Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksassa tapahtunut itsemurhapommi - yksi kuollut 12 loukkantunut

Vierailija
25.07.2016 |

Syyrialainen turvapaikanhakija oli räjäyttänyt repussaan kantamansa pommin väkijoukossa.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Miksi näitä tulijoita ei heti alusta asti pistetä vastaanottokeskuksiin jotka on aidattuja ja joista ei poistuta mihinkään? Maahanmuuttoviraston tyypit käykööt siellä haastattelemassa tulijat ja tekemässä ne hakemukset niin, että nämä tulijat on ja pysyy siellä lukkojen takana niin kauan että on tieto siitä kuka kukin on ja onko oikeutta turvapaikkaan. Sitten ne turvapaikan saneet siirretään johonkin SPR:n vokkiin ja ilman turvapaikkaa jääneet kuskataan lentokentälle eikä ketään tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa.

Miksi näitä ylipäätään lasketaan edes maahamme????

Armeijan tarkoitus on valvoa rajojamme ja näin suojella kansaamme.

Menköön siis armeija hoitamaan tehtäväänsä, eli vartioimaan ettei rajoja ylitä yksikään paperiton eli rikollinen ja käyttäköön tarvittaessa tulivoimaa, sehän on heidän tehtävänsä ja siihen he ovat myös saaneet koulutuksen.

Suomi ei tarvitse yhtään rikollista rajanylittäjää.

Vierailija
102/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Sinällään hyvä idea, mutta uskon, että Saksassa ajatus tuhansien ihmisten kuljettamisesta valvotuille leireille odottamaan jatkokäsittelyä herättänee ikäviä mielikuvia.

Ja mitä sitten? Kun toimintatapa on tarkoitukseensa täydellinen niin kyllä sitä pitää käyttää ikävistä mielikuvista huolimatta. Pientä ne mahdolliset mielikuvat on siihen verrattuna miten paljon ikävää ja harmia tämä nykyinen toimintamalli aiheuttaa jo miltei päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Miksi näitä tulijoita ei heti alusta asti pistetä vastaanottokeskuksiin jotka on aidattuja ja joista ei poistuta mihinkään? Maahanmuuttoviraston tyypit käykööt siellä haastattelemassa tulijat ja tekemässä ne hakemukset niin, että nämä tulijat on ja pysyy siellä lukkojen takana niin kauan että on tieto siitä kuka kukin on ja onko oikeutta turvapaikkaan. Sitten ne turvapaikan saneet siirretään johonkin SPR:n vokkiin ja ilman turvapaikkaa jääneet kuskataan lentokentälle eikä ketään tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa.

Miksi näitä ylipäätään lasketaan edes maahamme????

Armeijan tarkoitus on valvoa rajojamme ja näin suojella kansaamme.

Menköön siis armeija hoitamaan tehtäväänsä, eli vartioimaan ettei rajoja ylitä yksikään paperiton eli rikollinen ja käyttäköön tarvittaessa tulivoimaa, sehän on heidän tehtävänsä ja siihen he ovat myös saaneet koulutuksen.

Suomi ei tarvitse yhtään rikollista rajanylittäjää.

Totta. Lisäksi ihan KAIKKIA Suomen rajoja pitäisi valvoa samalla intensiteetillä kuin itärajaa. Venäläiset ei pääse tänne yhdellä matkustusasiakirjalla vaan tarvitsevat kaksi mutta kaikki muut saa tulla ongelmitta rajan yli ilman minkään valtakunnan papereita ja matkustusasiakirjoja. Suomalainen varusmies vielä kantaa laukunkin majoituspaikkaan.

Missä on se kaikkien peräänkuuluttama tasa-arvo? Miksei kaikilta vaadita vähintään passia tai ihan vaikka viisumilla höystettynä? Turha tässä on lässyttää mistään schengen-sopimuksesta  ja vapaasta liikkuvuudesta schengen-alueella,  kun niitä papereita ei ole vaadittu eu:n ulkorajalla eikä kukaan tiedä kuka alueella vapaasti liikkuu. Se sopimus koskee vain schengen-alueen kansalaisia, ei laittomia siirtolaisia.

Vierailija
105/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytynyt iso asevarasto moskeijan lähellä kaupan kylmätiloissa. satoja aseita ja ammuksia. ja suomalainen valtamedia oli hiljaa. tuskin on ainut asevarasto...

Vierailija
106/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yritti puukottaa naisia junassa Saksassa

Mies otti puukon esiin Hampurista Bremeniin matkalla olleessa junassa ja matkustajat juoksivat pakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä en usko, että Suomea uhkaisi mikään, vaikka samat mahdollisuudet olisi täälläkin siihen, että tuollaisia iskuja toteutuisi? Ovatko Suomen ilmasto, ilmapiiri ja vesijohtovesi vain niin totaalisen flegmatisoivia, vai miksi intuitioni sanoo, että meillä ei tuollaisia iskuja nähdä? Vai emmekö me olen iskujen arvoisia, tarpeeksi tärkeitä vihollisiksi?

Miksi muuten nuo iskevät aina väkijoukkoihin, tavallisiin ihmisiin? Miksi ei poliittisiin instituutioihin, hallintoon, niihin jotka ovat vastuussa?

minun intuitioni sanoi juuri tuota samaa Baijerista, olenhan asunut täällä jo yli vuosikymmenen. Joku Ansbach on suunnilleen yhtä jännittävä ja vaarallinen paikka kuin vaikkapa Viitasaari tai Hämeenkyrö. Siellä ei ole koskaan tapahtunut mitään. Münchenkin on pitkään ollut saksan turvallisin suurkaupunki.

Just luin Tagesschaun nettisivuilta miten Berliinistä painotetaan, että tilastollisesti turvapaikanhakija ei ole yhtään vaarallisempi kuin kantaväestön edustajakaan. No se ei minua paljon lohduta, koska esim. meidän tuppukylän lähijunan seisakkeella ei ollut vielä _koskaan_ tapahtunut yhtään rikosta, kunnes vokki tuli. Sen jälkeen on yksi koululainen ryöstetty ja kaksi raiskausyritystä tehty. Ei kantaväestön eikä täällä pitkään asuneiden ulkomaalaisten taholta.

Ja tämän uuden terrorin ideahan on juuri se, että isketään tavallisten kansalaisten päivittäisen elämän keskelle, ei siis todellakaan mihinkään poliittisiin kohteisiin tms.

Äläs nyt. Hämeenkyrössähän tapahtuu väkimäärään nähden aika paljon kaikenlaista. T. Kyröläinen.

Vierailija
108/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäministeri Thomas de Maizière: Saksassa koettu vain yksittäistapauksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Jollei 2500.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1463191200923

Joo, kiitos tarkennuksesta. En tullut etsineeksi tarkempaa tietoa.

Vierailija
110/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia haavoja pommi-iskussa loukkaantuneet saavat kun YLE&Hs ei heitä noteeraa uhreina ollenkaan. Ilmeisesti hyvin pieniä haavoja vain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

widdu mikä mulukku toi mazierekin

Vierailija
112/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nirhamaa tarkottaa se että jalka melkein irti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU:ssa on pikaisesti säädettävä koko alueen kattava laki, jonka mukaan itsemurhaiskun saa vastedes suorittaa vain hirttoköydellä tai junan alle heittäytymällä. Kaikki muut tavat ovat kiellettyjä.

Vierailija
114/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanaikaisesti Saksan liittotasavallan turvallisuusvirasto Bundeskriminalamt (BKA) on ilmoittanut yli 400 islamistisesta taistelijat, jotka ovat saapuneet pakolaisena Saksaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmä ku 400. puhutaan sadoista tuhansista

Vierailija
116/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime syksynä kun matutulva pääsi valloilleen veikkailtiin, että Euroopassa ollaan terrosimin kanssa täysin kusessa vuosikymmennen loppuun mennessä. Tälläkin palstalla ulvottiin rasistia kurkut suorina.

Kuinka kävi? Ei tarvinnut odottaa kuin reipas puoli vuotta ja täysi härdelli käynnissä. Poliisilla menee resurssit matujahtiin jne..

Vierailija
117/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl ne jotku vieläki huutaa. jästipäät v4j4kit

Vierailija
118/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää. Tätä ketjua valvotaan koko ajan silmä kovana, heti kun tulee väärä mielipide niin delete-nappi napsuu. Sairasta, on kuin joku FSB niskassa.

Vierailija
119/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime syksynä kun matutulva pääsi valloilleen veikkailtiin, että Euroopassa ollaan terrosimin kanssa täysin kusessa vuosikymmennen loppuun mennessä. Tälläkin palstalla ulvottiin rasistia kurkut suorina.

Kuinka kävi? Ei tarvinnut odottaa kuin reipas puoli vuotta ja täysi härdelli käynnissä. Poliisilla menee resurssit matujahtiin jne..

Samoin kävi minulle. Opin kyllä äkkiä pitämään suuni kiinni väärän mielipiteeni kanssa. Nyt kun yleinen mielipide on kääntynyt samaan suuntaan, eivät ennen toista mieltä olleet voi millään ymmärtää, että joku on ollut koko ajan samaa mieltä (kyyninen ja nuiva on usein oikeassa) ja toisaalta, humanistisen koulutuksen saaneena naisena minulla ei voi olla kuin yksi mielipide asiasta, se hyvin erilainen. Yllätys, meitä on muitakin. Sitä vaan ei voi sanoa ääneen.

Vierailija
120/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka on antanu modeille ohjeet ja minkälaiset. onko laillista sananvapauden kannalta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi