, kun ui järvessä. Niimpä halusin uida vain niin syvässä vedessä että ei varmasti ota jalat pohjaan. Vieläkin tykkään syvästä vedestä, järven pohjat inhottaa ja pelottaa että jokin oksa tai vastaava koskettaa kun ui.
Katson tv:stä Kivikasvojen vampyyrisketsin tms ja uskoin hetken aikaa että mun vanhemmat onkin oikeasti vampyyreita 😁 Uneton yö tuli.
Luulin ihan tosissa että kun naisille alkaa kuukautiset niin ne kestää joka päivä :D:D Ja ei mitään hajua miksi mä luulin näin :D Ja kun mulla alkoivat niin äiti sanoi ettei ne kestä joka päivä ja selitti miten ne oikein toimii. Luojan kiitos että se ei ole totta, aikamoinen helpotus oli.
Vielä mä koko ajan epäilin tontuista ja yritin kuvitella miten ne tulee ikkunan läpi ja onko se edes mahdollista, jotenkin järki sanoi et ei ole.