Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkini nykypäivän vanhemmille: älkää asuko periferiassa

Vierailija
12.04.2023 |

Lapsena ja teininä asuimme pienen kaupungin syrjäkylällä, keskustaan matkaa 20 km. Tuolla suunnalla ei edes ollut samanikäisiä tyttöjä. Miten sellaisessa pienessä persläpikylässä olisi nuorena teininä edes saanut kokemusta tyttöjen kanssa juttelemisesta, kun niitä ei ollut? Sellaisia 5-6 vuotta nuorempia oli enemmän, mutta 16-17 vuotiaan silmissähän he olivat pikkukakaroita. Kun nämä tytöt alkoivat olla 17-19 vuotiaita, niin minä olin jo muuttanut pois etelä-suomeen. Keskityin töihin 20-33 vuotiaana. En käynyt baareissa eikä kiinnosta yöelämä. Mutta missä muka sitten muualla voisi ketään tapailla? Tinderit ja muut on niin väkinäistä, ei siellä saa keskustelua aikaiseksi.

Tuo teini-ikä ja tyttöjen puuttuminen asuinseudulta vaikutti siihen, etten ole aikuisenakaan osannut oikein kaivata asiaa. Paitsi ehkä nyt 37-vuotiaana.

Mutta tällä iällä vapailla markkinoilla ei ole enää sellaisia, jotka miellyttävät.

Itse olen pitkän koulutusputken käynyt insinööri, amk+Di combolla. Työelämässä ihan kivasti menestynyt, mutta naisista ei juuri mitään kokemusta, kiitos kurjan teini-iän asuinpaikan.

Tämmöinen avautuminen päivystystyövuoroon, kun alkanut näitä asioita pyörittelemään päässään.

M37

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei kyllä jaeta tasan elämän pelimerkkejä, eihän tämä reilua ole.

Vierailija
2/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko kotikoulussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vika muka on lapsuuden asuinpaikassa, kun olet kuitenkin jo nuorena muuttanut sieltä pois ja itse valinnut keskittyä töihin siinä iässä, kun muut alkavat tapailla ja seurustella?

Vierailija
4/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko kotikoulussa?

Niinpä, näpsästi taas oma saamattomuus käännettiin jonkun muun syyksi.

Vierailija
5/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vika muka on lapsuuden asuinpaikassa, kun olet kuitenkin jo nuorena muuttanut sieltä pois ja itse valinnut keskittyä töihin siinä iässä, kun muut alkavat tapailla ja seurustella?

Ja ei siellä työpaikallakaan sitten ollut YHTÄÄN naista, tai työkaverilla siskoja tms?

Vierailija
6/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://kallerovanpera.com/fi/

Periferiaelämä mahdollisti tälle miehelle peltoautoilut ja sitä myöten hyvän pohjan uralleen.

Vierailija
7/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://kallerovanpera.com/fi/

Periferiaelämä mahdollisti tälle miehelle peltoautoilut ja sitä myöten hyvän pohjan uralleen.

Löysitkö taas uuden sanan... 😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
8/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, harva alkaa seurustella ennen kuin muuttaa kotoa parikymppisenä. Silloin ne opettelut vastakkaisen sukupuolen parissa hoidetaan. 

Vierailija
9/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla kotipaikkakunnan syy tuo... Tässä on ehkä enemmän peiliin katsomisen paikka. Sinun logiikalla kaupungeissa kasvaneilla ei koskaa voisi käydä samoin, mutta kuitenkin löytyy miehiä ja naisia samasta tilanteessa. Ei siinä ole mitään vikaa, että havahtuu asioihin myöhemmin kuin muut. Ehkä olet vain väärillä markkinoilla? Jos ei löydy sopivaa. Vaihda asuinpaikkaa?

Vierailija
10/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 20 vuotta kotoa pois muuton jälkeen ollut aikaa kehittää itseään ja tavata uusia ihmisiä, harrastaa...

Vierailija
11/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mäikyttää täällä ja haukkua ihmisiä.

Vierailija
12/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään että naisia löytyy vain yökerhoista. Eikö sinulla ole mitään harrastuksia?

Vierailija
13/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin lapsuuteni kaupungissa, eikä paljon ollut poikaystäviä. Vasta siinä yliopistoikäisenä aloin seurustelemaan. Sinun ongelmasi on ehkä enemmän siitä johtuvaa, ettei maaseudulla ollut tarpeeksi sosiaalisia kontakteja omanikäisten kavereiden kanssa. Kaverisuhteissa kehittyy sosiaaliset taidot. Kaupungissa asuessa oli helppo nähdä kavereita koulun jälkeen tai mennä suoraan koulusta johonkin hengailemaan.

Vierailija
14/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapsena puhunut tytöille kuin erittäin vähättelevästi. Periferiassa olisi todella pitänyt asua, hävettää se miten silloin käyttäydyin. Vasta n. kolmikymppisenä sitä alkoi osata olla jotain muutakin kuin täydellinen aasi ja sovinisti.

Vierailija
15/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopo olisi ollut hyvä olla olemassa, jotta olisit päässyt kylille? Entä kävitkö rippikoulun?

Vierailija
16/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lapsena puhunut tytöille kuin erittäin vähättelevästi. Periferiassa olisi todella pitänyt asua, hävettää se miten silloin käyttäydyin. Vasta n. kolmikymppisenä sitä alkoi osata olla jotain muutakin kuin täydellinen aasi ja sovinisti.

Niin minäkin. Etsin wikisanakirjoista sanoja ja selityksiä, niin olen muuttunut paljon fiksummaksi, ja voin opettaa toisillekin... 😄

Vierailija
17/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat, että painoit vaan duunia 20-33 vuotiaana, eikä yöelämä kiinnostanut.

Siinä syy, miksi olet ajautunut ulos parisuhdemarkkinoilta. Myönnät sen varmasti itsekin, joten turha ulista.

Suomessa on niin huutava pula nuorista fiksuista naisista, että harva mies tajuaa sitä parikymppisenä. Silloin se elämänkumppani pitäisi etsiä. Kaikki ylimääräinen energia pitäisi suunnata sosiaaliseen elämään ja vastakkaiseen sukupuoleen tutustumiseen.

Mitä ap on tehnyt nuoruudessaan? Töitä ja vapaa-ajat arvatenkin tuijottanut nettiä ja telkkua.

Vierailija
18/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliömäinen kaupunkipolitiikka on tuhonnut Suomen talouden. Lähimpänä Helsingin kurjuutta on Kökar jossa on kalankasvattamo eli muutama mummokin menee Hesan ohi!. Pitäjänmäellä sijaitseva ABB:n tehdas EI ELÄTÄ HESAA! vAIN VÄHÄSEN KÄRJISTÄEN VOIN SANOA, ETTÄ hESA ON sosiaali-pummila! Vuosaaren satamakin rakenettiin Natura-alueen päälle jotta Hesa saatiin näytämään joltain oikealta tuottavalta kaupungilta. 

Helsinki Palvelujen työpaikkojen osuus,     <strong>90%</strong>

Helsinki Jalostuksen työpaikkojen osuus, 9,9%

Helsinki alkutuotannon työpaikkojen osuus 0.1 %:a

Korkea-asteen tutkinto 39,5%:a

ILOMANTSI!

Jalostuksen työpaikkojen osuus, 16,9%

Alkutuotannon työpaikkojen osuus, 14,7 %

Korkea-asteen tutkinto 14,3%:a

Sodankylä

Jalostuksen työpaikkojen osuus, 20,0%

Alkutuotannon työpaikkojen osuus, 10,0%

Korkea-asteen tutkinto 21,6% (Sodankylässä on yksi observatorio eli se nostaa tätä lukua, Sodankylän geofysiikan observatorio)

http://tilastokeskus.fi

Vierailija
19/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käyt töissä jos et saa seksiä ja rakkautta?

Mikäli yhteiskunta ei huolehdi perustarpeidesi saamisesti, ei sinunkaan tarvitse huolehtia yhteiskunnasta verojen maksun muodossa.

Vierailija
20/31 |
12.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka siellä olisi ollut tyttöjä et sinä olisi niille puhunut