Saksassa tapahtunut itsemurhapommi - yksi kuollut 12 loukkantunut
Syyrialainen turvapaikanhakija oli räjäyttänyt repussaan kantamansa pommin väkijoukossa.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat nyt alkaneet hurmoksella hyökätä Saksan kimppuun. Kukaan ei osaa sanoa, miten tätä pakolaistulvaa olisi pitänyt sitten käsitellä ja mihin ne miljoonat jättää, jonnekin Turkin leireille, Kreikkaan, minne?? Kunhan nyt vaan saadaan haukkua Saksaa, se on kaikkein tärkeintä. Vaikkei mitään argumentteja olekaan asian käsittelyyn, Saksaa kun haukkuu, se on nyt in.
Kyllä, kaikki olisi pitänyt jättää pakolaisleireille odottamaan, että olosuhteet kotimaissaan antavat mahdollisuuden palata takaisin. Jos pakolaisleireihin olisi satsattu edes neljäsosa siitä rahamäärästä joka siirtolaisten vastaanottoon Euroopan alueella on käytetty, olosuhteet leireillä olisivat aivan eri maailmasta kuin mitä ne ovat nyt.
Tai nalli syttyä vähän liian aikaisin.. mutta hyvä niin.
Tuossa jopa spekuloitiin bbc:llä itsemurhasta, koska pommilla olisi voinut saada paljon vakavampaa tuhoa aikaan. Ehkä ei sitten viimehetkellä kuitenkaan halunnut asemoitua maksimi uhrimäärän vaatimaan kohtaan. Eipä tästä tiedä mutta parempi näin. Eniten tässä häiritsee, että sillä oli tuo pommi, etenkin jos mitään kummempia siteitä järjestöön ei löydy. En tiedä mutta vähän arvelen, että ei ollut mikään kemian insinööri ammatiltaan. Huolestuttavaa jos joku vuohipaimen pystyy tuollaisen rakentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jopa spekuloitiin bbc:llä itsemurhasta, koska pommilla olisi voinut saada paljon vakavampaa tuhoa aikaan. Ehkä ei sitten viimehetkellä kuitenkaan halunnut asemoitua maksimi uhrimäärän vaatimaan kohtaan. Eipä tästä tiedä mutta parempi näin. Eniten tässä häiritsee, että sillä oli tuo pommi, etenkin jos mitään kummempia siteitä järjestöön ei löydy. En tiedä mutta vähän arvelen, että ei ollut mikään kemian insinööri ammatiltaan. Huolestuttavaa jos joku vuohipaimen pystyy tuollaisen rakentamaan.
Kyllähän yritti "asemoitua" kohtaan jossa saisi uhrimäärän maksimoitua, ei vaan päässyt sisälle. Mistäpä itse löytäisit lyhyellä varoajalla tiiviisti pakkautuneita ihmismassoja jos ei vielä ole yökerhoaika? Jos olisi halunnut vain itsensä tappaa niin sellaisia paikkoja löytyy lukemattomia ettei ne säpäleet osuisi sivullisiin, silti päätti itsensä räjäyttää niin että tulee muita uhreja.
Ja noista pommeista, sehän on tiedetty Myyrmannista lähtien että netistä kyllä löytyy ohjeet kaikkeen jos vaan osaa lukea.
Ilta-Sanomien sivulta:
"Saksassa on tapahtunut neljä huomiota herättänyttä väkivallantekoa lyhyen ajan sisällä. Aiemmin sunnuntaina 21-vuotias syyrialaispakolainen tappoi raskaana olleen naisen machete-veitsellä Reutlingenissa.
Perjantaina puolestaan 18-vuotias iranilaistaustainen mies ampui yhdeksän ihmistä Münchenissä, ja 18. heinäkuuta viisi ihmistä loukkaantui pakistanilaispakolaisen tekemässä kirveshyökkäyksessä lähellä Würzburgia."
Kylläpäs poistuu viestejä nopsaan. Omani nousi ketjussa :D
Facebookin Rasmus-ryhmässä jo syyllistettiin uhreja ja väitettiin että tämäkin isku on rasistien syytä.
Vierailija kirjoitti:
Facebookin Rasmus-ryhmässä jo syyllistettiin uhreja ja väitettiin että tämäkin isku on rasistien syytä.
Siitä ei ole epäilystäkään. Rasmus-ryhmä on sekopäisin järjestö johon olen koskaan törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tätä asiaa ajatella myös siltä kannalta, että mikä on ajanut nämä kaikenmaailman itsemurhapommittajat, kouluampujat sun muut siihen jamaan, että tekevät jotakin näin hirveää..? Syyllinen ei ole islam, vaikka sen nimissä näitä tekoja tehdäänkin..! Voin kertoa, että syrjäytymiseen ja sitä kautta vääristyneeseen maailmankuvaan ja hirmutekoihin ajaa ympäröivä maailma. Voimme todellakin kiittää itseämme siinä kohtaa, kun Suomessa tapahtuu ensimmäinen itsemurhaisku jonkun muslimin toimesta. Sen sijaan, että yrittäisimme edistää integroitumista ja ottaa mamut mukaan tähän yhteiskuntaan, me syrjimme ja syljemme päälle. Se jo mikä ajaa eristyksiin ja sitä kautta aukeaa radikalismin maailma. Rasismi ei aja mamuja täältä pois vaikka sitä niin ihmiset toivovatkin, sen sijaan suvaitsevaisuus antaisi mamuille mahdollisuuden päästä sisälle tähän yhteiskuntaan, jolloin riski lähteä mukaan tämmöisiin ääri-touhuihin pienenisi. Miettikää ihmiset, miettikää...
En oikein ymmärrä tällaista todistelua, etä heillä on täällä niin vaikeaa, kun me täällä Euroopassa olemme niin kauheita ihmisiä. Ihan syljemme päälle ynnä muuta vastaavaa. Arkkipiispakin mainitsi syyksi voimattoman dialogimme (heh).
Mikä sitten selittää jatkuvat konfliktit heidän omissa maissaan. Aina vaan on pommi-iskuja joka paikassa. USAn mainitseminen nyt kielletty, kun se ei johda mihinkään muuhun kuin hölmöön vatvomiseen. Minä haluan todellisia syitä sille, että miksi siellä on niin levotonta jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookin Rasmus-ryhmässä jo syyllistettiin uhreja ja väitettiin että tämäkin isku on rasistien syytä.
Siitä ei ole epäilystäkään. Rasmus-ryhmä on sekopäisin järjestö johon olen koskaan törmännyt.
Niin on. Kouluaikojen luokan typerimmät vihreä-/hippimisut kuuluu tietenkin rasmukseen .
Vierailija kirjoitti:
Saksan perustuslakiin tuotiin toisen maailmansodan jälkeen artikla, että hädänalaisia ja turvaa hakevia on autettava. Silloin maailmalle oli todella tärkeää, että Saksa kaikintavoin osoitti politiikallaan katumustaan ja suunnan muutosta. Nyt kun sitä politiikkaa toteutetaan, hirveät haukut tulee niskaan.
Mihin turvapaikan hakijat sitten päätyisivät? Miten ongelman voisi ratkaista? Ei mitenkään! On ihan turha haukkua koko ajan Saksaa. Tilanne on vain niin vaikea. Missä kohtaa ne rajat suljettaisiin? Ja minne kielteisen päätöksen saaneet lähetettäisiin, avaruuteen?
Osaan kuvitella sitä vihan ja halveksunnan ja natsittelun määrää, jos Saksa ei ottaisi pakolaisia vastaan...
Homma olisi ratkaistavissa erittäin yksinkertaisesti: Joka ainoa turvapaikanhakija kotiutetaan!
Mitä hyötyä euroopalle on ollut näistä; ei ole olemassa ensimmäistäkään positiivista asiaa mitä nuo olisivat meille tuoneet tai antaneet.
Sen sijaan ainoastaan negatiivista ja vahinkoa on tullut näistä vuohineuvoksista enemmän kuin kotitarpeiksi.
On aika kotiuttaa jokainen tänne tullut turvapaikanhakija ilman minkäänlaisia selityksiä ja sössötyksiä. Zuvakit ja vajaaälyiset menkööt noiden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa jopa spekuloitiin bbc:llä itsemurhasta, koska pommilla olisi voinut saada paljon vakavampaa tuhoa aikaan. Ehkä ei sitten viimehetkellä kuitenkaan halunnut asemoitua maksimi uhrimäärän vaatimaan kohtaan. Eipä tästä tiedä mutta parempi näin. Eniten tässä häiritsee, että sillä oli tuo pommi, etenkin jos mitään kummempia siteitä järjestöön ei löydy. En tiedä mutta vähän arvelen, että ei ollut mikään kemian insinööri ammatiltaan. Huolestuttavaa jos joku vuohipaimen pystyy tuollaisen rakentamaan.
Kyllähän yritti "asemoitua" kohtaan jossa saisi uhrimäärän maksimoitua, ei vaan päässyt sisälle. Mistäpä itse löytäisit lyhyellä varoajalla tiiviisti pakkautuneita ihmismassoja jos ei vielä ole yökerhoaika? Jos olisi halunnut vain itsensä tappaa niin sellaisia paikkoja löytyy lukemattomia ettei ne säpäleet osuisi sivullisiin, silti päätti itsensä räjäyttää niin että tulee muita uhreja.
Ja noista pommeista, sehän on tiedetty Myyrmannista lähtien että netistä kyllä löytyy ohjeet kaikkeen jos vaan osaa lukea.
Niin siis ei asemoitunut kunnolla siellä kahvilassa. Kyllähän se sinne pääsi, vaikkei konserttiin.
Masentunut oli, itsemurhaa vain yritti ja minimoida sivullisten uhrien määrän. Yksittäistapaus jolla ei ole mitään tekemistä is...
http://yle.fi/uutiset/baijerin_sisaministeri_ansbachin_pommimies_vannoi…
Media on vaikeuksissa terroriuutisten kanssa
Viranomaiset varmaan hätyyttelee niitä ja käskee muuttamaan stooria.
Jokaiseen terrori-isku uutiseen lisätään: ei voida todistaa terroriyhteyttä.
Yksinäinen susi, yksittäistapaus, mielenterveysongelmainen, ei saanut turvapaikkaa. Syitähän siis iskuille riittää!
Viidakkoveitsi-iskusta vaietaan monessa mediassa. Esim. CNN. No sehän onkin aika vasemmistolainen media.
Viidakkoveitsi-iskusta ei paljon puhuta maailman medioissa. Varsinkin CNN vaikenee. Mutta sehän onkin vasemmistolainen media.
Poistetaanko tämä kirjoitus jo viidettä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä en usko, että Suomea uhkaisi mikään, vaikka samat mahdollisuudet olisi täälläkin siihen, että tuollaisia iskuja toteutuisi? Ovatko Suomen ilmasto, ilmapiiri ja vesijohtovesi vain niin totaalisen flegmatisoivia, vai miksi intuitioni sanoo, että meillä ei tuollaisia iskuja nähdä? Vai emmekö me olen iskujen arvoisia, tarpeeksi tärkeitä vihollisiksi?
Miksi muuten nuo iskevät aina väkijoukkoihin, tavallisiin ihmisiin? Miksi ei poliittisiin instituutioihin, hallintoon, niihin jotka ovat vastuussa?
minun intuitioni sanoi juuri tuota samaa Baijerista, olenhan asunut täällä jo yli vuosikymmenen. Joku Ansbach on suunnilleen yhtä jännittävä ja vaarallinen paikka kuin vaikkapa Viitasaari tai Hämeenkyrö. Siellä ei ole koskaan tapahtunut mitään. Münchenkin on pitkään ollut saksan turvallisin suurkaupunki.
Just luin Tagesschaun nettisivuilta miten Berliinistä painotetaan, että tilastollisesti turvapaikanhakija ei ole yhtään vaarallisempi kuin kantaväestön edustajakaan. No se ei minua paljon lohduta, koska esim. meidän tuppukylän lähijunan seisakkeella ei ollut vielä _koskaan_ tapahtunut yhtään rikosta, kunnes vokki tuli. Sen jälkeen on yksi koululainen ryöstetty ja kaksi raiskausyritystä tehty. Ei kantaväestön eikä täällä pitkään asuneiden ulkomaalaisten taholta.
Ja tämän uuden terrorin ideahan on juuri se, että isketään tavallisten kansalaisten päivittäisen elämän keskelle, ei siis todellakaan mihinkään poliittisiin kohteisiin tms.
Joka helvetin päivä. Tämä on käsittämätöntä, anteeksiantamatonta. Ennen niin rauhallinen Eurooppa :/
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneita kuljeteta samantien siirtokeskuksiin, joista ei poistuta muualle kuin palautusmaahan? Suomessakin on jo kadonnut viranomaisten kontrollista kymmeniä jollei satoja maahantulleita.
Miksi näitä tulijoita ei heti alusta asti pistetä vastaanottokeskuksiin jotka on aidattuja ja joista ei poistuta mihinkään? Maahanmuuttoviraston tyypit käykööt siellä haastattelemassa tulijat ja tekemässä ne hakemukset niin, että nämä tulijat on ja pysyy siellä lukkojen takana niin kauan että on tieto siitä kuka kukin on ja onko oikeutta turvapaikkaan. Sitten ne turvapaikan saneet siirretään johonkin SPR:n vokkiin ja ilman turvapaikkaa jääneet kuskataan lentokentälle eikä ketään tarvitse etsiä kissojen ja koirien kanssa.
Seurakunnan piikkiin dokaileva leipäpiispa kyllä tietää.
Jospa vahvistettaisiin niitä rajoja.