Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti takavarikoi älypuhelimeni kun en halunnut kerätä hänen kanssaan marjoja

Vierailija
25.07.2016 |

Meillä siis monta puskaa marjaa täynnä. Minua ei huvittanut kerätä vaan olin mielummin puhelimella. äiti kiskaisi puhelimen kädestäni ja sanoi että niin kauan kun elän hänen kattonsa alla niin minun täytyy myös osallistua töihin.

Onko muidenkin mielestä natseilua, jos ei samalla sekunnilla äidin käskystä ala kerätä marjoja niin otetaan puhelin pois?

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksitäänkö porukalla, miten tuollaista äitiä voisi vähän "kouluttaa", joka repii lapselta puhelimen kädestä? Mikä olis sopiva rangaistus sille? :D

Sellainen, josta se tajuaisi mulkkuutensa, mutta kostajaa ei voisi enää rangaista? Duudsoneilla oli täh

N aina jotain hyviä. Esim. ap voisi istua pipo päässä ruokapöydässä, tai tehdä jotain muuta, mistä äidin pinna kiristyy, mutta joka on makuasia, eikä tekijää voida tuomita. Mikä ap sun äitiä ärsyttää?

Äiti määrää talossa ei lapset.

Vierailija
42/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ap:n puolella. Onneks omat vanhemmat ei koskaan pakottanut mihinkään omiin hommiinsa.

Pihamarjojen keruu ei ole "äidin omia hommia" vaan koskee koko ruokakuntaa.

Eikä koske, miksi sen pitäisi muita koskea? Oksennusmarjat. Ei meillä käy lapset kaupassakaan.

Sitten ne ei syökkään

Meillä rakastetaan lapsia niin paljon, että heille annetaan ruokaa. Varsinkin jos oma käytös on ollut ap:n äidin käytöksen tasoa. Sitä ei panna lasten viaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat."

T. Veemäinen sananparsia viljelevä täti

Söösötä vaan sanaparttasi, mutta se tekee sinusta vain paskan äitinä. Luulet, ettet ole, mutta kyllä sä oot. Epäreilu ja kusinen paska. Sä olet se, jota kukaan ei halua tavata vanhainkodissa. Ei sillä, että ehkä laskisitkaan sen varaan, mutta älä kuvittele tekeväsi tuollaisella käytöksellä lapsellesi palvelusta. Karhunpalveluksen sä teet, jos sä revit puhelimen lapsesi kädestä. Siitä oli nyt kysymys. Ei niistä vitun marjoista. Ehkä ap:kin poimisi mielellään, jos hänen äitinsä ei olisi tuollainen kusipää.

Mene kasvamaan! Sinä et ole aikuinen!

SINÄ et ole aikuinen jos puolustat tuollaista äitiä.

Vierailija
44/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt ap laputtamassa äidin auton kaikki lasit, tuulilasin, sivulasit ja takalasin, post-it lapuilla kun se on menossa töihin. Se joutuu ensin repimään kaikki laput irti ja jos teillä on oma piha, niin ei halua sinne roskia niin keräämään ne vielä talteenkin 8)

Lopeta toi lapsellinen provoaminen.

Poliisit saat perääsi tuollaisesta. Jos on 16 tai yli niin saa rikossyytteen ja joutuu lastenkotiin jos ali niin joutuu suoraan lastenkotiin.

Vierailija
45/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitäänkö porukalla, miten tuollaista äitiä voisi vähän "kouluttaa", joka repii lapselta puhelimen kädestä? Mikä olis sopiva rangaistus sille? :D

Sellainen, josta se tajuaisi mulkkuutensa, mutta kostajaa ei voisi enää rangaista? Duudsoneilla oli täh

N aina jotain hyviä. Esim. ap voisi istua pipo päässä ruokapöydässä, tai tehdä jotain muuta, mistä äidin pinna kiristyy, mutta joka on makuasia, eikä tekijää voida tuomita. Mikä ap sun äitiä ärsyttää?

Meillä ei kukaan pyri määräilemään ketään. Se on henkistä väkivaltaa. Lapsia pitää kohdella yhtä hyvin kuin aikuisia. Ja jos siinä mättää, niin sitä ei pidä vierittää lasten syyksi.

Vierailija
46/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös ap:n puolella. Onneks omat vanhemmat ei koskaan pakottanut mihinkään omiin hommiinsa.

Eikä koske, miksi sen pitäisi muita koskea? Oksennusmarjat. Ei meillä käy lapset kaupassakaan.

Sitten ne ei syökkään

Meillä rakastetaan lapsia niin paljon, että heille annetaan ruokaa. Varsinkin jos oma käytös on ollut ap:n äidin käytöksen tasoa. Sitä ei panna lasten viaksi.

Lapset tekevät mitä äiti sanoo. Silloin kuin äiti sanoo.

Niihin kuuluu kaikki kotityöt myös marjojenpoiminta ja kaupassakäynti

Vierailija
47/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt ap laputtamassa äidin auton kaikki lasit, tuulilasin, sivulasit ja takalasin, post-it lapuilla kun se on menossa töihin. Se joutuu ensin repimään kaikki laput irti ja jos teillä on oma piha, niin ei halua sinne roskia niin keräämään ne vielä talteenkin 8)

Lopeta toi lapsellinen provoaminen.

Poliisit saat perääsi tuollaisesta. Jos on 16 tai yli niin saa rikossyytteen ja joutuu lastenkotiin jos ali niin joutuu suoraan lastenkotiin.

Ai post-it lappujen liimaamisesta toisen autoon? :D Salli mun nauraa itsellesi.

Vierailija
48/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei kukaan pyri määräilemään ketään. Se on henkistä väkivaltaa. Lapsia pitää kohdella yhtä hyvin kuin aikuisia. Ja jos siinä mättää, niin sitä ei pidä vierittää lasten syyksi.

Vanhempien tehtävänä on juuri määrätä lapsia. Se on heidän tehtävänsä vanhempina. He eivät ole lasten kavereita.

Vierailija
49/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne ei syökkään

Vain jos äitiä voi kunnioittaa ja ap:n äitiä ei voi.

Vierailija
50/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söösötä vaan sanaparttasi, mutta se tekee sinusta vain paskan äitinä. Luulet, ettet ole, mutta kyllä sä oot. Epäreilu ja kusinen paska. Sä olet se, jota kukaan ei halua tavata vanhainkodissa. Ei sillä, että ehkä laskisitkaan sen varaan, mutta älä kuvittele tekeväsi tuollaisella käytöksellä lapsellesi palvelusta. Karhunpalveluksen sä teet, jos sä revit puhelimen lapsesi kädestä. Siitä oli nyt kysymys. Ei niistä vitun marjoista. Ehkä ap:kin poimisi mielellään, jos hänen äitinsä ei olisi tuollainen kusipää.

Äiti toimi täysin oikein.

Vierailija
51/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien tehtävänä on juuri määrätä lapsia. Se on heidän tehtävänsä vanhempina. He eivät ole lasten kavereita.

Ei ole. Eikä se tee vanhemmista lasten kavereita.

Vierailija
52/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Nyt auttamaan niiden marjojen kanssa. Äitisi on oikeassa ja sinä olet pieni kermaperse.

Vierailija
53/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen äiti ja ymmärrän sinua, omat lapset on teinejä.

Minusta ei ole oikein, että kun minulle sopii, niin huudan lapsille, että nyt töihin. Heillä voi oikeasti olla meneillään jotain tärkeää. Fiksumpaa sopia ajoissa, vähintään edellisenä päivänä, mitä tehdään ja kuka tekee. Ei kai kukaan normaalielämässä hyväksy tuollaista käytöstä aikuisten kesken, miksi siis nuoria voi hyppyyttää mielensä mukaan.

Meillä on eilen illalla sovittu, että tänään lapset poimivat jokainen 5 litraa marjoja. Ajankohdan ja pensaan saa valita itse, mutta pensas kerrallaan on mentävä. Aamun eka saa parhaat apajat. Jokainen kolmesta teinistä on jo hommansa tehnyt, yksi innostui poimimaan 8 litraa (mikä hyvitetään huomenna). Kukaan ei huuda, kukaan ei menetä puhelintaan, jokainen tekee työnsä. Ja ruokapöydässä ollaan puheväleissä.

Meillä äiti toimi myös noin. Jos johonkin isompaan piti osallistua, niin siitä ilmoitettiin jo ajoissa, eikä kaksi minuuttia ennen. Jos tuli joku yllättävämpi asia, joka ei kuitenkaan ollut tulenpalava kiirettä tasoa kattila pois liedeltä NYT, niin "voitko odottaa viisi minuuttia että saan pelin tallennettua?" oli ihan kelpuutettu vastaus, eikä minulta sen takia koskaan tarvinnut tietokonetta takavarikoida. Yleensä kumpikaan vanhemmista ei myöskään tullut käskyttämään mitään asenteella "tule nyt heti tänne tekemään tätä", vaan jos olin katsomassa vaikkapa jotain tv-sarjaa, kysymys oli melkein automaattisesti "voitko tulla tekemään tämän asian x kunhan olet katsonut tuon loppuun?".

Ja mielelläni myös tein ne pyydetyt asiat, kun koin, että minua ja aikaani kunnioitettiin myös. Ja ehkä tämän takia minusta onkin aina ollut outoa, että jotkut vanhemmat vaatii kunnioitusta lapsiltaan, vaikka ei suhtaudu lapsiinsa kunnioittavasti. Olisin varmaan minäkin haistattanut äidilleni pitkät, jos häntä olisi kiinnostanut vain että asia x tehdään nyt eikä heti vaikka se tarkoittaisi sitä, että menetän tunnin edistymisen jossain pelissä ja kymmenen minuutin päässä olisi ollut tallennuspiste.

Vierailija
54/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne ei syökkään

Ei siihen tarvita kunnioitusta. Työpaikallakin työntekijäkin tekee mitä pomo sanoo vaikka pomo olisi minkälainen kusipää tahansa. Niin se pitääkin olla.

Vierailija
55/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI toiminut! Vai saako SINUN lapsesi repiä kaverinsa kädestä kännykän? Onko se sinulle hyväksyttävää käytöstä? Jos ei, niin kerropa miksi se olisi sitä tälle "äidille"?

Vierailija
56/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten ne ei syökkään

Ei siihen tarvita kunnioitusta. Työpaikallakin työntekijäkin tekee mitä pomo sanoo vaikka pomo olisi minkälainen kusipää tahansa. Niin se pitääkin olla.

Se on eri asia, koska kyse ei ole kasvattavasta ihmissuhteesta vaan työsuhteesta.

Vierailija
57/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole oikein, että kun minulle sopii, niin huudan lapsille, että nyt töihin. Heillä voi oikeasti olla meneillään jotain tärkeää. Fiksumpaa sopia ajoissa, vähintään edellisenä päivänä, mitä tehdään ja kuka tekee. Ei kai kukaan normaalielämässä hyväksy tuollaista käytöstä aikuisten kesken, miksi siis nuoria voi hyppyyttää mielensä mukaan.

Meillä on eilen illalla sovittu, että tänään lapset poimivat jokainen 5 litraa marjoja. Ajankohdan ja pensaan saa valita itse, mutta pensas kerrallaan on mentävä. Aamun eka saa parhaat apajat. Jokainen kolmesta teinistä on jo hommansa tehnyt, yksi innostui poimimaan 8 litraa (mikä hyvitetään huomenna). Kukaan ei huuda, kukaan ei menetä puhelintaan, jokainen tekee työnsä. Ja ruokapöydässä ollaan puheväleissä.

Meillä äiti toimi myös noin. Jos johonkin isompaan piti osallistua, niin siitä ilmoitettiin jo ajoissa, eikä kaksi minuuttia ennen. Jos tuli joku yllättävämpi asia, joka ei kuitenkaan ollut tulenpalava kiirettä tasoa kattila pois liedeltä NYT, niin "voitko odottaa viisi minuuttia että saan pelin tallennettua?" oli ihan kelpuutettu vastaus, eikä minulta sen takia koskaan tarvinnut tietokonetta takavarikoida. Yleensä kumpikaan vanhemmista ei myöskään tullut käskyttämään mitään asenteella "tule nyt heti tänne tekemään tätä", vaan jos olin katsomassa vaikkapa jotain tv-sarjaa, kysymys oli melkein automaattisesti "voitko tulla tekemään tämän asian x kunhan olet katsonut tuon loppuun?".

Ja mielelläni myös tein ne pyydetyt asiat, kun koin, että minua ja aikaani kunnioitettiin myös. Ja ehkä tämän takia minusta onkin aina ollut outoa, että jotkut vanhemmat vaatii kunnioitusta lapsiltaan, vaikka ei suhtaudu lapsiinsa kunnioittavasti. Olisin varmaan minäkin haistattanut äidilleni pitkät, jos häntä olisi kiinnostanut vain että asia x tehdään nyt eikä heti vaikka se tarkoittaisi sitä, että menetän tunnin edistymisen jossain pelissä ja kymmenen minuutin päässä olisi ollut tallennuspiste.

NO AP:n tapauksessa ei näköjään ollut siitä kyse vaan siitä että AP:tä ei voisi vähempää kiinnostaa äitinsä pyytelyt.

Jos minä en olisi lapsena huomioinut äitini tai isäni pyytämisiä (aika pitkän ajan jälkeen) niin seuraavaksi olisi tullut käsky. Jos sitäkään ei olisi huomioitu niin sen jälkeen olisi ollut leikki kaukana sillä varma olisi ollut että en olisi pelannut enää mitään kuukausiin.

Joten en ihmettele ollenkaan tuollaista että tullaan nappaamaan kännykkä kädestä jos ei yhtä voisi yhtään kiinnostaa äitinsä pyynnöt.

Vierailija
58/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että suomalaisilla on käytöstavat hakusessa, kun tällaista äitiä täällä puolustellaan.

Vierailija
59/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI toiminut! Vai saako SINUN lapsesi repiä kaverinsa kädestä kännykän? Onko se sinulle hyväksyttävää käytöstä? Jos ei, niin kerropa miksi se olisi sitä tälle "äidille"?

Minun lapseni ei olekkaan kaverinsa ÄITI.

Vierailija
60/95 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NO AP:n tapauksessa ei näköjään ollut siitä kyse vaan siitä että AP:tä ei voisi vähempää kiinnostaa äitinsä pyytelyt.

Jos minä en olisi lapsena huomioinut äitini tai isäni pyytämisiä (aika pitkän ajan jälkeen) niin seuraavaksi olisi tullut käsky. Jos sitäkään ei olisi huomioitu niin sen jälkeen olisi ollut leikki kaukana sillä varma olisi ollut että en olisi pelannut enää mitään kuukausiin.

Joten en ihmettele ollenkaan tuollaista että tullaan nappaamaan kännykkä kädestä jos ei yhtä voisi yhtään kiinnostaa äitinsä pyynnöt.

Miksi sen äidin puskien pitäisikään kiinnostaa sinänsä? Äidin tehtävä on saada ne niin kiinnostamaan, että lapsi haluaa poimia. Ettei pakolla tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan