Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naaman liikahikoilu!

Vierailija
25.07.2016 |

Kärsiikö joku muu samasta ongelmasta? Mitä olette tehneet?

Mulla naama saattaa tulla aivan märäksi jos vaikka kiiruhdan bussipysäkille. Sitten saa olla korjaamassa meikkiä.

Inhottavaa, kun kotona saa laitettua hyvän meikin, ja joskus jo bussissa pitää korjailla sitä, eli taputella kasvot kuivaksi paperilla, lisätä puuteria, valokynää, kulmakynää. .Luomiväriä en voi käyttää. Baarissa olen joskus käyttänyt vedenkestävää maskeerauspuuteria, jolloin meikki pysyi paikallaan, mutta hiki tuli silti ihon pinnalle.

Jos liikun reippaasti, hikeä saattaa tulla niin paljon päästä ja kasvoista, että musta valuu hikitippoja lattialle.

Tietysti muukin kroppa hikoaa, kuten selkä ja kainalot. Kainaloissa on pakko käyttää Abaolut Torria, jos haluaa pysyä kuivana tavallisen työpäivän. Tämä varmaan pahentaa naamahikoilua, koska jostain sen hien on läpi puskettava?

En tiedä mistä liikahikoilu johtuu. Olen ihan normaalipainoinen ja -kuntoinen. Kasvojeni iho on alkaa helposti kiillellä muutenkin, en tiedä onko ihotyyppini rasvainen vai sekaiho.
Mitä tehdä? :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kirjoittaja #3 kanssa: kilpirauhanen kannattaa tarkistuttaa! Minulla tuo yletön hikoileminen oli ensimmäinen oire, mutta en osannut yhdistää sitä kilpirauhaseen. Vasta muut oireet johtivat oikeille jäljille.

Mitä muita oireita sulla oli? Oliko sulla henkisesti paha olla vai pelkästään fyysisesti?

Sydämen rytmihäiriöitä (flimmeri), jotka loppuivat kun kilpparilääkitys saatiin kuntoon. Henkisesti olen aika ahdistunut ja se ei ole muuttunut miksikään, valitettavasti.

Vierailija
22/50 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka olette vastanneet.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Edelleen oireilee mm. väsymyksenä ja hiustenlähtönä, vaikka on lääkitys ja arvot ihan ok. On omituista, että hikoilen näin, kun yksi vajaatoiminnan oireista on vähentynyt hikoilu!

Absolut Torria en ole uskaltanut käyttää kasvoille, mutta munkin tosiaan tekisi mieli. Triple drystä en ole kuullutkaan, pitääkin tutusta siihen.

Ap

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja hikoilen naamasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.mobile/?ObjectPath=/Shops/… Pistäkäähän kaikki vaivasta kärsivät tämä kokeiluun. Saa levittää myös kasvoille ja toimii ainakin minulla :)

Vierailija
24/50 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että kofeiini ja mausteet vaikuttaa yleensä, mutta hikoilukin on geneettistä.

Toiset vaan hikoilee päästään ja kasvoistaan, toiset kainaloistaan tai jaloistaan.

Mun pää on märkänä - hiuspohja ja kasvot - heti kun lämpötila ylittää 18 astetta. Samoin oli äidilläni ja isoäidilläni.

Minäkö täällä kirjoitan? :) Sama oli myös minun äidinäitini ja äitini kanssa. Molemmilla oli hyvä iho, eikä juurikaan ryppyjä edes vanhana. Toivon itselleni yhtä hyvää onnea ja lohduttaudun sillä, ettei tämä iho ainakaan kuiva ole, niin paljon puskee nestettä läpi... Meillä on sisälämpötila nyt +27, pesin äsken kasvoni neljännen kerran tänään. Suihkun lisäksi.

Vierailija
25/50 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varsinkin kesällä ja liikunnan aikana hikoilen ihan kauheasti naamasta ja päästä, kaulalle valuu hikinoroja ja käsitaipeet on ihan nihkeät. Ihan normaalia vissiin, mutta kieltämättä ärsyttävää. Vältän hikiliikuntaa, ellen tiedä pääseväni samantien suihkuun. Talvisin on helpompaa, palelen pakkasessa, eli en talvisin varsinaisesti liikahikoile. Liikkuessa tulee kuuma kyllä toppatakissa, mutta ohuemmalla taas en tarkene, jos joudun yhtään seisomaan.

Kainalohikoilu on mulla ihan normaali, mutta tuntuu, että hikoilen päästäni enemmän kuin moni muu. Naama myös muuttuu punaiseksi liikunnasta ja hikoilusta, kun muilla näyttää naaman väri pysyvän suht normaalina, tai pieni punoitus ainakin talttuu pian.

Vierailija
26/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille jotka olette vastanneet.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Edelleen oireilee mm. väsymyksenä ja hiustenlähtönä, vaikka on lääkitys ja arvot ihan ok. On omituista, että hikoilen näin, kun yksi vajaatoiminnan oireista on vähentynyt hikoilu!

Absolut Torria en ole uskaltanut käyttää kasvoille, mutta munkin tosiaan tekisi mieli. Triple drystä en ole kuullutkaan, pitääkin tutusta siihen.

Ap

Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja hikoilen naamasta.

Sama juttu, kilpirauhasen vajaatoiminta, naamahikoilua runsaasti.

Vierailija
27/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina hikoillut helteessä naamasta paljon. Ei ole mitään vikaa kilpirauhasarvoissa. 

Mutta olen löytänyt kyllä meikkituotteet, jotka kestää hikoilun. Esim. käyttämäni YSL:n vedenkestämän meikkivoiteen päältä hien voi vain taputella pois kuten paljailta kasvoilta, eikä meikki liiku mihinkään. Samoin mulla on käytössä silmämeikkiin tuotteita jotka on vedenkestäviä ja kestää jonkin verran myös ihorasvaa (mulla kuumassa rasvoittuukin iho). 

Vierailija
28/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tullut sama vaiva viimeisen kahden vuoden aikana. Tosin voi johtua iästä, sillä olen lähes 50-vuotias. Ihan kauheeta kun töissä ihmisten parissa ja pienikin lämpötilan tai kosteuden muutos saa aikaan ihan tajuttoman kasvo- ja päänahkahikoilun. Kainaloista en ole koskaan hikoillut ollenkaan, enkä oikeastaan vieläkään. En ole muutenkaan juurikaan hikoillut aiemmin.

Olen mittauttanut kilpirauhasarvot kahdesti ja ovat olleet ok. Tosin en pariin vuoteen niitä ole mittauttanut, joten olisi ehkä syytä.

En oikeasti kestä tätä enää. Hävettää ihan hirveästi ja ahdistaa, kun näyttää saunassa käyneeltä ja tukka menee sekaisin vaikka kuinka aamulla laittaa itseään ihmisen näköiseksi:(

Vierailija
29/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin tästä. Nyt kesällä hävettää käydä kaupassakin koska jo ihan lyhyen kävelyn jälkeen naama on hikinen. Pidempään kävellessä se on litimärkä ja kirkkaanpunainen. Tosi noloa kun sitä ei voi millään peittää ja hiuksetkin kastuu ja liimantuu naamaan. Absolut torrikaan ei auta. Hikoilen kyllä myös niskasta ja selästä ja kainaloistakin mutta kainalot hoituu Absolut torrilla ja selän hikoilua ei onneksi muut niin näe.

Vierailija
30/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hikoaa nenänalus tippumalla eli se iho, ei nenä vuoda. Mikähän siinäkin.

Vierailija
31/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää olla nenäliina tai pyyheliina käden ulottuvilla, varsinkin näin helteillä.  Huojentavaa kuulla , että on kohtalotovereita.  Sauna ja sen päälle olut tai siideri, niin voi sitä jälkihikoilun määrää juuri naamasta.

Vierailija
32/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös! Jalat eivät hikoile laisinkaan, kainalot hyvin vähän, mutta kasvot ja pää senkin edestä. Onhan tämä kyllä tuskallista! 

Vierailija
33/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla hikoaa nenänalus tippumalla eli se iho, ei nenä vuoda. Mikähän siinäkin.

Minulla hikoilee myös tuo nenän ja huulen välinen alue eli siitä tulee pisaroita läpi. Kolmatta vuotta jo.

Toisaalta minulla on botuliinia otsassa ja lähinnä silmien välissä ja ohimoilla, laitettu migreenin takia (aine suoristaa vähän ryppyjä samalla, mikä tietty hyvä), eli niistä otsa-alueen kohdista ei hikoile johon botuliinia pistettu, mutta tulevatkohan ne pisarat siksi tuosta nenän alta läpi kun eivät pääse otsasta botuliinin takaa? :D

Vierailija
34/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joilla ainoastaan toinen kainalo haiskahtaa vähän hielle? Minulla haisee vain oikea kainalo jos hikoilen voimakkaasti, vasen ei ikinä. Mikäköhän tuossakin on.....?

Vierailija
35/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita joilla ainoastaan toinen kainalo haiskahtaa vähän hielle? Minulla haisee vain oikea kainalo jos hikoilen voimakkaasti, vasen ei ikinä. Mikäköhän tuossakin on.....?

Täällä myös oikeasta kainalosta helpommin haiskahtava. ;D  

Vierailija
36/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hikoilen voimakkaasti kasvoista, ensimmäisenä ylähuulesta ja leuasta. Todella noloa, tuota kun ei pysty mitenkään peittämään.

Inhoan kesää ja kuumuutta vaivani takia.

Vierailija
37/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko talkki? :)

Vierailija
38/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös oikeasta kainalosta helpommin haiskahtava. ;D  

Mikäköhän tässä oikein on? Sydän pumppaa vasemmalla ja pitää vasemman kainalon virkeänä, kun taas oikea jää varjoon ja alkaa haiseen? :DDD

Vierailija
39/50 |
02.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin joskus jonkun amerikkalaisen näytelmäopettajan vinkin että jos naama hikoilee joistakin kohtaa kuten ylähuulen päältä, niin sellaiseen kohtaan kannattaa sipaista vähän deororanttia tai antiperspiranttia. Pitääkin kokeilla! 

Vierailija
40/50 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on vanha topikki niin pistän silti omat "apuni".  ite kun lopetin tupakoinnin ja kofeiinin käytön niin helpotti hieman tää, samassa yhteydessä putos painokin kun aloitin kävelemisen, joka varmaan myös helpottaa. edellämainitut on stimulantteja, ja ainakin omassa tapauksessa tää hikoilu aiheuttaa noidankehän jossa se pahenee kun huomaa et alkaa hikeä ilmestyä, koska stimulantit vaikuttaa ääreisverenkiertoon  ja tietty henkiseen tilaankin, et voi ahdistua helpommin ja käy muutenkin kierroksilla.

Ei tää vaiva kokonaan ole kadonnut, mut helpottanut kummasti, ja on vielä psyykkisellä puolella parantamista, eli pitää päästä eroon hikoilun aiheuttamasta häpeästä, koska se pahentaa tilaa huomattavasti kun tulee se "voi ei nyt tunnen hikoilun alkavan voi ei voi ei minne pääsen piiloon" niin keho menee ns. taistele-tai-pakene tilaan ja se pahentaa hikoilua.

Noiden lisäks oon ottanut mukaan aina pienen "hikirätin" jolla elegantisti tarpeen tullen taputtelen kasvoja, huomasin että se on paljon parempi kun pyyhkiä käsivarsiin tai jotain vastaavaa, kun se tuntui jotenkin paljon pahemmalta "muiden silmissä".

Ja viimeseksi, pitää vaan hyväksyä että ok, meikällä kasvot hikoilee helposti ja se on ainakin toistaseks osa minua, minkäs teet jos ei kohtuulliset varokeinot auta. En minä ainakaan aio lopun elämääni paeta ja hävetä vain sen takia että "vähän" hikeä pukkaa. Jos joku sen takia ei haluu hengailla minun kanssa niin en varmaan paljoa menetä. Helpommin sanottu kuin tehty, mut ajan mittaan oon varma että onnistun.

Ja painoakin voin vielä pudottaa, ja olen varma että se auttaa myöskin.