Saksassa tapahtunut itsemurhapommi - yksi kuollut 12 loukkantunut
Syyrialainen turvapaikanhakija oli räjäyttänyt repussaan kantamansa pommin väkijoukossa.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Teillä tietymättömillä olevia turvapaikanhakijoita liikkuu paljon paperittomien klinikoilla ympäri Suomen. Poliisi tietää ko klinikoiden sijainnit, mutta ei etsi sieltä paperittomia kiinniotettaviksi.
Miksi ei?
Voiko poliisia syyttää virkavirheestä, kun tietävät paperittomia siellä liikluvan, mutta eivät tee mitään.Entä jos menis ja soittas poliisit paikalle tyyliin "Täällä on luvaton maassaolija. Tulkaa! "
Sen takia kun heti joku laittaa someen "poliisit on rasisteja kun pyysivät nähdä passin" tekstin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan joku viranomainen voisi selittää sen, miksi mies oli maassa jos turvapaikkahakemus hylätty vuosi sitten.
Uutisoinnin yhteydessä oli, että saksassa on n. 350 000 pakolaista teillä tietämättömillä. Aika paljon, joten poliiseilla riittää hommaa paimentaa missä tuo lössi majailee ja mitä suunnittelevat ja tekevät. Valtava sisäinen turvallisuusuhka, joka on alkanut realisoitumaan hyvin rumalla tavalla.
350 000 on pieni määrä!!! 70v sitten aatu kuljetti junillaan 6 miljoonaa j- kirjaimella alkavia uskontoryhmään kuuluvia halki Euroopan.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Paitsi niin, että muslimipopulaation lisääntyessä Euroopassa ovat myös hyökkäykset juutalaisia kohtaan lisääntyneet. Muslimit kun eivät oikein fanita juutalaisia, senhän takia ne ovat 70 vuotta yrittäneet aktiivisesti tuhota Israelin valtiota jota ei heidän mukaansa saisi olla olemassa.
Kannattaa tutustua Israel-Palestiina tapaukseen hieman paremmin, jos vielä sen jälkeen esittäisit asian noin, niin olet samaa tasoa musujen kanssa.
Jaa, satun tuntemaan israelilaisia. Mitenkäs muuten tilanne tulisi esittää?
Joo, ei ollut reilua viedä kotimaata palestiinalaisilta, mutta eivät suomalaisetkaan ole keskittyneet tekemään terrori-iskuja Venäjälle viimeiset 70 vuotta maiden menettämisen takia. Ympärillä on ökyrikkaita valtioita, jotka olisivat voineet järjestää palestiinalaisten asiat kuntoon jos olisivat halunneet. Joskus kannattaa hyväksyä tosiasiat eikä tapella vuosikymmeniä.
Ei ollut reilua? Mutta viedään silti jatkuvasti vähän lisää? Mut eihän se reilua oo, mut viedään kuitenkin? Venäjälle jäi hyvin pieni osa Suomea, palestiinalaisilla ei ole enää käytännössä maata. Miten heidän pitäisi asia hyväksyä? Tappamalla itsensä? Ja Israel on se pahempi terroristi Yhdysvaltojen täydellä tuella, tappavat pikkulapsiakin minkä kerkeävät. Eipä yllätä, että jutkujen kaveri olet.
12 million immigrants entered the US through Ellis Island. All great nations are built on immigration. #LetsMakeImmigrationGreatAgain
- Alexander Stubb
https://twitter.com/alexstubb/status/757394109782974464?lang=fi
Vierailija kirjoitti:
12 million immigrants entered the US through Ellis Island. All great nations are built on immigration. #LetsMakeImmigrationGreatAgain
- Alexander Stubb
https://twitter.com/alexstubb/status/757394109782974464?lang=fi
Ja nämähän oli valtaosin, ellei jopa kaikki... arvaako kukaan? Aivan, valkoihoisia. Stubido on kyllä nimensä ansainnut.
Voisiko tätä asiaa ajatella myös siltä kannalta, että mikä on ajanut nämä kaikenmaailman itsemurhapommittajat, kouluampujat sun muut siihen jamaan, että tekevät jotakin näin hirveää..? Syyllinen ei ole islam, vaikka sen nimissä näitä tekoja tehdäänkin..! Voin kertoa, että syrjäytymiseen ja sitä kautta vääristyneeseen maailmankuvaan ja hirmutekoihin ajaa ympäröivä maailma. Voimme todellakin kiittää itseämme siinä kohtaa, kun Suomessa tapahtuu ensimmäinen itsemurhaisku jonkun muslimin toimesta. Sen sijaan, että yrittäisimme edistää integroitumista ja ottaa mamut mukaan tähän yhteiskuntaan, me syrjimme ja syljemme päälle. Se jo mikä ajaa eristyksiin ja sitä kautta aukeaa radikalismin maailma. Rasismi ei aja mamuja täältä pois vaikka sitä niin ihmiset toivovatkin, sen sijaan suvaitsevaisuus antaisi mamuille mahdollisuuden päästä sisälle tähän yhteiskuntaan, jolloin riski lähteä mukaan tämmöisiin ääri-touhuihin pienenisi. Miettikää ihmiset, miettikää...
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tätä asiaa ajatella myös siltä kannalta, että mikä on ajanut nämä kaikenmaailman itsemurhapommittajat, kouluampujat sun muut siihen jamaan, että tekevät jotakin näin hirveää..? Syyllinen ei ole islam, vaikka sen nimissä näitä tekoja tehdäänkin..! Voin kertoa, että syrjäytymiseen ja sitä kautta vääristyneeseen maailmankuvaan ja hirmutekoihin ajaa ympäröivä maailma. Voimme todellakin kiittää itseämme siinä kohtaa, kun Suomessa tapahtuu ensimmäinen itsemurhaisku jonkun muslimin toimesta. Sen sijaan, että yrittäisimme edistää integroitumista ja ottaa mamut mukaan tähän yhteiskuntaan, me syrjimme ja syljemme päälle. Se jo mikä ajaa eristyksiin ja sitä kautta aukeaa radikalismin maailma. Rasismi ei aja mamuja täältä pois vaikka sitä niin ihmiset toivovatkin, sen sijaan suvaitsevaisuus antaisi mamuille mahdollisuuden päästä sisälle tähän yhteiskuntaan, jolloin riski lähteä mukaan tämmöisiin ääri-touhuihin pienenisi. Miettikää ihmiset, miettikää...
Lopeta jo toi vitsailu.
Vierailija kirjoitti:
Ylen mukaan turvapaikanhakija, joka saanut kieltävän turvapaikkapäätöksen jo vuosi sitten. Miten ihmeessä se on ollut yhä maassa? Vai meneekö tämä niin, että kielteinen päätös ei vaikuta mihinkään vaan silti voi jäädä palloilemaan vuosikausiksi maahan asumaan, jos ei vaan huvita lähteä?
No just niinhän se menee. Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan joku viranomainen voisi selittää sen, miksi mies oli maassa jos turvapaikkahakemus hylätty vuosi sitten.
Uutisoinnin yhteydessä oli, että saksassa on n. 350 000 pakolaista teillä tietämättömillä. Aika paljon, joten poliiseilla riittää hommaa paimentaa missä tuo lössi majailee ja mitä suunnittelevat ja tekevät. Valtava sisäinen turvallisuusuhka, joka on alkanut realisoitumaan hyvin rumalla tavalla.
350 000 on pieni määrä!!! 70v sitten aatu kuljetti junillaan 6 miljoonaa j- kirjaimella alkavia uskontoryhmään kuuluvia halki Euroopan.
Miten tämä liittyy aiheeseen?
Paitsi niin, että muslimipopulaation lisääntyessä Euroopassa ovat myös hyökkäykset juutalaisia kohtaan lisääntyneet. Muslimit kun eivät oikein fanita juutalaisia, senhän takia ne ovat 70 vuotta yrittäneet aktiivisesti tuhota Israelin valtiota jota ei heidän mukaansa saisi olla olemassa.
Kannattaa tutustua Israel-Palestiina tapaukseen hieman paremmin, jos vielä sen jälkeen esittäisit asian noin, niin olet samaa tasoa musujen kanssa.
Jaa, satun tuntemaan israelilaisia. Mitenkäs muuten tilanne tulisi esittää?
Joo, ei ollut reilua viedä kotimaata palestiinalaisilta, mutta eivät suomalaisetkaan ole keskittyneet tekemään terrori-iskuja Venäjälle viimeiset 70 vuotta maiden menettämisen takia. Ympärillä on ökyrikkaita valtioita, jotka olisivat voineet järjestää palestiinalaisten asiat kuntoon jos olisivat halunneet. Joskus kannattaa hyväksyä tosiasiat eikä tapella vuosikymmeniä.
Ei ollut reilua? Mutta viedään silti jatkuvasti vähän lisää? Mut eihän se reilua oo, mut viedään kuitenkin? Venäjälle jäi hyvin pieni osa Suomea, palestiinalaisilla ei ole enää käytännössä maata. Miten heidän pitäisi asia hyväksyä? Tappamalla itsensä? Ja Israel on se pahempi terroristi Yhdysvaltojen täydellä tuella, tappavat pikkulapsiakin minkä kerkeävät. Eipä yllätä, että jutkujen kaveri olet.
Ja miksi öljyrikkaat, rahassa kierivät naapurumaat eivät ole vaikka voineet integroida palestiinalaisia omiin yhteiskuntiinsa ja auttaa heitä rakentamaan elämä siellä?
Joo, olet oikeassa asioista, mutta tosiasioiden myöntäminen on viisauden alku. Ja Israel ei ole mihinkään häviämässä, joten silloin järkevämpi tapa reagoida olisi muiden maiden auttaa palestiinalaisia rakentamaan elämä muualla kuin harrastaa vuosikymmeniä väkivaltaa.
Maailmassa tapahtuu vääryyksiä, mutta harvoin loputon väkivalta ratkaisee mitään.
Monoteistiset uskonnot aiheuttavat ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tätä asiaa ajatella myös siltä kannalta, että mikä on ajanut nämä kaikenmaailman itsemurhapommittajat, kouluampujat sun muut siihen jamaan, että tekevät jotakin näin hirveää..? Syyllinen ei ole islam, vaikka sen nimissä näitä tekoja tehdäänkin..! Voin kertoa, että syrjäytymiseen ja sitä kautta vääristyneeseen maailmankuvaan ja hirmutekoihin ajaa ympäröivä maailma. Voimme todellakin kiittää itseämme siinä kohtaa, kun Suomessa tapahtuu ensimmäinen itsemurhaisku jonkun muslimin toimesta. Sen sijaan, että yrittäisimme edistää integroitumista ja ottaa mamut mukaan tähän yhteiskuntaan, me syrjimme ja syljemme päälle. Se jo mikä ajaa eristyksiin ja sitä kautta aukeaa radikalismin maailma. Rasismi ei aja mamuja täältä pois vaikka sitä niin ihmiset toivovatkin, sen sijaan suvaitsevaisuus antaisi mamuille mahdollisuuden päästä sisälle tähän yhteiskuntaan, jolloin riski lähteä mukaan tämmöisiin ääri-touhuihin pienenisi. Miettikää ihmiset, miettikää...
Annatko esimerkin miten täällä syrjitään mamuja? Eivätkö he saa katon päänsä päälle, ruokaa kolmesti päivässä ja vielä käyttörahaakin? Tulkki avustaa tarvittaessa ilmaiseksi ja lääkäriin pääsee. Työpaikka olisi varmaan kiva, mutta kun meillä on jo puoli miljoonaa omaa työtöntä, niin vähän vaikea se on mamuille töitä keksiä.
Samoin, miten selität esimerkiksi sen, että nepalilaisilla on yhtä korkea työllisyysprosentti kuin muulla väestöllä eikä mitään ongelmia?
Yleinen poliitikkojen mielipide muuttuu vasta sitten kun heidän tuttaviaan tai läheisiään joutuu terrori-iskun kohteeksi.
Tapais Teemu selänne osoittu sen, että suu aukeaa vasta sitten kun omaan lähipiiriin osuu.
"Mies saapui Saksaan kaksi vuotta sitten. Vuosi sitten hänen turvapaikkahakemuksensa hylättiin, mutta Syyrian sodan takia hän sai oleskella Saksassa kielteisestä päätöksestä huolimatta."
"epäilty kärsi mielenterveysongelmista. Hän on ollut psykiatrisessa hoidossa ja yrittänyt kahdesti itsemurhaa."
http://yle.fi/uutiset/saksan_ansbachissa_rajahdys_ulkoilmakonsertin_lah…
Eli ei oo mikään kadonnut turvapaikanhakija. Tietoisesti annettu lupa jäädä Saksaan.
Ja mielenterveysongelmat samanlaisia, kuin suomalaisilla perhesurmaajilla esimerkiksi. Yritetään laajentaa sitä itsemurhaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylen mukaan turvapaikanhakija, joka saanut kieltävän turvapaikkapäätöksen jo vuosi sitten. Miten ihmeessä se on ollut yhä maassa? Vai meneekö tämä niin, että kielteinen päätös ei vaikuta mihinkään vaan silti voi jäädä palloilemaan vuosikausiksi maahan asumaan, jos ei vaan huvita lähteä?
Saksan valtion linja on se, että Syyriaan palautetaan vain henkirikoksen tehneet.Eli kaikki muut hullut saa jäädä tänne ihan rauhassa rellestämään. Muutenkaan kielteisen päätöksen saaneita ei juuri hoputella kotimatkalle ja täällä on helppo mennä "maan alle". väkeä on yksinkertaisesri tullut ihan liikaa, kukaan ei ehdi pitämään lukua missä kukin on eikä varsinkaan ehdi palauttelemaan ihmisiä sinne minne he kuuluvat.
Mutta eipä näytä edes sekään auttavan että miljardeilla euroilla hoivataan ja huolehditaan turvapaikanhakijoista, tarjotaan koti, koulutusta jne jne kuten huomattiin sen afgaanin tapauksessa, joka juuri heilui kirveen kanssa lähijunassa viime viikolla.
terveiset vaan täältä Baijerista.
Välikommenttina vain; kiitos modeille, kun olette antaneet ketjun pysyä!
Yksittäisien viestien poistaminen on huomattavasti parempi vaihtoehto, kuin kokonaisten ketjujen poisto.
Miksi minä en usko, että Suomea uhkaisi mikään, vaikka samat mahdollisuudet olisi täälläkin siihen, että tuollaisia iskuja toteutuisi? Ovatko Suomen ilmasto, ilmapiiri ja vesijohtovesi vain niin totaalisen flegmatisoivia, vai miksi intuitioni sanoo, että meillä ei tuollaisia iskuja nähdä? Vai emmekö me olen iskujen arvoisia, tarpeeksi tärkeitä vihollisiksi?
Miksi muuten nuo iskevät aina väkijoukkoihin, tavallisiin ihmisiin? Miksi ei poliittisiin instituutioihin, hallintoon, niihin jotka ovat vastuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen mukaan turvapaikanhakija, joka saanut kieltävän turvapaikkapäätöksen jo vuosi sitten. Miten ihmeessä se on ollut yhä maassa? Vai meneekö tämä niin, että kielteinen päätös ei vaikuta mihinkään vaan silti voi jäädä palloilemaan vuosikausiksi maahan asumaan, jos ei vaan huvita lähteä?
Saksan valtion linja on se, että Syyriaan palautetaan vain henkirikoksen tehneet.Eli kaikki muut hullut saa jäädä tänne ihan rauhassa rellestämään. Muutenkaan kielteisen päätöksen saaneita ei juuri hoputella kotimatkalle ja täällä on helppo mennä "maan alle". väkeä on yksinkertaisesri tullut ihan liikaa, kukaan ei ehdi pitämään lukua missä kukin on eikä varsinkaan ehdi palauttelemaan ihmisiä sinne minne he kuuluvat.
Mutta eipä näytä edes sekään auttavan että miljardeilla euroilla hoivataan ja huolehditaan turvapaikanhakijoista, tarjotaan koti, koulutusta jne jne kuten huomattiin sen afgaanin tapauksessa, joka juuri heilui kirveen kanssa lähijunassa viime viikolla.
terveiset vaan täältä Baijerista.
Mikä järki koko turvapaikkasysteemissä on, jos sitä ei edes noudateta? Eli eikö se, että on saanut kielteisen päätöksen, tarkoita sitä, että on katsottu turvalliseksi palata kotimaahan? Eli ei tarvitse turvapaikkaa. Jos silti saa jäädä maahan asumaan, niin silloinhan koko systeemi on pelkkää teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä en usko, että Suomea uhkaisi mikään, vaikka samat mahdollisuudet olisi täälläkin siihen, että tuollaisia iskuja toteutuisi? Ovatko Suomen ilmasto, ilmapiiri ja vesijohtovesi vain niin totaalisen flegmatisoivia, vai miksi intuitioni sanoo, että meillä ei tuollaisia iskuja nähdä? Vai emmekö me olen iskujen arvoisia, tarpeeksi tärkeitä vihollisiksi?
Miksi muuten nuo iskevät aina väkijoukkoihin, tavallisiin ihmisiin? Miksi ei poliittisiin instituutioihin, hallintoon, niihin jotka ovat vastuussa?
Tavalliset ihmiset ovat kaikkein helpoin kohde. Hallitusrakennuksia ja poliitikoita suojellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt vissiin mennyt niinkuin Strömsössä tuo räjäytys, kun ei tämä paskakasa onnistunut yhtään ihmistä tappamaan.
Yksi kuollut? Olennjo ihan sekaisin näistä.
Tekijä kuoli.
Sittenhän se oli pitkästä aikaa ensimmäinen onnistunut itsemurhaisku. Eikä itsemurha-joukkomurhaisku.
Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.
Vierailija kirjoitti:
Ja kas näin aukeaa pikkuhiljaa saksalaistenkin silmät. Britit jo saaneet katseen kirkastettua, samaten Ranskassa varmasti enemmistö alkaa jo olla sen kannalla ettei yksittäistapauksia tarvittaisi enempää. Hyvään suuntaan ollaan menossa. Niin surullista, että se vaatii näinkin monen hengen ja perheen kärsimykset ennen kuin päättäjistä yksikään uskaltaa sanoa ääneen sen, mitä kansa on koittanut huutaa jo vuosia.
Ja Itävallassa valitaan presidentiksi se maahanmuuttokriittinen ehdokas.
Jaa, satun tuntemaan israelilaisia. Mitenkäs muuten tilanne tulisi esittää?
Joo, ei ollut reilua viedä kotimaata palestiinalaisilta, mutta eivät suomalaisetkaan ole keskittyneet tekemään terrori-iskuja Venäjälle viimeiset 70 vuotta maiden menettämisen takia. Ympärillä on ökyrikkaita valtioita, jotka olisivat voineet järjestää palestiinalaisten asiat kuntoon jos olisivat halunneet. Joskus kannattaa hyväksyä tosiasiat eikä tapella vuosikymmeniä.