Äiti takavarikoi älypuhelimeni kun en halunnut kerätä hänen kanssaan marjoja
Meillä siis monta puskaa marjaa täynnä. Minua ei huvittanut kerätä vaan olin mielummin puhelimella. äiti kiskaisi puhelimen kädestäni ja sanoi että niin kauan kun elän hänen kattonsa alla niin minun täytyy myös osallistua töihin.
Onko muidenkin mielestä natseilua, jos ei samalla sekunnilla äidin käskystä ala kerätä marjoja niin otetaan puhelin pois?
Kommentit (95)
Kerätköön itse marjansa kun on ne hankkinut. Ei voi pakottaa.
Äiti rauhoittui ja sain puhelimen takaisin. Sovimme että kunhan iltaan mennessä kerään vaaditun määrän niin asia on kunnossa. Myönnän tässä kohtaa omankin mokani että hän sai kolme kertaa ensin pyytää enkä reagoinut.
Ps. minä en ole kirjoittanut noita "äitini ei ole minulle auktoriteetti" viestejä vaan joku muu.
T. Alkuperäinen Ap
En olisi kerännyt. Olisit sanonut että sua ei orjuuteta.
Niin, perheenjäsenten ei tarvitse osallistua kodin töihin. Kaikkea kivaa pitää saada, vaikka ei ole edes välttämätöntä, mutta hommia ei tarvitse tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, perheenjäsenten ei tarvitse osallistua kodin töihin. Kaikkea kivaa pitää saada, vaikka ei ole edes välttämätöntä, mutta hommia ei tarvitse tehdä.
Mitään kivaa ei kyllä saatu.
t.se joka kirjoitti ne paska äiti auktoriteetti -viestit
Vierailija kirjoitti:
Kerätköön itse marjansa kun on ne hankkinut. Ei voi pakottaa.
Ja äiti voi sun puhelimen itse hajottaa kirveellä jos on sen itse hankkinut. Sinä et voi muuhun pakottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat."
T. Veemäinen sananparsia viljelevä täti
Söösötä vaan sanaparttasi, mutta se tekee sinusta vain paskan äitinä. Luulet, ettet ole, mutta kyllä sä oot. Epäreilu ja kusinen paska. Sä olet se, jota kukaan ei halua tavata vanhainkodissa. Ei sillä, että ehkä laskisitkaan sen varaan, mutta älä kuvittele tekeväsi tuollaisella käytöksellä lapsellesi palvelusta. Karhunpalveluksen sä teet, jos sä revit puhelimen lapsesi kädestä. Siitä oli nyt kysymys. Ei niistä vitun marjoista. Ehkä ap:kin poimisi mielellään, jos hänen äitinsä ei olisi tuollainen kusipää.
Mene kasvamaan! Sinä et ole aikuinen!
SINÄ et ole aikuinen jos puolustat tuollaista äitiä.
Äiti toimi täysin oikein.
EI toiminut! Vai saako SINUN lapsesi repiä kaverinsa kädestä kännykän? Onko se sinulle hyväksyttävää käytöstä? Jos ei, niin kerropa miksi se olisi sitä tälle "äidille"?
Ei tietenkään lapsi/nuori voi kenenkään kädestä repiä puhelinta, sillä häneltä ei voi edes odottaa sellaista kypsyyttä ja ymmärrystä teon seurauksista, saati, että olisi teoistaan juridisesti vastuussa.
Puhelimen voi ottaa huoletta lapsen/nuoren kädestä äiti - lapsen holhooja ja viranomaiset - opettaja, poliisi, sos.työntekijät jne. Ja näin tapahtuu lähes aina, eikä siinä kukaan kysy oikeuksien perään, koska laki antaa siihen oikeuden.
Ja jos äitiä ei totella... aina voi pyytää virka-apua ja soittaa poliisit ja sossu-täti paikalle, he kyllä tietävät jatkotoimenpiteistä ja ehkä nuoren mieli on jo muuttunut siinä vaiheessa.
Kuule oma äitini oli sellainen, ettei se kehdannut soittaa sossua paikalle, koska tiesi, että hän se ilkeä oli. Ja ettei mua ois haitannut soittaa poliisi ja sossu paikall, koska nuoren väärinkohteleminen on henkistä väkivaltaa, se taas, että nuori kostaa sen olemalla tottlematta EI OLE. Joten ERITTÄINKIN mielellään olisi voinut soittaa mainitsemillesi tahoille, mutta eipä sillä ämmällä oma pokka kestänyt, kun tiesi olevansa se syyllinen alitajunnassaan. Mistä me tiedämme, vaikka aloittajan kotona olisi aivan sama tilanne; nuoren olot PARANISIVAT sossujen puuttuessa peliin? Mietipä sitä. Lastenkasvatus ei ole mikään rankaisemiskilpailu ja SOSSU tietää tämän, jos sinä et.
Harmi, ettet soittanut. Olisit saanut apua eikä tarvitsisi purkaa täällä pahaa oloaan. Tunnut elävän aika voimakkaasti omaa elämääsi uudelleen täällä jonkun tuntemattoman kertomuksen herättäessä raivokkaat tunteesi. Toivottavasti sulla on joku turvallinen aikuinen, jolle voit purkaa näitä asioita jotka sua hiertävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään kivaa ei kyllä saatu.
t.se joka kirjoitti ne paska äiti auktoriteetti -viestit
Niitä puuttuvia rajojasi yhä kipuilet ja kaipaat. *halaus*
Natsit ois laittanut Auswitchiin kasvamaan
Äiti maksaakännykän kuluinen, siinä sulle vakukille miettimistä. Sääli että äitisi on saanut noin henkisesti jälkeenjääneen lapsen joka aivan vapaasti oksentaa pahaa oloaan somessa..
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa kun nuorena sitä vielä tietää, miten haluaa elää. Sitten vanhemmat yrittävät kitkeä sen nuoresta pois. Jos ap ei halua elää keräten pahoja marjoja puskista niin se on minusta ihan hyvä valinta. Pääasia on, ettei omaa itsenäisyyttä viedä. Tietty vastuullisuutta pitää opettaa, että teidäthän mistä ruokasi, asunnon ym. saat, ne eivät tipu lahjana taivaasta, mutta noin muuten. Miksi niitä ikäviä asioita on muuten pakko aina tehdä?
Elämä vaan menee niin, että ikäviä asioita on jatkuvasti pakko tehdä, että saa kivoja asioita. Jos ei tee ikäviä asioita, ei saa kivoja asioita - tai vielä pahempaa - niistä joutuu luopumaan.
Jos lapsi ei opi tekemään puuduttavia, ikäviä, tylsiä asioita, jää ymmärrys tarpeiden tyydyttämisen lykkäämisen välttämättömyydestä puuttumaan. Varsinkin ikävystyttäviä, pitkästyttäviä ja puuduttavia asioita on jaksettava tehdä - ja vieläpä uudestaan ja uudestaan - että lopulta saa palkkion. Tästä johtuen moni pianon (tai jonkun muun soittimen) soittaja on pärjännyt opinnoissa ja elämässä: on jaksettava harjoitella ja vääntää niitä samoja tylsiä klassisia pianokappaleita tunnista, päivästä ja viikosta toiseen, että osaa ne täydellisesti. Kun on oppinut oppimaan, taistellut sisäiset taistelunsa tylsistymistä vastaan ja oppinut _todella_ näkemään vaivaa tavoittaakseen täydellisen suorituksen, pärjää miltei missä tahansa opinnoissa, jos on muuten normaaleilla henkisillä ominaisuuksilla varustettu.
Myös marjojenpoiminta on oikein hieno harrastus tällaisen asian opetteluun. Jos olisin ap:n äiti, sulkisin häneltä liittymän, ja kehottaisin lunastamaan tulevan vuoden liittymärahat vain ja ainoastaan marjojenpoiminnalla: mustikoista 5€/kg ja puutarhamarjoista 2€/kg. Jos ei poimi tarpeeksi, ei liittymälaskujakaan makseta. Sitten kun pakastin on täynnä, saa puhelimella leikkiminen jatkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mee sinne puskaan nyt heti
Miksi vitussa? Ei mun äiti oo mulle mikään auktoriteetti.
Tuollainen penikka lähtisi meiltä pihalle niskaperseotteella niin että jalat ei ottaisi lattiaan. Jos ei kelpaa niin täällä ei ole mikään pakko olla elätettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä asiassa kyllä AP:n puolella. Marjapuskat eivät edes kuulosta miltään välttämättömältä kotityöltä versus roskien vienti tai astioiden pesu, vaan ihan tietoisesti hankitulta ekstratyöltä, jonka voisi hoitaa sen homman riesoikseen hankkinut.
Äkypyhelin ei myöskään ole sellainen välttmättömyys mitä vanhempien tarvii lapselle ylläpitää. Ruoka, vaatteet, hygienia ja asianmukaiset tilat nukkumiseen ja läksyjen tekemiseen riittää.
Kakaralle sitten koko talvi puuro ilman marjoja.
Anna sen ap hakata sua lisää ja tee sä sitten ilmo lasuun. Saadaan sinunkin äidillesi RANGAISTUS :D