Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksassa tapahtunut itsemurhapommi - yksi kuollut 12 loukkantunut

Vierailija
25.07.2016 |

Syyrialainen turvapaikanhakija oli räjäyttänyt repussaan kantamansa pommin väkijoukossa.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Jollei 2500.

http://www.hs.fi/kotimaa/a1463191200923

Vierailija
62/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tosiaan ihmetellä Saksan toimintaa näissä pakolaiskysymyksissä.

Hae turvapaikaa koska sota.

Turvapaikka hylätään, sota ei tarpeeksi hyvä syy.

Saa jäädä maahan koska sota.

wtf?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Sinällään hyvä idea, mutta uskon, että Saksassa ajatus tuhansien ihmisten kuljettamisesta valvotuille leireille odottamaan jatkokäsittelyä herättänee ikäviä mielikuvia.

Vierailija
64/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko tosiaan ihmetellä Saksan toimintaa näissä pakolaiskysymyksissä.

Hae turvapaikaa koska sota.

Turvapaikka hylätään, sota ei tarpeeksi hyvä syy.

Saa jäädä maahan koska sota.

wtf?

Että mua ärsyttää tämä kirjoitustapa. Koska sota. Miksei voi sano suomeksi, että sodan vuoksi?

Vierailija
65/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keppihevoset lohduttaa ja pallinaama tekee laulun, että katupartiot ovat ongelma

Pappa betalar ja silleen.

Vierailija
66/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Sinällään hyvä idea, mutta uskon, että Saksassa ajatus tuhansien ihmisten kuljettamisesta valvotuille leireille odottamaan jatkokäsittelyä herättänee ikäviä mielikuvia.

Pitää ajatella pragmaattisesti, ei nostalgisesti. Ja Suomessahan eimole tuota rasitetta, ainakaan samanlaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan perustuslakiin tuotiin toisen maailmansodan jälkeen artikla, että hädänalaisia ja turvaa hakevia on autettava. Silloin maailmalle oli todella tärkeää, että Saksa kaikintavoin osoitti politiikallaan katumustaan ja suunnan muutosta. Nyt kun sitä politiikkaa toteutetaan, hirveät haukut tulee niskaan.

Mihin turvapaikan hakijat sitten päätyisivät? Miten ongelman voisi ratkaista? Ei mitenkään! On ihan turha haukkua koko ajan Saksaa. Tilanne on vain niin vaikea. Missä kohtaa ne rajat suljettaisiin? Ja minne kielteisen päätöksen saaneet lähetettäisiin, avaruuteen?

Osaan kuvitella sitä vihan ja halveksunnan ja natsittelun määrää, jos Saksa ei ottaisi pakolaisia vastaan...

Vierailija
68/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielen Dank, Angela Merkel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat nyt alkaneet hurmoksella hyökätä Saksan kimppuun. Kukaan ei osaa sanoa, miten tätä pakolaistulvaa olisi pitänyt sitten käsitellä ja mihin ne miljoonat jättää, jonnekin Turkin leireille, Kreikkaan, minne?? Kunhan nyt vaan saadaan haukkua Saksaa, se on kaikkein tärkeintä. Vaikkei mitään argumentteja olekaan asian käsittelyyn, Saksaa kun haukkuu, se on nyt in.

Vierailija
70/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, 2, 1, ketju katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne täytyy leirittää ja siellä profiloida. Ei niitä voi tuosta noin vain laskea kantaväestön keskuuteen. Ja mahdollisimman moni on otettava vastaan mahdollisimman lähellä.

Vierailija
72/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tätä asiaa ajatella myös siltä kannalta, että mikä on ajanut nämä kaikenmaailman itsemurhapommittajat, kouluampujat sun muut siihen jamaan, että tekevät jotakin näin hirveää..? Syyllinen ei ole islam, vaikka sen nimissä näitä tekoja tehdäänkin..! Voin kertoa, että syrjäytymiseen ja sitä kautta vääristyneeseen maailmankuvaan ja hirmutekoihin ajaa ympäröivä maailma. Voimme todellakin kiittää itseämme siinä kohtaa, kun Suomessa tapahtuu ensimmäinen itsemurhaisku jonkun muslimin toimesta. Sen sijaan, että yrittäisimme edistää integroitumista ja ottaa mamut mukaan tähän yhteiskuntaan, me syrjimme ja syljemme päälle. Se jo mikä ajaa eristyksiin ja sitä kautta aukeaa radikalismin maailma. Rasismi ei aja mamuja täältä pois vaikka sitä niin ihmiset toivovatkin, sen sijaan suvaitsevaisuus antaisi mamuille mahdollisuuden päästä sisälle tähän yhteiskuntaan, jolloin riski lähteä mukaan tämmöisiin ääri-touhuihin pienenisi. Miettikää ihmiset, miettikää...

Islam on osa ympäröivää maailmaa. Miksi syytät uhria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan joku viranomainen voisi selittää sen, miksi mies oli maassa jos turvapaikkahakemus hylätty vuosi sitten.

Uutisoinnin yhteydessä oli, että saksassa on n. 350 000 pakolaista teillä tietämättömillä. Aika paljon, joten poliiseilla riittää hommaa paimentaa missä tuo lössi majailee ja mitä suunnittelevat ja tekevät. Valtava sisäinen turvallisuusuhka, joka on alkanut realisoitumaan hyvin rumalla tavalla.

Niin, eikä kannata ajatella, että ne siellä Saksassa pelkästään notkuvat. Koko Eurooppa on auki, kukaan ei kysy, että milläs asioilla liikut. Mutta hei, uutisia tulee ja uutisia menee, ihmisiä tapetaan, mutta ihan kaikkein tärkeintä tässä on olla antamatta pelolle valtaa ja rasistisille ajatuksille mitään sijaa. Sen kun muistatte pitää mielessä herkeämättä, niin hyvä tulee. 

Tämä tietysti vain teoriassa. Minunkin tytär on Lontoossa ja pelkään niin hänen puolestaan.

Vierailija
74/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australialla on asialinja. Sveitsillä myös. EU:n olisi pitänyt noudattaa samaa linjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkipiispa Mäkisen neuvo tässä oli, että meidän on vahvistettava dialogia, niin tämä loppuu tämä teurastus. Me olemme itse syyllisiä, kun diagimme on ollut niin voimatonta. Niinpä.

Vierailija
76/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkkipiispa Mäkisen neuvo tässä oli, että meidän on vahvistettava dialogia, niin tämä loppuu tämä teurastus. Me olemme itse syyllisiä, kun diagimme on ollut niin voimatonta. Niinpä.

Diagimme = dialogimme

Vierailija
77/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australialla on asialinja. Sveitsillä myös. EU:n olisi pitänyt noudattaa samaa linjaa.

Mysö Tanska ja Norja ovat tulleet järkiinsä, valitettavan myöhään tosin.

Vierailija
78/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat nyt alkaneet hurmoksella hyökätä Saksan kimppuun. Kukaan ei osaa sanoa, miten tätä pakolaistulvaa olisi pitänyt sitten käsitellä ja mihin ne miljoonat jättää, jonnekin Turkin leireille, Kreikkaan, minne?? Kunhan nyt vaan saadaan haukkua Saksaa, se on kaikkein tärkeintä. Vaikkei mitään argumentteja olekaan asian käsittelyyn, Saksaa kun haukkuu, se on nyt in.

Lähtömaista pakolaisleireiltä olisi haettu kontrolloidusti pakolaiset. Eikä niin, että maksamalla matkasta huimat summat voi vapaasti mennä mihin vain EU-maahan. Ja käytännössä jäädä pysyvästi, vaikka sitten katoamalla viranomaisilta.

Vierailija
79/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksan perustuslakiin tuotiin toisen maailmansodan jälkeen artikla, että hädänalaisia ja turvaa hakevia on autettava. Silloin maailmalle oli todella tärkeää, että Saksa kaikintavoin osoitti politiikallaan katumustaan ja suunnan muutosta. Nyt kun sitä politiikkaa toteutetaan, hirveät haukut tulee niskaan.

Mihin turvapaikan hakijat sitten päätyisivät? Miten ongelman voisi ratkaista? Ei mitenkään! On ihan turha haukkua koko ajan Saksaa. Tilanne on vain niin vaikea. Missä kohtaa ne rajat suljettaisiin? Ja minne kielteisen päätöksen saaneet lähetettäisiin, avaruuteen?

Osaan kuvitella sitä vihan ja halveksunnan ja natsittelun määrää, jos Saksa ei ottaisi pakolaisia vastaan...

Australian malli. Kaikki laittomasti tulevat päätyvät turvalliseen paikkaan, mutta ei Australiaan. Hukkumisia on 0 kappaletta vuodessa. EU voisi tehdä 150 miljardin budjetillaan samanlaisen videon ja alkaa toimia sen mukaan.

Vierailija
80/130 |
25.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.

Keskusrikospoliisin mukaan vastaanottokeskuksista on kadonnut jo n. 2500 turvapaikanhakijaa, ja tähän liittyy vakavia uhkia (lähde: mtv.fi uutiset 14.5.2016).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän