Kuinka tarkka olette autonne siisteydestä?
Onko teillä tärkeää pitää puhtaana auton sisätilat vai keräättekö roskaa autoon? Kuinka usein siivoatte autonne? Mitä ajattelette sotkuisesta autosta jonne on kertynyt turhaa tavaraa?
Kommentit (42)
Olen todella tarkka autoni siisteydestä ja puhtaudesta. Sama pätee asuntooni. Inhoan likaisia ja sotkuisia autoja. Siivoan/pesen autoni tarpeen mukaan. N37
Olen lähes neuroottinen auton siisteyden suhteen. Auton näytöt puhdistan näytölle tarkoitetulla liinalla lähes joka päivä kun autossa istuessa on luppoaikaa. Rikkaimurilla auton pikaimurointi noin joka toinen päivä, samoin pölyjen pyyhintä kojelaudalta jne. Kengänjäljet ovissa puhdistan aineen ja mikrokuituliinan avulla noin kerran viikkoon. Tarkempi siivous sitten noin joka toinen viikko jolloin otan auton kangasmatot pois ja imuroin huolella sisällä ja mattojen alustat kunnon imuria käyttäen. Sisäikkunoiden puhdistus ainoa homma joka lienee inhokkini joten se tulee tehtyä korkeintaan kerran kuussa. Sanomattakin selvää on ettei mitään roskia tai muutakaan ylimääräistä autoon koskaan jää kun sieltä poistutaan.
Mulla taas on joku fiksaatio siihen, että en yhtään kestä, jos auto on ulkopuolelta kurainen. Oikein ällötyttää liikenteessä niin likaiset autot, että joskus ei ees rekkaria nää. En ymmärrä näitä likaisilla autoilla ajajia. Johan jo maalipinta menee pilalle, kun auto on pitkään pesemättä.
Käyn pesemässä auton noin 2 viikon välein. Ehkä kerran kuussa tai noin 2 kk välein otan kalliimman vahapesun.
Joskus karsealla kurakelillä saatan pestä jopa viikon välein.
Autoni on kauniin punainen ja kaikki kura ja loska on vain no no.
Roskat auton sisällä vien pois joka ikinen kerta, kun autostani poistun.
Yleensä pudotan nenäliinat, karkkipaperit sun muut mitä nyt tulee, niin ostoskeskuksen tai kaupan roskikseen kätevästi. En siedä myöskään roskia auton sisäpuolella.
Ja jooh, oon ajanu autoa reilu 20 vuotta ja on oma auto.
Hyvin tärkeää on siisteys. Kukaan, joka ei ensin pese käsiään ja jalkojaan, pukeudu puhtaisiin vaatteisiin ei pääse kyytiin. Autossa syöminen ja juominen on kielettyä, eikä purkkaa saa purra. Autossani ei ole rahtiosastoa eikä se ole tarkoitettu eläinkuljetuksiin. Jos joku onnistuu näitä sääntöjä rikkomaan, tulee lasku recondista. Sivistyneet, käyttäytymään oppineet matkaajat ovat tervetulleita.
Jos jollakin on ylipääsemätön tarve tyydyttää lastejaan, voin pysähtyä pitkillä matkoilla 10-15min ajaksi sopivaan paikkaan, jossa voi jaloitella ja syödä vaikka hernekeittoa. Tarkoitusta vartyen tavaratilassa on kokoontaitettava pöytä ja tuolit, samoin muutama sateenvarjo.
Jos asiasta sovitaan, pysähtyminen on mahdollista myös lyhyillä matkoilla, kuten Helsinki-Tampere tai Helsinki-Turku. Viimemainittu matka on jo niin lyhyt, ettei sitä lyhyempää kannata edes tehdä. Jos tuntuisi, että kannattaa, on paras harkita uudestaa.
Mielimatkojen pituus on noin 450-600km päivässä. En halua käyttää koko päivää autossa istumiseen, joten pitempi matka vaatii yöpymisen, koska, kuten mainitsin, haluan tehdä muutakin, kuin ajaa. kuitenkin pidän puhtaalla autolla ajamisesta, kun se on muutenkin hyvässä kunnossa. Kaikenlaisesta turhasta lyxistä en piittaa, hyvä auto, perusvarusteet+ muutama tarkkaan harkittu lisävaruste, niin matkanteko on nautinto.
Nopeusrajoituksia noudattaen, valppaana liikenteessä, onnellisena turvallisesti perille!
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on joku fiksaatio siihen, että en yhtään kestä, jos auto on ulkopuolelta kurainen. Oikein ällötyttää liikenteessä niin likaiset autot, että joskus ei ees rekkaria nää. En ymmärrä näitä likaisilla autoilla ajajia. Johan jo maalipinta menee pilalle, kun auto on pitkään pesemättä.
Käyn pesemässä auton noin 2 viikon välein. Ehkä kerran kuussa tai noin 2 kk välein otan kalliimman vahapesun.
Joskus karsealla kurakelillä saatan pestä jopa viikon välein.
Autoni on kauniin punainen ja kaikki kura ja loska on vain no no.
Roskat auton sisällä vien pois joka ikinen kerta, kun autostani poistun.
Yleensä pudotan nenäliinat, karkkipaperit sun muut mitä nyt tulee, niin ostoskeskuksen tai kaupan roskikseen kätevästi. En siedä myöskään roskia auton sisäpuolella.
Ja jooh, oon ajanu autoa reilu 20 vuotta ja on oma auto.
Minä pesen autoni käsin ynnä korkeapainepesurilla, kerran kuukaudessa, paitsi ikkunat, valot ja rekkarit, ne useammin ja aina tarpeen vaatiessa. Sisätilat imuroin kolme -neljä kertaa vuodessa. Korkeapaineessa käytän Husqvarna tvättvax toisella pesukierroksella, eka kierros vahatta. Siis joka pesukerta sisältää kaksi kierrosta korkeapaineella.
Minä en syö enkä juo autossa, niin sinne ei tule roskiakaan. En edes muista, milloin olen auton siivonnut kunnolla. Lasit pesen sisäpuolelta, kun ne näyttää kaipaavan puhdistamista ja samalla pyyhkäisen maskin päältä. Vietän aikani muualla kuin autossa, autolla liikun vain pakolliset.
Harrasteauto viimeisen päälle, käyttöautolla ei niin väliä.
Liikun sillä pakolliset muusta ei väliä. Kun likaantuu niin pahasti ettei enää kulje, vaihdan uuteen.
Saatan jopa kerran vuoteen imuroida sisältä ja pyrin pesemään ja vahaamaankin ulkoapäin syksyllä niin lumi irtoaa paremmin. Muuten autot on mulla välttämätön paha kulkineena.
En siivoa/pese itse. Käytän pesulassa silloin tällöin ja tähän kuuluu myös siivoaminen sisältä. Eli kyllä, autoni on lähes aina siisti.
Pesen <a href="https://siivousvinkki.fi/auton-sisatilat/">auton sisältä</a> 1-2 kertaa vuodessa
Pidän autoni siistinä mutta
ei se Mersu mikään pyha peltilehma ole.
Imurointi ja pesu ehkä joka toinen vuosi. On karkkipaperia ja hampparikäärettä ja pölyä ja vaikka mitä.
Se on käyttöauto eikä mikään esittelykapine.
Kokonaan siivoan keväällä ja syksyllä. Matot puistelen ja pölyt pyyhin useammin. Roskat kerään heti pois jos niitä tulee. Mun autossa ei syödä mitään ja juodaankin vain tosi pitkillä matkoilla. Et aika siistinä tuo pysyy. Eikä autossa säilytetä mitään ylimääräistä tavaraa.
Då man inte använder sin bil som någon korvkiosk hålls den ren och fri från oönskade odörer samt klott. En gång per år går bilarna på rengöring och vaxning. Resten av tiden räcker det med att torka av damm då och då.
Karkkipapereita välillämpoistelen ovitaskuista ja ehkä vuosittain imuroin. Ikkunat putsaan sisältä tosi tarkkaan.
Kolme kertaa kesässä pesen auton - toukokuussa talven lika pois, heinäkuussa muuten vaan ja syyskuussq talvipesu ja silikonit ovitiivisteisiin. Talvi mennään likaisella autolla.
Auton pesu kestää 2h - tehopesu tahroille, vannepesu vanteille, sitten pesuvaha tavallinen vahaa ja lopulta keraaminen vaha.
Vierailija kirjoitti:
Imurointi ja pesu ehkä joka toinen vuosi. On karkkipaperia ja hampparikäärettä ja pölyä ja vaikka mitä.
Se on käyttöauto eikä mikään esittelykapine.
Kuulostaa ennemminkin liikkuvalta roskikselta.
Kotikin on sulle varmaan vain paikka missä käydään olemassa.