Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä, jos häihin kutsuu vain avi(o)parin toisen osapuolen?

Vierailija
24.07.2016 |

Tarkoituksena olisi pitää pienet ja intiimit häät, emmekä haluaisi mukaan tuntemattomia tai puolituntemattomia ihmisiä vain siksi, että hän sattuu olemaan jonkun vieraamme puoliso...

Kommentit (39)

1/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haluaako vieraanne juhlia romanttisia juhlia ilman puolisoaan? Mautonta, suorastaan sanottuna. Kutsukaa vähemmän vieraita tai kerätkää enemmän rahaa. 

Vierailija
2/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän erikoiselta kuulostaa pienet intiimit häät, joihin kutsutaan vain lähimmät, mutta näillä kuitenkin on puolisoita, joita et tunne. Mutta sinun päätöksesi tietysti. Millainen olisi tällainen näin läheinen ihminen, jonka puolisoa ei kuitenkaan tunne? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviparien puolisoita ei ainakaan kannata kutsua - tuleehan lyhennekin, AVI, sanoista Aina Valmiina Iskemään. Siinä saattaisi olla puoliso pian entinen...

Vierailija
4/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu ollenkaan. Et tunne ihmisiä hyvin jos heidän puolisot ovat vieraita.

Vierailija
5/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää varmaan moni superläheinen tulematta, kun heidän tuikituntemattomat puolisonsa jäävät kutsuitta. Mutta tietenkin on oikeus kutsua ketä haluaa :) Ja jättää kutsumatta.

Vierailija
6/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että haluamme intiimit häät, joissa voimme juhlia kaikkein läheisimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa. Tällaisia läheisiä ovat mm. oma työkaverini, jonka kanssa teen reissutöitä, mutta hänen miehensä olen tavannut vain pari kertaa. Miehen puolelta taas esimerkiksi harrastuksen kautta tavattuja ystäviä, joiden puolisot hän on tavannut joitain kertoja, minä en kertaakaan.

Ap

Vierailija
7/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan jotenkin aika mautonta, häät on kuitenkin rakkauden ja parisuhteen juhla.

Vierailija
8/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ystävän tai sukulaisen häät tunnu intiimeiltä, romanttisilta tai tunnelmallisilta, jos vain minä saan kutsun ja puolisoni ei ja joidenkin puolisot ovat kuitenkin paikalla. Aika ontto olo tulee pöydässä, jossa jotkut ovat parittain ja osan puolisoita ei ol kelpuutettu mukaan. Olen ollut häissä yksinäni ja myös monta kertaa avecina ennestään tuntemattomien tai puolituttujen häissä, joten kokemusta on. Tämä siis vieraan mielipide. Hääparille intiimi juhla tarkoittanee muuta.

Vierailija
9/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimi ja työkaveri ja harrastuskaveri eivät useimpien mielestä kuulu samaan lauseeseen. Mutta tietysti teette kuten tykkäätte.

Vierailija
10/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moukkamaista jättää toinen kutsumatta.

Itselleni on käynyt näin. Vaikka olin/olen vihitty vaimo, vain mies kutsuttiin.

11/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole rahasta vaan siitä, että haluamme intiimit häät, joissa voimme juhlia kaikkein läheisimpien ja tärkeimpien ihmisten kanssa. Tällaisia läheisiä ovat mm. oma työkaverini, jonka kanssa teen reissutöitä, mutta hänen miehensä olen tavannut vain pari kertaa. Miehen puolelta taas esimerkiksi harrastuksen kautta tavattuja ystäviä, joiden puolisot hän on tavannut joitain kertoja, minä en kertaakaan.

Ap

Ota nyt se pää pois sieltä takapuolesta ja mieti häitä niiden vieraiden kannalta sekunnin ajan. Ne superläheiset ystävät joiden puolisoja ei kuitenkaan kutsuta, ovat keskenään ventovieraita, tosi kiva jos toisilla saa olla puolisot mukana ja heillä ei. Ei ne hääjuhlat yleensä ole vieraista mitään sellaista minne lähdetään ilosta kiljuen. Jos vielä loukataan olemalla kutsumatta sen superläheisen ystävän elämän tärkeintä ihmistä - puolisoa, niin, no. Itse jättäisin ehkä tulematta ollenkaan. Että toisaalta voit suoraan näyttää ystävillesi millainen olet, niin tulee heti enemmän intiimiyttä sinne superintiimeihin häihin :D

Vierailija
12/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teistä ole pitkästyttävää olla koko päivä lähes tuntemattomien häissä?

Vierailija
13/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ota nyt se pää pois sieltä takapuolesta ja mieti häitä niiden vieraiden kannalta sekunnin ajan. Ne superläheiset ystävät joiden puolisoja ei kuitenkaan kutsuta, ovat keskenään ventovieraita, tosi kiva jos toisilla saa olla puolisot mukana ja heillä ei. Ei ne hääjuhlat yleensä ole vieraista mitään sellaista minne lähdetään ilosta kiljuen. Jos vielä loukataan olemalla kutsumatta sen superläheisen ystävän elämän tärkeintä ihmistä - puolisoa, niin, no. Itse jättäisin ehkä tulematta ollenkaan. Että toisaalta voit suoraan näyttää ystävillesi millainen olet, niin tulee heti enemmän intiimiyttä sinne superintiimeihin häihin :D

Nämä ystävät kyllä tuntisivat häistä oikeastaan melkein kaikki muut, paitsi minun ja mieheni lähisukulaiset (eivät ole tavanneet esim. vanhempiamme tai sisaruksiamme). He tuntevat siis myös toisensa.

Ap

Vierailija
14/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva sitten jos työkaverisi ei tunne ketään muuta kuin sinut niin istua yksikseen. Tai yksin kutsuttu ihminen istuu pöydässä jossa on vaan pariskuntia. Jos juhlissa on tanssimista niin ikävä jäädä silloinkin reunoille istumaan kun muut parit tanssii.

Vierailija
15/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moukkamaista. Ihan millä mittarilla vaan arvioituna.

Tai sitten kyseessä on rahasta pihistelijät, jotka yrittävät säästää kuluissa minimivierasmäärällä.

Vierailija
16/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teistä ole pitkästyttävää olla koko päivä lähes tuntemattomien häissä?

Millä planeetalla häät kestää aamusta iltaan?

Vierailija
17/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiusalliselta ja se kotiin jätettävä puoliso varmaan pitää teitä todella outoina. Monelle voi tulla "este".

Vierailija
18/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies jätti menemättä tällaisiin intiimeihin häihin, joihin hänet kutsuttiin ilman minua. Oltiin kuitenkin oltu jo yli 20 vuotta yhdessä tuolloin.

Vierailija
19/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ainakaan vaikka miehesi ystävän puolisona haluaisikaan tutustua sinuun sitten häiden jälkeenkään.

Monille parille häät ovat myös sellainen paikka jossa ollaan yhdessä nättinä ja tyylikkäänä, tutustutaan paremmin hääpariskunnan molempiin osapuoliin.

Meidän häissä oli esim. erään miehen kaverin uusi heila, emme edes nimeä tienneet kutsua lähettäessä. Niin siellä sitten tuli juteltua ja ollaan edelleen kavereita.

Vierailija
20/39 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, pitänee heidätkin sitten kutsua! Itse en vain hirveä häiden ystävä ole, enkä ikinä jaksaisi olla häissä, joiden vähintäänkin toista osapuolta en tuntisi läheisesti (mielestäni häihin kuuluu olennaisena osana se, että voi iloita rakkaan ihmisten puolesta, eikä tämä toteutuisi, jos en tuntisi kumpaakaan kunnolla).

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi