Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, jos häihin kutsuu vain avi(o)parin toisen osapuolen?

Vierailija
24.07.2016 |

Tarkoituksena olisi pitää pienet ja intiimit häät, emmekä haluaisi mukaan tuntemattomia tai puolituntemattomia ihmisiä vain siksi, että hän sattuu olemaan jonkun vieraamme puoliso...

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että haluamme intiimit häät, joissa voimme juhlia kaikkein läheisimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa. Tällaisia läheisiä ovat mm. oma työkaverini, jonka kanssa teen reissutöitä, mutta hänen miehensä olen tavannut vain pari kertaa. Miehen puolelta taas esimerkiksi harrastuksen kautta tavattuja ystäviä, joiden puolisot hän on tavannut joitain kertoja, minä en kertaakaan.

Ap

Ihan valhetta se että kutsutut olisivat teille tärkeitä ihmisiä. Minä en kokisi itseäni tärkeäksi hääparille jos minulle sanottaisiin että jätä puoliso kotiin. Miksi itse menette edes naimisiin jos se puoliso ei ole se tärkein henkilö elämässä? Vai teillä on, mutta vi*ut muiden puolisoista.

Vierailija
22/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tuo on sallittua ja jopa toivottua. Ei häät ole mikään puolisoiden kokoontumisajot vaan hääparin juhla ja he kutsuvat itselleen läheiset ihmiset. Joku ei kutsu perheen lapsia, joku ei kutsu parhaan kaverinsa puolisoa - ihan sama asia. Ei ole mitään sellaista määräystä, että avioliitto tekee kahdesta ihmisestä yksikön, joka on kaikkialla yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä #22 kanssa. Ihmetyttää suomalaiset pariskunnat, jotka kasvaa kyljestä yhteen.

Vierailija
24/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mautonta, itsekeskeistä ja huonotapaista. Jos vieraiden viihtyminen ei kiinnosta, ei kannata järjestää juhlia ollenkaan. Intiimiä "meidän päivää" voi viettää kahdestaankin.

Vierailija
25/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että haluamme intiimit häät, joissa voimme juhlia kaikkein läheisimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa. Tällaisia läheisiä ovat mm. oma työkaverini, jonka kanssa teen reissutöitä, mutta hänen miehensä olen tavannut vain pari kertaa. Miehen puolelta taas esimerkiksi harrastuksen kautta tavattuja ystäviä, joiden puolisot hän on tavannut joitain kertoja, minä en kertaakaan.

Ap

TyöKAVERI on läheisin? Sinullako ei ole lainkaan YSTÄVIÄ?

Vierailija
26/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vain kaksistaan maistraattiin. On pienet ja intiimit.

27/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä #22 kanssa. Ihmetyttää suomalaiset pariskunnat, jotka kasvaa kyljestä yhteen.

Ei ole mikään suomalainen tapa. USAssa/UKssa olisi sosiaalinen itsemurha järjestää häät ja kutsua joku ilman puolisoa.

Vierailija
28/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kutsuttiin molempien töistä porukkaa ja istutettiin työporukat samoihin pöytiin eli tuttuja oli kaikille ja hauskaa oli. Tilanpuutteen vuoksi kutsut eitvät olleet työkavereille avec eikä oltu koskaan ees tavattu näitä puolisoita... Rennolla meiningillä tuli siis työkaverit juhlimaan yhdessä ja totesipa eräs heistä, että ei ole koskaan ollut niin hauskoissa häissä. Kuvienkin perusteella hauskaa riitti yömyöhään saakka. ;)

Vierailija
29/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan valhetta se että kutsutut olisivat teille tärkeitä ihmisiä. Minä en kokisi itseäni tärkeäksi hääparille jos minulle sanottaisiin että jätä puoliso kotiin. Miksi itse menette edes naimisiin jos se puoliso ei ole se tärkein henkilö elämässä? Vai teillä on, mutta vi*ut muiden puolisoista.

Me olemme kyllä olleet erikseen niin juhlissa (myös häissä), kaveriporukan kanssa ulkona, matkoilla ja niin edelleen, joten en osaa nähdä, että yksin juhliin meneminen olisi jollekulle maailmanloppu...

Ap

Vierailija
30/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa työ- ja harrastuskaverit voi kutsua ilman puolisoita, jos heidät kutsutaan tavallaan työ- ja harrastusporukkana. Eli kyseisestä porukasta kutsutaan kaikki/läheisimmät, ja heidät kaikki kutsutaan ilman avecia. Tällöin on kohteliasta plaseerata heidät myös porukkana samaan pöytään istumaan.

31/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Me olemme kyllä olleet erikseen niin juhlissa (myös häissä), kaveriporukan kanssa ulkona, matkoilla ja niin edelleen, joten en osaa nähdä, että yksin juhliin meneminen olisi jollekulle maailmanloppu...

Ap

Ei se yksin meneminen, vaan se, että se puoliso ei ole tervetullut...

Vierailija
32/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on virallinen aviopuoliso niin ei voi jättää kutsumatta. 

Mutta jos ei ole niin sitten voi harkita tapauskohtaisesti.

Vierailija
33/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

TyöKAVERI on läheisin? Sinullako ei ole lainkaan YSTÄVIÄ?

Olemme työn merkeissä kiertäneet maailmaa melkein 15 vuotta, useamman kuukauden vuodessa olemme yhdessä oikeastaan 24/7 :D

Ap

Vierailija
34/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla tavalla saat hyvinkin pienet ja intiimit häät, kun kukaan ei taida saapua edes paikalle kun olet niin moukka. Tommosen ihmisen häihin tuskin kukaan muutenkaan haluaa tulla.

Vierailija
35/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi olisi, jos ei ole hääparille tuttu? Ei se ole mikään henkilökohtainen loukkaus. En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi kutsua tuntemattomia ihmisiä juhliinsa.

Vierailija
36/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksena olisi pitää pienet ja intiimit häät, emmekä haluaisi mukaan tuntemattomia tai puolituntemattomia ihmisiä vain siksi, että hän sattuu olemaan jonkun vieraamme puoliso...

Eikös näissä yleensä ole jokin etiketti, jos fiksu haluaa olla?

37/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi olisi, jos ei ole hääparille tuttu? Ei se ole mikään henkilökohtainen loukkaus. En kyllä ymmärrä, miksi pitäisi kutsua tuntemattomia ihmisiä juhliinsa.

Siitä vain kokeilemaan. En minä ainakaan lähtisi juhliin, jonne mieheni ei olisi tervetullut, vaikka toiset ovat puolisoidensa seurassa.

Eikä tarvitse kutsua tuntemattomia ihmisiä juhliinsa. Sitä ei ole pakko kutsua yhtään ketään, jos ei halua. Sitten voi myös olla totaalisen moukka ja kutsua vain vaikka siskoistasi joka toisen, vaikka kaikkien kanssa olet tekemisissä, ja muista jättää yhden aviomies pois kutsuttujen listalta, koska et tunne häntä vielä niin kamalan hyvin. Ja muista sanoa, että lapset eivät ole tervetulleita, paitsi Annan, Elinan ja Kaisan vauvat ja taaperot. Muiden ei. Kerro sitten kuinka meni.

Vierailija
38/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista, pitänee heidätkin sitten kutsua! Itse en vain hirveä häiden ystävä ole, enkä ikinä jaksaisi olla häissä, joiden vähintäänkin toista osapuolta en tuntisi läheisesti (mielestäni häihin kuuluu olennaisena osana se, että voi iloita rakkaan ihmisten puolesta, eikä tämä toteutuisi, jos en tuntisi kumpaakaan kunnolla).

Ap

No, jos nää puolisot on samanlaisia kuin sinä, niin eivät varmaan sitte tulisi häihin. Kohteliasta on se, että kuitenkin kutsutaan, hehän sen itse päättävät, tulevatko vai eivät.

Itsellä oli vasta sellainen tilanne, että miehen hyvä ystävä  on menossa naimisiin, ja epäilin saanko kutsua (morsian miehen exän paras kaveri, ja kaikkea sotkua). Mies sanoi, että jos minua ei olisi kutsuttu, ei hänkään olisi mennyt. 

Vierailija
39/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni joko pidätte intiimit häät ja kutsutte vain perheenjäsenet ja ehkä läheisimpiä sukulaisia tai menette kahdestaan naimisiin mutta vaihtoehtona ei ole kutsua vain joidenkin puolisoja. Toki voitte tehdä niin mutta kannattaa myös varautua, että kutsutut saattavat loukkaantua, eikä pariskunnan kutsuttu osapuoli saavu ollenkaan paikalle.

Mielestäni muutenkin olisi aika orpoa saapua häihin yksin ventovieraiden keskelle, voi olla että useampien osalta häistä tuee tällöin aika lyhyet ja ei-niin nautinnolliset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi